mening over aankoopbedrag paardje met PPID ( cushing )

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:02

Grappig om te zien dat heel veel mensen hun mond vol hebben over wat ze dan wel NIET zouden uitgeven voor een "zieke"pony.
Als er een pony gered wordt van de paardenmarkt en iemand steekst er veel geld en tijd in is heel Bokt lovend en vol complimenten......
Nu is de pony er al op bruikleen basis, is er een band, willen de mensen hem niet mer kwijt en roept de helft : Nee... dat moet je niet doen : dat gaat te veel kosten, dat issie niet waard.....
Ik begrijp heel goed hoe lastig dit is.... over geld praten als je in je hoofd de pony al gekocht hebt.

Ik zou het proberen met een tegenbod, bijvoorbeeld 700. en kijken wat er gebeurt.
Die 1000 heb je al in je hoofd, die heb je er eigenlijk al aan uit gegeven, stel dat je dan een ander tegenbod krijgt, weet je in ieder geval of er wel of niet te onderhandelen is.

En anders..... ik begrijp het helemaal als je je hart volgt. Ook jij red dan zeer waarschijnlijk een pony van de handel.
Als die mensen hem verkopen, al dan niet als gezonde pony, heb je grote kans dat het paard van de één naar de ander gaat. Jij hebt al een band met die pony, degene die hem zou kopen nog niet en als je er dan achter komt dat tie cushing heeft......

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:05

sigrid1182 schreef:
was t niet zo dat als je al jaren voor een ponie de levensvoorziening betaald, dat je dan als eigenaar gezien word voor de nederlandse wet.....

Nee.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:25

WendyLotte schreef:
Grappig om te zien dat heel veel mensen hun mond vol hebben over wat ze dan wel NIET zouden uitgeven voor een "zieke"pony.
Als er een pony gered wordt van de paardenmarkt en iemand steekst er veel geld en tijd in is heel Bokt lovend en vol complimenten......
Nu is de pony er al op bruikleen basis, is er een band, willen de mensen hem niet mer kwijt en roept de helft : Nee... dat moet je niet doen : dat gaat te veel kosten, dat issie niet waard.....
Ik begrijp heel goed hoe lastig dit is.... over geld praten als je in je hoofd de pony al gekocht hebt.

Ik zou het proberen met een tegenbod, bijvoorbeeld 700. en kijken wat er gebeurt.
Die 1000 heb je al in je hoofd, die heb je er eigenlijk al aan uit gegeven, stel dat je dan een ander tegenbod krijgt, weet je in ieder geval of er wel of niet te onderhandelen is.

En anders..... ik begrijp het helemaal als je je hart volgt. Ook jij red dan zeer waarschijnlijk een pony van de handel.
Als die mensen hem verkopen, al dan niet als gezonde pony, heb je grote kans dat het paard van de één naar de ander gaat. Jij hebt al een band met die pony, degene die hem zou kopen nog niet en als je er dan achter komt dat tie cushing heeft......

Zieke pony kost geld. Liever dat de DA dat krijgt en de pony er profijt van heeft dan de verkoper die de medische zorg (wat je verantwoordelijkheid is als eigenaar) niet wil dragen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:15

nontie schreef:
De pony staat als sinds april bij jullie en nog niet betaald? Dan ging ik ook wel op mijn streven staan om mijn geld te krijgen.

Je zult wel niet goed gelezen hebben, anders heb je wel een heel vreemde redenatie. De pony is gewoon in bruikleen en TS betaalt alle kosten. De eigenaar heeft de pony nu te koop aangeboden.

anjali

Re: mening over aankoopbedrag paardje met PPID ( cushing )

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:00

Krijgen we nog te lezen hoe dit afloopt?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:06

Brainless schreef:
tierry schreef:
Inderdaad is geld betrekkelijk en gaat het om de klik die mijn dochter en zij samen hebben....
Ik heb besloten om het schappelijk te houden en 500 euro te bieden.
Maar toch wil ik het wel een beetje hard spelen en zeggen dat als ze er niet mee akkoord gaan ik ze een rekening zal sturen voor alle verzorging en de medicijnen en andere gemaakte kosten.
Hierbij hebben jullie me bruikbare argumenten gegeven om ze te overtuigen !!

Dit kun je in mijn ogen niet maken.
Jij hebt er nu voor gekozen de verzorging op je te nemen, dan kun je niet achteraf zeggen: als ik hem niet voor 500 E mag kopen stuur ik je een rekening.

Mee eens! zo raar om dan te gaan dreigen met rekening en kosten, je ging er zelf mee akkoord en hebt zonder overleg kosten gemaakt zoals het testen.

Gewoon kijken of ze akkoord gaan met je bod en zo niet, jammer dan............

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:33

He nee Tierry, ga nou geen ruzie maken want dat is niet in het belang van de pony.Dit is het zoveelste geval van een verzorgpony waar probnlemen van komen.Ik ken jullie situatie niet natuurlijk en de eigenaar van de pony heeft tot nu toe geen weerwoord gegeven.Maar als je het hard gaat spelen dan zijn er straks 3 verliezers:jullie, de eigenaar en de pony. Het gaat toch maar om een paar honderd euro, dat is in de paardenwereld iets van niets.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:48

Heb je al contact gehad ?

tierry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 10:26

Ik maak geen ruzie...

En voor de laatsten die hier gereageerd hebben, ik ga helemaal niet kosten verhalen of wat dan ook, dat gaf ik ook aan, zo ben ik niet, maar kan het wel zeggen.... misschien dat ik ze daarmee overtuig....

En uiteraard gaat het maar om een paar honderd euro, maar dat stop ik liever in de verzorging van de pony dan dat ik het klakkeloos geef aan mensen die echt het onderste uit de kan willen.

Pony heeft sinds donderdag een enorme dikke hak / aanzet hak, dierenarts is geweest vrijdagochtend en ze heeft een onsteking met veel vochtophoping...
hoe het komt ? geen idee, maar ze heeft nu een ontstekingsremmer gehad en heeft nu antibiotica.
kan komen van de cushing, maar kan ook zijn dat ze allergisch is voor de prascend, laten we het laatste niet hopen !!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:26

heeft ze niet een rare beweging in de wei gemaakt?
Hoelang heeft ze de prascend al?

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:56

Wat een mooi idee Tierry, voor zowel de pony als jullie zelf. ;)

Heb enkele jaren geleden een oude manegepony met cushing overgenomen. Daar heb ik de slachtprijs voor betaald. En ja, de pony brengt door haar gezondheidstoestand kosten met zich mee. Echter, de kosten wegen niet op tegen de emotionele band. Ik denk dat de aankoop van een dergelijk dier met name voor jezelf 'goed moet voelen'. Wens jullie heel veel succes toe!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:12

Een Cushing pony kan ook nog lang mee gaan hoor. Hoeft niet altijd heel slecht te gaan. De mijne had het ongeveer vanaf zijn 11e en is nu 27. Staat nu bijna 5 jaar op de pergolide. Ik maak nog stapritjes.

Ben benieuwd hoe dit afloopt. Maar ik zou ook proberen er minder dan 1000 euro er voor te betalen.
Maar ik dacht ook dat er een wet in Nl is dat als je langer dan 6 maanden alles voor een paard betaald hebt dat je dan eigenaar bent voor de wet.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:18

Ik denk dat die mensen blij mogen zijn als jij hen voor niks van die pony af wilt helpen, scheelt ze een hoop geld aangezien hij toch niet geslacht kan worden en de pony dus ook geen slachtwaarde heeft. Hij zou alleen maar afvoerkosten of medicatiekosten met zich meebrengen.

En ik zou zeker niet over de prijs gaan onderhandelen of te veel geven, er zijn vast geen andere geïnteresseerden voor die pony

Ik lees hier mensen die er 500 euro voor zouden geven, voor dat geld had ik toen ik 10 was een kerngezonde (oudere) pony waar ik 6 jaar lang plezier mee heb gehad
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 03-10-15 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:18

ik snap die eigenaren ook niet hoor...geef dat dier gewoon weg,ze weten toch dat er goed voor gezorgt word?
Dat stomme geld altijd,bah.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:21

cynthiar schreef:
Ben benieuwd hoe dit afloopt. Maar ik zou ook proberen er minder dan 1000 euro er voor te betalen.
Maar ik dacht ook dat er een wet in Nl is dat als je langer dan 6 maanden alles voor een paard betaald hebt dat je dan eigenaar bent voor de wet.

Dat schijnt een fabel te zijn. ;)

@TS: alleen jij kunt beslissen wat je uit wilt geven. Ik vind het persoonlijk van de eigenaren niet helemaal oke dat ze perse het onderste uit de kan willen halen bij een dier waarvan je weet dat je er a) kosten aan gaat hebben en b) niet makkelijk verkocht gaat worden. Maar dan kan het nog zijn dat je het toch graag uit wil geven, omdat het dier je zoveel waard is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:49

cynthiar schreef:
Een Cushing pony kan ook nog lang mee gaan hoor. Hoeft niet altijd heel slecht te gaan. De mijne had het ongeveer vanaf zijn 11e en is nu 27. Staat nu bijna 5 jaar op de pergolide. Ik maak nog stapritjes.

Nee, maar het is vaak zo op pensionstallen dat eigenaren heel lang het stalgeld niet betalen, en de pensionhouder staat dat dan zolang toe tot de schuld de waarde van het paard is. En dan wordt het of betalen of het paard afstaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:51

anjali schreef:
cynthiar schreef:

Nee, maar het is vaak zo op pensionstallen dat eigenaren heel lang het stalgeld niet betalen, en de pensionhouder staat dat dan zolang toe tot de schuld de waarde van het paard is. En dan wordt het of betalen of het paard afstaan.

Dat moet altijd via de rechter worden gespeeld.
Een pensionhouder mag dat niet zelf bepalen :n

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:59

geerke schreef:
ik snap die eigenaren ook niet hoor...geef dat dier gewoon weg,ze weten toch dat er goed voor gezorgt word?
Dat stomme geld altijd,bah.

Inderdaad, helemaal zo'n pony.. snap echt niet dat ze daar überhaupt nog geld voor willen vangen >;) ze mogen blij zijn dat ze iemand hebben die wil zorgen voor een pony met cushing, het is een zeer ingewikkelde ziekte waar veel bij komt kijken.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:02

Ik zou zeggen, laat ze hem te koop zetten. Niemand koopt zo'n pony voor die prijs , komen ze vanzelf bij je terug.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:17

Wat was er oorspronkelijk afgesproken toen ts de pony mee naar huis kreeg?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:36

kohtje schreef:
Ik zou zeggen, laat ze hem te koop zetten. Niemand koopt zo'n pony voor die prijs , komen ze vanzelf bij je terug.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:05

Alle voors en tegens zijn nu wel gegeven. Ts heeft haar antwoorden en reacties ook al gegeven. Het lijkt er op dat TS niet zoveel zin heeft om hier weer op in te gaan.
Adviezen zijn er dus al genoeg, met : Ik zou ........ of ik geef echt geen zoveel geld..... niet doen ! Enz.
Volgens eigen schrijven weet Ts nu wel hoe ze het gaat doen en wat ze wel of niet weet !
Laat dat nou gewoon even....

Hoe is het nu met de pony ? En heb je de eigenaar al gesproken.....

tierry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 19:20

ik had even geen TIJD om te reageren.... sorry.

eerst vond ik begin deze week de pony met een ontzettend opgezette hak / aanzet hak en d.a. gelijk gebeld en heeft ze ontstekingsremmer gekregen en antibiotica.
maar het word maar moeizaam minder....

en later : pony valt in dr stal zo ineens neer, ze krabbelt gelijk weer overeind, maar het is heel eng.
de eerste keer gebeurde het gewoon 2 keer binnen een kwartier !

ik vind het allemaal zo erg !!

ik zit echt in een achtbaan en weet het even niet meer.
ik wil haar niet opgeven, maar als dit alles met cushing te maken heeft ?!
heeft ze dan nog wel een paardwaardig bestaan ?

ik denk dat ik gewoon het bedrag betaal en als het erger met haar word moet ik een ernstig moeilijke beslissing nemen ben ik bang....

dus alle tips en troost is eigenlijk welkom nu !!!!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:25

Jeetje wat sneu zeg :( Geen idee of het met cushing te maken heeft maar hoop dat het nog beter word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:25

Anders meld je jezelf toch gewoon in het Centrale topic Cushing/PPID? Denk dat je daar je ei wel kwijt kunt hoor...