Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
WendyLotte schreef:Grappig om te zien dat heel veel mensen hun mond vol hebben over wat ze dan wel NIET zouden uitgeven voor een "zieke"pony.
Als er een pony gered wordt van de paardenmarkt en iemand steekst er veel geld en tijd in is heel Bokt lovend en vol complimenten......
Nu is de pony er al op bruikleen basis, is er een band, willen de mensen hem niet mer kwijt en roept de helft : Nee... dat moet je niet doen : dat gaat te veel kosten, dat issie niet waard.....
Ik begrijp heel goed hoe lastig dit is.... over geld praten als je in je hoofd de pony al gekocht hebt.
Ik zou het proberen met een tegenbod, bijvoorbeeld 700. en kijken wat er gebeurt.
Die 1000 heb je al in je hoofd, die heb je er eigenlijk al aan uit gegeven, stel dat je dan een ander tegenbod krijgt, weet je in ieder geval of er wel of niet te onderhandelen is.
En anders..... ik begrijp het helemaal als je je hart volgt. Ook jij red dan zeer waarschijnlijk een pony van de handel.
Als die mensen hem verkopen, al dan niet als gezonde pony, heb je grote kans dat het paard van de één naar de ander gaat. Jij hebt al een band met die pony, degene die hem zou kopen nog niet en als je er dan achter komt dat tie cushing heeft......
nontie schreef:De pony staat als sinds april bij jullie en nog niet betaald? Dan ging ik ook wel op mijn streven staan om mijn geld te krijgen.
Brainless schreef:tierry schreef:Inderdaad is geld betrekkelijk en gaat het om de klik die mijn dochter en zij samen hebben....
Ik heb besloten om het schappelijk te houden en 500 euro te bieden.
Maar toch wil ik het wel een beetje hard spelen en zeggen dat als ze er niet mee akkoord gaan ik ze een rekening zal sturen voor alle verzorging en de medicijnen en andere gemaakte kosten.
Hierbij hebben jullie me bruikbare argumenten gegeven om ze te overtuigen !!
Dit kun je in mijn ogen niet maken.
Jij hebt er nu voor gekozen de verzorging op je te nemen, dan kun je niet achteraf zeggen: als ik hem niet voor 500 E mag kopen stuur ik je een rekening.
cynthiar schreef:Ben benieuwd hoe dit afloopt. Maar ik zou ook proberen er minder dan 1000 euro er voor te betalen.
Maar ik dacht ook dat er een wet in Nl is dat als je langer dan 6 maanden alles voor een paard betaald hebt dat je dan eigenaar bent voor de wet.
cynthiar schreef:Een Cushing pony kan ook nog lang mee gaan hoor. Hoeft niet altijd heel slecht te gaan. De mijne had het ongeveer vanaf zijn 11e en is nu 27. Staat nu bijna 5 jaar op de pergolide. Ik maak nog stapritjes.
Ben benieuwd hoe dit afloopt. Maar ik zou ook proberen er minder dan 1000 euro er voor te betalen.
Maar ik dacht ook dat er een wet in Nl is dat als je langer dan 6 maanden alles voor een paard betaald hebt dat je dan eigenaar bent voor de wet.
anjali schreef:cynthiar schreef:Een Cushing pony kan ook nog lang mee gaan hoor. Hoeft niet altijd heel slecht te gaan. De mijne had het ongeveer vanaf zijn 11e en is nu 27. Staat nu bijna 5 jaar op de pergolide. Ik maak nog stapritjes.
Ben benieuwd hoe dit afloopt. Maar ik zou ook proberen er minder dan 1000 euro er voor te betalen.
Nee, maar het is vaak zo op pensionstallen dat eigenaren heel lang het stalgeld niet betalen, en de pensionhouder staat dat dan zolang toe tot de schuld de waarde van het paard is. En dan wordt het of betalen of het paard afstaan.
geerke schreef:ik snap die eigenaren ook niet hoor...geef dat dier gewoon weg,ze weten toch dat er goed voor gezorgt word?
Dat stomme geld altijd,bah.
ze mogen blij zijn dat ze iemand hebben die wil zorgen voor een pony met cushing, het is een zeer ingewikkelde ziekte waar veel bij komt kijken.
Geen idee of het met cushing te maken heeft maar hoop dat het nog beter word!