Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ragdollcat schreef:Het is echt jammer dat je op deze manier kennismaakt met de rare/ nare kant van de paardenwereld.
Heel vaak zeggen ze, ja ik zorg er goed voor en nee gaat nooit meer weg en of je hoort het als eerste wanneer het wegmoet................een heel bekend liedje in de paardenwereld.
Ragdollcat schreef:Des te erger..............
Je bent nog jong en je zult heel wat gekke dingen tegenkomen in de paardenwereld.
Ik heb heel wat van gezien en meegemaakt en ook helaas zelf ondervonden.
jes_sira schreef:Het is heel vervelend dat je genaaid bent door je instructrice. Dat is een feit.
Maar zelf ben je ook niet bepaald netjes naar het paard toe vind ik.
Je schaft een paard aan. Een paar maanden heb je geen tijd meer en doe je het dier weer van de hand.
Nog eens een paar maanden heb je weer tijd en wil je weer het paard best wel weer terug...
Redenen van geen tijd of geld doen er niet toe.
Naar mijn mening schaf je pas een dier aan als je zeker weet dat je er tijd en geld voor hebt. En doe je het niet weg alsof het een paar schoenen zijn.
Tuurlijk kunnen er situaties ontstaan dat het echt niet meer haalbaar is ondanks alles dat je geprobeerd heb. Maar veel te makkelijk wordt er heen gewalst over het gevoel van dieren en je eigen geluk en luxe voorop gesteld.
Heb zelf de laatste 3 jaar af en toe letterlijk droog brood gevreten ivm financiele problemen, maar mijn paarden zijn er nog en zijn helemaal niets te kort gekomen.
Die blijven kosten wat kost. Kan ik hen niet aandoen om ze maar weg te doen als het effe tegenzit. Maar ja, dat het gros van de mensen niet zo denkt, zie je wel aan alle leed die je voorbij ziet komen en overvolle dierenasiels.
Verantwoordelijkheid en goede mentaliteit is ver te zoeken in de paardenwereld helaas.
Deels ben je daar de dupe van maar deels is het je eigen schuld en ben je ook niet eerlijk bezig geweest naar je voormalige paard....