Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:37

BelleTessa schreef:
Maar waarom zou ze moeten betalen voor iets wat niet in zijn geheel aankomt, wat wel beloofd is door de verkoper?
Dan is de verkoper verantwoordelijk voor het retouren en de kosten van het product.
Ze gaat niet akkoord met de staat van het product, ze gaat nergens mee akkoord.

Dus terug sturen en dan onder rembours...dan hoeft ze ook geen verzendkosten te betalen..

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 18:37

Ja dat klopt horsetopshop, direct na openen. Daar tot gisteravond geen reactie op gehad, maar kreeg gisteren wel oa het verwijt dat het hoofdstel al een week in mijn bezit is...

HorseTopShop

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:39

Laat dat hoofdstel gewoon liggen tot ze hem komt halen of verzendkosten betaald voor het terugsturen.

Ik zou het verder gewoon lekker zo laten. Gewoon niet meer reageren.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:41

Ik zou het ook vertikken om verzendkosten te betalen in dit geval. Stel nu dat je via Divoza oid een nieuw paar laarzen aankoopt, en bij het aankomen blijkt dat ze helemaal geen rits hebben, dan ga je daar toch ook zeker niet voor betalen? 8)7

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:42

Ik snap niet dat iedereen maar vind dat ze het kan houden....

zelf wil je ook graag netjes behandeld worden...hups in de doos terug en retour afzender met dikke letters, even naar postkantoor en klaar is kees.

Volgende keer lekker in je eigen regio zoeken en gewoon ter plekke kijken en betalen...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:44

Ze kan het niet houden Tcm62. Ze heeft 2 oplossingen geboden. Of de verkoper komt het ophalen of de verkopen betaald verzendkosten voor het terugsturen.
Verkoper wilt beide niet... Wie zijn probleem is dat dan?

FennaK

Tcm62 schreef:
Ik snap niet dat iedereen maar vind dat ze het kan houden....

zelf wil je ook graag netjes behandeld worden...hups in de doos terug en retour afzender met dikke letters, even naar postkantoor en klaar is kees.

Volgende keer lekker in je eigen regio zoeken en gewoon ter plekke kijken en betalen...

Maar straks krijgt de TS nog het verwijt dat het door haar komt dat die steentje eruit zijn?

Ariannee

wat een raar mens zeg, maar meestal staat er een stikker op de doos met een datum waneer die is afgeleverd bij jou thuis. Dus je hebt altijd bewijs dat je hem geen week hebt.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 18:47

Jawel, heb hem al wel een week. Ik had meteen gereageerd dat hij niet naar mn zin was, maar daar dus hele week geen reactie op gehad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:50

Ik had het ook gewoon teruggestuurd. Dit is toch al die ellende niet waard?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:51

Vergeet het gewoon TS. Jij hebt je best gedaan.
Laat dat hoofdstel lekker liggen totdat je geld krijgt voor het terugsturen of ze het komt halen. En zo niet... Dan ga je er na een jaar lekker mee rijden.

Dat dreigen met aangifte doen is een lachertje. Je hebt direct contact opgenomen toen je het hoofdstel ontvangen hebt. Hierdoor heb jij bewijs dat het hoofdstel niet goed was bij aankomst. De verkoper heeft helemaal niks. Geen bewijs oid dat alle steentjes erin zaten.

Daarbij doet de politie niks met een aangifte als dit. Het zou me zelfs verbazen als ze een aangifte opnemen.
Zelfs toen mijn fiets uit de voortuin gestolen was en de dief op de bewakingsbeelden stond, werd er niks met mijn aangifte gedaan...

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:55

Het is al die ellende misschien niet waard, maar het gaat hier om principes. Het is de verkoper zijn/haar probleem dat hij/zij niet eerlijk is, en dat zal hij/zij zich nu bekopen. God mag weten hoeveel keer hij/zij dit al niet gelapt heeft bij verschillende mensen en mocht dit bij mij voorvallen gaf ik dezelfde keuzes. Al woon ik aan de andere kant van het land of zelfs niet in hetzelfde land. Het is niet mijn probleem. Dat is nu eenmaal het risico dat je neemt als verkoper, als je niet eerlijk bent over de spullen die je verkoopt.

Als verkoper verwacht dat ik (of in dit geval TS) nog eens zou betalen voor iets wat ze niet geleverd is zoals verkoper vermelde, dan mag verkoper z'n verwachtingen wel even bijschaven. Bij mij zou het ook niet pakken, of ik er nu 10 minuten of 2,5 uur voor moet werken.

TS: laat inderdaad dat hoofdstel liggen, en zeg haar dat ook duidelijk. Geef nogmaals je adres dat ze het daar kan ophalen, evt je rekeningnummer dat ze daar de verzendkosten naartoe kan sturen en vraag haar adres zodat je het meteen kan opsturen, nadat je het volledige verzendbedrag ontvangen hebt.

edit: typfout

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:58

Tja ik kan me zeer goed voorstellen dat je hier geen geld aan wilt besteden voor het terug sturen. Jij hebt duidelijk gezegd dat je het alleen wilt als alle steentjes erin zitten, wat volgens haar zo was.

Ik zou haar 3 keuzes geven; of de helft betalen of op komen halen of verzendkosten overmaken zodat jij het kan versturen.
Ik zou zelfs in het mailtje zetten dat als het niet optie 2 of 3 wordt, het dan automatisch optie 1 wordt.

Of eens navragen hoe het verzenden onder rembours gaat en wat er gebeurd als zij weigert. Want als het dan terug komt bij jou en de rembourskosten op jou verhaald worden, maak je het probleem nog groter.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:59

Zaten de steentjes wel nog los in de doos?
Er zijn namelijk best wel wat mensen die simpele hoofdstellen 'pimpen' met zo'n strass steentjes. Daar zit meestal een lijmlaagje op die je op een product smelt, maar als een hoofdstel niet goed schoon is of ingevet is dan lijken die steentjes op het eerste oog wel vast te zitten, maar vallen er toch vrij snel vanaf. Ik kan me voorstellen dat zoiets gebeurd is en de verkoopster het hoofdstel wel compleet heeft verzonden, en door het schuiven in de doos alle steentjes eraf zijn gegaan. De verkoopster zal dat dan niet met opzet hebben gedaan en zal er ook wel van balen.
Ik zou het hoofdstel ook gewoon terug sturen. Jammer van de verzendkosten, maar dat ik het risico van tweedehands hoofdstellen kopen via internet. Eventueel kun je even navragen wat andere pakketdiensten vragen. Dhl for you stuurt volgens mij al een pakket voor 5 euro.

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:00

idd lekker laten gaan. Zou t niet terugsturen hoor, tenzij ze betaald.

Had je trouwens een foto gezien van de frontriem (in de advertentie)? Niet dat dat uitmaakt want je hebt er specifiek om gevraagd.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:04

Advertentie foto's waren niet duidelijk, daarom ook de vraag.

Het is wel de originele rossner frontriem, niet aan geknutseld.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:10

Nina1999 schreef:
Ja dat klopt horsetopshop, direct na openen. Daar tot gisteravond geen reactie op gehad, maar kreeg gisteren wel oa het verwijt dat het hoofdstel al een week in mijn bezit is...

Als je de volgende keer een leesbevestiging vraagt, met het verzenden van je mail. Kan je zien dat en wanneer het is gelezen.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:11

maar zaten de steentjes dan in de zak of niet ?

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:12

De TS zei van niet, dus opgestuurd zonder steentjes op het hoofdstel.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:14

Gea, wat is dat, een leesbevestiging? Klinkt ideaal!

Steentjes zater er idd niet los bij.

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:15

Nina1999 schreef:
Advertentie foto's waren niet duidelijk, daarom ook de vraag.

Het is wel de originele rossner frontriem, niet aan geknutseld.

Waarschijnlijk expres niet goed op de foto gezet, jij vraag er specifiek om dus ze heeft gewoon met voorbedachte raden jou een hoofdstel opgestuurd wat niet is wat ze beloofd heeft.

Dikke pech voor haar dus.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:16

Ts ik zou terug sturen dat ze de verzendkosten moet betalen of het op moet halen. Dan ook erbij vermelden dat als ze dat niet doet het klaar is voor jou en je niet meer reageert totdat ze de verzendkosten betaald of het op komt halen.
Dan ook erbij vermelden dat ze dan maar naar de politie moet gaan, maar dat die er toch niets mee doen.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:22

Ik vind jou ook niet helemaal eerlijk dat je wel iets ontvangt en niet betaalt/terugstuurt..

Het voorbeeld wat eerder geopperd werd:
Citaat:
Stel nu dat je via Divoza oid een nieuw paar laarzen aankoopt, en bij het aankomen blijkt dat ze helemaal geen rits hebben, dan ga je daar toch ook zeker niet voor betalen?

Je gaat zeker niet betalen, maar als je ze niet terugstuurt, dan komt die deurwaarder vanzelf..

Jij had recente/duidelijkere foto's van het hoofdstel kunnen vragen. Jij hoeft het artikel zo niet, dan stuur je het terug. Hou je het? Dan betaal je.

edit; Beschuldigen van oplichting was niet helemaal terecht in deze context, vandaar de wijziging in de eerste zin :)
Laatst bijgewerkt door linnnh op 24-08-15 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:28

Als TS nadrukkelijk gevraagd heeft of de steentjes er nog in zaten,
en de verkoopster zei van wel waarom is TS dan ineens een oplichter? :?
Ik snap dat het een ander verhaal is als TS het hoofstel houdt en niet betaald, maar de opties die
TS heeft gegeven lijken mij meer dan redelijk.
Als verkoopster meteen had gezegd dat de steentjes er niet in zaten, had TS waarschijnlijk geen eens interesse gehad.

TS, ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet voor wilt betalen.
Ik denk dat ik in jouw geval dan nog zou voorstellen om de verzendkosten te delen om er vanaf te zijn.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:30

Daar ben ik het absoluut niet mee eens Linnnh. De verkoper heeft tegen TS gelogen door te zeggen dat de frontriem compleet was, TS heeft bij ontvangst meteen een mail gedaan dat ze niet tevreden was en met het voorstel minder te betalen of terug te sturen op kosten van de verkoper. Met beiden ging ze niet akkoord, en dan heeft ze ook nog pas na een week geantwoord. TS heeft zich hier de moeite genomen om een oplossing te vinden, maar als de verkoper niet akkoord wilt gaan zou 't voor mij ook stoppen, dan mag d'r hoofdstel zelf wel komen halen. Dit is wel helemaal de omgekeerde wereld om TS te beschuldigen van oplichterij.