Zadel verkocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:54

Ik zou mijn poot stijf houden.. Ze heeft het artikel gebruikt en geeft eerst aan tevreden te zijn. Dan vraagt ze een bedrag die in mijn ogen al niet klopt en nu ineens is alles niet goed.. Klinkt als oplichting. Heb je al gegoogled op naam/rekeningnummer enz?

MelissaV

Re: Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 12:55

Ja heb haar op facebook opgezocht, ze hebben een soort professionele sportstal.
Het zal inderdaad bij hun thuis of tijdens het verzenden gebeurt zijn. Oké het was geen nieuw zadel maar hé dan moet je geen 2dehands zadel kopen, het was wel gewoon in orde anders ik het zelf echt niet gebruikt.

ladyybb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:56

Maar je weet ook niet zeker of de boom bij jou kapot was.
Ik zou gewoon bellen naar die zadelmaker als het een erkende zadrlmaker is!
Verkocht is inprinciepe verkocht vind ik. Zij heeft het zadel gebruikt en paard misschien is die daar wel kapot gegaan.

Daisy_Izzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:57

Verzenden is een risico dus dat is hun eigen schuld. Je moet gewoon zeggen. Sorry toen ik het op de post deed was het zadel nog in orde dat is een risico van verzenden!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:58

Heb je het rapport al opgevraagd ? Ik neem aan dat als koper eerlijk is er gewoon een rapport is en je dan even zelf kunt bellen met de zadelmaker.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 12:59

De gehele boom was zeker niet kapot! Het zadel was echt niet te buigen en ook mijn pony gaf geen kick en dat is echt een hele duidelijk als er iets mis is met zijn zadel. Weet geen naam of andere gegevens van de zadelmaker. Ga eens afwachten of ze het daadwerkelijk op gaat sturen.

Ze ging het rapport doorsturen maar tot op heden heb ik niks ontvangen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:01

Wie zegt dat dat rapport klopt of dat je een zadelmaker of een eerlijke zadelmaker aan de telefoon krijgt....

Er gebeuren zulke rare dingen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 18-06-15 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ladyybb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:03

Nou nu in iedergeval niks betalen hoor!
Laat haar maar met bewijzen komen.
En bel desnoods die zadelmaker.
Wel opletten of je niet wordt opgelicht.
Sommige mensen weten altijd eennsmerig spelletje te spelen

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 13:05

Ik ben ook niet van plan iets te betalen aan haar.
Eerst eens kijken of ik er nog iets van hoor. Kan op internet in ieder geval geen zadelmaker vinden in die buurt.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:08

Vind het een raar verhaal van de koper, verzenden is verkocht toch?
Dat is ook het risico van verzenden, wou laatst ook een zadel van mij verkopen, iemand wou hem op proef en dan verzenden, maar heb ik gewoon niet gedaan door de risico's hiervan.

Tot welk moment heb jij nog op het zadel gereden?
Want als je boom kapot was voor verkoop moet je dat met rijden ook echt wel hebben gemerkt.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:08

Ik heb dit ook een keer gehad toen ik mijn zadel via de post verkocht had.

Kreeg eerst een mail dat ze er blij mee was en hij er goed uitzag (was ook zeker zo!)
Ineens later kreeg ik een mail dat de boom gebroken zou zijn en dat ze hem uit elkaar zou laten halen.
Ik had hem voor verkoop zelf ook laten checken en toen bericht gekregen van mijn zadelmaker dat hij gewoon in orde was.

Ik heb dat ook zo teruggemaild en uiteindelijk niets meer gehoord.

Ik verwacht gewoon een poging om nog wat geld los te krijgen.. als ze dat risico niet willen, dan moeten ze het meer real life komen controleren en meenemen en niet laten versturen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 13:09

Heb nog gereden tot en met de week voor het verkocht werd.

Inderdaad, dat is bij mij ook zo, hoef echt geen zadel terug wat helemaal uit elkaar ligt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:15

Als zij het zadel koopt had ze ook voor verzekerd verzenden kunnen kiezen.. Ze heeft zelf het risico genomen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:27

MelissaV schreef:
Het zadel kost nieuw ruim 1500 euro en is denk ik een jaar of 6 oud. Heb het in maart dit jaar overgekocht van kennissen en die had hem nog helemaal nagekeken voor ik hem kocht en toen was er niks mis mee. Er is bij mij niks geks met het zadel gebeurd en zoals ik al zei: toen ik hem probeerde te buigen was er geen beweging in te krijgen. Dat de zijtak niet goed was zou nog kunnen maar de hele boom kapot was gewoon niet op het moment dat ik het zadel verzonden heb.

Rechtsbijstand adviseur hebben ze hier denk ik niet. Heb al op google gespeurd maar kan zo snel niks vinden over onderzoeksplicht etc.

Zoe_97: waar heb je dat artikel gevonden

Ik zal het je straks PB'en ben nu aan het studeren voor een examen dus heb geen computer in de buurt.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:08

MelissaV schreef:
Ja heb haar op facebook opgezocht, ze hebben een soort professionele sportstal.
Het zal inderdaad bij hun thuis of tijdens het verzenden gebeurt zijn. Oké het was geen nieuw zadel maar hé dan moet je geen 2dehands zadel kopen, het was wel gewoon in orde anders ik het zelf echt niet gebruikt.

Je schrijft hier een professionele sportstal, ik weet niet of er ook groene paarden worden ingereden, misschien is er wel iets mis gegaan.

Wat ook te betwijfelen valt: als er meerdere paarden zijn, zijn er ook meerdere zadels, wie zegt dat jou zadel is bekeken?

Lastig hoor, maar wat ik heb begrepen is het Belgisch recht anders dan die van de Nederlandse en pakt het voor jou goed uit, toch?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 15:24

Inderdaad die gedachte had ik ook al.
Weet niet hoe het zit qua recht, kan er nog niks over terugvinden.
Wat kan ik doen moest ze het echt terugsturen

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:31

MelissaV schreef:
Inderdaad die gedachte had ik ook al.
Weet niet hoe het zit qua recht, kan er nog niks over terugvinden.
Wat kan ik doen moest ze het echt terugsturen

Ik zou haar dan mailen dat ze het geld toch niet terug krijgt en mag kiezen of ze het zadel nog weer retour wil of niet. Zoals je al zei verzenden is verkocht. En als zei eerst aangaf dat het goed was dan is het klaar. Dan had ze hem maar aangetekent moeten laten verzenden of op halen. Jij hebt er niets meer mee te maken. Volgens mij bedenkt ze nu gewoon smoesjes omdat het zadel haar toch niet aan staat of niet past.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:52

Jeetje wat een lastige situatie zeg. Om van het gezeur af te zijn zou je het haast terugnemen maar voor hetzelfde geld is er daar iets mee gebeurd en komen hun er zo mooi vanaf. Je bent heel duidelijk geweest en hebt het niet met opzet zo verkocht, daarnaast blijft het gewoon een risico om een zadel 2e hands te kopen en te laten verzenden, en dat risico is gewoon voor de koper. Nee, ik zou het zeker niet terugnemen!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 16:06

Inderdaad, ben nog steeds niet van plan om het terug te nemen. Ze heeft zojuist nog een keer de mail van gisteren gestuurd. Ga er gewoon niet op antwoorden.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:35

Ik zou terugmailen dat je t rapport wilt zien (neem aan dat er op t rapport staat wat voor merk zadel t is etc?). En dat je geen geld stuurt en je hem niet retour wilt hebben. Dat je hebt gezegd verzonden=verkocht en dat hij thuis nog helemaal goed was..

Wat n raar verhaal van die koper..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:43

Heike schreef:
Als er iemand een topic zou maken dat ze een tweedehands zadel hadden gekocht en De boom bleek gebroken. En dat ze dit binnen een week de verkoper liet weten en dat die niets deed dan zou bijna iedereen dat belachelijk vinden. Maar omdat de verkoper nu een topic opent hoeft er ineens niets aan gedaan te worden en is het het risico van online iets kopen.

Rare wereld....

Dit is precies wat ik nu ook altijd denk bij dit soort topics. Want altijd is het bij dit soort topics de een na de ander die zegt; tja jammer dan, bij mij was koper aan het verkeerde adres geweest. En andere opmerkingen van dezelfde strekking.
Maar had de koper een topic geopend dan hadden diezelfde mensen geroepen dat het een schande was en dat verkoper de ts tegemoet moet komen.

Altijd heel verhelderend dit soort topics.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:56

Zoe_97 schreef:
Heike schreef:
Als er iemand een topic zou maken dat ze een tweedehands zadel hadden gekocht en De boom bleek gebroken. En dat ze dit binnen een week de verkoper liet weten en dat die niets deed dan zou bijna iedereen dat belachelijk vinden. Maar omdat de verkoper nu een topic opent hoeft er ineens niets aan gedaan te worden en is het het risico van online iets kopen.

Rare wereld....

Punt is omdat de koper aangegeven heeft tevreden tezijn heeft die aan de onderzoeksplicht voldaan en staat TS volledig in haar recht in België

ach wat een bullshit.TS verteld later dat toen koper het zadel ontvangen heeft, koper deze even vluchtig heeft bekeken; waarschijnlijk puur om te checken of het zadel overeenkomt met de beschrijving etc...en daarna heeft ze dat zadel dezelfde dag nog naar een zadelmaker gebracht om na te laten kijken.
Oftewel; die opmerking dat koper tevreden was, slaat ongetwijfeld op dat het zadel in de staat was zoals koper beweerde dat het zadel was. Dus ja duh; dan ben je tevreden ja. Om verder aan onderzoek te doen heeft ze het zadel weg gebracht.
Bovendien heeft koper binnen een week zich gemeld bij ts; nadat zadelmaker de schade had doorgebeld.
Echt als ik die koper was geweest; ik zou me behoorlijk opgelicht voelen.

Maar hey; whatever makes you sleep at night right??

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:58

Wat mij nog het meest intrigeert is dat ze een volledig gebroken boom kunnen maken voor 60 euro......
Volgens mij kost dat aardig wat meer, en dat maakt dat ik het hele zaakje niet vertrouw....

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:00

Stel dat jij de koper bent, je koopt een zadel dat volgens de verkoper goed is (op een beschadiging aan het zweetblad na). Je ontvangt het zadel keurig thuis per post, je laat de verkoper weten dat je het zadel goed ontvangen hebt en dat het er goed uit ziet. Binnen een week laat je de zadelmaker naar het zadel kijken en dan hoor je dat de boom gebroken is. Wat zou jij dan graag als koper willen?

Ik zeg niet dat ik het verhaal direct zou geloven, eerst maar eens checken bij de desbetreffende zadelmaker en aan de hand van dat verhaal kijken wat eerlijk is. Stel dat de zadelmaker duidelijk kan zien dat het een oude breuk is dan zou ik het zadel wel terugnemen en voorstellen dat de koper de verzendkosten voor zijn rekening neemt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:09

Billy schreef:
Wat mij nog het meest intrigeert is dat ze een volledig gebroken boom kunnen maken voor 60 euro......
Volgens mij kost dat aardig wat meer, en dat maakt dat ik het hele zaakje niet vertrouw....

Die 60 euro was niet voor het maken van de boom, maar voor de zijtak die gebroken was. TS heeft dat of verkeerd begrepen in eerste instantie of koper had het wat krom verwoord, maar dat van die tak was al vrij snel duidelijk. Waarom iedereen dan toch maar blijft hangen op die 60 euro voor een boom is me dan ook een raadsel.

edit; precies Gmekkes, snap ook niet goed waarom ts zelfs daar de moeite niet voor wil nemen; is toch een kleine moeite om contact op te nemen met die zadelmaker. Weet je gelijk of koper eerlijk was of niet en kan je aan de hand daarvan beslissen om wel of niet tegemoet te komen.
Maar zoals nu bij voorbaat een houding aannemen van 'jammer dan, maar ik ben er vanaf, dus het is klaar, jij ziet maar hoe je het goed krijgt' , >;) :n geen woorden voor.....