Probleem op vorige stal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

28894

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:25

kohtje schreef:
Zoe_97 schreef:
maar knollentuin, ik neem aan dat jij het niet weggeeft als mensen wel enkele keren vragen een afspraakt te maken of het zelfs gewoon buiten te leggen, maar jij dat niet wilde?

Enkele keren in 5 maanden tijd. Ze had gewoon er meer achter aan moeten zitten en netjes afscheid moeten nemen.

Het is niet dat ik 5 maanden niets van me heb laten horen. Wekelijks, soms na twee of drie weken hoogstens heb ik weer geprobeerd afspraken te maken. Mislukt dus.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:27

Voor degene die zo hard roepen dat de staleigenaar gelijk heeft:

Jij laat iets liggen op stal wat je erg dierbaar is.
Je probeert een afspraak te maken maar of jij of zij kan niet.

Ik denk als ze het aan iemand anders geeft dat jullie ook boos zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:28

Tja.. De staleigenaar heeft al die tijd blijkbaar wel pony's beschikbaar gesteld om op te rijden, het fijne weet ik er niet van maar voor TS was het voldoende om met een telefoontje dit even af te zeggen... En ja dan is oordelen van 1 kant wel erg makkelijk en snap dan ook niet wat TS verwacht had eigenlijk na zoiets... Daarvoor had ze immers ook de tijd om daarheen te gaan en ik denk dat daar dus voor de staleigenaar wellicht het punt ligt; op een gegeven moment ben je er klaar mee en houd het gewoon een keer op natuurlijk..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:31

Anoniem schreef:
Tja.. De staleigenaar heeft al die tijd blijkbaar wel pony's beschikbaar gesteld om op te rijden, het fijne weet ik er niet van maar voor TS was het voldoende om met een telefoontje dit even af te zeggen... En ja dan is oordelen van 1 kant wel erg makkelijk en snap dan ook niet wat TS verwacht had eigenlijk na zoiets... Daarvoor had ze immers ook de tijd om daarheen te gaan en ik denk dat daar dus voor de staleigenaar wellicht het punt ligt; op een gegeven moment ben je er klaar mee en houd het gewoon een keer op natuurlijk..

wat weet jij er nu van of dit even een telefoontje was en de precieze reden waarom ze plots geen tijd meer hebt? hier hebben verzorgers wel met minder afgezegd hoor...
Als TS netjes belt met een uitleg kan ze toch niet meer doen als ze plots geen tijd meer heeft?

Anoniem

Re: Probleem op vorige stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:34

Zoe_97; goh, vertel mij wat over verzorgsters, heb ze ook zien komen en gaan hoor ;) Maar ik zeg dan toch ook in mijn eerste post al; waar twee vechten zullen ongetwijfeld twee schuld hebben. Cap buiten de poort hangen had ik ook niet gedaan; krijg je dalijk het gedonder dat die cap weg is, en om dan te zeggen 'oh meis kom maar gewoon even de schuur in om je cap op te halen hoor, niks aan de hand ik ben er toch niet' had ik na zoiets ook niet gedaan.

Nogmaals, je hoeft mij niks te vertellen over verzorgers die voor minder afzeggen, maar ik zou in deze toch echt het verlies nemen, nieuwe cap halen en dit als een groot leermoment gebruiken voor de volgende keer; afzeggen voortaan in persoon doen ipv met een telefoontje.

28894

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:35

Het word wel een beetje opgeblazen allemaal. Ik hoop alleen m'n spulletjes terug te krijgen, meer niet.

En nee, ik had inderdaad absoluut geen tijd om even langs te gaan. (En alweer jullie kunnen dat niet voor mij invullen, of ik wel of geen tijd ervoor zou hebben). Dat ik er nog wel tijd voor had toen ik daar reed is logisch, want de tijd die ik vervolgens niet meer had is de reden dat ik ben gestopt... Dus wat daarmee wordt bedoeld snap ik niet.

Iedereen geeft hier blijkbaar makkelijk spullen weg en vind hier de staleigenaresse in het gelijk, prima.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:36

dus als dit een uvex cap van 500 euro is (ik zeg niet dat dit het geval is) zeg jij dat je je verlies maar moet nemen? komop zeg ze hebben allebei schuld dus die staleigenaar heeft helemaal geen recht dat ding weg te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:37

Zoe_97 schreef:
dus als dit een uvex cap van 500 euro is (ik zeg niet dat dit het geval is) zeg jij dat je je verlies maar moet nemen? komop zeg ze hebben allebei schuld dus die staleigenaar heeft helemaal geen recht dat ding weg te geven.

Al is het een Charles Owen; het is geen opslag plaats voor lost en found spullen toch? Zou wat wezen als iedereen zijn spullen maar bij een ander zou dumpen en vervolgens zou verwachten dat een ander er wel op let :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:39

nee maar ook de staleigenaar had geen tijd en wou niet tot een andere oplossing komen, dus dan moet die niet zeuren he...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:39

Nee. Je hebt geen recht om je spullen terug te krijgen. Je hebt geen poot om op te staan.
Om even je vraag te beantwoorden, vanuit mijn ogen. Via de wet heb ik er geen verstand van. Maar om er nou zo'n grote heisa van te maken lijkt me nie verstandig qua kosten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:40

Zoe_97 schreef:
nee maar ook de staleigenaar had geen tijd en wou niet tot een andere oplossing komen, dus dan moet die niet zeuren he...

Dat is erg makkelijk ingevuld voor de staleigenaar :+ Volgens mij is de staleigenaar in deze niet degene die het topic heeft geopend :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:41

Maar dan zou TS dat vermeld hebben, want alles wt zij voorstelde heeft ze wel vermeld...

28894

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:45

Cioccolato schreef:
Nee. Je hebt geen recht om je spullen terug te krijgen. Je hebt geen poot om op te staan.
Om even je vraag te beantwoorden, vanuit mijn ogen. Via de wet heb ik er geen verstand van. Maar om er nou zo'n grote heisa van te maken lijkt me nie verstandig qua kosten. :)

Dat was ook echt m'n plan niet. Ik hoopte op een goed idee waar ik iets aan zou hebben.

Maar nu weet ik tenminste dat ik mijn spullen kwijt ben. Dan heb ik bij hun ook verder niks meer te zoeken en kan ik niet meer doen dan m'n excuses aanbieden. Het is nou eenmaal gegaan zoals het is gegaan, ookal heb ik niet slim gehandeld.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:45

Ik zou als ik jou was gewoon mijn verlies nemen en een nieuwe cap kopen. Ik heb het idee dat het ook niet gaat om een cap van boven de 100 euro.. Dus bekijk het positief en geniet van een nieuwe cap en van de gedachte dat er nu ergens een ponymeisje heel blij is met haar nieuwe cap :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:46

28894 schreef:
Cioccolato schreef:

Dat was ook echt m'n plan niet. Ik hoopte op een goed idee waar ik iets aan zou hebben.

Maar nu weet ik tenminste dat ik mijn spullen kwijt ben. Dan heb ik bij hun ook verder niks meer te zoeken en kan ik niet meer doen dan m'n excuses aanbieden. Het is nou eenmaal gegaan zoals het is gegaan, ookal heb ik niet slim gehandeld.

Je zou in gesprek kunnen gaan met de staleigenaresse. Dat is denk ik je enige optie. Maar of zij het op prijs stelt dat jij dan je spullen nog terug vraagt weet ik niet. Jij kent haar dus zal het zelf in moeten schatten.

28894

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:50

Femek2902 schreef:
Ik zou als ik jou was gewoon mijn verlies nemen en een nieuwe cap kopen. Ik heb het idee dat het ook niet gaat om een cap van boven de 100 euro.. Dus bekijk het positief en geniet van een nieuwe cap en van de gedachte dat er nu ergens een ponymeisje heel blij is met haar nieuwe cap :)

Heb ik me ook al bij neergelegd. Maar gewoon een beetje vervelende situatie

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:53

Super dat lijkt me een slim plan.. En tja het is idd een vervelende situatie.. Lastig als dingen zo gaan, maar goed dat heb je met mensen..

28894

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:54

Femek2902 schreef:
Super dat lijkt me een slim plan.. En tja het is idd een vervelende situatie.. Lastig als dingen zo gaan, maar goed dat heb je met mensen..

Die maken ook wel eens fouten.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:55

Ja precies daarom :)

luuntje

Wat je ook kan doen is langs gaan met een enorme bos bloemen en om je spullen vragen.
Heeft ze de spullen niet, jammer. Wellicht heeft ze ze toch nog ergens liggen.
Of het zo laten, naar de winkel gaan en een andere cap kopen.

Zoe_97

kan je niet langs gaan op die ponyclub eens om te praten dan?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:58

Als de spullen nog waarde voor jou hadden, begrijp ik niet dat je niet ff een uurtje heen en weer gereden bent om je spullen te halen.
Ja je bent een uurtje kwijt, maar dan heb je je spullen wel weer terug.

Ik zou zelf ook de spullen een keer opgeruimd hebben na een half jaar. Of ze dan met iemand anders mee gaan of de container in dat maakt me dan niet uit.

Ik snap ook wel dat de stal eigenaar niet heel veel moeite doet om een afspraak te maken, het zijn immers jouw spullen en niet van hem/haar.

Dus bij mij zou je ook verkeerd zijn als je je spullen terug zou willen.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:01

Anoniem schreef:

Even gewoon een idee, niet om direct conclusies te trekken:
Je zegt dat die staleigenaresse haar pony's beschikbaar heeft gesteld voor TS, wat fijn voor haar is, maar heeft de eigenaresse daar niet zelf ook heel veel profijt van gehad? Weet niet hoe de situatie was maar iemand heeft al die tijd haar pony's gereden, in conditie gehouden en gezorgd (neem ik aan) dat ze fijn liepen en nieuwe dingen aanleren. Dan heeft die eigenaresse er net zo goed profijt van omdat ze ze dan makkelijker kan verkopen (of iets dergelijks) ipv dat ze een lange tijd stil hebben gestaan.

Nogmaals, ik zeg niet dat dit het geval is maar het zou toch zo kunnen zijn? Wil er mee zeggen dat TS misschien ook juist wat voor de eigenaresse heeft betekend en dat ze haar niet per se op haar blote knieën hoeft te bedanken en haar deze gebeurtenis met de cap niet moet kwalijk nemen, wat andere bokkers hier min of meer wel zeggen..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:02

28894 schreef:
Nogmaals als je alleen reageert om mij af te kraken vind ik dat erg vervelend. Ik ken en begrijp MIJN fouten. Maar ik heb het nu eenmaal zo gedaan en nu is dit de situatie dus zoek ik een oplossing.

TS, Wat wil je precies horen dan? Wat denk jij dat hier aan gedaan kan worden? Bokt kan niet op een of andere magische wijze jouw cap terugtoveren en als je je cap had willen hebben had je toch echt zelf naar die stal toe moeten gaan.

Ik begrijp dat het niet netjes is dat jouw spullen ineens weggegeven zijn maar je hebt een half jaar de tijd gehad om ze op te halen en nu is het ineens een probleem dat je ze niet hebt? Had je ze niet eerder nodig dan? Ik vind het een beetje bijzonder dat je ze pas gaat ophalen op het moment dat je ze nodig hebt. Je hebt die cap toch al een half jaar niet nodig gehad?

Waarom zou jij wel tijd hebben om die cap even snel op te pikken als hij op het erf lag maar niet als die persoon er bij wilde zijn? Je had kunnen voorstellen dat er iemand van stal bij zou zijn als zij niet kon. Ze is vast niet de enige op die stal.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:05

Cioccolato schreef:

Nou nou wat ben jij fel. :o
Ben jij toevallig de staleigenaar?
En wie ben jij om te zeggen dat TS geen recht heeft?