Paard verkocht na 3 dagen terug

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:02

Wat vervelend... hoop dat ze vandaag niet voor de deur staat. Hele bijzondere situatie :(

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:14

Santos_05 schreef:
Wat vervelend... hoop dat ze vandaag niet voor de deur staat. Hele bijzondere situatie :(

Simonesimone schreef:
Ik ben nu op stal aan het wachten tot ze aankomt. Ik ben behoorlijk zenuwachtig voor hoe ik haar aantref en het onderhandel gedeelte haha. Ik hou jullie op de hoogte.

Ben benieuwd hoe het is gegaan TS!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:16

Succes ts, ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Het lijkt mij een hele lastige situatie. Als jij weet dat het paard verder goed was bij verkoop zou ik een aantal dagen later wel huiverig zijn bij het terugnemen van dit dier.

Stiperdestip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:54

Succes!

kimberly9

Re: Paard verkocht na 3 dagen terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:07

Heel apart . Maar goed succes vandaag

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:17

Wat een raar verhaal! In drie dagen kan je toch nog helemaal niet ervan uit gaan dat een paard gewend is? Verdenk eerder dat ze spijt heeft van haar aankoop, misschien een ander paard op het oog heeft. Maar goed dan zou ze dat toch beter kunnen zeggen. Of inderdaad dat er iets mis is met het paard...

Heb ook wel eens een pony terug gekocht, maar dat was na ongeveer 3 à 4 maanden nadat bleek dat het paard niet geschikt was voor die kinderen. Heb toen ook niet hetzelfde bedrag terug gegeven, je neemt toch een risico door het terug te nemen.

Ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:18

Wat een bijzonder verhaal zeg! Begrijpelijk dat je het paard terugkoopt, die wil je toch niet bij mensen hebben die het paard maar 3 dagen gunt om te wennen, wat echt abnormaal kort is.
75% van het aankoopbedrag terug lijkt me ook zeer redelijk.

Ik ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag, hopelijk zonder teveel gezeur en je paard in orde terug!

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:21

Diep respect voor jou dat je je paard terug neemt. Dat moet ook maar kunnen qua ruimte, tijd en geld. En niet te vergeten emoties.

Als ik jou was, liet ik het paard keuren door een veearts én ook bloed trekken. Stel dat ze NU pijnstillers in haar bloed heeft, kun je nooit zien of ze kreupel loopt of andere pijnen opmerken.

Kosten voor de andere partij. Dus niet het gehele bedrag aan hun terug betalen.

Heel veel succes!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:24

Toy toy

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:27

Tja kan bijna niet anders of er is iets gebeurd in die 3 dagen, want dat van dat wennen is natuurlijk onzin. Lekker ongeloofwaardig ook als je tijdens de koop er zelf over hebt dat een paard toch zeker 3 maanden nodig heeft om echt te wennen.
Misschien is ze vanwege de nieuwe omgeving wel een stuk pittiger in omgang en is koopster bang geworden. Heeft in dr angst misschien zichzelf wel aangepraat dat het niks meer gaat worden, maar durft ze dat niet toe te geven. Genoeg mensen die daar grote problemen mee hebben; eigen falen/tekortkoming/angst toe te geven.

Eerst maar eens afwachten hoe het dier terug komt. Niet iedereen die ineens terug krabbelt heeft een blessure veroorzaakt bij hun aankoop. Ben benieuwd naar het vervolg van dit verhaal.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:01

Nou het duurde even maar ze staat weer bij mij op stal. Bij het horen van mijn stem brak ze zowat de trailer af zo graag wilde ze naar me toe. Op het eerste oog lijkt ze gewoon nog de oude te zijn en is er verder niks raars te vinden en loopt ze niet kreupel godzijdank. Al weet je natuurlijk nooit of er komende dagen of weken nog iets aan het licht bij wijze van kunnen ze haar nu wel pijnstillers hebben gegeven en dat ze morgen stokkreupel haar stal uitkomt.

Nou toen kwam het "afhandelgedeelte". Ik heb uitgebreid verteld wat ik van de situatie vond en heb hun het bod voorgelegd. Meteen gingen zij in protest en voelden zich voor het blok gezet. Hierop gezegd dat ik mij ook voor het blok gezet voelde na het berichtje van gister want je bent gek op zo'n beestje en wilt gewoon weten dat ze goed terecht komt.

Vervolgens zeiden ze dat ze haar dan maar weer mee terug namen en dan zelf gingen verkopen. Even slikken en een hoop bluffen maar gezegd prima haal haar maar uit haar stal. Succes met verkopen want als zij echt zo is bij jullie als dat jij omschrijft krijg je haar toch niet voor dat bedrag verkocht.

Toen ben ik even weggelopen om het allemaal even te laten bezinken en zelf weer even na te denken. Toen kwamen zij met het voorstel dat ze die 75% van het bedrag nu wilden hebben dan lieten ze haar nu bij mij staan. Dat ik haar binnen 2 dagen zou laten keuren en dat die kosten plus nog extra stallingskosten voor hun rekening zouden komen en ik het resterende bedrag dan zou overmaken. Hier ben ik mee akkoord gegaan dus dit houd dan in dat ze ongeveer 85% van het aankoopbedrag terug krijgen mits ze goed gekeurd word. Mocht uit de keuring komen dat er iets mis is dan gaan we hierover nog in overleg. Dit alles op contract gezet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:03

Netjes opgelost ts

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:06

Netjes gedaan idd! Fijn dat ze weer op stal staat, hoop dat alles gewoon in orde blijkt te zijn met haar :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:07

netjes! heeft ze niet meer gezegd waarom paardlief terugkomt?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:09

Netjes opgelost. :j

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:12

Prima gedaan. Ben wel nieuwsgierig naar wat haar gedrag dan was en waarom ze binnen 3 dagen al hun conclusies trekken, terwijl iedereen weet dat er binnen 3 dagen nog niets te zeggen valt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:13

Heel netjes opgelost!

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:16

Ik heb haar inderdaad nog wel even aan de tand gevoeld en gevraagd wees nou eens eerlijk vertel eens de echte reden dat je haar zo snel terug brengt. Nou toen kwam weer hetzelfde omslachtige vage verhaal dat ze niet kon wennnen en dat ze zo onrustig en nerveus was.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:18

Nou vraag ik me af, is ze met kopen gekeurd?
Anders krijg je straks een probleem als ze dierenarts wat vindt, want dat had ze ook al eerder kunnen hebben.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:20

Even beetje doorgelezen wat een gedoe TS ! Zeker als ze al na 3 dagen in ene vanuit niks terug komt brengen. Wennen duurt zeker wel een poos, kan soms wel maanden zijn als ze altijd jarenlang op andere vaste plek stond.

Is ze met de koop ook gekeurd door de koper of door jouw? Of wanneer was dat het laatst gebeurd? Anders heb je inderdaad kans dat de koper ook zegt van dit had ze al kunnen hebben...

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:22

Nee ze is bij aankoop niet gekeurd. Hier zit ik inderdaad ook nog wel mee in mijn maag. Maar mocht blijken dat ze wat heeft kan ze fluiten naar het resterende bedrag. Ze mag van mij dan ook zelf contact opnemen met mijn da. En die kan waarschijijk wel ongeveer een schatting maken of iets in zeer recente periode is gebeurd of dat het wellicht oudere klachten zijn dan zijn de kosten uiteraard gewoon voor mijn rekening.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:23

goed opgelost TS..

en goed dat je voet bij stuk durfde te houden, want dat zal best lastig geweest zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:26

Wel een lastige kwestie dan TS.

Dan moet ze gekeurd worden en blijken dat in de periode van verhuizing tot terugkering iets gebeurd is.Anders ben ik bang dat zij ook stappen kan ondernemen. Dit is puur als tip bedoeld en niet bot !

Vind het naar voor jullie dat dit zo gaat, vind 3 dagen is wel erg verdacht en heb t idee dat ze van gedachte veranderd is mogelijk door ander paard op t oog of iets dergelijke..

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:27

Ja ik moest echt even bluffen maar ze hadden haar toch niet meegekregen of ze nou hoog of laag zou springen zij kreeg haar niet meer mee.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:34

Wat een vreemd persoon ts hopelijk komt er alsnog met keuren niks te voor schijn, maar vind t wel vreemd