Tazz zoekt een nieuw baasje maar dit lukt niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:59

tamaramt schreef:
Ik vind €1400 dik aan de prijs voor een paard v 15 jr die geen niveau loopt, een stalgebrek heeft en alleen voor ervaren ruiters geschikt is.

Daarnaast begrijp ik de vertrouwenskwestie maar de reden niet want die zul je dan bij elk paard hebben.
Of iedere keer als je iets doet. Ongeluk kan altijd en overal gebeuren, als je daar altijd mee bezig gaat zijn dan heb je geen leven meer.

Ik heb gemerkt dat ik dit dus bij een ander paard niet heb. Daar is het ook niet mee gebeurd.
Ik vind het erg vervelend dat je zo je oordeel trekt daar in. Waarschijnlijk zullen alleen de mensen dit begrijpen die dit zelf ook hebben mee gemaakt.

Anoniem

Re: Tazz zoekt een nieuw baasje maar dit lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:03

Ik kan op zich Tamaramt ook wel begrijpen (terwijl ik het zelf net zo goed heb meegemaakt); van ieder paard kan je op een gegeven moment afvallen. Ik denk (correct me if I'm wrong) dat ze dat bedoelt. En nogmaals; ik snap jouw gevoel ook absoluut heel goed hoor, hier ook m'n rug kapot gevallen met 3 breuken dus ik snap je angst, en ik snap ook dat het heel moeilijk is om dan de stap te durven zetten om in ieder geval te stoppen met je huidige paard. Ik denk ook wel dat dit paard heel veel spanning van jou over zal nemen iedere keer dat je erop zit of ermee bezig bent. En niet iedereen die maar 1000 euro uitgeeft hoeft 'verkeerd' te zijn he ;) Mijn merrie is ook niet voor de hoofdprijs weggegaan en heeft een supergoed huis gekregen..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:05

Nikki schreef:
gabyfedde schreef:
Paard heeft een stalgebrek wat voor medische problemen KAN zorgen. Daarnaast is ze al 15 en heeft niets gepresteerd.

Gelukkig staat "kan" groot. Dit heeft ze niet, en zoals het er naar uit ziet volgens de dierenarts gaat dit ook niet gebeuren.
Ze is voorlopig nog een paar weken 14 jaar. Niet dat dat nog wat uit maakt.

Nogmaals, het gaat mij zeker niet om de prijs, maar als ik de prijs nog meer laat zakken, gaat het hele verkeerde mensen aantrekken.

Is ze (recent) op de foto geweest? Slijtage door weven hoeft niet merkbaar te zijn, maar kan opeens opspelen als paard verhuist en bv op een andere bodem komt te lopen.
Ik doelde met mijn reactie overigens op de reactie van Robin_S die aangaf dat je er wel €1000,- meer voor kan vragen.
Ik denk dat je prijs zo gek niet is. Het is een veelzijdig recreatiepaard wat (indien gezond) nog jaren mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:09

Klopt Rachelle, maar juist omdat het gebeurd is met haar, en ik bij haar geen vertrouwen heb, zoek ik gewoon iemand die haar wel kan geven wat ze verdiend. Ik vind niet dat ze het verdiend mijn stress en angst over te nemen, en met mij aan het werk te moeten... ik geef echt heel veel om haar en daarom is de keuze ook gemaakt dat ze het beter verdiend.
Als ik aan mezelf had gedacht zou ze blijven.

Klopt dat het met andere paarden ook kan gebeuren.
En toch is Tazz (mijn warmbloedje) dan iets te pittig voor mij in deze situatie.
Zet me dan maar op een tinker die nergens van op kijkt. Of laat me er maar lekker vanaf de grond mee werken.
Dat is voor Tazz gewoon te weinig ben ik bang.

Gabyfedde, ik begreep het, maar wilde het er wel bij vermelden.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:16

Verander 'afstammeling' trouwens even naar 'afstamming'. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:17

Laurie schreef:
Verander 'afstammeling' trouwens even naar 'afstamming'. :)

Done! +:)+

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:18

Als je wel een ander (braver/koudbloed ) paard wilt dan is het misschien ook wel een idee om bij een goed aangeschreven handelsstal te gaan kijken?
Wellicht kun je dan je paard inruilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:20

Tamaramt, die keuze heb ik op dit moment ook. Maar het houd me erg tegen dat ik niet van te voren nog kan kijken hoe ze komt te staan, of in kan stemmen of dit echt de juiste mensen zijn.

Ja ik zal heel bokt over me heen krijgen, prima. Maar ik wil zelf gewoon weten waar ze terecht komt.
Je kind doe je ook niet weg naar de eerste de beste toch?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:39

Begrijpelijk maar dan kan ook niet altijd bij eigen verkoop.

Daarom gaf ik ook aan om te kiezen voor een goede handelsstal zodat die misschien ook jouw gegevens ook kunnen doorgeven aan de nieuwe eigenaar. En dan kan de nieuwe eigenaar zelf beslissen of ze contact met jou opnemen voor info door te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:41

Klopt, maar dan gaat ze ook niet weg denk ik.
Ze gaat alleen naar mensen die goed voor haar zijn en het verhaal begrijpen.

Dat zullen zij ook zeker doen, maar als de nieuwe eigenaar dat niet wilt, zal ze toch gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:42

En nee ik word echt niet zo'n stalker.
Maar als iemand niet kan begrijpen dat ik na 11 jaar dagelijkse lief en leed mijn paard wil blijven kunnen bezoeken... dan heeft ie ook geen hart voor mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:45

Maar heel eerlijk... Als dat iets is wat je niet wil; zet dr dan op een weiland, zoek een bijrijdster voor dr. dan houd je de rechten en dus de lusten maar ook de lasten. Je paard opzoeken kan je 'eisen' maar ik zou er zelf ook niet van gecharmeerd zijn..

En nogmaals; ik begrijp je gevoel, absoluut. Maar je kan niet van nieuwe eigenaren eisen/verwachten dat ze een heel dagboek bij gaan houden voor je en dat je altijd langs mag komen en bellen of wat dan ook. Mag ze dan wel verhuisd worden? Dat zou de eerste 'reactie' al kunnen zijn die het bij iemand oproept wat vaak al iemand tegenhoudt om te komen kijken..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-15 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:49

Ze is van 2000, dus 15 jaar. Zou ik even aanpassen in je advertentie. En op de informatie van horsetelex staat dat ze 1.75 hoog is. Dat kan vragen oproepen. Misschien moet je dat ook aanpassen als ze echt 1.68 m is.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:51

Nikki schreef:
Maar als iemand niet kan begrijpen dat ik na 11 jaar dagelijkse lief en leed mijn paard wil blijven kunnen bezoeken... dan heeft ie ook geen hart voor mijn paard.

Wat een onzin, mijn vriendin is helemaal gek op haar nieuwe paard maar wil niet dat de oude eigenaar komt kijken. Misschien over een jaar.
Ik denk dat je je paard beter kan houden .

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:57

Nikki schreef:

ik zou dat nooit eisen van iemand, en ik weet ook niet of je dat moet willen.

Als het kan is het fijn maar als iemand dat niet wilt zou je je er bij neer moeten leggen. Als mijn paard verkocht zou zijn en ik weet dat het goed is dan kun je het beter loslaten.

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:05

Ik heb even mee gelezen enzo, en ik dacht is het geen idee om er bij te zetten dat ze eventueel in bruikleen kan? Want op deze manier kan je haar nog opzoeken en weetje ook waar ze staat. Ook gebeurt het vaak dat de persoon die haar in bruikleen heeft haar uiteindelijk zal kopen , op deze manier weet je dan wel zeker waar ze staat en bij welke mensen enzo.
Veel succes :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:43

De laatste zin in je advertentie zou ik er uit laten:

Citaat:
Graag wil ik de volgende eigenaar vragen mij eens in de zoveel tijd op de hoogte te houden, en misschien een bezoekje te mogen maken.

En dat is eigenlijk om 2 redenen. Dit kan eventuele kopers afschrikken. En ten tweede weet de eventuele koper wat jij wil. Als er nu iemand komt kijken en je gooit het op het woord dat je graag nog het een en ander zou horen als ze het paard gekocht hebben weet je direct hoe ze daar tegenover staan. Dat is toch meer oprecht naar mijn idee.
Daarnaast kun je het dan ook beter bespreken hoe je dat ziet en wat je graag zou willen en dus hun oprechte mening daarover. Willen ze het wel of niet.

Want zeker als je toch moeite hebt om je paard weg te doen moet je je ogen op houden. Mensen kunnen soms een heel mooi toneelstukje spelen om het paard op een zo goedkoop mogelijke wijze te kopen. Zeker als ze weten dat je het er moeilijk mee hebt is het makkelijk om op je gevoel in te spelen zeker als je dat toch laat doorschemeren in je advertentie.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:13

Nikki schreef:

Hier niet geheel mee eens TS. Want de nieuwe eigenaar gaat voor het paard, en niet voor de oude eigenaar. Dus die komt bij het paard kijken waar ze interesse voor hebben. Als jij overkomt als verplicht contact houden en bezoeken, dan hebben hun dus niet alleen een paard gekocht maar ook de oude eigenaar erbij... Dat heeft dus niks met een hart hebben voor t paard te maken.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:15

KoudbloedKim schreef:
Dat wilde ik inderdaad ook net benoemen. :j
En er 'mankeert' toch nog wel wat aan het paard.
"Ze wil nog weleens een sprintje trekken, maar doet dit maar zelden" zoiets zou ik eruit laten als ze dit daadwerkelijk maar zelden doet.

De advertentie leest niet fijn.

Daar is het geld toch ook naar!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:33

Vind de prijs ene kant nog fors hoor, maar is mijn mening. Ze heeft toch een stalgebrek ook en 15 jaar zonder een echt niveau in rijden. Of er moeten ook spullen bijzitten, dan vind ik het wel nette prijs.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:46

Misschien ook slim om de negatieve topics (val van paard, niet willen laden) uit je profiel te halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:35

Jeetje zeg, ik vind het bizar hoe negatief mensen hier zijn.
Ik heb gevraagd om tips, die heb ik dan ook gebruikt.
Als ik het belangrijk vind te willen weten waar ze komt te staan, en haar nog te kunnen bezoeken, dan laat ik dat gewoon staan.
Ik hoef niet met ieder zijn mening mee te gaan toch?
Als dit voor de eventuele volgende eigenaar een probleem is, dan moeten ze het gewoon lekker niet doen!

Ze is nog steeds 14 dus ik zet nog geen 15 neer. Ze is 1.68, en er staat elders 1.75 omdat ze toen verkeerd is opgemeten.

De andere topics, die niet negatief zijn, blijven ook staan, je kunt gelukkig ook niet zomaar een topic verwijderen.

Jammer dat alles zo negatief is, heb nu ook moeite nog redelijk normaal te reageren.

Ik laat de advertentie nu zoals die is.

Bedankt voor alle positieve tips waar ik wat aan gehad heb!

Groetjes!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:44

Pas de afstamming even aan. Deze moet zijn elmero b x walser x ureterp :) zoals je het nu hebt geformuleerd klopt ie niet namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:46

Die staat goed.... ?!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:49

Iedereen weet dat paarden op 1 januari een jaar ouder worden, ongeacht welke maand ze geboren zijn.
Een potentiele koper wil duidelijkheid over leeftijd en stokmaat. Lijkt mij logisch.
Je start dit topic omdat je je paard niet verkocht krijgt. Iedereen wil alleen maar helpen. Jammer dat je dat niet snapt. Succes met de verkoop.