hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 07:38

miss_lizje schreef:
Blue_moon schreef:
Op mijn vorige stal moest ik mijn paard verplicht verzekeren bij Hippozorg. Sinds ik weg ben bij die stal heb ik het paard uit de verzekering gehaald bij hippo. Als ik het zo lees is dat een goede keus geweest. Zomaar zonder pardon je paard uit hun verzekering halen, wat belachelijk.

Had die stal aandelen ofzo? Vind het bijzonder raar dat een stal dat verplicht stelt. Dus als je ergens anders al verzekerd was moet je alles omgooien?

Blijf verzekeringen maar raar vinden. Hier hebben we een "paardenrekening" zodat we ons eigen spaarpotje hebben en zelf alles beslissen.

Zou best kunnen dat ze aandelen hadden. Die stal eigenaar heeft geloof ik ooit als paarden verzekeraar gewerkt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 10:42

studiemiep schreef:
Hoe groot is de kans op koliek nu............

echt ik zou die premie van je vanaf nu iedere maand apart zetten. Ik ben sowieso anti verzekeringen. Je moet je alleen verzekeren tegen dingen die je niet kunt dragen.

Daarnaast juist doordat mensen hun paard verzekeren worden er ook extra DA kosten gemaakt, terwijl iemand die geen verzekering heeft wellicht iets kritischer kijkt ofdat een DA inschakelen wel noodzakelijk is.

Sterker nog, ik kom regelmatig berichten tegen dat ik denk: was dat allemaal wel nodig? Met andere woorden, verzekerde paarden worden uitgebreider (onnodig) bekeken (met dito kosten)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:00

ikke

daar heb je denk ik wel gelijk in :j

als ik naar mezelf kijk.....
paard is nu 8 mnd uit de running,pees genezen maar sinds 7 weken toch weer kreupel
DA wilde hem 3 mnd op Butagram zetten en als hij de wei op kan stoppen en dan kijken hoe hij loopt

ik wil dat niet! dus nu gaan we 25 mrt naar de kliniek voor foto`s en de hele mikmak
ik wil nl weten wat er mis is

zou ik niet verz zijn dan had ik waarschijnlijk het advies van mijn DA opgevolgd gewoon omdat ik niet weer honderden euro`s uit kan geven aan mijn paard.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:13

Ikke helemaal waar. Mijn beesten zijn niet verzekerd en wat moet dat moet maar geen overbodige dingen. En ik heb dit met m'n dierenarts besproken. Die weet hoe ik er over denk. Bij mijn hond bv is een tumor verwijderd. Operatie goed gelukt maar ik ga niet ook nog eens preventief bestralen. Hij is al oud en ze zijn daar erg ziek van. Ieder zijn keus natuurlijk.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:32

studiemiep schreef:

echt ik zou die premie van je vanaf nu iedere maand apart zetten. Ik ben sowieso anti verzekeringen. Je moet je alleen verzekeren tegen dingen die je niet kunt dragen.

Daarnaast juist doordat mensen hun paard verzekeren worden er ook extra DA kosten gemaakt, terwijl iemand die geen verzekering heeft wellicht iets kritischer kijkt ofdat een DA inschakelen wel noodzakelijk is.

Misschien niet groot maar ik was destijds wel blij dat ik mijn paard verzekerd had. Ze had haar hele leven nog nooit iets gehad waar ik de verzekering bij nodig had (ze is bijna 13 geworden) maar ze kreeg een keer koliek en dat is haar gelijk fataal geworden. Ik kan niet sparen omdat ik daar het geld niet voor heb en op deze manier heb ik altijd iets achter de hand mocht er iets met mijn paard zijn. Dus ik ben wel blij met mijn verzekering

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:53

Bij mijn nu helaas overleden merrie ook duizenden euro's aan ziektekosten gehad. Gelukkig ieder jaar niet over de verzekerde waarde, dus keurig vergoed door hippozorg.
Ook een MRI -scan van 1500 euro achteraf vergoed omdat ze zo langzamerhand ook wel wilden weten wat er aan de hand was.
Toen ze overleed ook nog keurig de verzekerde waarde gehad.
Het veulen van die merrie, nu ons 7- jarige sportpaard, voor alle zekerheid, ook maar goed verzekerd.
Tot nu toe ( afkloppen) totaal geen kosten gehad, en natuurlijk vind ik het nu zonde van mijn geld om ieder jaar €600,- te moeten betalen. ( verzekering €470,-, maar die assurantiebelasting is nu zo belachelijk hoog )
Toch durf ik het niet aan om te stoppen al zou ik dan die €600,- apart zetten , met in mijn achterhoofd die duizenden die ik kwijt ben geweest aan haar moeder :(

Anoniem

Re: hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:58

Die 21% gaat linea recta door naar onze Roverheid.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:52

IVAANAA__ schreef:
zo vandaag na een uur bellen bij de directeur uitgekomen van hippozorg. hij vond de zaak zeer slordig hoe ik behandeld werd. hik gaat de zaak onder hande nemen en zeker bekijken of het mogelijk is de benen uit te sluiten en de verdere verzekering door te zetten. we worden maandag gebeld hoe dit verder gaat.

dat je dat voorsteld snap ik niet. Ze moeten je paard helemaal verzekeren en anders niet. Lees even heel goed de voorwaarden en zet ze daarmee klem.
Ik heb weliswaar zo'n zelfde soort akkefietje gehad (andere maatschappij) wilde paard met sinusitis voor de behandeling uit keren en eruit zetten. Ik heb toen (nu mijn ex) vriend laten bellen waar dit op sloeg. Puntje bij paaltje kon het opeens wel. Suggestie van mijn toen vriend was: als je zelf nu iets hebt en er is een redelijke kans van slagen laat je het toch ook behandelen. Toen gaven ze ons toch gelijk en kon het opeens wel.
Voordat je zoiets zegt moet je wel op de hoogte zijn van de verzekeringsvoorwaarden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:44

LBLGypsyCobs schreef:
Ik zit bij Equipe en ben zeer tevreden, altijd netjes afgehandeld, ook geen problemen gemaakt toen ik bij de ene dierenarts niet verder kwam en naar een andere gestapt ben.

Ja ik zit hier ook en tot nu nooit problemen gehad, altijd netjes uitbetaald zonder gedoe. Ben hier terecht gekomen na gedoe met Van Bierum (ook zo'n drama verzekering)

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:58

Ik mag de complete uitkering terug betalen en ze willen ook niet bijdragen in de kosten van de operatie. Leuk zo'n uitgebreide ziektekosten dekking. Ik heb dan ook besloten om hem maar afgekeurd te laten. Ben er even helemaal klaar mee. Moet 2000 euro terug betalen en heb dan ook nog zelf de operatie betaald van 1200 euro. Bedankt Hippo Zorg voor de goede zorgen.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:22

Na een telefoongesprek met de directeur zijn we tot een hele schappelijke deal gekomen. Ik ben blij en mijn paard is weer goedgekeurd.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:26

Puppetje schreef:
Na een telefoongesprek met de directeur zijn we tot een hele schappelijke deal gekomen. Ik ben blij en mijn paard is weer goedgekeurd.

Je zou denken dat hij hier mee leest :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:28

Ik heb sinds vorig jaar ook geen paard meer in de verzekering. En nu ik dit allemaal lees ben ik blij niks meer te maken te hebben met hippo zorg... ik zet iedere maand 40 euro per paard opzij.

En ja hoe groot het potje is? Dat ligt eraan wat ze hebben als ze iets mankeren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit 6000 euro aan operatie kosten zou betalen of iets anders... dat zou veel te gortig worden. Ik reken nu op 2000 per paard voor als ze iets mankeren.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:50

R12312 schreef:
Puppetje schreef:

Je zou denken dat hij hier mee leest :D

Dat was mijn gedachte ook.......

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:58

eridinges schreef:
Ik heb sinds vorig jaar ook geen paard meer in de verzekering. En nu ik dit allemaal lees ben ik blij niks meer te maken te hebben met hippo zorg... ik zet iedere maand 40 euro per paard opzij.

En ja hoe groot het potje is? Dat ligt eraan wat ze hebben als ze iets mankeren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit 6000 euro aan operatie kosten zou betalen of iets anders... dat zou veel te gortig worden. Ik reken nu op 2000 per paard voor als ze iets mankeren.

Dus stel je paard heeft koliek, moet een operatie van pakweg 3500-4000 euro met grote slagingskans, dan krijgt ie die niet?

Ik heb nu inmiddels een potje van 1200euro, maar laat mijn paard voorlopig nog lekker in de verzekering. Als ie 2x kort na elkaar iets zou krijgen is zo'n potje zo op, en gelukkig zijn er ook nog genoeg mensen bij wie t wel goed gaat met de verzekering.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:33

darkadia schreef:
eridinges schreef:

Dus stel je paard heeft koliek, moet een operatie van pakweg 3500-4000 euro met grote slagingskans, dan krijgt ie die niet?

Ik heb nu inmiddels een potje van 1200euro, maar laat mijn paard voorlopig nog lekker in de verzekering. Als ie 2x kort na elkaar iets zou krijgen is zo'n potje zo op, en gelukkig zijn er ook nog genoeg mensen bij wie t wel goed gaat met de verzekering.

Dat klopt helemaal. Heb jij ooit een koliekoperatie meegemaakt met een groot slagingspercentage? Ik niet. Meestal is het 30 procent kans. Heb inmiddels al 2 paarden mee gemaakt die een koliekoperatie hebben gehad. Beide niet overleefd. Ik zou die keuze niet meer maken inderdaad.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:08

eridinges

gelukkig ken ik wel een paar paarden waarbij een koliek operatie bij gelukt is
paard van een oud stalgenootje is paar jaar geleden in Utrecht geopereerd zij was niet verz en was totaal 4500 euro kwijt, maar haar paard doet het nog steeds super
en mijn stalhouders haar fries al heel wat jaren geleden, bij hem zaten ook de darmen verkleefd en operatie is goed geslaagd.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:42

darkadia schreef:
Haak ook even aan hier. Heb sinds sept een eigen paardje, en deze verzekerd via Equine Risk (onderdeel van Hippo Zorg). Dit omdat ik nog niet een dermate groot spaarpotje heb dat ik eventuele kosten direct kan opvangen, maar elke maand wordt mijn potje wel groter, en als ik dit zo lees, ben ik blij dat mijn paard tot nu toe nog niks gehad heeft. Wat ik mij wel afvraag voor de mensen zonder verzekering, hoe groot potje hebben jullie dan achter de hand? Bedoel een koliekoperatie gaat volgens mij al snel in de duizenden euro's lopen?

Ik ben ook sinds 2.5 jaar verzekerd Equine Risk/Hippozorg en eigenlijk nog geen problemen gehad met uitbetaling e.d. Mijn merrie heeft zo'n 2 jaar geleden een OCD operatie gehad en dit is verder ook allemaal netjes afgehandeld. Ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik haar heb verzekerd. Mijn andere paard had ik niet verzekerd, en die had altijd wat en heeft me best klauwen met geld gekost, vandaar dat ik mijn nieuwe paard toen wel heb verzekerd.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:47

Puppetje schreef:

Wat fijn!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:18

mirgino schreef:
eridinges

gelukkig ken ik wel een paar paarden waarbij een koliek operatie bij gelukt is
paard van een oud stalgenootje is paar jaar geleden in Utrecht geopereerd zij was niet verz en was totaal 4500 euro kwijt, maar haar paard doet het nog steeds super
en mijn stalhouders haar fries al heel wat jaren geleden, bij hem zaten ook de darmen verkleefd en operatie is goed geslaagd.

Dan ben ik vast een dierenbeul ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:28

eridinges

nee hoor,gelukkig mag iedereen zelf de keuze maken voor zijn dier ;)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 00:06

Ik weet ook zeker dat al mijn beestjes niks te klagen hebben.

Sommige mensen stoppen 10 duizenden euro's in hun paard. Dan weer 1 behandeling en daarna weer 10 omdat het niet werkte. Ik pas daarvoor. Oud stalgenootje had een paard met een peesblessure die meerdere malen terug kwam. Stamceltherapie toegepast en nog veel meer toeters en bellen. Na een tijdje was ze 14.000 euries kwijt... en het paard ingeslapen...

Maar het is ook maar net hoe de situatie is natuurlijk. Je maakt keuzes als je die moet maken op dat moment.

Maar ik ben uit de verzekering gestapt omdat er een ding niet vergoed werd en toen dacht ik: betaal ik hier 42 euro per maand voor al 6 jaar? Eigen potje kan ook nooit groot genoeg zijn natuurlijk.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 01:03

eridinges: ik snap je keuze idd om dan niet meer te verzekeren, niks met dierenbeul te maken hoor ;)

Toch fijn dat er ook mensen zijn bij wie het wel goed gegaan is. Heb het bij een kennis ook gezien, blessures aan de benen, ook allemaal verzekerd, en wonderbaarlijk genoeg gaat die nu de goede kant op en mag ze weer trainen...terwijl ze eigenlijk al op zoek was naar een pensioenplekje.
Ook voor zover ik weet alles vergoed.

Ik hoop mijn verzekering gewoon nooit nodig te hebben, maarja ;) T blijft een paard he ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 01:44

Even ter info vooraf: ik heb 3 pony's; 2 shets (geen economische waarde meer tegenwoordig helaas) en 1 Welsh A merrie van redelijke economische waarde. Niets verzekerd. Verder hebben wij al ruim 40 jaar Franse en Engelse Bulldoggen, ook deze honden hebben wij nooit verzekerd.
Als ik alleen al kijk wat ik qua premie gemiddeld voor 3 pony's kwijt zou zijn per maand of zelfs per jaar, dan zou ik dat er nooit uit halen. Heel simpel; een koliekoperatie zou ik niet zomaar laten uitvoeren. Ik heb geluk want mijn pony's zijn vrijwel nooit ziek/zwak/misselijk/kreupel. En als dat wel zo is, dan bepaal ik lekker zelf wel of en wanneer de DA komt en wat ik wil en wat niet, qua behandeling en qua kosten.

Ragdollcat schreef:
Bah wat een nare verhalen hier over de Hippo zorg.
Dat is ook de reden waarom ik niet verzeker, kost alleen maar geld en ergernissen/gedoe.

Gewoon een spaarpotje en vooral kijken naar het dier zelf en zelf bepalen wat je wilt gaan doen of niet.

Want met bijvoorbeeld een 20 jarige paard ga ik geen hele zware koliekoperatie meer aandoen en of een gebroken been weer stabiel maken voor enkel weidegang............Dat wordt dan inslapen.

Ik doe het een paard niet aan om maandenlang pijn te gaan laten lijden en of een maandenlange opsluiting op stal.

Inderdaad.

Mijn paard, mijn keuze. Wil ik hem behandelen? Prima, mijn kosten --> spaarpotje. Geen of weinig geld uit spaarpotje? Regeling treffen met kliniek en ouders/vrienden/kennissen willen dan evt. ook wel bijspringen (al hou ik er niet van om afhankelijk te zijn van anderen)

Als ik mijn paard dood wil, dan zal'ie dood gaan, al moet ik het zelf doen. Geen verzekering of ander persoon die daarover zal beslissen. Als ik mijn paard niet maandenlang wil laten revalideren van de één of andere blessure/breuk, omdat ik het voor dát paard niet paardwaardig vind, dan maak ik zelf de beslissing om hem te laten slachten/inslapen.

Ik moet er werkelijk niet aan denken dat iets of iemand mij even gaat voorschrijven, puur uit financiel oogpunt (!) wat ik met mijn paard moet doen.

Daarbij wil ik nog even graag een medebokker quoten:
ariatje schreef:
Verzekeringen zijn er niet voor het paard of eigenaar maar uitsluitend voor de verzekeraar zelf. De winst dan! Zij zullen álles in het werk stellen onder uitbetaling uit te komen. Hiertoe krijgt het personeel duidelijke instructies. Ze passen een ontmoedigings beleid toe en maken het je zó moeilijk dat je het uiteindelijk gefrustreerd opgeeft.

Stort die bijna 100 euro per maand op een aparte rekening en houdt zelf de regie over leven en dood van je paard in handen! Laat je niet langer misleiden door loze beloften. Zolang de geclaimde bedragen klein blijven komen ze je tegemoed. Bij grote bedragen begint het " spel " . Indien je daar niet tegen bestand bent tot aan het gerecht aan toe, verzeker niet maar SPAAR.

Ze hebben geen enkele intentie voor Sinterklaas te spelen. Het is keihard zakendoen. Het leven of de gezondheid van jouw trouwe vriend boeit ze helemaal niets.....Het is helaas niet anders!

Ik zeg.......... ámen! _/-\o_

Verzekeringsmaatschappijen zijn er niet om mensen en/of dieren te helpen, die zijn er alleen om zichzelf te spekken. Helaas zien weinig mensen dat in.
Er was ooit een reclame voor mensen-verzekeringen; ....... zonder winstoogmerk....... was de reclame-leus. Degene die daar intrapt......... is wel heel goed van vertrouwen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 02:02

ikke schreef:
studiemiep schreef:

Sterker nog, ik kom regelmatig berichten tegen dat ik denk: was dat allemaal wel nodig? Met andere woorden, verzekerde paarden worden uitgebreider (onnodig) bekeken (met dito kosten)

Ook mee eens.
Hoeveel wil je laten sleutelen, en tegen welke kosten? En tegen welke (overlevings)kansen?