Even ter info vooraf: ik heb 3 pony's; 2 shets (geen economische waarde meer tegenwoordig helaas) en 1 Welsh A merrie van redelijke economische waarde. Niets verzekerd. Verder hebben wij al ruim 40 jaar Franse en Engelse Bulldoggen, ook deze honden hebben wij nooit verzekerd.
Als ik alleen al kijk wat ik qua premie gemiddeld voor 3 pony's kwijt zou zijn per maand of zelfs per jaar, dan zou ik dat er nooit uit halen. Heel simpel; een koliekoperatie zou ik niet zomaar laten uitvoeren. Ik heb geluk want mijn pony's zijn vrijwel nooit ziek/zwak/misselijk/kreupel. En als dat wel zo is, dan bepaal ik lekker zelf wel of en wanneer de DA komt en wat ik wil en wat niet, qua behandeling en qua kosten.
Ragdollcat schreef:Bah wat een nare verhalen hier over de Hippo zorg.
Dat is ook de reden waarom ik niet verzeker, kost alleen maar geld en ergernissen/gedoe.
Gewoon een spaarpotje en vooral kijken naar het dier zelf en zelf bepalen wat je wilt gaan doen of niet.
Want met bijvoorbeeld een 20 jarige paard ga ik geen hele zware koliekoperatie meer aandoen en of een gebroken been weer stabiel maken voor enkel weidegang............Dat wordt dan inslapen.
Ik doe het een paard niet aan om maandenlang pijn te gaan laten lijden en of een maandenlange opsluiting op stal.
Inderdaad.
Mijn paard, mijn keuze. Wil ik hem behandelen? Prima, mijn kosten --> spaarpotje. Geen of weinig geld uit spaarpotje? Regeling treffen met kliniek en ouders/vrienden/kennissen willen dan evt. ook wel bijspringen (al hou ik er niet van om afhankelijk te zijn van anderen)
Als ik mijn paard dood wil, dan zal'ie dood gaan, al moet ik het zelf doen. Geen verzekering of ander persoon die daarover zal beslissen. Als ik mijn paard niet maandenlang wil laten revalideren van de één of andere blessure/breuk, omdat ik het voor dát paard niet paardwaardig vind, dan maak ik zelf de beslissing om hem te laten slachten/inslapen.
Ik moet er werkelijk niet aan denken dat iets of iemand mij even gaat voorschrijven, puur uit financiel oogpunt (!) wat ik met mijn paard moet doen.
Daarbij wil ik nog even graag een medebokker quoten:
ariatje schreef:Verzekeringen zijn er niet voor het paard of eigenaar maar uitsluitend voor de verzekeraar zelf. De winst dan! Zij zullen álles in het werk stellen onder uitbetaling uit te komen. Hiertoe krijgt het personeel duidelijke instructies. Ze passen een ontmoedigings beleid toe en maken het je zó moeilijk dat je het uiteindelijk gefrustreerd opgeeft.
Stort die bijna 100 euro per maand op een aparte rekening en houdt zelf de regie over leven en dood van je paard in handen! Laat je niet langer misleiden door loze beloften. Zolang de geclaimde bedragen klein blijven komen ze je tegemoed. Bij grote bedragen begint het " spel " . Indien je daar niet tegen bestand bent tot aan het gerecht aan toe, verzeker niet maar SPAAR.
Ze hebben geen enkele intentie voor Sinterklaas te spelen. Het is keihard zakendoen. Het leven of de gezondheid van jouw trouwe vriend boeit ze helemaal niets.....Het is helaas niet anders!
Ik zeg.......... ámen!
Verzekeringsmaatschappijen zijn er niet om mensen en/of dieren te helpen, die zijn er alleen om zichzelf te spekken. Helaas zien weinig mensen dat in.
Er was ooit een reclame voor mensen-verzekeringen; ....... zonder winstoogmerk....... was de reclame-leus. Degene die daar intrapt......... is wel heel goed van vertrouwen!