borg betalen op pensionstal na 7 maanden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 07:23

Als ik "borg" zou moeten betalen ga ik niet akkoord met hun opzegtermijn van een maand en dan maar wachten of ik mn geld terug krijg/de maand van opzeggen niet hoef te betalen.

Dan is het gewoon, heb er geen zin meer in, toch al borg betaald. Ajuus.

Maar idd, iedereen of niemand. En anders maar iets anders zoeken.

Mocht je wel betalen omdat je er zo fijn staat, zorg dat op papier staat dat je betaald hebt en wanneer je het terug krijgt!! (of dat je in je opzegmaand dus niets betaald)

Rowie_lover

Re: borg betalen op pensionstal na 7 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 20:40

Ik heb vandaag een pittig gesprek gehad met de eigenaar en gezegd dat ik het er niet mee eens ben. Het werd nu erg duidelijk dat het persoonlijk is omdat de gene die vertrokken is een vriendin van mij is. Zij stond er trouwens pas een maand en kwam erachter dat de afstand veelste ver was en haar dit wel zoveel reiskosten en reistijd kosten dat dat geen haalbare kaart was.

Ik heb gezegd dat ik niet van plan ben de borg te gaan betalen, ook niet als ik het wel kan missen, en dat hun maar moeten kijken wat ze hiermee gaan doen. Ik heb alle argumenten genoemd die jullie mij verteld hebben en ben jullie daar heel dankbaar voor!
Ik ben erg benieuwd wat er de volgende keer gezegd gaat worden maar ik verwacht het antwoord al te weten helaas...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:48

Triest hoor zo op de man spelen...
De regels horen voor iedereen gelijk te zijn, dat ten eerste al...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:56

Op mn vorige stal Is ook borg ingevoerd. Dit Is echter omdat veel mensen vetrokken zonder sleutel in te leveren en hij dus elke keer slot kon vervangen en iedereen een nieuwe geven (anders kan een vorige stalgenoot de zadelkamer in) nu dus borg die je terug krijgt als je vertrekt en sleutel achterlaat) echter dit was voor iedereen. En het hoefde ook niet per direct betaald voor de bestaande klanten.

Ik zou in jou geval ook een andere stal zoeken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:01

Kijk in dat geval is het heel anders Alexandra :j dan zou ik er ook niet zo'n probleem van maken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:46

Ik vermoed zomaar dat hier een andere kant aan zit. In je openingspost vertrok er 'iemand' , nu is het een vriendin. In de openingspost wist zij niet dat er een opzeg was, nu vind je dat ze een goede reden had om te vertrekken.

Ik weet het niet, is er ook niet een reden om jou niet helemaal te vertrouwen dan? Wist jij iets van het vertrek van je vriendin oid?

Gewoon, om ook even een andere kant te bekijken :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:00

ruitje schreef:
Ik vermoed zomaar dat hier een andere kant aan zit. In je openingspost vertrok er 'iemand' , nu is het een vriendin. In de openingspost wist zij niet dat er een opzeg was, nu vind je dat ze een goede reden had om te vertrekken.

Ik weet het niet, is er ook niet een reden om jou niet helemaal te vertrouwen dan? Wist jij iets van het vertrek van je vriendin oid?

Al wist zij dat deze vriendin wegging zonder het opzegtermijn te betalen, al heeft ze geholpen de trailer aan te koppelen, hier heeft zij niets mee te maken. Zij heeft een contract met de staleigenaresse en daar moeten zij zich allebei aan houden. Daar heeft niemand anders wat mee te maken.

En je bent bang weggestuurd te worden? Bedenk wel even dat de pensionstalhoudster dan wel klanten plots kwijt is. Dat gaat haar vast ook niet in de koude kleren zitten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:20

Kan het niet gewoon zijn dat TS niet meldde in de OP dat het om een vriendin ging juist om de meningen neutraal te houden? Want nu gaan mensen er een verhaal bij speculeren die niet eens hoeft te kloppen. TS hòeft niet op de hoogte te zijn geweest van het vertrek van die vriendin en dan nòg is dat geen reden om dergelijke praktijken uit te voeren als SH.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:19

Juist omdat de pensioneigenaar het nu zo persoonlijk gaat spelen zou ik eens rond gaan kijken wat er allemaal in de omgeving is. Puur om te voorkomen dat je straks op straat staat met je paard en dan keuzes moet maken waar je wellicht niet achter staat. De pensioneigenaar kan het je heel zuur gaan maken als zij er achter blijft staan dat jij borg moet betalen en jij dat niet wilt/doet, iets wat helaas vaak voorkomt en uiterst kinderachtig is is je paard niet meer de zorg geven waar wel voor betaald is en je nog kinderachtiger gaan behandelen.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 15-01-15 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:27

Ik heb even wat snel doorgelezen,maar vind het verbazingwekkend hoe de stalhouder bezig is...

Goed dat je op je punt blijft staan. Dit had hij al van te voren moeten zeggen zoals gezegd is in het begin.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:46

Hallo Ts, ik zie in je profiel dat je bij de Beekse Bergen werkt, daarnaast zit een pensionstal waar ik goede verhalen over hoor, dat is misschien nog een optie voor als je besluit weg te gaan? In Hilvarenbeek zijn vrij veel pensionstallen dus er is vast wel iets anders te vinden waar je het weer naar je zin gaat krijgen. Succes.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:06

Oh, ik vind zeker dat je niet zomaar borg kan vragen hoor :)

Volgens mij blijf ik uitermate netjes in mijn post en vraag ik gewoon of er niet meer aan de hand is?

Daarnaast denk ik, dat wanneer het vertrouwen tussen een SH en een klant weg is je sowieso beter een andere stal kan zoeken. Dit had de SH dan ook beter voor kunnen stellen, krijg nu het idee dat je 'weggepest' word.

Nicksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:07

Allereerst wat een ontzettend vervelende situatie zeg! Zou je inderdaad ook gaan oriënteren op andere stallen. Sta zelf ook in Hilvarenbeek, half jaar nu, geweldige mensen, doen altijd n stapje meer voor je paard dan ze zouden moeten en m'n paard is zo opgeknapt sinds we hier staan. Als je evt adres wil hebben, moet je maar pb'en. Veel succes met deze moeilijke keuze...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:21

Zulke dingen zijn echt vervelend, maar ik verbaas me er altijd over dat mensen zelf zo ontzettend naief zijn. Dit soort dingen had simpel voorkomen kunnen worden met een contract. Van beide kanten erg belangrijk.

Nu heb je het naar je zin, is je paard op zijn plaats en zou je over zoiets "simpels"' ruzie krijgen en vertrekken. Op de volgende stal is het ook wel weer wat.

Ik zou het niet zomaar opgeven en bij je standpunt blijven. Wel vind ik dat je het welzijn van je paard in ogenschouw moet houden, dat door deze vete die niet de dupe wordt.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:37

Wat raar zeg dat dat nu ineens veranderd. Vooral jammer als je er verder fijn staat.
Ik heb ook eens borg moeten betalen op een stal, stond er nog geen maand en had dus een maand opzegtermijn en een maand borg betaald. Mijn pony werd ineens ernstig ziek door het voerbeleid daar en dat wilden ze niet aanpassen dus terug verhuisd toen ik net een maand betaald had. Kortom, maand borg kwijt en maand vooruitbetaald kwijt, hoppa zo 400 euro weg, ben er ziek van geweest -O-

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 01:54

TS, wat balen dat het zo loopt.

Ik heb meermaals bij amateuristische SH's gestaan en ik vond dat drie keer niks. Vooral het hebben van verschillende regels voor verschillende personen en het continue wijzigen van regels ontnamen mij het plezier.
Ik heb het telkens zo lang mogelijk uitgehouden omwille van mijn paard, aangezien het plaatsen waren waar ze lang buitenstond, maar ik kwam er absoluut niet meer met plezier.
Kijk, ook op een professionelere stal zijn er (vrijwel) altijd regels die je niet zo fijn vindt, maar die staan vast, ze gelden voor iedereen en je weet waar je aan toe bent omdat ze niet elke week veranderen. Daar is gewoon veel beter mee te leven.

Caesar schreef:
Zulke dingen zijn echt vervelend, maar ik verbaas me er altijd over dat mensen zelf zo ontzettend naief zijn. Dit soort dingen had simpel voorkomen kunnen worden met een contract. Van beide kanten erg belangrijk

Oja? Hoe zie je dat voor je dan? SH eist borg, jij wijst naar je contract en weigert. SH blijft eisen en zegt dat je anders weg moet. Blijf jij dan naar je contract wijzen terwijl je paard daar op stal staat en afhankelijk is van de zorg van diezelfde SH? En dan nog, SH mag jou gewoon de huur opzeggen (met inachtneming van de opzegtermijn), dus dan sta je met je contractje alsnog gewoon op straat hoor.

Tommy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:57

Wat doe je toch moeilijk als je het naar je zin hebt, betaal dan de borg. Hoeveel is ie? Vraag desnoods of je het in termijnen kan betalen. Ben wel benieuwd naar het hele verhaal omdat het eerst iemand was en nu je vriendin. Eerst niets wist van opzegtermijn en je nu vindt dat ze er een goede reden voor heeft. Leuk is het niet, maar snap het ergens wel.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:15

Ik snap het wel. Het is gewoon volledig belachelijk dat jij als enige borg moet betalen. En sowieso, betaal je dat dan direct en kom er dan niet na 7 maanden pas mee. Ik zou ook niet zo makkelijk zijn met betalen hoor..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:24

Na zoveel maanden kan wel, maar dan moet het wel voor alle pensionklanten gelden en niet voor één of twee.
Ik vrees dat de verhoudingen nu zo verstoord zijn om wat voor reden dan ook dat het verstandig zou zijn als TS omkeek naar andere stalling. Netjes tot 1 maart betalen en in januari opzeggen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:59

Met jet wel eens,dan moet het voor alle klanten zo zijn en niet voor 1 of 2.

Ook als zou ts een vriendin zij van, als vriendin in de sloot springt hoeft zij dit toch niet te doen? Oftewel als die vriendin zo vertrekt hoeft ts toch niet zo te zijn?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:04

Dus omdat ZIJ de fout heeft gemaakt bij die klant die nu zonder opzegtermijn vertrokken is, wordt JIJ de dupe omdat ze ineens borg gaat vragen.

Dikke doei zou ik denken!

Je schrijft niet bekend te zijn in de omgeving.

Tip van de dag: open een topic waarin je vraagt om stallen in een bepaalde omgeving.

Je zult versteld staan van wat er allemaal is! Ik woon al mn hele leven waar ik nu woon, maar zelfs ik hoor soms nog van stallen waarvan ik helemaal niet wist dat ze bestonden.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:35

ruitje schreef:

Heel goed punt, het is namelijk een vrij eenzijdig verhaal.
Verder ga ik me er niet mee bemoeien maar vind het heel jammer om dit te lezen.
Laatst bijgewerkt door LiefsteIwan op 21-01-15 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

AnoukLizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:56

LiefsteIwan schreef:
ruitje schreef:

Heel goed punt, het is een vrij eenzijdig verhaal.

Inderdaad erg jammer...

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:08

Wat een verhaal....voor Ruitje: Ts verandert niets aan haar verhaal...een stalgenoot kan een vriendin zijn, en een goede reden hebben om te vertrekken heeft niets te maken met een opzegtermijn weten of niet.

Het is gewoon jammer dat het zo loopt als je het juist zo naar je zin hebt. Hopelijk is het voor de stalhoudster duidelijk hoe je erin staat en kunnen jullie tot een oplossing komen. Het zal voor haar toch ook jammer zijn als ze een klant kwijt raakt? Het in willen voeren van een borg kan ik goed begrijpen (een mens leert aldoende heh), maar dan wel voor nieuwe klanten. Openheid en eerlijkheid en vooral gelijkheid is echt belangrijk voor elke stal...soms heel moeilijk, maar wel belangrijk.

Nu ja, hopelijk komt het goed en kan jij blijven staan en wordt alles uitgepraat en kunnen jullie weer samen verder. Toch vervelend allemaal, het zal haar ook vast dwars zitten!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:53

LiefsteIwan schreef:
ruitje schreef:

Heel goed punt, het is namelijk een vrij eenzijdig verhaal.

Met deze manier van reageren krijg ik heel sterk de indruk dat jij meer weet.... dus zou zeggen belicht de andere kant van het verhaal. Want kan me eerlijk gezegd geen enkele goede reden bedenken waarom 1 klant na 7 maanden borg zou moeten betalen en de rest niet. Tenzij dat verhaal van ts niet klopt.