Problemen bij lease

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:34

Ik heb de rest niet gelezen, dat had ik inderdaad erbij moeten zetten. Ik ben gekomen tot jouw bericht van wat ik hier had gequote en daar reageerde ik op.

Je leek tot de door mij gequote bericht van jou niet zo om je merrie te bekommeren en het in de schoenen van de leaser te schuiven, dat ze het maar moeten gaan oplossen omdat je ziek bent.

De rest heb ik nu helemaal bijgelezen.

Fijn dat jullie de oorzaak weten en dat het contact nu beter loopt.
En dat ze terugkomt naar jou en ben je wel een zeer betrokken eigenaresse dat om haar merrie bekommert.

Lotteettol

Re: Problemen bij lease

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 09:54

Hier een stille meelezer.
Fijn dat er inmiddels een oplossing is gevonden. Het valt mij op de dat communicatie slecht verlopen is via FB email. Beter kan je steeds bellen. Dat de leasers de tijd niet weten van hun afspraak lijkt mij kant en klare onzin. Voortaan zelf bellen naar de kliniek en de tijd van de afspraak vragen. Het is bij hen niet meer toevallig dat ze dingen niet weten, het lijkt er sterk op dat ze het er zelf om doen...
Ik heb je profiel bekeken en zag dat je een eigen handelsstal hebt (?).... hoe combineer je dat met al je pony's een studie en dat je nu momenteel ziek bent (volgens je profiel al 2 jaar). Dat is verder niet aanvallend bedoel meer uit belangstelling

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 14:06

Lotte ik heb helemaal geen handelstal?? Mijn studie ben ik in februari 2014 moeten stoppen omdat mijn behandeling met dagelijks baxters toen begon.

warwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:17

Ik zie dat veel mensen aanraden om te bellen. Ik snap dat ook wel, maar je hebt dan niets op papier staan. Ik heb zelf in verschillende situaties gezeten dat ik blij was dat ik het op papier had staan

ts fijn dat het niets iets ernstigs is en dat het contact nu wat beter loopt

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:33

Ragdollcat schreef:
Hoe dan ook, het is jouw probleem en jouw zorg en als ze haar niet meer willen moet je het terugnemen. En niet ze met deze merrie laten staan en ze het maar laten uitzoeken..........
Dan ben ik bang dat je ook nog eens extra kosten aan hun terug moeten gaan betalen.......hoe langer ze daar blijft hoe meer kosten jij aan hun terug moeten betalen.

Dus volgens wat jij hier schrijft gelden gemaakte contracten en afspraken niet meer vanaf een paard iets mankeert?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:41

Eigenlijk niet, de eigenaar is altijd verantwoordelijk voor het eigen dier als een leaser niet meer wil en of er niet naar handeld, contract of geen contract.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:28

Uit de website van je profiel maakte ik dat op.

Hoeveel paarden heb je nog naast je merrie?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 18:31

Wij hebben 1 goedgekeurde dekhengst, 1 ruin van 4 jaar die nog doorgereden moet worden, 1 oudere pony (is van mijn mama), 1 drachtige merrie die we zelf leasen en dan de merrie waarover dit topic gaat.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:35

Waarom een paard leasen als je er al een aantal hebt?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 18:41

Ik vraag mij echt af waarom ik verantwoording moet afleggen voor de paarden die ik heb, maargoed ;).
De lease van de merrie die wij leasen was VOOR ik mijn diagnose en behandeling kreeg al gestart. Wij leasten deze merrie voor een veulen te fokken met onze dekhengst. Er wordt niet met haar gereden oid. Zij en de andere paarden vinden het leventje op de weide (met toegang tot stal) prima, maar de merrie waarover dit topic gaat is gewend van bereden te worden en treurde enorm toen ze gewoon stilstond op de weide doordat ik ziek ben. Ze heeft enorm veel aandacht nodig. Vandaar dat ik een leaser voor haar zocht tot mijn gezondheid weer beter was. Staat trouwens ook in de OP ;)

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:09

Ik weet niet goed wat sommigen verstaan onder 'leasen'. Ik lease een paard voor een gedurende periode. En in dat contract staat heel duidelijk vermeld dat IK verantwoordelijk ben voor het paard gedurende de lease, wat er ook gebeurd, enkel over de dood wil de eigenaar zelf beslissen. (Dat paard is dan ook volledig verzekerd) Dus in principe zijn de leasers hier verantwoordelijk, dat paard is tenslotte bij hun mank geworden.
Ik denk ook dat velen niet beseffen HOE erg ziek Maaike is. Ze heeft de beste oplossing proberen zoeken voor dat paard en de leasers bleken niet te zijn hoe ze overkwamen. Ze willen van dat paard af. Dat is duidelijk.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 07:11

Ik zie ook 2 verschillende mogelijkheden:

- bijrijden: je rijdt het paard bij voor een x aantal dagen en betaalt evt. een vast bedrag ervoor.
- je least het paard: paard blijft van de eigenaar maar alle kosten zijn voor de leaser en paard staat evt. op stal van leaser.

Dus ik begrijp zeker ts waarom je op deze manier een contract hebt opgemaakt en dit ook zo hebt besloten met de leaser.

Over de conclusie van de dierenarts: Gaat het hier evt. over een verbeend hoefbeen/ hoefbeen dat aan het verbenen is? Op de foto zie je dan vaak in de hoef aan weerszijde van het hoefbeen extra bot groeien.

Sterkte met dit alles!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 19:34

De situatie is op dit moment wat aan het escaleren helaas. Ik heb nog steeds de foto's niet ontvangen, nochtans ging de DA mij zaterdag al de foto's sturen. Ik heb al meerdere mails gestuurd waar ik geen antw op krijg. Van de moeder van leaser hoor ik dat zij wel contact hebben met de DA en dat ik de foto's niet krijg. Hij wil er eerst mee naar de dierenkliniek en stuurt ze daarna naar mijn DA maar niet naar mij! Kan dat zomaar???
Ook gaat het contact tussen mij en leaser niet goed meer. Op fb was er een discussie ontstaan tussen ons en enkele anderen waarin leaser ons allemaal dingen verweet. Hierna heeft ze me van FB verwijderd.
Via mail stuurde de moeder dat ze het leasecontract stopzet met onmiddelijke ingang en dat merrie er voor eind deze maand moet weg zijn, want ze willen er geen geld meer aan geven.

Heel deze situatie heeft enorme impact op mijn gezondheid :(, bloeddruk en hartslag zijn weer heel hoog, heb de voorbije 4 dagen nauwelijks kunnen eten en slapen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:39

Ik heb niet alles gelezen. De inhoud van t medische dossier van jouw dier mag jij ten allen tijden inzien. Dus ook de foto's.

Mijn tip zou zijn haal het paard terug als dit teveel stress en gedoe geeft...

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 19:41

Ik heb net naar die DA gebeld. Hij wilde zelfs niet eens naar mijn kant van het verhaal luisteren ;(
Ik kreeg te horen dat ik de foto's niet kreeg en dat hij ze misschien naar mijn DA zal sturen en ook tegen mijn DA gaat zeggen dat hij ze niet naar mij mag sturen!!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:42

Als jij kan aantonen de eigenaar te zijn,dan kan je je dierenarts bellen dat jij direct bij ontvangst de foto's wilt zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:43

Maaike, als het even kan zou ik nu nog een trailer regelen en haar gaan halen. Dit is geen werk. Ze gaat hier enkel onder lijden. Heb je een plaats waar ze kan staan?

Snap de leaser ergens ook wel. Zou niet gelukkig zijn om 6 maand stalgeld te moeten betalen voor een revaliderend paard dat ik zelf nog niet zo lang heb. Heb ook 1.5 een hengst geleased en bij ernstige ziekte of langdurige uitval waren de kosten wel voor de eigenaar. Anders lease je ook niet, dan koop je een paard.

Hoop dat je er snel uitkomt.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 19:44

Mioux paard staat nog op mijn naam, behalve bij t mutatiedocument. Maar zij hebben wel de papieren vh paard :(. Dierenarts gooide gewoon telefoon toe! Liet me niet eens mijn verhaal doen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:45

DeMolenhoek schreef:
Maaike, als het even kan zou ik nu nog een trailer regelen en haar gaan halen. Dit is geen werk. Ze gaat hier enkel onder lijden. Heb je een plaats waar ze kan staan?

Snap de leaser ergens ook wel. Zou niet gelukkig zijn om 6 maand stalgeld te moeten betalen voor een revaliderend paard dat ik zelf nog niet zo lang heb. Heb ook 1.5 een hengst geleased en bij ernstige ziekte of langdurige uitval waren de kosten wel voor de eigenaar. Anders lease je ook niet, dan koop je een paard.

Hoop dat je er snel uitkomt.

Helemaal mee eens....Ik zou het paard zsm ophalen...

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 19:46

Ik heb nog geen plaats neen :( ben er wel druk mee bezig. Maar het is winter, de pensionstallingen hier in de buurt zijn volzet. En ik zelf heb nu geen plaats

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:47

Als ik je uit de brand had kunnen helpen had ik het gedaan , ben gek met paarden en alles wat er bij komt kijken maar heb het nu financieel niet om stalling te kunnen betalen .
Zou zeker je paardje ophalen of ergens anders neer zetten want dit is voor jou niet goed wat een rot situatie . Me pb staat voor je open .

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:49

Dan zou ik als noodoplossing zeggen ik betaal de stalling van deze maand,en intussen spoed zetten achter een ander onderkomen zorgen....

spatter

Maaike als jij mee betaalt hebt aan de rekening , is hij zelfs verplicht jou ook de foto's te sturen.
Tevens ook omdat jij de eigenaar bent natuurlijk.

Ben je rechtsbijstand verzekerd?
Aanpakken die maffe DA _-:(

Jammer dat het contact nu zo slecht verloopt met de leasers, triest allemaal, sterkte er mee :(:)
Ik zou het paard nog liever gisteren als vandaag ophalen.

har166

In welke omgeving zoek je een stalling?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:53

Dreig anders maar dat je klacht gaat indienen bij de orde.
Als jij de officiële eigenaar bent van het paard en je hebt de helft van de rekening betaalt, is hij verplicht je op de hoogte te houden.