Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zo herkenbaar, je emmertje zat gewoon vol en is even overgelopen. Siesjuh schreef:Wij hebben er ook zo 1 gehad. Wel een fries in een box zetten, maar betalen ho maar. Moesten altijd achter ons geld aan en op een gegeven moment hebben we haar alles ontzegd, ze kreeg geen hooi, stro of weidegang meer voor we geld hadden. Nou...haar 3jarige fries liet ze mooi binnen staan (24/7) en de paddock was toen nog niet af dus daar kon ze ook niet op. Hooi jatte ze uit de grote voorraadschuur (wij wonen hier in een project waarbij veel mensen eigen stal aan huis hebben, maar wel met gedeelde binnenbak, buitenbak en voorraadschuur waar je hooi in kwijt kan) evenals stro. Ik had zoveel medelijden met het paardje! Uiteindelijk zou ze opstappen, dit wel in goed overleg over wanneer, want mijn paardje zou dan alleen komen te staan en ik had nog geen goed maatje voor haar gevonden. Dan konden we haar in ieder geval gerust stellen. Nou, we kwamen op een dag thuis en paard weg natuurlijk. Mijn paard over de zeik, hoop heisa. Nooit mn laatste geld gezien (het meerendeel godzijdank wel). Hadden samen een stroomapparaat voor de wei aangeschaft die ze ook mee had genomen (die ik overigens inmiddels weer terug heb genomen...) en besloten nooooooooooooooooit weer iemand in die box te laten. Binnen een week hadden we een shetlander over laten komen waar mijn paard helemaal verzot op is en andersom, dus ze was niet meer alleen.
Inmiddels zijn we alweer met de 2e verhuring bezig...nooit geen problemen gehad en altijd op tijd.
Sommige mensen zijn gewoon zo en leren het nooit...zelfs niet als het om het belang van het paard gaat (ongelooflijk...). Ik zou zo iemand er dan ook na deze ervaring gelijk uit hebben gezet, hoe zielig ik het ook vind voor het paard.
P.s: Ik weet overigens dat ze inmiddels op de 4e of 5e stal staat nadat ze bij ons weg is gegaan...ik neem aan vanwege hetzelfde probleem als hier...haar andere beesten verwaarloosd ze overigens ook...
Beetje offtopic, maar wilde even mn verhaal doen
_sharonnn schreef:Hmm waarom buiten neerzetten?
Paard kan gewoon hetzelfde behandeld worden, omdat ts zorgplicht heeft zoals te lezen is in art. 6:181 lid 1 BW de zorg voor dieren is geregeld in art. 6:179 BW
Seventeen schreef:Kijk, en daar zit jij weer fout. Wat betreft het geen hooi,stro of weidegang.
Als jij dat bij ons had geflikt had ik ook echt niet meer betaald!
Jij bent altijd verplicht de zorg voor het paard te dragen, zelfs als er niet betaald word. Dan heb je na bepaalde procedures recht om het paard te verkopen en zo de kosten te halen.
pipo schreef:Is toch te triest voor woorden. Ik zou dan op fb of zo reageren dat je op je centen wacht.. hoe kan je je dingen niet betalen en wel andere dingen doen.. ik snap dat niet.