Hamilcar schreef:Hoi Allemaal,
Mijn paard was heel mager. Dierenartsen erbij gehaald. Konden niks vinden.
Uiteindelijk via via bij een homeopaat terecht gekomen. Ik had al gelijk mijn twijfels, omdat hij bij andere mensen ook exact dezelfde diagnose stelde...paard zou last hebben van zijn nieren, en urinebuis. wormen en darmen zouden beschadigd zijn. (dit had hij onderzocht uit haar onderzoek) Moest een plukje manen opsturen.. Domme ik...
Naja, toch maar geprobeerd, 3x daags 1 druppels in de mond van het paard.
Nu 10 maanden verder. heeft dat uiteraard niks geholpen.
Ik belde hem gisteren boos op, om verhaal te halen. Ik moest nog maar een kuur proberen.
Ik denk dat hij zich opeens herinnerde dat hij nooit om geld heeft gevraagd.
Ik krijg nu een HERRINNERINGS betaling van ruim 470 euro!!!
Dit terwijl hij nooit eerder een factuur heeft gestuurd.
Ik kan hier echt om janken. Ik ben altijd netjes optijd met betalen, en heb nooit schulden.
Ik weiger dit te gaan betalen. Ten eerste omdat het niks heeft toegevoegd aan de gezondheid van mijn paar( is nog steeds mager) en ten tweede omdat ik denk dat hij mij heeft opgelicht.
Ik kan ook niks over hem vinden op internet als ik op zijn naam zoek.
Dierenartsen zeggen ook dat dat niet kan, als een paard last heeft van zijn nieren moet dat via het bloed te vinden zijn, net zoals ontsteking urinebuis ( en bloedwaardes waren goed)
Tevens 1 druppel voor een paard van 600 kg zou als je slim nadenkt ook onlogisch zijn..
Het liefste zou ik dit gewoon negeren. Maar ik heb geen zin in kosten van een incasso bureau.
Wat zijn nu mijn rechten?
Het enige wat ik kan bedenken om de factuur te ontbinden is bewijzen dat hij een oplichter is. (Als hij dat al is) Maar geen idee hoe ik dat kan bewijzen.
Ik zet expres zijn naam niet op internet. Mocht iemand denken dat hij/zij weet om wie het gaan, kan je mij een berichtje sturen.
Groetjes,
Ik wil even een aantal punten over homeopathie die niet/wel kloppen uitlichten.
Drie maal daags 1 druppel is geen homeopathie. Bij homeopathie geef je maar 1 tot maximaal een bepaald aantal keer een middel en niet gedurende weken/maanden.
Dat nierproblemen per se in het bloed te zien zijn is bullshit. Klachten/symptomen bepalen het orgaan waar het probleem ligt en niet een bloedonderzoek. Dat is het grote verschil tussen reguliere geneeskunde en alternatieve geneeskunde. Volgens reguliere geneeskunde ben je pas ziek als aangetoond kan worden wat je hebt. Binnen de alternatieve geneeskunde ben je ziek als je symptomen hebt, die niet bij je horen.
Daarnaast wil ik even benadrukken dat 1 druppel van een bepaald middel op 600 kg paard effect kan hebben. Heeft te maken met de mate van potentieren van het middel. Mocht je daar meer over willen mag je me pb'en.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de beste man goed bezig is. Het middel had al moeten werken en als het dat niet doet, is het niet het juiste middel. De beste man is met zijn handelingen niet homeopathisch bezig. Zou je mij willen pb'en met de naam?
Wat je nu kunt doen? Misschien vragen waarop de kosten zijn gebasseerd? Wat hadden jullie afgesproken?