Onrechtmatig paard vasthouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suggie

Re: Onrechtmatig paard vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:57

Storten via een bank kan wel 10 werkdagen duren voor het op de rekening van de begunstigde staat. Staat de hengst ver weg van jouw adres?

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 07:46

Het nare is dat deze dame al vrij snel nadat hij is geplaatst contact moet hebben gehad, zijn houding veranderde echt van het een op andere moment en ik vond in haar huis een briefje met zijn naam, en een datum. Vanaf het begin dat het ging over wanneer hij naar huis zou komen werd er heel moeilijk gedaan en kreeg ik het gevoel dat er contact was tussen die twee. Ik kon dat niet hardmaken tot afgelopen vrijdag , ik was toen voor controle in het umcg en mijn telefoon vergeten , toen ik thuis kwam had ik allerlei berichtjes over problemen bij de bank en ik wil je helpen hem niet kwijt te raken, .. ik snapte er niks van en heb maar wat van mij laten horen en meteen de bank gebeld die ruiterlijk toegaf dat het probleem bij hun zat , en ook bereid waren om contact op te nemen met meneer.

Mijn moeder begon zich op te werpen als reddende engel, waarop ik zei , is goed maak jij het maar over met internet bankieren of ga het pinnen dan rijden we er langs, maar dat was allemaal heel ingewikkeld en maandag kon het worden opgelost volgens haar..

En als klap op de vuurpijl kreeg ik een sms van meneer dat hij alleen nog met mijn therapeut en moeder praat, ik denk dat als het niet om mijn oogappel zou gaan ik heel hard zou gaan lachen , therapeut ?? Bedoelt hij de maatschappelijk werkster van Slachtofferhulp of die van Stichting Huiselijk Geweld of de rabbijn waar ik gesprekken mee voer, schiet mij maar lek maar waar haalt hij dat vandaan, uiteraard niet zo moeilijk te bantwoorden .. immers is er een iemand die dit verhaal al vanaf januari 2013 rondverteld en blijft vertellen totdat ik zoals ze zegt , opgesloten zit en beschermd word tegen mezelf

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 07:59

Misschien ben ik spuit elf, maar valt dit niet onder verduistering?
Wat een situatie :\ Helaas zit ik niet bij je in de buurt.
Misschien handig om je situatie bij een advocate in hippisch recht neer te leggen? Er zitten er een aantal op bokt, waaronder FloortjeM.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 08:11

Geen idee waar dit onder valt , en een extra verstand van zaken persoon die meedenkt hoe ik deze meneer straks kan aanpakken en wellicht aansprakelijk kan stellen is altijd welkom. Nog even en de bank gaat olen, en ben ik de eerste die aan de lijn hangt maar daarna meteen ook aan de lijn bij de kaakchirurg, want helaas is ondanks al het snijwerk van afgelopen week de koorts en mijn grote vriend " abses" weer terug.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:34

Heb er moeite mee dat je hier zegt het nog met niemand over de situatie met het bedrijf te hebben gehad en als ik op stal Merodia zoek staat hij luid en duidelijk met zijn bedrijfsnaam.Dat kun je niet maken vind ik ! Hij is in wezen ook slachtoffer van het geheel . Hij heeft ook niet om de situatie met je moeder gevraagd. Hoe moet hij dan weten hoe het werkelijk in elkaar steekt ? Wat wordt hij er beter van van al dat gedoe en trammelant . Je bent nu w.s al te ver en wilt je gelijk halen maar daarvoor moet je denk ik bij je moeder zijn . Waar wil je die meneer dan voor aansprakelijk stellen dat je moeder verhalen rondverteld en dat het geld niet op zijn rekening staat ? En hij denkt er naar te kunnen fluiten ? Ik geef hem in dezen ook groot gelijk dat hij het via de bank wil ontvangen . Dat is gebruikelijk en dan heeft hij ook meteen bewijs op schrift over het bedrag en jij ook dus dan kan daar geen misverstand over zijn .
Wens je veel beterschap met je kaak en wens je wat minder vechtlust want straks zijn er alleen nog verliezers .

Ps. Heeft de bank inmiddels contact gehad met meneer en wat is daar uitgekomen? Dat zou denk ik een boel rust geven en dat is ook prettig voor iedereen .

Verder kan ik heel erg mee gaan met wat Bigone hier adviseert.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 08:45

Ik heb niet gezegd dat ik het met niemand over de situatie met het bedrijf heb gehad, ik heb sinds ik het idee kreeg dat mij een loer werd gedraaid een dag of 10 geleden contact met een advocaat , de politie en de verzekering, het is ook al een dag of 14 geleden dat ik aanbood om cash te betalen , wat jij zegt over dat hij slachtoffer is dat dacht ik niet, hij heeft het paard bij mij opgehaald, met mij afspraken gemaakt en hij had ook contact met mij kunnen opnemen toen hij werd gebeld of er contact met hem werd opgenomen , schijnbaar is mijn moeder heel geloofwaardig , zijn gedrag is ook als dit niet was niet goed te praten , zo ga je niet met mensen om , wat ze ook zouden mankeren , want al voordat het betalen aan de orde kwam werd er heel raar gedaan en kreeg ik het gevoel dat ik vooral niet welkom was

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 08:48

Trouwens wel apart dat jij dat ziet want dat bericht is gisteren verwijderd ,

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:54

Via je bedrijfsfb kom je ook op je prive pagina waar dit bericht nog wel gewoon staat. Hoop dat je eruit komt, maar ik zou even je pagina's beperken en niet openbaar plaatsen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:32

Het is natuurlijk een enorm vervelende situatie, maar laten we er even vanuit gaan dat de man die je paard niet terug wil geven, op zich geen slecht iemand is maar gewoon een goede man met goede bedoelingen...hij staat goed bekend zei je toch? :)

Jij zit er gezien de hele situatie met moeder, bedrijf en gezondheid behoorlijk doorheen (logisch :(:) ) en dan ook nog dit gedoe met je oogappel....het is niet vreemd wanneer je hierdoor een beetje raar over bent gekomen op deze man...in je openingspost was het voor ons ook een erg warrig verhaal en leek het heel goed mogelijk dat er veel meer speelde dan wat je nu uitgelegd hebt.

Ik kan me best voorstellen dat als je dan een beetje een warrige indruk gemaakt hebt op deze man, en vervolgens komt je moeder vertellen dat je "niet goed" bent....dat het dan geloofwaardig overkomt Y;(

Is niet goed natuurlijk dat hij jou dan ineens niet meer als opdrachtgever ziet, maar ergens moet je het vast kunnen begrijpen toch dat het zo kan gaan....? :)

Vervolgens wil je het paard komen halen maar zal hij inderdaad simpelweg nog geen betaling ontvangen hebben. Met het verhaal in het achterhoofd dat hij notabene van je moeder heeft gehoord dat je niet okee bent en een type bent die mensen met onbetaalde rekeningen achter laat, wil hij het paard niet mee geven voordat het geld bij hem binnen is. Dat is ook heel begrijpelijk :j

En ja dan is het heel jammer dat hij het niet gewoon contant aangepakt heeft, maar ook dat valt te begrijpen. Door het hele verhaal vertrouwt hij je niet en ontvangt de betaling liever officieel, dat is ook gebruikelijk zodat er naderhand geen misverstanden ontstaan en alles duidelijk vastgelegd is.

Ik kan me voorstellen dat bovenstaade het verhaal is aan de kant van degene die het paard nu niet mee wil geven, en daar kan ik best wel begrip voor opbrengen, jij vast ook wel als het je even lukt om het vanuit die schoenen te bekijken :)

Hoe lang is het nu precies geleden dat je die betaling gestort hebt?
Weet je zeker dat je het op de goede naam en rekeningnummer gestort hebt?

Zoek dat eerst even goed uit, vraag het na bij de bank of dit bedrag er nu 100% zeker bij hem op moet staan. En zo ja, neem dan nog eens rustig contact met de man op om te vragen of hij inmiddels het bedrag binnen heeft gekregen. Heb begrip voor zijn kant van de situatie, voor hem zal dit gedoe ook echt niet leuk zijn :(:)

Als hij het geld binnen heeft gekregen zal hij dat vast wel zeggen want hij zal dat paard en deze hele situatie ongetwijfeld ook liever kwijt dan rijk zijn, en dan spreek je af hoe je het paard terug gaat krijgen.

Ga even uit van het goede in de man en dat hij ook maar gewoon in een hele rare situatie terecht is gekomen waar die helemaal niet op zit te wachten, hij is waarschijnlijk net zo goed een slachtoffer hierin.

Lijkt me trouwens heel verstandig als je de schouders er onder zet en weggaat bij je moeder van het terrein af. Als zij de oudste rechten op dat terrein heeft en ze wil je daar niet meer hebben, dan kan je maar beter vertrekken en voor jezelf kiezen want hier ga je aan onderdoor :(:)

Hopelijk voel je je snel wat sterker en krijg je de wind wat meer in de rug :j

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:45

Super verwoord , zoals ik er ook tegen aan kijk pmarena .
Ik zie dat je het stuk over de stal verwijderd hebt van je facebookpagina , wijze beslissing . Sterkte nog .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:48

bigone schreef:
Deze meneer is afgegaan op wat een oude dame hem verteld heeft, jij verteld hem dat er woensdag geld is overgeboekt en normaal gesproken staat dat de volgende dag op de rekening. Echter, jij hebt de problemen met je moeder altijd binnenboord gehouden dus dat kan hij niet weten en je hebt via een contante storting geld overgeboekt wat langer duurt en ja, ik kan me voorstellen dat die man argwanend word. Wel vervelend dat het zo gaat en misschien moet je maar eens stoppen met alles bij jezelf houden en zorgen voor goede professionele hulp, zowel juridisch als geestelijk. Na zoveel ellende ben je er wel aan toe, heel veel sterkte.

Dan moet die man dat met TS regelen. Haar 'op het matje roepen' en niet doen wat hij nu doet. Het paard en dus ook de regelingen zijn voor de TS. Vind het erg onprofessioneel van die man nu het verhaal duidelijker is. Snap ook niet dat De politie zo moeilijk doet.

Corinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:55

Wat vreselijk.
Een moeder die zoiets doet.
Als ikzelf in mijn eigen omgeving niet zoiets had meegemaakt zou ik het niet kunnen geloven.
Dit betrof ook een moeder die haar eigen dochter zo tiranniseerde, en deze dochter was inmiddels reeds einde 40!!
Ik kon het bijna niet geloven zo erg was het. Van geestelijk kleineren tot lichamelijke mishandeling.

Nu lees ik jou verhaal en snap dat de meeste Bokkers het niet kunnen begrijpen.
Ik kon het immers eerst ook niet geloven toen ik het hoorde vanuit mijn eigen omgeving.

Wel denk ik dat je het bedrijf moet aanschrijven. Neem aan dat je iets van een email adres hebt?
Ik snap heel goed dat je liever niet je verhaal daar kwijt wilt maar denk dat je geen andere keus hebt. Leg de situatie thuis uit en probeer eventueel of mensen van slachttoverhulp ook contact met dit bedrijf op wilt nemen, dit om jou verhaal te bevestigen. Ik las tenminste dat je daar contact mee heb (toen dat bedrijf over een therapeut begon) Ik zal het dan ook over de boeg gaan gooien. "U wilt contact met mijn therapeut? Dat is slachtoffer hulp ivm de mishandeling thuis door mijn moeder. Zij is diegene die ziek is. Niet ik"

Ook al ontvangt hij nu het openstaande bedrag, jullie gaan niet lekker uit elkaar. Hij zal het verhaal blijven geloven dat je moeder heeft opgehangen. De paardenwereld is klein en stel dat je ooit nog eens hulp nodig hebt? Straks kun je nergens terecht door enkel deze verhalen.

Dus mijn advies is schrijf deze man aan per email en leg alles duidelijk uit.
Schrijf de waarheid, dus dat je niet onder curatele staat en dat je geen therapeut hebt. Dat dit enkel verzinsels zijn om jou zwart te maken.

Ik hoop dat alles goed gaat komen voor je en dat je op een andere plaats je leven weer op kunt gaan pakken.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 09:59

Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar nu lijkt het net alsof ons probleem speelt vanaf de betaling maar dat is niet zo , hij begon vrij vlot toen het nog niet over geld ging raar te doen, mij niet willen ontvangen, geen info geven over wat er gebeurd , foute en hoge facturen sturen, niet met mij om tafel willen zitten om voortgang te bespreken ,

Ik vermoed dan ook dat dit niks met het overmaken te maken heeft , het geld had ik al minstens 10 dagen in huis maar door
ziekte en spoedoperaties niet er aan toegekomen om het weg te brengen en een paar keer gevraagd of hij echt geen contant geld wilde accepteren, maar dat vond hij teveel gedoe ..

Want dan moest hij naar de bank

Wat betreft mijn moeder, zij heeft geen oudste rechten , zij heeft alles hier aan mij verhuurd met contract sedert 2009,
daarmee ben ik huurder en heb rechten , echter ik ben inmiddels zo moe en zat van de situatie dat ik de huur per 1 februari heb opgezegd, ik wens haar veel succes met haar boerderij en stallen die ze ooit kocht om zoals ze zegt de droom van haar kleinkind waar te maken heel sneu dat deze en straks ik ook hier niet meer willen wonen vanwege haar gedrag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:08

Het is gewoon niet erg proffesioneel van die mijnheer. Hij hoort zich zowiezo buiten de familiekwestie te houden. En hij heeft al helemaal niet het recht om te zeggen dat hij alleen nog met haar therapeut wil praten. TS is de eigenaresse van het paard, met haar is hij een overeenkomst aan gegaan om het paard te behandelen. TS is meerder jarig dus moeder heeft helemaal niets te zeggen. Dus als ts netjes betaald zal hij het paard gewoon mee moeten geven, lijkt mij. Maar ts doet er wel beter aan om te wachten met hem zwart te maken tot ze het paard veilig op stal heeft staan.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:10

TS mijn eerdere reactie, over je moeder onder curatele stellen, was niet zo bedoeld als het is overgekomen. Natuurlijk gaat dat niet zomaar, en dat moet je ook helemaal niet willen. Het was meer bedoeld als een "Joh, laat je niet klein krijgen, jij bent niet degene die hulp nodig heeft, maar zij" of iets in die strekking. :)

Wat een vreselijk triest verhaal. Voor zowel jou als je kind (?) en je moeder...

Wat anderen ook aanhalen, wat ik niet snap, is dat de man van de revalidatiestal zomaar contact onderhoud met een (voor hem) wildevreemde, over jou paard, dat jij daar hebt gestald en waar jij dus verantwoordelijk voor bent. Kom ik met een paard bij de DA bijv, en laat ik mijn paard behandelen, ben ik de opdrachtgever en heeft de DA niet het recht om de zaken dan maar met iemand anders te bespreken cq af te handelen. Ook niet met mijn moeder. Kan ze hoog of laag springen, ze zou toch eerst met bewijzen moeten komen dat ik idd handelingsonbevoegd ben en dan ook nog dat zij de wettelijke toezichthouder is. Je zegt dat hij al voor het hele betaal incident vreemd begon te doen, misschien is dat het moment al geweest waarop je moeder contact met hem heeft opgenomen?

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 10:18

Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar nu lijkt het net alsof ons probleem speelt vanaf de betaling maar dat is niet zo , hij begon vrij vlot toen het nog niet over geld ging raar te doen, mij niet willen ontvangen, geen info geven over wat er gebeurd , foute en hoge facturen sturen, niet met mij om tafel willen zitten om voortgang te bespreken ,

Ik vermoed dan ook dat dit niks met het overmaken te maken heeft , het geld had ik al minstens 10 dagen in huis maar door
ziekte en spoedoperaties niet er aan toegekomen om het weg te brengen en een paar keer gevraagd of hij echt geen contant geld wilde accepteren, maar dat vond hij teveel gedoe ..

Want dan moest hij naar de bank

Wat betreft mijn moeder, zij heeft geen oudste rechten , zij heeft alles hier aan mij verhuurd met contract sedert 2009,
daarmee ben ik huurder en heb rechten , echter ik ben inmiddels zo moe en zat van de situatie dat ik de huur per 1 februari heb opgezegd, ik wens haar veel succes met haar boerderij en stallen die ze ooit kocht om zoals ze zegt de droom van haar kleinkind waar te maken heel sneu dat deze en straks ik ook hier niet meer willen wonen vanwege haar gedrag

Corinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:19

Orchidee14 schreef:
Het is gewoon niet erg proffesioneel van die mijnheer. Hij hoort zich zowiezo buiten de familiekwestie te houden. En hij heeft al helemaal niet het recht om te zeggen dat hij alleen nog met haar therapeut wil praten. TS is de eigenaresse van het paard, met haar is hij een overeenkomst aan gegaan om het paard te behandelen. TS is meerder jarig dus moeder heeft helemaal niets te zeggen. Dus als ts netjes betaald zal hij het paard gewoon mee moeten geven, lijkt mij. Maar ts doet er wel beter aan om te wachten met hem zwart te maken tot ze het paard veilig op stal heeft staan.

Onder normale omstandigheden zou het zo moeten gaan, maar dit is niet normaal. Deze situatie is niet te bevatten voor een buitenstaander.
En wie weet hoeveel overtuigingskracht de moeder heeft en de dochter (ts) misschien niet?
Niemand kan toch bevatten dat een moeder zoiets doet bij haar eigen dochter?
Ik denk dat je als bedrijf toch wel even anders gaat reageren dan in een normale situatie.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 10:26

Net de bank gesproken , en deze maken het nu meteen in orde , en nog mooier zij bellen meneer op om te vertellen dat het bij hun lag en het geld as we speak is overgemaakt , ik word straks nog gebeld als zij hem hebben gesproken , ik wil bij deze de Rabobank in Ter Apel een dikke pluim geven , hij is echt een topper die als paardenliefhebber helemaal begrijpt hoe ik mij voel en weet dat ik hier helemaal stuk van ben , nu alleen nog vervoer regelen .. wie gaat er mee om deze topper op te halen

En als hij thuis is en ik mij weer wat sterker voel dan komt die mail en klacht tegen deze meneer nog wel
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 13-11-14 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam medewerker uit bericht gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:26

Dat is misschien wel zo maar dan nog had hij er netjes aan ge de aan ts haar kant van het verhaal te laten vertellen. Het gaat hier om een volwassen vrouw, niet om een minderjarig kind. Stel dat ik ruzie met mijn buren zou hebben en ik breng mijn paard naar een kliniek. Buren gaan om te pesten rare verhalen ophangen bij de kliniek. Dan zeggen ze toch ook niet je krijgt je paard niet meer terug, we doen alleen nog zaken met je buren? Moedrr heeft totaal niets re vertellen over het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:27

Dat is goed nieuws ts. Ik ga heel hard voor je duimen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:29

Maar ik snap wel dat deze meneer het paard niet mee geeft als het geld er dus nog niet op staat. Dus waarom een klacht indienen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:31

Orchidee: Mwoah, als TS erg fragiel en verward overkomt doordat ze zo in de lappenmand zit, en moeder met wie ze het bedrijf zo op het eerste gezicht in principe samen lijkt te hebben komt heel overtuigend over.... kan je het iemand ook niet 100% kwalijk nemen vind ik hoor. Wij waren er niet bij :)*

FJ: Super dat de bank ook even gaat bellen +:)+
Hopelijk komt het nu allemaal goed en staat het dier snel weer bij je op stal.

Als de "houder" hem na betaling zoals afgesproken alsnog wil brengen: gewoon aanpakken :j

Kan me voorstellen dat er weinig mensen om zitten te springen om alles opzij te gooien en het paard voor je op te gaan halen wanneer het al gebracht kan worden, zeker met die hele situatie er omheen... dat is niet echt aanlokkelijk om je daarin te gaan begeven :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:33

Omdat ts al meerdere keren bij hem had aangegeven het contant te kunnen betalen omdat ze even niet in staat was naar de bank te gaan. Mijnheer wilde het echter perse per bank hebben. Ze kon dus wel betalen maar mocht niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:35

En dat is prima uit te leggen waarom die dat niet wilde :)

(vals geld, gezeik achteraf, geen bewijs.... allemaal dingen die je niet wilt en zeker niet wanneer de situatie al een beetje stinkt)

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 10:36

Net de bank gesproken , en deze maken het nu meteen in orde , en nog mooier zij bellen meneer op om te vertellen dat het bij hun lag en het geld as we speak is overgemaakt , ik word straks nog gebeld als zij hem hebben gesproken , ik wil bij deze dhr Harmsen van de Rabobank in Ter Apel een dikke pluim geven , hij is echt een topper die als paardenliefhebber helemaal begrijpt hoe ik mij voel en weet dat ik hier helemaal stuk van ben , nu alleen nog vervoer regelen .. wie gaat er mee om deze topper op te halen

En als hij thuis is en ik mij weer wat sterker voel dan komt die mail en klacht tegen deze meneer nog wel