Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Beb_bokt schreef:xSogno ik denk niet dat er direct reden tot onveiligheid is voor het paard wanneer Ts. zelf een paar balen hooi haalt. Het is niet de afspraak en zeker niet normale gang van zaken... maar dit betekent niet dat het een verstandige zet is om je niet te houden aan de gemaakte afspraken w.b. het opzeggen van de stal. Er bestaat nog gewoon de mogelijkheid dan niet te betalen voor het hooi en stro. Een kalendermaand is een kalendermaand.
Lekker omgekeerde wereld als je betaald voor alles inclusief? Dus TS moet zelf balen hooi betalen en de stal, dat zou die stalhouder wel mooi uitkomen zeg. Als je paard drie maanden op zulk stro staat, wat ook nog is super stoffig kan dat zeker wel gevolgen hebben voor de gezondheid van je paard. Je zegt zelf het is niet de afspraak. Waarom is TS dan wel verplicht zich aan de afspraak te houden? Torfi schreef:Omdat ik mijn paard niet continu wil verhuizen ben ik (tussen mijn paard doen en full-time werken) op zoveel mogelijk stallen gaan kijken. Per toeval is het dat ik dus nu de stal heb gevonden waar ik wil gaan staan (paard buiten in de groep, onbeperkt ruwvoer en goede faciliteiten). Ik ga geen stal opzeggen of slapende honden wakker maken voor ik iets nieuws heb. Meeste stalhouders zijn niet altijd blij als je opzegt (en zeker niet als je weet dat zn stal al een leegloop heeft).
De stalling is destijds mondeling overeengekomen. Niets op papier en niets per bank.
Maar ook mondelingen afspraken met hem zijn van zijn kant niet bindend. Zo wilde we een extra voerbeurt en dan zeggen kost niets. Maar vervolgens wel 10 euro op de rekening zetten.
Mest abonnement is bv 60 euro per maand, tenzij de maand 31 dagen heeft, dan is het 62 euro!
Als ik ga verhuizen omdat ik gewoon elders wil staan begrijp ik dat je je aan de regels houdt. Maar in dit geval is het om de gezondheid van mn paard. Het stro is nu al ruim 3 maanden slecht, steeds proberen we het hem te zeggen.. maar hij houdt stug vol dat het goed is. De paarden stonden afgelopen periode buiten en alleen `s nachts op stal.. maar nu sinds twee weken weer binnen en dus voor zeg maar 23 uur op dit spul. Gister had het paard van mn vriendin al gaskoliek. Dan wordt je toch wel heel verdrietig.
Het is niet zo dat ik niet wil betalen (de maand december), maar heel rijk ben ik ook niet en ik steek het geld liever in het spaarpotje van mn paard ipv de hand van de boer!
studiemiep schreef:Wat voor mij persoonlijk mee zou spelen is ook dat ik geen slechte naam als huurder wil hebben........
Heb er een hekel aan als ik negatief naar buiten kom (op alle vlakken) daarom probeer ik in alles wat ik doe naar eer en geweten te handelen. Ik ben er niet voor om mensen te bedotten en wil correct met iedereen om gaan. Ik vind tm 3 dec betalen naar alle eer en geweten en redelijk.
(ook al zou je alleen tm eind nov betalen dan vind ik dat ook redelijk hoor)
Alleen ik zou het ook vertikken om volle maand december te betalen
xSogno schreef:Beb_bokt schreef:xSogno ik denk niet dat er direct reden tot onveiligheid is voor het paard wanneer Ts. zelf een paar balen hooi haalt. Het is niet de afspraak en zeker niet normale gang van zaken... maar dit betekent niet dat het een verstandige zet is om je niet te houden aan de gemaakte afspraken w.b. het opzeggen van de stal. Er bestaat nog gewoon de mogelijkheid dan niet te betalen voor het hooi en stro. Een kalendermaand is een kalendermaand.
Waarom zou TS zelf balen hooi moeten halen?![]()
Lekker omgekeerde wereld als je betaald voor alles inclusief? Dus TS moet elf balen hooi betalen en de stal, dat zou die stalhouder wel mooi uitkomen zeg. Als je paard drie manden op zulk stro staat, wat ook nog is super stoffig kan dat zeker wel gevolgen hebben voor de gezondheid van je paard. je zegt zelf het is niet de afspraak. Waarom is TS dan wel verplicht zich aan de afspraak te houden?
. Ik geef mijn mening en zou voor de middenweg kiezen. Vergeet niet dat je je goede naam namelijk zo kwijt bent als het gaat om het niet betalen van stalgeld. Voor mij zou die middenweg dan zijn: wel stalgeld betalen maar niet voor het slechte hooi en stro. vilheide schreef:studiemiep schreef:Wat voor mij persoonlijk mee zou spelen is ook dat ik geen slechte naam als huurder wil hebben........
Heb er een hekel aan als ik negatief naar buiten kom (op alle vlakken) daarom probeer ik in alles wat ik doe naar eer en geweten te handelen. Ik ben er niet voor om mensen te bedotten en wil correct met iedereen om gaan. Ik vind tm 3 dec betalen naar alle eer en geweten en redelijk.
Hoe netjes je het ook af wilt sluiten bij een stalhouder, er wordt bijna altijd naderhand wel negatief over je vertrek gekletst.
vilheide schreef:studiemiep schreef:Wat voor mij persoonlijk mee zou spelen is ook dat ik geen slechte naam als huurder wil hebben........
Hoe netjes je het ook af wilt sluiten bij een stalhouder, er wordt bijna altijd naderhand wel negatief over je vertrek gekletst.
.