Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 02:08

Wat een pech dat je haar aan Blankvoort hebt verkocht. Word hier in de omgeving al genoeg over verteld, goed en kwaad.

Je hebt wel weer geluk met HS Meijer! Die willen geen bloedlink paard als braaf paard verkopen. Zelf fokken ze overigens ook, dus wie weet... Denk dat er wel een goede afloop mogelijk is hoor TS, blijf in gesprek met deze HS. ;-)

Anoniem

Re: Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:31

Wat goed dat ze haar er weer af hebben gehaald! Ik ben benieuwd naar de afloopt.... ik hoop zoiets als "ze leefden nog lang en gelukkig"

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:50

Sam98: jij hebt dit paard gehad Na ts?

Gelukkig zit ze nu op een redelijk goede plek. Hopenlijk nemen zij de juiste beslissin om ofwel te houden, ofwel af te maken ...

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:59

Ohh TS wat een verschikkelijk verhaal.. Misschien dat je telefoontje wat te weeg kan brengen.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:14

TS: jammer dat je zelfs niet in goed vertrouwen je paard een goed huis kan proberen te geven.
Voor mij is het een bevestiging wat een smerige wereld de paardenhandelwereld is.
Ik hoop dat ze ergens terecht komt waar ze echt als fokmerrie gebruikt gaat worden.
Wat ook een overweging zou kunnen zijn is dat ze bij de huidige stal een medium laten komen; wie weet wat dit paard dwars zit (aangezien lichamelijk niets te vinden is).

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:23

Ik zie wel staan dat dit paard onderzocht is, maar dat er geen pijnplek te vinden was. Is ze ook op de foto gezet?
Goede zaak iig dat ze nu van internet af is, ik ben benieuwd wat de huidige eigenaar nou met haar gaat doen...

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:27

Ik duim voor dit paardje! Hoop op een goede afloop.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:28

Jeetje, wat een reactie's zitten er tussen. doe nou eens normaal! :oo
Het is zoooo vreselijk makkelijk praten van achter je pc.

TS, ik begrijp echt dat je het goed hebt gedaan, helaas zijn mensen niet te vertrouwen.

Ik zou me ook twee keer bedenken voordat je zo'n beest laat inslapen.. dat is toch triest?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:44

Zweepje schreef:
En aangezien er zo met W-Vonia wordt gesold dacht ik, ik zal er eens een serieus stukje over schrijven omdat Bokt toch als een lopend vuurtje zich verspreid. De handelstal had hier al kennis van via de tamtam vertelde hij aan de telefoon. En had haar op voorhand al van Marktplaats afgehaald.

Wel goed dat ze het paard gelijk van marktplaats afgehaald hebben en uit gaan zoeken hoe of wat.
Hopelijk krijgt ze alsnog het gouden baasje wat ze verdient. (óf, hoe hard het ook klinkt, word ervoor gezorgd dat ze niet meer als handelsartikel van hand tot hand kan gaan)

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:46

Had jij je, als het jouw paard geweest was, dan niet bedacht dat een mooi paard, met super afstamming en veel springvermogen, misschien wel eens in handen kon komen van iemand die dacht een juweeltje in handen te hebben voor een habbekrats en er toch maar weer op zou klimmen, femo? Toppaarden zijn vaak niet de makkelijkste. Die zijn voor een gewone ruiter al snel onhandelbaar. Zet er een topruiter op en ze springen de sterren van de hemel. Zat mensen zien zo'n paard te koop staan voor een schijntje, en denken "ik waag voor dat geld de gok, en als het niet lukt verkoop ik hem gewoon weer" Als ik zelf zo'n paard in de wei had staan, en ik keek er elke dag naar, zou er denk ik zelfs nog wel eens een moment kunnen komen dat ik dacht: Kijk haar daar nou staan. Zal ik...? Zo'n paard is alleen op zijn plek bij iemand die niet wíl rijden.

Come to think of it: Zou voor de wagen niks voor dit paard zijn?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:50

Ik vind het maar een raar verhaal. Als mensen je gaan bellen met rare vragen als: "Kan ik het dier als een uitdaging zien?", dan weet je toch dat mensen jou niet geloven in hoe erg de situatie is?
Als je dan toch een merrie als fokmerrie wil verkopen, terwijl ze levensgevaarlijk is om op te rijden, had dan de ballen gehad om die video waarin ze flipt op internet te gooien met het paard haar volledige naam erbij, zodat een potentiële (volgende) koper met een beetje zoekinteresse die video in ieder geval kan vinden en zelf kan afwegen of daar een (hopelijk eigen) leven voor gegeven moet worden.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:53

W_Empress schreef:
Had jij je, als het jouw paard geweest was, dan niet bedacht dat een mooi paard, met super afstamming en veel springvermogen, misschien wel eens in handen kon komen van iemand die dacht een juweeltje in handen te hebben voor een habbekrats en er toch maar weer op zou klimmen, femo? Toppaarden zijn vaak niet de makkelijkste. Die zijn voor een gewone ruiter al snel onhandelbaar. Zet er een topruiter op en ze springen de sterren van de hemel. Zat mensen zien zo'n paard te koop staan voor een schijntje, en denken "ik waag voor dat geld de gok, en als het niet lukt verkoop ik hem gewoon weer" Als ik zelf zo'n paard in de wei had staan, en ik keek er elke dag naar, zou er denk ik zelfs nog wel eens een moment kunnen komen dat ik dacht: Kijk haar daar nou staan. Zal ik...? Zo'n paard is alleen op zijn plek bij iemand die niet wíl rijden.

Lijkt me niet, gezien haar verzet. Stel dat ze dit doet met een kar erachter, daar wil je niet bij zijn hoor!

Is het kaak- en nekgewricht van dit paard geröntgend? Ze doet me sterk denken aan een paard van ons dat onvoorspelbaar gedrag en verzet tot het levensgevaarlijk werd vertoonde. Die bleek artrose op de schedel te hebben waar de eerste nekwervel de schedel draagt. Dit dier werd (door vorige eigenaar) ook voor de kar gezet waarna hij in ons bezit kwam. Even ging het goed, maar de artrose zorgde ook daar voor levensgevaarlijke situaties.

Ook het paard van TS schreeuwt naar mijn idee: laat me met rust, ik mankeer iets ernstigs! NOOIT voor de kar zetten dus!!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:56

W_Empress schreef:

Je hoeft mij niet te vertellen hoe het zit hoor, Ik weet alleen dat het op het moment zelf heel anders is.

Je ziet zo iemand, je spreekt met iemand. je kijkt elkaar idd recht in de ogen aan.. Ik ben ook van het vertrouwen. dat vind ik een erg mooie eigenschap. Soms gaat het mis.. en dat is echt ruk. Ik kan me heel goed voorstellen dat je met je handen in het haar zit, en het is dan wel errug makkelijk zeggen: afmaken. Want je ziet een vrolijk, goed paard in je wei lopen. die nog heel wat jaartjes meekan.

Maar dat 'top' paarden vaak onhandelbaar zouden zijn? Dat zijn ook gewoon paarden hoor.. er zijn ook genoeg paarden die hoog in het bloed staan met mindere kwaliteiten.
Vaak zijn ze onhandelbaar omdat ze ergens last van hebben of iets dergelijke. Maar ik ben hier niet om een discussie te starten.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:57

Zunzuncito schreef:
Ik vind het maar een raar verhaal. Als mensen je gaan bellen met rare vragen als: "Kan ik het dier als een uitdaging zien?", dan weet je toch dat mensen jou niet geloven in hoe erg de situatie is?
Als je dan toch een merrie als fokmerrie wil verkopen, terwijl ze levensgevaarlijk is om op te rijden, had dan de ballen gehad om die video waarin ze flipt op internet te gooien met het paard haar volledige naam erbij, zodat een potentiële (volgende) koper met een beetje zoekinteresse die video in ieder geval kan vinden en zelf kan afwegen of daar een (hopelijk eigen) leven voor gegeven moet worden.

Dat zou voor een heleboel paarden een heleboel narigheid schelen. Vind het een goed idee, zo'n 'antiverkoopfilm' op internet.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 31-10-14 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:57

Nicky1963 schreef:
W_Empress schreef:

Lijkt me niet, gezien haar verzet. Stel dat ze dit doet met een kar erachter, daar wil je niet bij zijn hoor!

Is het kaak- en nekgewricht van dit paard geröntgend? Ze doet me sterk denken aan een paard van ons dat onvoorspelbaar gedrag en verzet tot het levensgevaarlijk werd vertoonde. Die bleek artrose op de schedel te hebben waar de eerste nekwervel de schedel draagt. Dit dier werd (door vorige eigenaar) ook voor de kar gezet waarna hij in ons bezit kwam. Even ging het goed, maar de artrose zorgde ook daar voor levensgevaarlijke situaties.

Ook het paard van TS schreeuwt naar mijn idee: laat me met rust, ik mankeer iets ernstigs! NOOIT voor de kar zetten dus!!

Precies.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:58

Dus...je hebt een paard wat zodanig stuk is dat je er niet mee kan rijden, en je verkoopt haar als fokmerrie?
Heel bijzonder, zou er niet graag een veulen uit hebben, wie weet wat voor ellende ze vererft...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:01

Billy schreef:
Dus...je hebt een paard wat zodanig stuk is dat je er niet mee kan rijden, en je verkoopt haar als fokmerrie?
Heel bijzonder, zou er niet graag een veulen uit hebben, wie weet wat voor ellende ze vererft...

Ik lees mee, en deze opmerking vond ik erg laag omdat al in eerste post staat dat het paard uitvoering onderzocht is en er geen redenen te vinden zijn voor het gedrag uit de keuring. Het paard is dus niet kapot.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:04

knollentuin schreef:
Billy schreef:

Ik lees mee, en deze opmerking vond ik erg laag omdat al in eerste post staat dat het paard uitvoering onderzocht is en er geen redenen te vinden zijn voor het gedrag uit de keuring. Het paard is dus niet kapot.

Och, onderzoeken kan van alles zijn he, van een volledige set foto's tot even voelen aan de rug....
Daarbij, een rotkarakter kan ook erfelijk zijn, maar gezien het gedrag van dit paard zou je toch aan iets lichamelijks denken....

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:06

misschien is er wel uitvoerig met de kliniek besproken over het doel waarvoor het paard nog gebruikt kan worden. Je kan het ook vragen aan TS ipv er direct vanuit gaan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:09

TS geeft aan dat het een superknuffelig paard is alleen niet te vertrouwen onder het zadel.
Wat overigens ook een tijd goed ging, totdat ze achterover klapte.
Verder heeft de TS filmpjes laten zien, paard voorgereden en de koper op alle manieren laten weten dat dit paard echt alleen als fokmerrie gebruikt kan worden.
Als verkoper heb je dan mijns inziens echt wel je best gedaan.

Als er hier iemand fout is geweest is dat de eerste koper, die wist van alle problemen en en heeft willens en wetens het paard gewoon doorverkocht als rijpaard.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:10

Nicky1963 schreef:
W_Empress schreef:

Het paard schreeuwt naar mijn idee: laat me met rust, ik mankeer iets ernstigs! NOOIT voor de kar zetten dus!!

Tuurlijk, als ze dit voor de wagen zou doen, wil je daar niet bij zijn. Maar dat ze het ook voor de wagen zou doen, is natuurlijk helemaal niet gezegd. Gewicht trekken, is iets heel anders dan gewicht dragen. Heb meerdere paarden gezien die niet bereden konden worden, maar voor de wagen helemaal opbloeiden. Maar om te kunnen voorspellen of ze het ook voor de wagen zou doen, moet je toch een idee hebben van het waarom dit dier zo doet. Vandaar ook idd mijn vraag of ze op de foto is gezet, een paar posts terug. :) Ik dacht idd ook aan artrose in de nek/rug/lendenen oid. Mocht dit dier pijn hebben en daarom zo reageren, ligt het er helemaal aan waar die pijn zou zitten, voordat er ook maar iets zinnigs te zeggen is over wel/niet aanspannen...

@ Femo: Snap ik helemaal, het laatste wat ik zou willen doen, is wel zo'n dier laten inslapen. Maar anderen zien ook wat jij ziet; een paard dat er mooi, gezond en vrolijk uit ziet. Het springvermogen en papier zijn in haar geval geen zegen, maar een vloek. Want was dit paard een slappe slungel zonder papier geweest, had allang iemand haar een enkeltje hemel gegeven. Daar moet je je als verkoper van bewust zijn, je kunt dit risico op je vingers natellen. Dus heb je de keus; Je houdt het paard en klimt er nooit weer op, je verkoopt/geeft je paard weg met alle risico's van dien (en de kans op deze situatie, die je ruim van te voren aan kon zien komen) of je bespaart hem lijden en laat hem vrij (hemelen dus). De eerste optie, was geen optie. De laatste optie, is er 1 waardoor je je een poosje erg slecht kunt voelen, en waar je als een brok tegenop ziet, en de 2e optie. Tja, dat is dus wat er nu gebeurd is. Ik vraag me oprecht af, of je dan niet beter door de zure appel heen kunt bijten en je een poosje slecht moet voelen met optie 2, dan dat je steeds weer je paard voorbij ziet komen op internet, omdat hij wéér ergens weg moet...

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:12

knollentuin schreef:
Billy schreef:

In de eerste post staat dat het paard onderzocht is, niet hoe uitvoerig dat is gebeurd. Alleen dat er geen pijnplekken gevonden zijn. Zonder diagnose, zou ik ook nooit met zo'n paard fokken, alleen omdat er een baarmoeder inzit.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:18

Als je inderdaad écht niet wilt dat dit je paard overkomt, dan moet je zelf de keus maken. Maar neemt niet weg, dat TS het beste voor had voor het paard. Waarschijnlijk bracht het paard geslacht nog meer op. Het jammere is dat dit paard gewoon gevaarlijk is en dat dit leven voor dit paard ook geen genoegdoening geeft. Stel dat de andere bokker er onder had gelegen en overleden was, en de TS had dit achteraf gelezen... Wat dan? Dan had de TS op z'n donder gekregen dat hij dit paard af had moeten maken want het was zo gevaarlijk. Los van alle pionnetjes ertussen.

Met zo'n paard moet je dan ook niet verder willen. Ondanks dat ze zo knuffelig is. Ik zou de gok niet durven nemen en in overleg met de HS laten slachten of inslapen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:34

Ook al waren jouw bedoelingen goed en heb je zo te lezen behoorlijk wat geïnvesteerd in je paard. laat het een wijze les zijn voor alle lezers hier. De paardenmarkt is vergeven van handelaren, geldzoekers en oplichters. Het zijn niet allemaal penny meisjes (positief bedoeld) zoals wij. Achteraf kijk je een koe in de kont en daar heb jij niets meer aan, maar mensen...Als je zo'n paard hebt staan, laat het gewoon inslapen. de kans namelijk dat het dier uiteindelijk toch wordt doorverkocht is gewoon veel te groot en daar richt je een hoop ellende mee aan voor zowel mens als dier

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:52

W_Empress schreef:

Sommige paarden moet je gewoon met rust laten. Niet vanalles voor gaan verzinnen... Deze wil niet. Misschien als ze ouder en gemoedelijker wordt wel, of na een veulen. (dan willen merrie's ook nog wel eens veranderen. Is haar hormoonhuishouding ook getest?) maar indien niet moet je geen geintjes uit halen met zo'n paard. houd het als weide dier of laat het inslapen. Hoe je het ook draait of keert: TS is degene die de eerste fout gemaakt heeft door de verantwoordelijkheid over zo'n dier af te schuiven. En nu zit een stal er mee die met wat pech flink centjes betaald heeft voor dat ding en die het nu mag gaan op lossen. En de merrie, die heeft al meer leed gehad dan nodig was.
Enkel en alleen omdat mensen eigenzinnig willen zijn, niet willen geloven dat liefdadigheid niet bestaat in de paardenwereld. Zo zonde... Voor de dieren, niet voor de mensen, daar kan ik geen medelijden mee hebben. Slechts met de laatste betrokkene die "so far" wel rekening houdt met dat dier.

En beppie: mensen met paarden vergelijken is onzin. Wat wij met paarden doen zou, in geval van mensen, onder slavernij vallen en die mochten toendertijd ook gewoon verkocht of gedood worden. Maar zo lang paarden geen huis bouwen of bureaujob kunnen doen, zullen ze het vooralsnog met ons moeten doen en dat houdt in dat wij nu eenmaal voor hen moeten denken. In geval van dit dier was haar veel leed gespaard als iemand had besluiten haar te laten gaan. Maar bruut gezegd wilde elke partij waar ze tot nu toe mee te maken kreeg gewoon nog geld uit haar slaan.