Ouder verzorgertje zou zadel kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:15

minikatje schreef:
olafgek schreef:
ik zou zeker niet voor een pinokkiozadeltje gaan! Je hoort zoveel enge vbericht hoe die zadeltjes zony's hun rugje kapot maken!

misschien een wintec kids zadeltje? Die zijn nieuw 150 euro vind ik net, dus misschien 2ehands wel goedkoper te vinden

En dankzij mensen zoals jij raak ik zelfs niet gratis van mn pannekoekzadels af.
Gebruik er nu 1 als barebackpad voor kinderen met een pad met inlages. Ideaal, pony kan groeien en afvallen wat ze wil en de kindjes zitten warm en zacht.
Zelfs met beugels eraan heb ik geen last van puntdruk.
Zelf rij ik er ook weleens op en het zit goed.

De andere heb ik de ts aangeboden want die ligt alleen te verstoffen. ts is alleen opzoek naar een steviger zadel.

Zoals met alle zadels geldt, weet wat je doet.
Hoeveel afgeknepen schoften, bulten op de rug, kapotte wervels ik niet heb gezien. Zelfs van boomzadels die echt bekend staan als goed.

Dit heeft niets te maken met mensen zoals ik? Je akn al die ervaringen van mensen niet ontkennen he! Ik gaf de tip gewoon aan Ts als ze haar pony heel wilt houden...
Ik zeg niet dat dit elke pony verpest, maar voor 99% van de pony's zijn deze zadels niet aan te raden. Als dit goede zadels waren reed iedereen er wel mee rond. De drukverdeling op zulke zadels is helemaal niet goed.

minikatje

Re: Ouder verzorgertje zou zadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:21

Dat komt omdat mensen graag voor een duppie op de eerste rang willen zitten.

Ach had bijna mn zadels verkocht, maar toen haakte de koper af "Omdat op bokt stond dat....." :')
Er is ook zoiets als gezond menselijk verstand.
Een slecht passend zadel is een slecht passend zadel.
Of het nu je pinokkio of je wintec is.
met een goed passend pinokkio of pannekoekzadel is niets mis. Zeker niet met een goede pad.
Daar zou ik eerder voor gaan dan voor een wintec. die zadeltjes "groeien en krimpen"nog mee met de pony, terwijl een boomzadel dat niet heeft.

Maar ach het is de shet maar dus we gooien lukraak iets op. En daar krijg je de slecht ervaringen van.
Zelfde met boomloos, iemand gooit er iets op omdat ze gehoord hebben dat het op alle paarden past.
Dat er tig merken zijn met allemaal de eigen aanpassingen weten ze niet.
Dan gaat er iets mis en is alle boomloos slecht. :')
Je kan al die ervaringen niet ontkennen, maar er wel je vraagtekens bij zetten hoe het zadel gebruikt is.
Over elk zadel zijn nare ervaringen geschreven terwijl anderen er zo mee weg rijden. Bokt staat daar ook vol mee. Van boom, semi-boom tot boomloos.
Ik ben blij dat de ts uitgebreid ervaringen vraagt en goed rondkijkt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 18:26

Iedereen bedankt voor de links! :D

Ik heb niets tegen boomloos of pannenkoek zadeltjes hoor ;) Maar ik vind zelf met boom fijner en geeft me een beter gevoel. Ik koop echt geen zadel die niet op de pony past anders had ik dat andere zadel wel gekocht die ik niet mocht passen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:09

Staat ook in de laatste regel ;)
Er komt vanzelf wat op je pad wat voor je werkt.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:15

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 23:09

Tirzaah schreef:
Is het wintec Shetlander zadel misschien iets? http://www.horsecheck.nl/shetlander-zadel

Dank voor de link. Hij lijkt leuk. Maar als ik zo'n soort zadeltje ga kopen word het toch tweede hands. Ik heb ze voorbij zien komen voor 40 euro. Toch wil ik eerst opzoek naar een ''echt'' zadeltje.