Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) Spat, OCD en een kyste in beide achterbenen bleek te hebben en hij moest worden ingeslapen, wil ik nu wel mijn paard rontgen laten keuren om dit soort dingen al te kunnen zien. wenckep schreef:@pmarena Als het zo makkelijk zou zijn gegaan dat hij gewoon mijn eigen dierenarts op het erf zou willen hebben dan had ik dat gedaan. Of zelf een Dierenarts in de buurt daar gezocht die zou willen keuren. Omdat hier echt heel moeilijk over gedaan werd dat hij er zo op aandrong dat zijn dierenarts het moest doen werd ik wantrouwig..
@anneliesdj Foto's hoeven inderdaad niet altijd veel te zeggen. Maar omdat mijn vorige paard na een jaar (niet bij aankoop gekeurd) Spat, OCD en een kyste in beide achterbenen bleek te hebben en hij moest worden ingeslapen, wil ik nu wel mijn paard rontgen laten keuren om dit soort dingen al te kunnen zien.
pmarena schreef:Ik vind dat het gros van de reageerders hier wel heel erg overhaaste conclusies trekt of erg onrealistische verwachtingen heeft over hoe andere mensen naar hun pijpen zouden moeten dansen
Natuurlijk kan het prima zo zijn dat de handelaar onbetrouwbaar is en iets te verbergen heeft.
Maar van alles wat ik hier lees kan het ook heel prima iemand zijn die gewoon geen zin heeft in allerlei gedoe voor een veeleisende "klant" waarvoor hij zich in allerlei bochten moet wringen en allerlei risico's moet gaan lopen...en dat hij dan liever wacht op iemand waar hij het paard op een makkelijkere manier aan kan verkopen.
Want serieus... een paard meegeven aan 1 of andere Beppie dat hij niet kent, om er een rit van 100km heen en terug mee te gaan maken? Wie weet wat er met dat dier gebeurt onderweg, krijgt hij straks een geblesseerd paard terug. Ik zou daar ook niet aan beginnen en menig Bokker niet denk ik zomaar!
Of nog mooier: dat hij dan zelf maar met dat paard die 100 km 2x kan gaan rijden...zonder enige zekerheid van verkoop en onbetaald met dat paard gaan slepen in zijn tijd die hij vast beter kan besteden...serieus...?
Dat zijn toch geen realistische voorstellenWanneer een verkoper dit weigert hoeft het echt geen rotzak te zijn
![]()
Als je dat paard echt heel erg leuk vindt, dan maakt het toch geen fluit uit bij wie hij te koop staat maar dan zorg je dat je het dier goed keurt.
Dan regel je dus zelf een DA die het dier daar ter plekke op het erf bij de verkoper komt keuren, zodat de eigenaar erbij kan zijn en kan zien dat er niks met het paard gebeurt. En dan zorg jij dat je er zelf ook bij bent als opdrachtgever van de DA zodat je zelf ook kan zien dat alles netjes verloopt.
Als je je eigen DA niet zo gek kan krijgen om daar naartoe te gaan, dan vraag je of die iemand aan kan raden met een mobiele RX en laat je de foto's daarvan naar je eigen DA doorsturen.
Simpel zat toch

wenckep schreef:@pmarena Als het zo makkelijk zou zijn gegaan dat hij gewoon mijn eigen dierenarts op het erf zou willen hebben dan had ik dat gedaan. Of zelf een Dierenarts in de buurt daar gezocht die zou willen keuren. Omdat hier echt heel moeilijk over gedaan werd dat hij er zo op aandrong dat zijn dierenarts het moest doen werd ik wantrouwig..
@anneliesdj Foto's hoeven inderdaad niet altijd veel te zeggen. Maar omdat mijn vorige paard na een jaar (niet bij aankoop gekeurd) Spat, OCD en een kyste in beide achterbenen bleek te hebben en hij moest worden ingeslapen, wil ik nu wel mijn paard rontgen laten keuren om dit soort dingen al te kunnen zien.

ThreeFingers schreef:wenckep schreef:@pmarena Als het zo makkelijk zou zijn gegaan dat hij gewoon mijn eigen dierenarts op het erf zou willen hebben dan had ik dat gedaan. Of zelf een Dierenarts in de buurt daar gezocht die zou willen keuren. Omdat hier echt heel moeilijk over gedaan werd dat hij er zo op aandrong dat zijn dierenarts het moest doen werd ik wantrouwig..
@Margee
Volgens maar niet zo gemakkelijk.