Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KarinLF schreef:Het blijft altijd lastig!
Zo kocht een kennis van mij onlangs een paard (ook een tinker) ooh nee hij is altijd super braaf! Nee hij doet geen pas verkeerd! Nooit gebokt of gesteigerd? Nee dat komt niet in zijn woordenboek voor! Nee super braaf!op buitenrit?Ja tuurlijk altijd super braaf!
Nu heeft ze hem 2 weken............het is een draak!! Steigeren bokken alles kent hij en goed! En ja ze is er ook al vanaf gevallen! Op buitenrit? Dat is kamikaze
Nou daar ben je dan lekker mee! Ze heeft hem 3x gereden bij de vorige eigenaar! Superrrrrr braaf! Buitenritje mee gemaakt, niets aan het handje! Is het een dominantie probleem, zeg het maar...............Maar hij kent al die truukjes wel en hij doet ze ook niet voor het eerst, dus vorige eigenaar heeft het geweten.
Gevraagd of hij op proef kon, nee dat wilde ze niet. Maar goed er wordt werk van gemaakt,ze heeft nu niet het paard wat ze dacht te kopen.
pleiada schreef:Hier ook weer zon geval van niet even het paard rustig de tijd geven om te wennen..Twee weken is erg kort en ook brave paarden kunnen moeite hebben met de omschakeling. .
KarinLF schreef:pleiada schreef:Hier ook weer zon geval van niet even het paard rustig de tijd geven om te wennen..Twee weken is erg kort en ook brave paarden kunnen moeite hebben met de omschakeling. .
Ojee gelijk weer een oordeel![]()
Dit paard krijgt echt wel de tijd om te wennen! Hij wordt niet overvraagd ofzo.
Je mag er toch wel op rijden of niet?! En een paard die dan gelijk dit gedrag vertoond, heeft dit eerder gedaan!! En dat heeft de vorige eigenares ook geweten.
KarinLF schreef:pleiada schreef:Hier ook weer zon geval van niet even het paard rustig de tijd geven om te wennen..Twee weken is erg kort en ook brave paarden kunnen moeite hebben met de omscahakeling. .
Ojee gelijk weer een oordeel![]()
Dit paard krijgt echt wel de tijd om te wennen! Hij wordt niet overvraagd ofzo.
Je mag er toch wel op rijden of niet?! En een paard die dan gelijk dit gedrag vertoond, heeft dit eerder gedaan!! En dat heeft de vorige eigenares ook geweten.
bliver schreef:In de op zeg je zelf hoe braaf hij was en dat hij samen liep met anderen. En later zeg je ik heb gewaarschuwd voor hoe hij was ze wilden toch een hengst. Dat klopt niet helemaal. Blijkbaar wist je dan toch zelf dat hij niet zo braaf kon zijn.
Hebben jullie een dekstation dat jullie hem leasten of dekten jullie er helemaal niet Mee?

KarinLF schreef:Het blijft altijd lastig!
Zo kocht een kennis van mij onlangs een paard (ook een tinker) ooh nee hij is altijd super braaf! Nee hij doet geen pas verkeerd! Nooit gebokt of gesteigerd? Nee dat komt niet in zijn woordenboek voor! Nee super braaf!op buitenrit?Ja tuurlijk altijd super braaf!
Nu heeft ze hem 2 weken............het is een draak!! Steigeren bokken alles kent hij en goed! En ja ze is er ook al vanaf gevallen! Op buitenrit? Dat is kamikaze
Nou daar ben je dan lekker mee! Ze heeft hem 3x gereden bij de vorige eigenaar! Superrrrrr braaf! Buitenritje mee gemaakt, niets aan het handje! Is het een dominantie probleem, zeg het maar...............Maar hij kent al die truukjes wel en hij doet ze ook niet voor het eerst, dus vorige eigenaar heeft het geweten.
Gevraagd of hij op proef kon, nee dat wilde ze niet. Maar goed er wordt werk van gemaakt,ze heeft nu niet het paard wat ze dacht te kopen.
Chubby schreef:TS ik zou je aanraden om de eigenaar en oud-eigenaar dit uit te laten zoeken. Jij bent hier officieel geen partij in, lijkt mij.
Over brave paarden: als ik mijn brave merrie verhuis heeft ze echt enkele weken nodig om uberhaupt weer te aarden. Rijden is die weken echt een no go, ook niet door mijzelf! Pas na maanden is ze weer helemaal zichzelf.

KarinLF schreef:Dus betekend dat dan ook dat je nooit met je paard ergens naar toe kan(buitenrit maken of op concours)?Dan ben je toch ook in een andere omgeving?? Sorry, maar dat gaat er bij mij niet helemaal in.