Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
).Jobbeltje schreef:Napie schreef:Ik 1 keer om te controleren of we echt wel paarden erin vervoerde en niet afval oid. Hij was toen trouwens leeg.
Wat maakt het de politie nou uit wat erin zit? Ok zolang het niks illegaals is tenminste...
lindahertha schreef:of je nu wel of niet wordt aangehouden, hou er rekening mee, als er iets gebeurd en het klopt niet, dan ben je vlgs mij niet verzekerd..... is dat niet belangrijker dan aangehouden worden??
ProudJustify schreef:. En 1 keer omdat betreffende agent dacht dat ik geen E rijbewijs zou hebben. Zijn woorden waren dat "zulke jonge mensen vaak geen E rijbewijs hadden"
Ik was op dat moment 34 dus niet echt heel jong te noemen, maar heb de man vriendelijk bedankt voor zijn aardige woorden
Jobbeltje schreef:Napie schreef:Ik 1 keer om te controleren of we echt wel paarden erin vervoerde en niet afval oid. Hij was toen trouwens leeg.
Wat maakt het de politie nou uit wat erin zit? Ok zolang het niks illegaals is tenminste...
ikke schreef:cissy schreef:dat zul je dan moeten kunnen aantonen lijkt me?
Als oom agent je doodleuk een half uur in de brandende zon wil laten wachten totdat ze alle caravans hebben afgehandeld? Dat gaat oom agent afleggen voor het hekje...........
Gilbey schreef:Hmmmmmm voor andere diersoorten was mij wel bekend maar dat je er geen spullen in mag leggen heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.
Bij de controle op mijn rijbewijs waren we aan het verhuizen en dat is daar ook niets van gezegd.
MariekeS_ schreef:Ik lees hier best een paar keer dat mensen in het buitenland gecontroleerd worden. Hoe zit het dan met de regels omtrent laadvermogen/combinaties etc? Ik neem aan dat die per land variëren (of is dat gecentraliseerd?)
Kan je dan in het buitenland bekeurd worden op jouw NL'se laadvermogen/combinatie?
edit: dus volgens de NL'se wet zit je goed, volgens de buitenlandse niet
(en ik dacht schrijf die bekeuring maar uit L**). Uiteindelijk kreeg ik nog een preek van 5 minuten over dat typeplaatje, (stond inmiddels al bijna een kwartier op de vluchtstrook van een drukke snelweg) en mocht toen doorrijden zonder een bekeuring te hebben gekregen.