Paard verzekeren, wel of niet doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Re: Paard verzekeren, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:08

Dat ligt er aan, sommige dingen zijn gewoonweg niet gedekt. Maar om te moeten wachten op spoedbeslissingen in het weekeind heb ik nog niet gehoord. Dan zou de beslissing van de dierenarts toch boven moeten staan. Heb mijn paarden alleen uitgebreid verzekerd, niet voor ziektekosten, wellicht maakt het dan ook verschil.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:26

Bij één paard kan ik het me nog voorstellen dat verzekeren interessant kan zijn maar als ik ze allemaal moet verzekeren ben ik een godsvermogen kwijt. Dat zou in de duizenden per jaar gaan lopen.

Wij hebben het wel overwogen voor het paard wat het meest waard is op dit moment maar de premie heeft dan ook opeens drie nullen.

Ik denk dat wij beter zelf het risico kunnen dragen en natuurlijk hopen dat alles gezond blijft.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:34

Dat kan ik me voorstellen Percy, dan neem je soms je verlies financieel wanneer er wel wat aan de hand is. Ik heb er 2 verzekerd, voor alsnog weegt het voor mij op om ze te verzekeren nadat ik 2 keer wel pech heb gehad. Het blijft een beetje waar is je gevoel het beste bij, soms verzeker ze je jaren en heb je medisch gezien niets en soms heb je pechvogeltjes.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:54

Toen ik nog jonger was en één paard had heb ik tot drie keer toe pechvogels gehad. Toen wel verzekerd maar niet voor gewone dierenartskosten want dat kon toen niet.

De uitgebreide verzekering was dood en dierenkliniek Utrecht.
Een moest ik afgeven omdat hij een gal aan een pees had vastzitten, die is opgehaald door de verzekering en daar heb ik achteraf spijt van gehad want toen kwam ik er pas achter dat die paarden vaak op langdurig transport gaan (was zelf nog een kind en pa en ma hadden er geen verstand van).

Nr. 2 kreeg hele zware koliek en heeft een tijd in Utrecht gestaan (wat toen nog heel goedkoop was want je betaalde alleen medicijnen en stallingskosten). Verzekering heeft dit wel vergoed. Na een tijd heb ik dat paard verkocht en kwam de derde op rij met pech.

Dit paard brak zijn griffelbeen. Ik wilde hem laten opereren door de eigen veearts en het verschil in prijs zelf bij betalen. Dit mocht niet. Nadat ze de kosten wel, onder een hoop protest, hadden betaald hebben ze me uit de verzekering gemikt :+

Tien jaar later werd hij weer ziek en heb ik de kosten zelf gedragen. Dat viel toen erg mee. Helaas heb ik hem toen moeten laten inslapen maar ik heb daarna nooit meer een paard in de verzekering gehad.

Universiteitsklinieken zijn zowel hier als in Nederland niet meer zo goedkoop als toen helaas.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 17:40

Zit er momenteel aan te denken mijn paard toch te verzekeren, heb wel en spaarpotje maar soms ben ik toch wel bang dat 'als' er wat gebeurd ik een probleem zou kunnen hebben(kan wel op mijn ouders terugvallen maar goed).
Nu weet ik niet precies wat voor verzekering ik het best kan nemen, het is gewoon een recreatiepaard voor mij, valt volgens mij niet in een of andere risicogroep(9 jaar, ruin). Ook zou ik niet weten voor hoeveel ik hem zou moeten verzekeren. Uiteraard een realistisch bedrag, maar ik wil ook van dat geld geen nieuw paard kopen mocht het zo lopen.

Kun je een paard alleen voor ziektenkosten verzekeren? En zo ja, waar? Want zoals ik zei, hoef ik mijn geld niet 'terug' mocht hij komen te overlijden.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 17:44

Ziektekosten is altijd een aanvulling volgens mij, maar google gewoon even op hun sites. Ik ben bij Equine Risk, onderdeel van Hippo Zorg dacht ik, verzekerd. Daar vind je alle pakketten en mogelijkheden wel. Zou dan in jouw geval gewoon een laag bedrag verzekeren, maar geen idee hoe het dan zit met ziektekosten, wordt natuurlijk ook altijd maar vergoed tot het verzekerde bedrag lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 17:47

Ziektekosten is altijd aanvullend. Ik had eerst ook een haflinger die had ik voor 2000 verzekerd zou jij ook kunnen doen. Betaalde 80 per kwartaal. Ziektekosten zijn dan voor 80% verzekerd met een max van 2000 per jaar. (de waarde van het paard is het max per jaar)