Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Billy schreef:Ik geloof niet dat een handelaar alleen maar beroerde paarden verkoopt, dan zou hij nl snel uitgehandeld zijn ...
Denk als TS interesse heeft in dat paard dat ze om een proefperiode moet vragen en een keuring moet laten doen....
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ze verkopen het dier natuurlijk niet voor niks. Zo ken ik ook iemand die d’r paard heeft verkocht omdat er iets aan was. Je moest heel goed kijken wilde je de onregelmatigheid zien. Verkocht als (recreatie)dier aan mensen die er al een aantal hadden staan. Ze voelden het niet.. ze zagen het niet..Citaat:particulieren verkopen af en toe een dier. Dus kans is minder groot dat je een slecht dier koopt.
Sammie schreef:Maar om wat voor twijfels ging het dan? Want dat is mij nog steeds niet duidelijk.
Yellowbird schreef:ik snap natuurlijk ook dat over iedere handelaar iets te vinden is, maar navraag doen kan nooit kwaad. en aangezien mijn twijfels hierdoor groter worden laat ik het beestje mooi daar.
zoals jullie zeggen, bij twijfel niet doen.
het was niet mijn bedoeling een hele discussie te laten ontstaan..
heb van vele mensen raad gehad ik die volg ik nu op. twijfels zijn gewoonweg te groot.
Yellowbird schreef:ik snap natuurlijk ook dat over iedere handelaar iets te vinden is, maar navraag doen kan nooit kwaad. en aangezien mijn twijfels hierdoor groter worden laat ik het beestje mooi daar.
zoals jullie zeggen, bij twijfel niet doen.
het was niet mijn bedoeling een hele discussie te laten ontstaan..
heb van vele mensen raad gehad ik die volg ik nu op. twijfels zijn gewoonweg te groot.
MightyMike schreef:Het verschil tussen een 17-jarige en een jaarling is wel heel groot lovefeodor! Ik denk dat de ts uit haar openingspost opmakend een paard zoekt wat het allemaal al eens gezien heeft en kent zodat ts zich zeker voelt buiten, en niet een paard wil wat ze alles nog moet leren, dat moet je wel kunnen. Dan ligt een veulen of een jaarling daar ver weg van.
. Genoeg koudbloeden/dravers/oudere paarden in die klasse, maar ook een hoop troep....