Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
quartel schreef:Ik vind de lege zakken op de parkeerplaats van de McDonalds toch echt erger hoor......
Natuurlijk afval is niks mis mee
quartel schreef:Maar jij ruimt toch alles op zeg je net.....inclusief dat van anderen??
Hoe kan het dan in je kleding komen........ruim je soms maar de helft op dan?
Fred_Kroket schreef:Al die mensen die vinden dat je het moet opruimen, hoe vaak zijn jullie terug gegaan na een buitenritje? Of hoe vaak zijn jullie afgestapt? Het is prachtig in theorie maar in de praktijk is het behoorlijk vervelend en het hoort bij een levend dier, ze poepen nou eenmaal.
Als het de spuigaten uitloopt is het wat anders maar af en toe een drol is echt geen ramp, na een regenbui is het al bijna opgelost.
Politiepaarden poepen ook in de stad en dat laten ze ook liggen, en dat is in twee dagen platgereden en weggespoeld.
(behalve in het bos op de ruiterpaden zelf). Wel zo netjes tegenover andere mensen die ook gebruik maken van de weg. Fred_Kroket schreef:Ik blijf het onzin vinden, paardenmest is in no time weg, het zorgt voor aantrekking van vliegen die weer vogels te eten kunnen geven, het spoelt zo weg, en met droog weer droogt het heel snel uit.
Het is een kwestie van "het is vies want het is poep", "het is veel", "en het hoort hier niet". Hondenpoep komt van carnivoren en heeft een hele andere structuur dan paardenmest en is niet in twee dagen weg en ben je verplicht dat op te ruimen, zeker in maatschappelijke zin. Een bult, of verspreide hoop paardenmest kun je makkelijk omheen lopen in honden poep trap je terwijl je het niet ziet.
Echt mensengedrag, als je het kunt zien en het is er dan is het vies en als je het niet ziet is het er ook niet. Een beetje paardenpoep is echt niet zo erg het is niet eens schadelijk, ik vraag weggebruikers toch ook niet om iets aan hun uitlaatgassen te doen...
. Dus hondepoep opruimen is maatschappelijk verantwoord omdat het verplicht is maar het is nog niet verplicht paardepoep op te ruimen dus is dat onzin? De paardemest wordt op de wegen volledig platgereden en dus uitsgesmeerd en is vervolgens ook voor vogels en vliegen niet meer te eten. Dat is dus niet binnen twee dagen weg.
.
) maar hondenpoep?
.
. Ik vind paardemest ook niet vies maar vind het wel asociaal als mensen hun mest op de weg laten liggen.Celiien schreef:Ooojaa omdat ik en meerderen mensen uitglijden over paardenmestzak op de weg met een voertuig, betekent dat dat of wij niet goed kunnen rijden of t voertuig niwt goed is. Als jij nu gewoon je mest opruimt? Hoop niet dat we persoonlijk gaan worden nu toch? Heb je mij ooit zien rijden nee toch?
Anyways, als jij buiten rijd, prima, maar dat betekent dat niemand last van je heeft. Dat betekent je paard onder controle, en mest opruimen. Tuurlijk naast een 80km weg, waar het onwijs druk is. Maar gewoon in de woonwijk, vind ik ronduit asociaal als je het laat liggen.