mest op rijbaan en gebruik van fietspaden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:51

Ik vind de lege zakken op de parkeerplaats van de McDonalds toch echt erger hoor......
Natuurlijk afval is niks mis mee

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:51

Binnen de bebouwde en op fietspaden of waar veel wandelaars zijn trappen we de mest in de bosjes of in de goot.

We rijden ook regelmatig over een stuk waar veel geestelijke en lichamelijke gehandicapten mensen wonen en die snappen niet dat het paardenmest is.
Lopen er doorheen en sommige eten het zelfs op.
We trappen het altijd dan de bosjes in of het gras op.

We krijgen wel regelmatig commentaar van mensen die daar werken die zeggen wel je paardenstront opruimen a.u.b. Maar ja andere ruiters laten het dus wel regelmatig liggen.
Vind dat ook niet netjes vooral omdat ze rijden waar zulke mensen wonen, wandelen en fietsen.

Als het op een drukke weg is heel jammer dan maar dan stap ik ook niet af.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:10

quartel schreef:
Ik vind de lege zakken op de parkeerplaats van de McDonalds toch echt erger hoor......
Natuurlijk afval is niks mis mee

Daar heb ik dan weer geen last van, zelfs als je er al door moet (wat niet is) hangt het iig niet aan je kleren. Ik vind het wel onfatsoenlijk dat mensen het niet weggooien maar dat heeft te maken met het milieu, niet met mij.
En het is niet omdat er in Egypte paarden afgeragd worden dat het niet uitmaakt dat Andreas zijn paard een blauwe tong bezorgd :)*

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:14

Maar jij ruimt toch alles op zeg je net.....inclusief dat van anderen??
Hoe kan het dan in je kleding komen........ruim je soms maar de helft op dan?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:24

quartel schreef:
Maar jij ruimt toch alles op zeg je net.....inclusief dat van anderen??
Hoe kan het dan in je kleding komen........ruim je soms maar de helft op dan?

Omdat ik niet het hele dorp rondfiets om andermans zooi op te ruimen, alleen mijn eigen straat (en die is lang zat, geloof me)
Mijn eigen mest ruim ik WEL het hele rondje op trouwens. Maar ik fiets ook wel eens ergens waar paarden van anderen komen :)*
(ik voel me nu gewoon dom dat ik het nog uitleg ook)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:32

Het is niet mijn bedoeling om jou jezelf dom te vinden hoor.....echt domme mensen bestaan volgens mij ook niet echt.
Het klonk alleen wel heel tegenstrijdig :D

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:38

Fred_Kroket schreef:
Al die mensen die vinden dat je het moet opruimen, hoe vaak zijn jullie terug gegaan na een buitenritje? Of hoe vaak zijn jullie afgestapt? Het is prachtig in theorie maar in de praktijk is het behoorlijk vervelend en het hoort bij een levend dier, ze poepen nou eenmaal.

Als het de spuigaten uitloopt is het wat anders maar af en toe een drol is echt geen ramp, na een regenbui is het al bijna opgelost.

Politiepaarden poepen ook in de stad en dat laten ze ook liggen, en dat is in twee dagen platgereden en weggespoeld.

Every single time stap ik af :j (behalve in het bos op de ruiterpaden zelf). Wel zo netjes tegenover andere mensen die ook gebruik maken van de weg.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:43

Fred_Kroket schreef:
Ik blijf het onzin vinden, paardenmest is in no time weg, het zorgt voor aantrekking van vliegen die weer vogels te eten kunnen geven, het spoelt zo weg, en met droog weer droogt het heel snel uit.

Het is een kwestie van "het is vies want het is poep", "het is veel", "en het hoort hier niet". Hondenpoep komt van carnivoren en heeft een hele andere structuur dan paardenmest en is niet in twee dagen weg en ben je verplicht dat op te ruimen, zeker in maatschappelijke zin. Een bult, of verspreide hoop paardenmest kun je makkelijk omheen lopen in honden poep trap je terwijl je het niet ziet.

Echt mensengedrag, als je het kunt zien en het is er dan is het vies en als je het niet ziet is het er ook niet. Een beetje paardenpoep is echt niet zo erg het is niet eens schadelijk, ik vraag weggebruikers toch ook niet om iets aan hun uitlaatgassen te doen...

Wat een rare redenatie :o. Dus hondepoep opruimen is maatschappelijk verantwoord omdat het verplicht is maar het is nog niet verplicht paardepoep op te ruimen dus is dat onzin? De paardemest wordt op de wegen volledig platgereden en dus uitsgesmeerd en is vervolgens ook voor vogels en vliegen niet meer te eten. Dat is dus niet binnen twee dagen weg.

Of het nu een andere structuur heeft, anders ruikt, meer of minder is of whatever; imo is het echt asociaal als je je paardemest midden op de weg laat liggen :o.

xSlvna

Re: mest op rijbaan en gebruik van fietspaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:51

Ik stoor me ook minder aan paardenmest dan aan hondenpoep, nu is paardenmest ook iets waar ik best doorheen loop op blote voeten (als het droog is... :+) maar hondenpoep? :r _O-

Nee serieus, paardenmest is maar vermalen gras om het zo maar te zeggen. Juist door die andere structuur van mest vind ik het niet erg, die paardenmest. Het stinkt binnen no time niet eens... Ook niet als je het onder je schoenen hebt plakken, of onder je fietsband. Het blijft niet eens echt plakken itt hondenpoep.
Rij 10 keer door een mesthoop en je band is nog schoon, rij 1 keer door een hondendrol en je ruikt het 5 dagen. :\

Nee, ik vind paardenmest echt niet erg en gewoon net als modder, dat je kleren vies worden als het nat is, oké, maar daarom poept een paard geen 2 meter brede stroken en kun je er dus gewoon langs fietsen met je dunne bandjes.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:53

Slvna maar dat jij dat vindt, wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is ;).

En zoals ik al zei, als auto's door paardemest (of is het paardeNmest??) heen rijden smeren ze het wel uit tot een vieze plak van 2m, hondepoep is daarbij vergeleken dan maar een klein plakje :D. Ik vind paardemest ook niet vies maar vind het wel asociaal als mensen hun mest op de weg laten liggen.

Edit: typen is ook een vak.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:04

Paardenmest, meerdere paarden (die mesten).

Maar juist die uitgereden mest ('plak van 2m') lijkt mij geen probleem, het is dan vaak zo dun geworden...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:13

Slvna, het is wel smerig, het bestrijkt dan vaak het hele (fiets)pad. Volgens mij is het een kleine moeite om iig af te stappen en in de berm te schuiven. Dan is het er nog steeds maar dan hebben minder mensen er last van én verteerd het sneller wegens de toegankelijkheid voor insecten.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:06

Celiien schreef:
Ooojaa omdat ik en meerderen mensen uitglijden over paardenmestzak op de weg met een voertuig, betekent dat dat of wij niet goed kunnen rijden of t voertuig niwt goed is. Als jij nu gewoon je mest opruimt? Hoop niet dat we persoonlijk gaan worden nu toch? Heb je mij ooit zien rijden nee toch?

Anyways, als jij buiten rijd, prima, maar dat betekent dat niemand last van je heeft. Dat betekent je paard onder controle, en mest opruimen. Tuurlijk naast een 80km weg, waar het onwijs druk is. Maar gewoon in de woonwijk, vind ik ronduit asociaal als je het laat liggen.

Ze rijden hier ook in de bebouwde kom met mestwagens, wagens met aarde of zand en laten meer dan genoeg achter. Die ene paardendrol valt dan nogal in het niet...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:00

Is er bij jullie geen verplichting dan om de vervuiling op de openbare weg weg te vegen? De landbouwers hier in het dorp moeten dat wel hoor! (en doen dat ook vrij braaf moet ik zeggen)

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:26

Bij ons is dit niet verplicht, maar ik heb wel een afspraak dat ik mijn straat en de oliggende straten schoonmaak. Als ik verder ben dan schop ik het inderdaad wel in de berm! Ik heb zelf nog nooit commentaar gekregen hierop, maar ik vind het gewoon normaal dat ik dit opkuis. Al moet ik dan drie keer op en af stappen.