Verzekeringen, eerlijkheid word altijd gestraft!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:08

Zelfs al had je aangifte kunnen doen tegen de mannen had je alsnog moeten betalen. Het systeem zit zo in elkaar dat elk 'delikt' apart bestraft wordt.
Jij hebt de deuk gemaakt dus jij betaald de deuk. De mannen hadden hooguit een boete voor gevaarlijk gedrag en dronkenschap kunnen krijgen of hun rijbewijs in moeten leveren.
Je kunt niet een vervolgschade verhalen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:11

Neonlight schreef:
Jennyj01 schreef:
In Nederland heb je dat dus wel. Een wa verzekering is niet zo heel duur en dekt dit soort schade. Of als je bv een dure vaas bij een vriendin in huis omstoot. Misschien handig om even naar te informeren. Bij ons dekt het de schade gemaakt door je huisdieren ook. Hobby paard valt daar ook onder.

Jij bedoelt de AVP, en die dekt niet automatisch paarden, bij veel verzekeringen moet je vooraf vermelden dat je paarden hebt. WA verzekering gaat hier niet op omdat deze voor auto's is.

In Nederland niet hoor. Ik heb een WA verzekering apart voor mijn auto, maar ik heb ook mijn eigen WA. Daar kan ik op verhalen als mijn paard op een motorkap gaat zitten (helaas ervaring mee), als mijn hond iets sloopt van een ander (ook ervaring mee) of als ik zelf iets stukmaak van iemand anders (nog niet gebeurd :D !).
Maar als mij dit zou gebeuren kan ik dit dus gewoon verhalen op mijn WA. Tenminste, als ik aan kan tonen dat ik niet bewust op die auto afgestuurd heb, maar dat paard gek deed. Zo was dat bij het paard op de motorkap. Iemand wil inhalen, paard schrikt van paarden in de wei naast ons en gaat dus op die motorkap zitten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:22

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je geen aansprakelijkheids (WA) verzekering? Als je een aansprakelijkheidsverzekering hebt, dan dekt deze gewoon de schade die wordt veroorzaakt door je paard (als jij de schuldige bent).
Overigens is 250 euro echt een schijntje. Ook voor een klein deukje ben je gauw zo'n 1000,00 kwijt.
Ik ben benieuwd: waarom heb je de personen met de bierkar niet aangegeven?

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:31

Hoezo boete? Je wordt gewoon aansprakelijk gesteld, en dat meld je bij je WA verzekering en dan wordt alles gewoon geregeld! Ik heb precies dit gehad, alleen zat er dan iemand zijn paard tegen mijn auto, had ik ineens een megadeuk in mn kofferbak. Het meisje in kwestie heeft zich bij mij gemeld, en we hebben gegevens uitgewisseld en ik heb gewoon mn schade uitgekeerd gekregen van haar verzekering.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:32

Eileen333, dat is geen WA. ;) Vroeger was het een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering, maar die bestaat niet meer. De enige wettelijke aansprakelijkheidsverzekering die nog bestaat is voor voertuigen. Je hebt nu een AVP (Aansprakelijkheids Verzekering Particulier), maar die is niet meer verplicht. Kijk je polis maar eens na wat voor verzekering je hebt. ;)

Brendaaaa, melden bij de WA gaat dus niet, aangezien dit niet om een motorvoertuig gaat. WA is alleen daarvoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:34

Breghje: Er is een verschil tussen een paard dat schrikt van een langsrijdende aanhangwagen met rammelend materiaal en een paard dat wil vluchten omdat het moedwillig wordt opgejut. In het eerste geval ga ik met je akkoord, met zo'n dier moet je niet alleen de baan op, ga eerst nog wat oefenen.
In het tweede geval is het echter gevaarlijk gedrag door de mede-weggebruiker dat de schrikreactie uitlokt en daar kan TS toch écht niet aan doen.

Je hebt iemand die achterin een voorligger rijdt omdat die plots remt, da's dan gewoon een dom ongeluk. Je hebt er ook die in een voorligger rijden omdat die het leuk vindt om mensen achter hem te pesten door regelmatig even heel kort op de rem te gaan staan, weer door te rijden, weer op de rem etc. Zie je erg vaak bij mensen die menen dat je teveel aan hun bumper kleeft. Dit is gewoon uitgelokt gevaarlijk gedrag met ongeval tot gevolg. Heel belangrijk detail als je dat verschil kan aanwijzen en bewijzen!

Een paard mag inderdaad niet schrikken van een auto met aanhangwagen die rammelend achter het paard rijdt. Moeten ze maar tegen kunnen. Het is echter een ander verhaal als die chauffeur dan plots in het langsrijden of zelfs achter het paard ineens bewust en moedwillig keihard op de claxon gaat rammen.

Het staat ook in het verkeersreglement dat je als bestuurder van een voertuig moet anticiperen door te stoppen of je voertuig stil te leggen wanneer je ziet dat een (rij)dier angst of vluchtreacties vertoond. Dat hebben de mannen op de bierkar niet gedaan, integendeel. Zij hebben net een poging gedaan om het paard, bewust (!) nog meer op te jutten omdat zij dat grappig vonden.

Maw, in dat geval zijn zij wel degelijk (deels) aansprakelijk (oorzakelijk verband?) voor de gelede schade van de eigenaar van de auto. Als zij zich hadden gedragen conform het verkeersreglement en dus respect hadden gehad voor de ruiter met paard en conform te wetgeving hun muziek stiller gezet of zelfs tot stilstand over gegaan omdat het paard stress vertoonde, dan was dit hele ongeval waarschijnlijk niet eens voorgevallen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:38

Neonlight schreef:
Eileen333, dat is geen WA. ;) Vroeger was het een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering, maar die bestaat niet meer. De enige wettelijke aansprakelijkheidsverzekering die nog bestaat is voor voertuigen. Je hebt nu een AVP (Aansprakelijkheids Verzekering Particulier), maar die is niet meer verplicht. Kijk je polis maar eens na wat voor verzekering je hebt. ;)

Brendaaaa, melden bij de WA gaat dus niet, aangezien dit niet om een motorvoertuig gaat. WA is alleen daarvoor.

Bedankt voor de tip! Ik had echt geen idee, maar dit is wel goed om te weten. Misschien moet ik me nu wel aanvullend verzekeren voor mijn paard. Bedankt!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:38

Ik snap maar al te goed hoe de verzekering hier naar kijkt, en ik snap ook dat vanuit hun oogpunt TS moet betalen (of dit nou een boete is of het verzekeringsbedrag want dat is ook mij niet geheel duidelijk).

Maar het lijkt me wel dat de verzekering zo denkt omdat zij dit hele verhaal niet kennen en omdat de baldadige groep er niet in is betrokken.

Was dat wel, dan was het nog een interessante casus geweest denk ik.

en Breghje, je komt wel een béétje arrogant over zo. Jammer voor jou is er geen Olympische sport buitenrijden want zo te lezen zou je die op je sloffen winnen. We weten nu wel dat jou nooooit iets zal gebeuren, dat je het heeeel anders had aangepakt en dat het allemaal TS' schuld is. Sympathie is hier weer ver te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:43

Uitgaande van Nederlands recht, gezien veel reacties hierop zien. Ik ben gaarne bereid discussies te voeren over de aansprakelijkheid. Echter, met dieren is het vrij simpel. Er hoeft geen dolus (opzet) of culpa (schuld) te zijn om (risico-)aansprakelijkheid te vestigen bij de eigenaar van het dier.
De eigenaar is aansprakelijk voor de veroorzaakte schade ex. 6:179 bw.

De kleine uitzondering die tevens in de wet staat, zal hier niet opgaan.

Het doet niet ter zake of het paard schrikt of niet. Dát is juist de kern van een risico-aansprakelijkheid. Er hoeft geen schuld te zijn om toch aansprakelijk te zijn. Ik snap ook wel dat paarden kunnen schrikken, maar de wetgever heeft juist ingesteld dat er dan toch aansprakelijkheid is.
Het zou anders pas echt kromme situaties geven als mijn auto wordt vernield door andermans paard, maar ik vervolgens met mijn schade blijf zitten, omdat het paard van een ander niet onder controle was.

De TS heeft derhalve ook geen boete gekregen, maar zal (wat ik uit haar verhaal begrijp) een eigen risico moeten voldoen. Ik zie eerlijk gezegd niet wat er hier een ''straf'' aan is, het is gewoon een onderdeel van de verzekering.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:51

Neonlight schreef:

Volgens mij heb je het niet goed hoor. Kijk maar een op www.waverzekering.net

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:05

Hollywood86: Hoe zit het dan met oorzakelijk verband? Ja, TS heeft schade aangericht en moet hiervoor betalen, lijkt me logisch. Maar de oorzaak is wel te vinden bij het gevaarlijke gedrag van de jongeren. Als zij hun wat hadden gedragen en conform het reglement hun wagen + muziek hadden stil(ler) gezet, dan had TS geen problemen gehad met paard en had die beste man nu geen deuk in zijn auto. Het ene hangt vast aan het andere. Zeker hier omdat er toch opzet in het spel is door de partij van de bierkar.

Een paard dat schrikt van een plotse auto die langsrijdt en dan in een auto stampt, daar kan die voorbijrijdende bestuurder niks aan doen uiteraard. Tenzij die dan weer bij het langsrijden keihard op de claxon heeft geduwd, want dan is die zelf ook in fout tov het verkeersreglement. Zeker als het paard in kwestie al nerveus was -> je mag immers geen angstige of angst vertonende dieren verder opjutten.

Waar ik het wel steeds mee eens ben, is dat je paard voldoende verkeersmak moet zijn eer je de baan op gaat.

Hier waren voorbije zondag helicoptervluchten boven onze stal. Ben ik blij dat mijn paard daar niet eens een oor voor verdraaid. Dat was niet 1 vluchtje, dat was telkens 10 minuten boven het landgoed en de omgeving cirkelen, laag over scheren en dergelijke.
Stel dat mijn paard daarvan schrikt en op hol gaat, door het hek en op een auto botst. Wanneer die helicopter slechts 1x overvliegt is dat gewoon dikke pech voor mij.
Deze piloot vloog echter uren aan een stuk meermaals over het domein, en als die ogen in zijn kop heeft zou die inzien dat zijn helicopter het paard bang maakt. Het is dan aan hem om zijn verantwoording te nemen en ergens anders te gaan toertjes draaien met toeristen. Doet hij dat niet ondanks de tekenen van angst bij mij rijdier met ongeval tot gevolg, dan mag die zeker zijn dat hij daarvoor (mee) mag opdraaien.

(Ik prijs mezelf doodgelukkig dat ik er eentje heb die echt van niks onder de indruk is).

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:08

Neonlight. Pfff vind je wel vermoeiend hoor. Er staat ook duidelijk in dat in de volksmond het gewoon wa wordt genoemd.Dus kan je er van uitgaan dat dat ook door bokkers gewoon zo begrepen wordt.
Zie de verwijzing naar mijn vorige post. En ja niet iedereen kijkt op een studentensite als je daar een beetje te oud voor bent.

eilleen333

Re: Verzekeringen, eerlijkheid word altijd gestraft!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:12

Ik snap alleen de topic titel niet: eerlijkheid wordt altijd gestraft?
Want je maakt gewoon schade, ookal is het onbedoeld, maar hoezo wordt je dan gestraft voor je eerlijkheid? Ze kunnen moeilijk alles kwijtschelden omdat je eerlijk bent, de reparatie moet toch worden uitgevoerd en je hebt nou eenmaal een eigen risico bij een verzekering, of je moet je premie opschroeven.

L_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:42

Ik kom ook uit België en denk ook dat die € 250 franchise is. Die moet je altijd betalen als je je verzekering raadpleegt ( correct me if I'm wrong).
Zaken met paarden ben ik zelf nog nooit tegen gekomen, maar heb wel al een aantal keren zelf de verzekering moeten raadplegen.
Mijn vriend heeft ook zijn auto op een parking terug gevonden vol krassen. Omdat hij toen omnium verzekerd was, zijn we naar de politie gegaan voor een klacht tegen onbekend. Met dit kon hij terugvallen op zijn omnium verzekering en moest hij enkel zijn eigen inleg van € 250 betalen. Daarna nogmaals een eigen ongeluk en toen ook enkel franchise moeten betalen.

Dus ik denk dat je de franchise wel moet betalen (en €250 is nog het minimum dacht ik, ik kan mensen met € 500 of € 1000 euro) Misschien als je een klacht neerlegt bij de politie dat er iets verandert aan de zaak, maar dat zal je aan de verzekering moeten vragen. Misschien dat je het dan kan verhalen op de jongens of onbekende, maar ik vrees er eerlijk gezegd voor.
Wanneer je de gegevens van de mannen kunt vinden kan het zijn dat je tot een "conflict" met experts van de verzekeringmaatschappijen komt die uitmaken wie op dat moment de schuld heeft. Diens zal dan verzekering moeten tussenkomen. Dit heb ik ook eens gehad bij een waterlek en de verzekering van de huisbaas en die van ons. Maar ik heb geen idee of je dit nu nog kan doen.

Is je paard apart verzekerd of gaat dat onder de familiale verzekering?
Want ik weet niet of er ander procedures zitten bij deze verzekeringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:18

TS doelt er misschien op dat ze niet snapt waarom ze €250 moet betalen, omdat ze zo eerlijk is geweest dat ze een briefje onder de ruitenwisser van de auto heeft gestopt? In haar ogen is die €250 een boete en geen franchise wat je inderdaad hebt bij elke verzekering.

Tenzij ze er van uitgaat dat die jongens op die kar dat gedeelte maar moeten vergoeden omdat zonder hun gedrag er nooit een deuk in die auto was gekomen. TS wil misschien zeggen "ik ben zo eerlijk om aangifte te doen, die jongens muizen zich er onderuit nadat ze zien wat ze veroorzaakt hebben, de verhuurders houden hun een hand boven het hoofd en ik mag overal voor opdraaien waar meerdere schuld hebben".

TS is immers achtervolgd door getuigen van het ongeval maar die mannen op de bierkar konden zonder pardon wegkomen, terwijl ze er wel aandeel in hebben gehad.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 13:27

Neonlight schreef:
Jennyj01 schreef:
In Nederland heb je dat dus wel. Een wa verzekering is niet zo heel duur en dekt dit soort schade. Of als je bv een dure vaas bij een vriendin in huis omstoot. Misschien handig om even naar te informeren. Bij ons dekt het de schade gemaakt door je huisdieren ook. Hobby paard valt daar ook onder.

Sinds wanneer is dat wel toegestaan? Benenwagen valt onder openbaar dronkenschap en is wettelijk ook niet toegestaan. :n Het wordt vaak wel gedoogd, omdat het het beste alternatief is zodat mensen thuis kunnen komen, maar als ze overlast veroorzaken worden ze nog wel degelijk opgepakt.

Wat ik me nog steeds afvraag, heeft TS nu een boete gehad of is dit het schadebedrag wat er betaald moet worden? Dat is me nog steeds onduidelijk.
In ieder geval, verzekeringstechnisch had TS direct de bierwagen aansprakelijk moeten stellen, dan had jouw verzekering dit kunnen verhalen op de verzekering van deze partij (niet zeker of dit ook lukt). Aangezien nu niet bekend is welke partij dit is, zal TS aansprakelijk gesteld worden voor de schade aan het voertuig. Goede les voor een volgende keer, ga er direct iets actiever achteraan, dan had je geweten wie de veroorzaker was geweest. Die personen waren misschien niet aan te spreken, maar je had toen ook de bedrijven kunnen bellen. Nu heb je niemand om aansprakelijk te stellen, dus is het logisch dat de schade op jou verhaald wordt.

Ik heb alle bedrijven opgebeld van zo'n bierkar. Nougoed, alle die ik kon vinden dan. (Had ik hierboven ook al vermeld) Geen enkel van de bedrijven zei dat de kar in mijn buurt kon zijn op dat moment. Ik had een boete , ben hiermee naar de verzekering gegaan en heb dan een eigen risico van 250 euro moeten betalen. DAT LOGISCH IS! Daar ging het hier niet om. Het geen wat ik hier wou vermelden is dat ik toch wel een mooi bedrag kwijt ben door een paar leuke zatlappen. Het gaat niet op het bedrag, het gaat erom dat het ook veel slechter had kunnen aflopen. Wat als ik er was afgevallen en mijn nek had gebroken? Hoe hadden mensen er dan op gereageerd? Indd dus een goede les, zowel voor mij als de dronken mannen.

Babootje schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je geen aansprakelijkheids (WA) verzekering? Als je een aansprakelijkheidsverzekering hebt, dan dekt deze gewoon de schade die wordt veroorzaakt door je paard (als jij de schuldige bent).
Overigens is 250 euro echt een schijntje. Ook voor een klein deukje ben je gauw zo'n 1000,00 kwijt.
Ik ben benieuwd: waarom heb je de personen met de bierkar niet aangegeven?

Heb ik gedaan, lees hierboven :D
WA verzekering heb ik niet , staat hierboven ook vermeld, ik denk (Weet dit niet zeker) dat dat in Belgie een beetje anders te werk gaat. Had er ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 16-04-14 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:32

Is WA bij ons niet gewoon de verplichte burgerlijke aansprakelijkheid die je moet hebben?

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 13:32

Varekaj schreef:
Breghje: Er is een verschil tussen een paard dat schrikt van een langsrijdende aanhangwagen met rammelend materiaal en een paard dat wil vluchten omdat het moedwillig wordt opgejut. In het eerste geval ga ik met je akkoord, met zo'n dier moet je niet alleen de baan op, ga eerst nog wat oefenen.
In het tweede geval is het echter gevaarlijk gedrag door de mede-weggebruiker dat de schrikreactie uitlokt en daar kan TS toch écht niet aan doen.

Je hebt iemand die achterin een voorligger rijdt omdat die plots remt, da's dan gewoon een dom ongeluk. Je hebt er ook die in een voorligger rijden omdat die het leuk vindt om mensen achter hem te pesten door regelmatig even heel kort op de rem te gaan staan, weer door te rijden, weer op de rem etc. Zie je erg vaak bij mensen die menen dat je teveel aan hun bumper kleeft. Dit is gewoon uitgelokt gevaarlijk gedrag met ongeval tot gevolg. Heel belangrijk detail als je dat verschil kan aanwijzen en bewijzen!

Een paard mag inderdaad niet schrikken van een auto met aanhangwagen die rammelend achter het paard rijdt. Moeten ze maar tegen kunnen. Het is echter een ander verhaal als die chauffeur dan plots in het langsrijden of zelfs achter het paard ineens bewust en moedwillig keihard op de claxon gaat rammen.

Het staat ook in het verkeersreglement dat je als bestuurder van een voertuig moet anticiperen door te stoppen of je voertuig stil te leggen wanneer je ziet dat een (rij)dier angst of vluchtreacties vertoond. Dat hebben de mannen op de bierkar niet gedaan, integendeel. Zij hebben net een poging gedaan om het paard, bewust (!) nog meer op te jutten omdat zij dat grappig vonden.

Maw, in dat geval zijn zij wel degelijk (deels) aansprakelijk (oorzakelijk verband?) voor de gelede schade van de eigenaar van de auto. Als zij zich hadden gedragen conform het verkeersreglement en dus respect hadden gehad voor de ruiter met paard en conform te wetgeving hun muziek stiller gezet of zelfs tot stilstand over gegaan omdat het paard stress vertoonde, dan was dit hele ongeval waarschijnlijk niet eens voorgevallen.

Had het niet anders kunnen verwoorden. :)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 13:36

eilleen333 schreef:
Ik snap alleen de topic titel niet: eerlijkheid wordt altijd gestraft?
Want je maakt gewoon schade, ookal is het onbedoeld, maar hoezo wordt je dan gestraft voor je eerlijkheid? Ze kunnen moeilijk alles kwijtschelden omdat je eerlijk bent, de reparatie moet toch worden uitgevoerd en je hebt nou eenmaal een eigen risico bij een verzekering, of je moet je premie opschroeven.

Gaan we hier nu ook nog een punt van maken? :D
Daar gaat het hier niet echt over denk ik. Is meer een leuk uitspraakje dat da verzekeringsagent tegen mij zij, vond het wel gepast als titel ;)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 13:39

Varekaj schreef:
TS doelt er misschien op dat ze niet snapt waarom ze €250 moet betalen, omdat ze zo eerlijk is geweest dat ze een briefje onder de ruitenwisser van de auto heeft gestopt? In haar ogen is die €250 een boete en geen franchise wat je inderdaad hebt bij elke verzekering.

Tenzij ze er van uitgaat dat die jongens op die kar dat gedeelte maar moeten vergoeden omdat zonder hun gedrag er nooit een deuk in die auto was gekomen. TS wil misschien zeggen "ik ben zo eerlijk om aangifte te doen, die jongens muizen zich er onderuit nadat ze zien wat ze veroorzaakt hebben, de verhuurders houden hun een hand boven het hoofd en ik mag overal voor opdraaien waar meerdere schuld hebben".

TS is immers achtervolgd door getuigen van het ongeval maar die mannen op de bierkar konden zonder pardon wegkomen, terwijl ze er wel aandeel in hebben gehad.

PRECIES ! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:46

Zeg TS, de getuigen van het ongeval, heb je daar per toeval nog gegevens van? Als je hen kan contacteren en zij willen meewerken dat er inderdaad een 3e partij in het spel was, dan kan je misschien wel klacht tegen onbekenden indienen. Zeker als die mensen ook echt gezien hebben, en dat willen bevestigen, dat die kar moedwillig op je paard is ingereden en dat die jongeren extra lawaai gingen maken toen je paard schrok.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:49

Ik heb al vaak gedacht dat je het zo zou moeten kunnen trainen, dat je je als ruiter eraf laat vallen en schijnbaar bewusteloos blijft liggen, terwijl je paard netjes blijft staan. Eens zien of die grapjassen het dan nog zo grappig vinden.
Maarja, dat is onmogelijk om aan te leren, laat staan bij een paard dat al bang is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:50

Varekaj schreef:
Is WA bij ons niet gewoon de verplichte burgerlijke aansprakelijkheid die je moet hebben?

Ze bedoelen hiermee de aansprakelijkheidsverzekering, in Nederland was die vroeger verplicht, tegenwoordig is die niet meer verplicht. Ik lees inderdaad op internet dat dit in Belgie B.A. heet en wettelijk verplicht is.

_Lizanne schreef:
Ik heb alle bedrijven opgebeld van zo'n bierkar. Nougoed, alle die ik kon vinden dan. (Had ik hierboven ook al vermeld) Geen enkel van de bedrijven zei dat de kar in mijn buurt kon zijn op dat moment.

Dat had ik inderdaad gelezen, maar ik kon er niet uit opmaken dat je die ook meteen na het gebeuren gebeld had of later toen dit ging spelen.

Lizanne schreef:
Ik had een boete , ben hiermee naar de verzekering gegaan en heb dan een eigen risico van 250 euro moeten betalen. DAT LOGISCH IS!

Sorry, ik snap het nog steeds niet echt. :o Woon dan wel op een steenworp van Belgie af, ben in veel dingen wel "thuis" in Belgie maar in deze niet.
Een boete is een wegens een overtreding opgelegde geldstraf. Wie heeft je die boete dan opgelegd? Boetes worden doorgaans ook niet vergoedt door een verzekering (en als het wel is, wil ik die verzekering ook wel :)) ).

Lizanne schreef:
Daar ging het hier niet om. Het geen wat ik hier wou vermelden is dat ik toch wel een mooi bedrag kwijt ben door een paar leuke zatlappen. Het gaat niet op het bedrag, het gaat erom dat het ook veel slechter had kunnen aflopen. Wat als ik er was afgevallen en mijn nek had gebroken? Hoe hadden mensen er dan op gereageerd? Indd dus een goede les, zowel voor mij als de dronken mannen.
.

Snap dat helemaal, helaas werkt het wettelijk en verzekeringstechnisch niet altijd zoals het gevoelsmatig zou moeten. :(:) In dit geval is er gelukkig alleen maar materiele schade.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 13:52

Varekaj schreef:
Zeg TS, de getuigen van het ongeval, heb je daar per toeval nog gegevens van? Als je hen kan contacteren en zij willen meewerken dat er inderdaad een 3e partij in het spel was, dan kan je misschien wel klacht tegen onbekenden indienen. Zeker als die mensen ook echt gezien hebben, en dat willen bevestigen, dat die kar moedwillig op je paard is ingereden en dat die jongeren extra lawaai gingen maken toen je paard schrok.

Hmmm nouja ik denk dat dat allemaal geen zin meer heeft. Ik gok dat dit al een hele lange discussie is geweest tussen de verzekeringsagent en de man van de auto. Hij wist ook wel dat de man het geld gewoon in zijn zakken ging steken...
Ik heb geen idee wie die mensen waren die mij hadden achtervolgt, ik weet zelfs niet of ze het ongeluk helemaal gezien hadden, het ging allemaal zo snel...

Nouja ik ga (en moet) het maar gewoon betalen, ik denk dat er niks meer aan te doen is, en ga maar gewoon weer veel werken en er niet aan denken haha! :D