smurfje schreef:Ook ik heb mijn pony tje weg gegeven. Wel bijzonder dat je eet van uit gaat dst je weet hoe het zit.
Dan moet je geen onvolledige informatie geven
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nine1987 schreef:Douraque schreef:Dat is dan in deze casus het probleem: TS heeft in het contract niet staan dat het paard niet gedekt mocht worden. Dus contractueel heb je niets aangezien een schenking overdracht van het eigendom is, dus de wederpartij is nu eigenaar van het paard. Mijn proffesionele kijk is dat jij niet heel sterk staat en dat er grote kans is dat je zult verliezen
Mijn juridische advies is: bel de rechtsbijstand of ga naar het Juridisch Loket. misschien zien zij wel een opening via het hippisch recht. Gewoon privaatrechtelijk heb je naar mijn idee geen kans van slagen
Er staat toch in het contract dat de merrie niet verplaatst mag worden? Dus alleen al het wegbrengen naar de hengst is al contractbreuk imo..
Ik persoonlijk had de trailer achter mijn auto gehangen en de merrie opgehaald..
Gulpje schreef:smurfje schreef:Gelukkig zetten we niet online wat de volgende stappen zijn. Via pb zijn er genoeg dingen aan geboden.
Inderdaad een harde les. Echter heb ik de ervaring anders. Mijn pony tje staat fantastisch met pensioen. Wil ik dan nu ook mijn verantwoording niet meer dragen?
Er zijn Veel mensen die een plekje aan bieden voor een paard in pensioen. Maar willen dan ook alle kosten en beslissingen zelf maken en dragen. De ene doet dat Op vettrouwen en de ander op contact.
Dat is toch niet te vergelijken? Jij betaalt die stal en bent toch nog steeds zelf verantwoordelijk? bextertje heeft het paard 'weggegeven'
smurfje schreef:Ook ik heb mijn pony tje weg gegeven. Wel bijzonder dat je eet van uit gaat dst je weet hoe het zit.
Rocamor schreef:En zo loopt dus een hele kudde makke schapen veroordelend achter iemand aan die onvolledige info geeft. En op basis van die onvolledige en opruiende gegevens worden anderen veroordeeld terwijl ze mogelijk alleen slachtoffer zijn van het feit dat er geoordeeld wordt op basis van die foute en onvolledige informatie.
Alexandra_ schreef:Oké. ik kan je geen passend advies geven, want ik denk dat ik diegene echt iets aan zou doen
Degene in kwestie mag blij wezen dat ze dit niet met mij aan de stok heb.
_sharonnn schreef:Alexandra_ schreef:Oké. ik kan je geen passend advies geven, want ik denk dat ik diegene echt iets aan zou doen
Degene in kwestie mag blij wezen dat ze dit niet met mij aan de stok heb.
Ik heb t hele topic doorgelezen en ts staat naar mijn weten niet in haar recht.
Je kan niks doen en wat je wil gaan doen zal niet mogen.
Dus wat zou je dan nog willen doen?
Alexandra_ schreef:_sharonnn schreef:
Hoe kom je erbij dat ze niet in haar recht staat, ben jij een notaris/advocaat/rechter?
Ze heb het paard verhuisd.. ze is bezig de gezondheid van het paard naar de klote te helpen.. staat ts dus niet in haar recht?
Alexandra_ schreef:_sharonnn schreef:
Hoe kom je erbij dat ze niet in haar recht staat, ben jij een notaris/advocaat/rechter?
Ze heb het paard verhuisd.. ze is bezig de gezondheid van het paard naar de klote te helpen.. staat ts dus niet in haar recht?
! CatOotje58 schreef:Ook ik ben geen forum mens, werd door iemand anders op dit topic gewezen en omdat ik haast wel zeker weet dat de huidige eigenaresse van de merrie waar het hier om gaat hier niet zal reageren wil ik toch graag wat zeggen.
Nergens maar dan ook nergens in het hele verhaal van de vorige eigenaresse lees ik terug dat zij voor zichzelf ten tijde van de schenking al een nieuw, jong en gezond paard had gekocht waarmee ze opnieuw wilde beginnen en ze het niet kon/ wou opbrengen om 2 paarden te onderhouden.Ook het feit, waarvan de huidige eigenaresse ook op de hoogte is, dat deze merrie zeer uitvoerig is onderzocht door een zeer kundige en gerenommeerde dierenarts en er zelfs nog 2 of 3 second opinions zijn gevraagd bij anderen voordat er beslist is om de merrie te laten dekken wordt wijselijk nergens vermeld.........
Ik zie de merrie met enige regelmaat en ze blinkt je tegemoet, maakt met de huidige eigenaresse regelmatig lange buitenritten en wordt door haar vertroeteld tot en met.
Alexandra_ schreef:Ik zal echt nooit mn paard weggeven. ik ben het wel eens met wat IHN zegt. het had allemaal voorkomen kunnen worden.
Vind het zo zielig voor het paard. en blijkt maar dat je aan zo'n contract ook geen moer hebt.
Alexandra_ schreef:Ik zal echt nooit mn paard weggeven. ik ben het wel eens met wat IHN zegt. het had allemaal voorkomen kunnen worden.
Vind het zo zielig voor het paard. en blijkt maar dat je aan zo'n contract ook geen moer hebt.