xsophiee schreef:Wow, wat een gemengde reacties hier. Ik wil even vermelden dat ik alle spullen heb, die zitten in een kast met een slot op waarvan alleen ik de sleutel heb, maarja wat ben ik daar mee.. Ik probeer om Simson achter mij te laten en mij te focussen op school en andere dingen maar het valt mij zwaar. Zeker omdat ik onze 2 ponys elke dag ga verzorgen en een lege stal zie.
Mijn ouders zijn nog niet voor de wet gescheiden, dus ik ben (nog) niet verplicht om naar mijn moeder te gaan. Sowieso word ik dit jaar 17 en dan zijn ze minder streng dus ik zal niet meer verplicht zijn om te gaan. Ik snap de gemengde reacties van iedereen. Jullie weten natuurlijk niet wat er aan vooraf gegaan is maar er valt gewoon niet te praten met mijn moeder (vind ik). Ik kan rustig blijven maar zij doet mijn nekharen overeind staan door heel de tijd alle schuld op andere mensen te steken en ze ziet NIETS van haar eigen fouten in. Dat vind ik gewoon ziek. Ook dringt ze zichzelf heel de tijd op. Ze is de maandag vertrokken naar X en de zondag verwacht ze al dat we happy family gaan spelen met haar en X? Echt serieus, je kan dat toch niet verwachten van je kinderen.. Ze wil ons gewoon verplichten om naar haar te komen maar kan niet luisteren naar waar dat wij aan toe zijn. En ze heeft duidelijk gezegd tegen mijn vader dat het puur was om mij een hak te zetten en mij te chanteren. Dit was niet het enige, mijn paard en beste vriend bij mij weghalen was gewoon de druppel. Voor mij voelt het alsof ze mijn moeder niet is, ik herken haar gewoon niet meer.
Mijn vader kan er niets aan doen, hij kent ten eerste niets van paarden en ten tweede, de paarden staan op mijn moeder's naam en zij betaalt ze.
Een brief is wel een goede optie maar aangezien ze totaal niet geeft om wat wij willen en waar wij aan toe zijn denk ik niet dat dat gaat helpen.. Het glijdt gewoon van haar af.
Ik vind het hele gebeuren heel naar voor je. OUders die scheiden moeten hun kinderen er buiten laten; helaas kunnen ze dat kennelijk vaak niet.
Een vraag aan jou: weet je zeker dat je moeder dat tegen je vader heeft gezegd? Scheidende ouders maken elkaar graag zwart, helaas.
Laat alles eerst maar even tot rust komen, best kans dat iedereen dan wat redelijker wordt.
Sterkte!