chip staat niet stoer, wel veel handiger, want in de winter kan je als de mijne niet geschoren is echt geen soep koken van zijn brandmerk. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maanoogje schreef:Edit: ik wist trouwens ook niet dat ze tegenwoordig geen pijn meer deden.

xSlvna schreef:Best sneu, moet het paspoort van mijn 24 jarige nog aanvragen, chip heeft die wel.
Vind het wel waardeloos, dier krijgt geen spuiten en niks, zal nooit geslacht worden voor menselijke consumptie dus wat is precies het nut van die pas? Heb een papiertje (waarmee je de pas aanvraagt) maar de pas dus niet.
Zie er het nut niet echt van in, als wat gebeurd moet die toch afgemaakt worden, met of zonder paspoort.
Cassidy schreef:Een brandmerk zetten met een ijzer dat is afgekoeld in vloeibare stikstof doet voor het dier geen pijn. je bevriest de haarcellen. Kijk maar:
http://www.youtube.com/watch?v=QWi9PHz027w

xSlvna schreef:En de DA weet toch dat die van mij is, boer en andere mensen kunnen het bevestigen, maar tóch moet ik dat rot ding aanvragen voor als controle op stal komt.
Maar oké, zelfs als ze die chip niet had gehad moest ik een paspoort aanvragen.Cassidy schreef:In Nederland mag brandmerken niet. Maar in Duitsland wel, dus als je een dier uit Duitsland haalt, kan die een brandmerk hebben. Hoe dat tegenwoordig zit met de chip als je een uit Duitsland geimporteerd dier hebt weet ik niet, regels kunnen veranderd zijn.
Ook paarden die uit Spanje geimporteerd zijn, kunnen brandmerken hebben.
Chip, eenmaal geimplanteerd en ingekapseld, is officieel niet meer te verwijderen. Maar als je echt wilt kan alles. Ook het onklaar maken van de chip, andere chip plaatsen, paspoort vervalsen etc.

Maanoogje schreef:Wat weet de overheid toch schokkend weinig soms..

Cassidy schreef:Maanoogje schreef:Wat weet de overheid toch schokkend weinig soms..
Overheid weet genoeg, maar er is geld mee gemoeid, dus dan wordt gedaan wat geld oplevert. En naast vriesbranden kan Irisscan ook. Is net zo snel als lezen van de chip, maar daar valt weinig geld mee te verdienen dus gaan ze dat zo lang mogelijk tegenhouden.
It's all about the money....

Cassidy schreef:Laat jij je paard ook niet enten tegenTetanus? Dat zou ik nou weer wel doen. Een wondje hebben ze zo opgelopen, en Tetanus is een hele nare manier voor een paard om dood te gaan. Hoeft ook niet ieder jaar, eens in de zoveel tijd een herhalingsprikje en ze zijn weer beschermd.