wat zou jij geven voor deze A-pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:14

naomi_1998 schreef:
Wat maakt de leeftijd uit? Het is een kinderpony dus daar is 17 ideaal voor. Kan echt nog wel een aantal jaar rondhobbelen hoor. Ik zou mijn kind in ieder geval niet op een 10 jarige zetten maar liever op een 'oudje'. Bovendien vind ik 17 echt niet oud als je kijkt naar wat voor leeftijden paarden tegenwoordig bereiken.

dat klopt maar ik zou er niet veel geld voor neerlegeen omdat een oudje vaak ook wat klachten met zich mee brengt na verloop van tijd.

Tammy_

Re: wat zou jij geven voor deze A-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:18

Ik zou niet meer dan 600-700 vragen als je hem aan iemand anders wilt verkopen. Maar als je weet dat de pony bij de vorige eigenaar een fijn huis krijgt, zou ik daar eerder voor kiezen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:24

Ik lees allerlei bedragen die ook niet allemaal even reëel zijn.

denk dat je blij mag zijn met 700 euro.

ik ben regelmatig tussenpersoon bij de verkoop van welshjes.
als ik zie dat een super brave gezonde merrie met papier en premies voor minder dan 1000 euro verkocht wordt dan zal deze pony dat zeker niet halen.

En gezien haar leeftijd en gebrek zou ik er eerder voor kiezen om haar lekker te houden en daar oud laten worden.

Damon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:29

Gezien haar leeftijd en het eczeem probleempje, denk ik niet dat ze nog voor wereldbedragen weg kan.
Als je 700/600 euro voor haar vraagt/krijgt is denk ik wel reeël.

Verder, als ze geen kosten meebrengt voor jou, waarom weg doen? Als jou jongere kinderen er later interesse in tonen, hebben ze nog een leuke leerpony.

Of een bijrijder die vergoeding betaald, is dat geen optie?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:33

Voor een betrouwbare kinderpony zou ik juist meer geven, zeker rond de 1000.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:35

Ik zit dit topic met gemengde gevoelens te lezen.
Ja, enerzijds is de markt ingestort, maar anderzijds is men blijkbaar tegenwoordig wel bereid 500-800 euro voor een smartphone uit te geven die misschien 2 jaar mee gaat, maar een top betrouwbare pony die nog wel 10 jaar mee kan gaan is dan al snel te duur :(
Ik vind het ergens ook gek dat het minder moet kosten omdat het een kleine pony is.
Waarom bijv. wel 1200 euro betalen voor een braaf maar niet bijzonder getalenteerd rijpaard en 500 voor een pony die misschien nog wel meer capaciteiten heeft dan het paard.
Ik denk dat ik wel bereid zou zijn 1000 euro te geven voor de pony, al is het maar omdat ik bij minder het gevoel heb dat het niet rechtvaardig is.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:40

Sizzle die lagere waarde komt omdat de pony zomereczeem heeft dit kan de prijs behoorlijk drukken hoor.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:45

Ik denk dat het grootste probleem is het zomereczeem ,het kan misschien stilstaan maar de gevoeligheid blijft en dat wordt nooit minder .Ben er bang voor dat ze misschien gekocht zou worden door mensen die dat niet kennen en te licht inschatten .En dan erachter komen hoe beroerd eczeem is voor paard en eigenaar . Ik denk dat bijna niemand een pony met eczeem wil hoe braaf ze dan ook is .Als je haar zelf al hebt is het wellicht anders . Voordeel in dit geval is dat de vorige eigenaar het probleem kent en het dus geen probleem vindt .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:46

Daar heb je wel gelijk in inderdaad. ZE is inderdaad een reden voor mij om dan toch ook nog even verder te kijken.
Daar had ik overheen gelezen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 13:49

Ik heb een vraagje aan iedereen die zegt dat ik het beestje maar moet houden.
Dat zou dus betekenen dat ze alleen komt te staan! Want dat is dus de enige reden dat ze aangeboden is aan de vorige eigenaar! Ze vreet me niet arm, en de goedemiddag en wormenkuur kost ook niet zoveel.

Een paardje of pony bijkopen gaat niet gebeuren.

De keus is dan pony alleen laten staan, of toch weg doen.
Als de oude eigenaar haar niet terug wilde had ze voorlopig dus ook gewoon gebleven.
Maar een pony alleen in bt land met paddock en stal vind ik niet kunnen.

Dus nogmaals het gaat me niet op de prijs opzich ( al vind ik sommige bedrage absurd laag)
Ik was oprecht benieuwd of ik het zo raar vond et er 300 euro af was gegaan, en ik zie hier de meningen dus erg uiteen lopen.

Ik gun de oude eigenaar haar paardje echt wel. Ze is trouwens daar gefokt dus een mengelmoes is het niet!
Het lijkt me dat zij wel weet welke paardje gebruikt zijn:-)

Ik heb liever dat ze voor minder geld naar haar gaat, dan dat ze hier alleen blijft staan.
Het liefst had ik haar zelf gehouden, maar dat is niet eerlijk t.o de pony.

Pepper_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:51

@TS Nou, dan is de keuze toch gemaakt? Binnen twee weken hopen dat je een leuk nieuw thuis vindt voor het bedrag dat je er graag voor wilt hebben of anders naar de oude eigenaar voor het bedrag dat kan worden betaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:52

Duidelijk TS, ik zou ook geen paard alleen willen laten staan :)

Qua prijs denk ik aan 500-600 euro. Nee, het is geen shet die niks kan, maar zulke shetlanders kan je momenteel letterlijk gratis of voor 50 euro ophalen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:54

Hoezo komt ze dan alleen te staan als je haar houdt?
Kun je er geen pensionpony bij zetten?
Of heb je daar geen ruimte voor?
Veel mensen zijn voor hun kleine pony nl. opzoek naar een goedkopere wei/stal.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:57

Wat is absurd laag als je na gaat dat een gezonde pony met goede papieren super braaf en beleerd voor de wagen 800 tot max. 1300 euro kost.
Dan is papierloos met een gebrek ongeveer de helft.
Zo'n 5 jaar geleden kreeg ik er ook niet meer dan dit bedrag voor en dan nog zonder eczeem.

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:58

Het is een leuke kinderpony. die vind je inderdaad echt niet zomaar! Zou niet te laag gaan zitten, want 1000-1300 is ze zeker nog wel waard!

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:00

Als de keus is pony alleen laten staan of weg doen zou ik weg doen. Niet een paard aanhouden voor eigen plezier en het dan niet kunnen geven wat hij nodig heeft. Ik vind het goed dat je erover nadenkt. Wat betreft prijs zou ik gewoon schikken. De pony komt zeker weten goed terecht en dat zou voor mij belangrijker zijn in deze wereld dan een paar 100 euro meer. Ik begrijp dat jullie dit wel hadden afgesproken voorheen, dat hetzelfde bedrag wordt betaald. Echter dat hebben ze nu niet, zo lijkt het. Als het goede mensen zijn zou ik in mijn handen wrijven.

Edit: Meer dan 500 euro zou ik er zelf overigens niet aan kwijt willen zijn. Brave pony's zijn gewild maar ook wel meer te vinden met en zonder papier en ik ben gewoon realistisch en vind het niet meer waard.

Floresta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:03

Volgens mij heeft TS haar keuze al gemaakt aan haar laatste reactie te lezen.
Als je eigen paardje op is gehaald zou ik haar naar de oude eigenaar brengen, misschien dat je met hun kan afspreken om haar af en toe eens op te zoeken? :)
Succes met de keuze die je maakt!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 16:59

Brainless schreef:
Hoezo komt ze dan alleen te staan als je haar houdt?
Kun je er geen pensionpony bij zetten?
Of heb je daar geen ruimte voor?
Veel mensen zijn voor hun kleine pony nl. opzoek naar een goedkopere wei/stal.

Ze komt alleen te staan omdat mijn eigen paardje verkocht is.
Ik heb ruimte genoeg voor 1 extra paard of 2 extra pony,s ik wil me dat werk niet op de hals halen, nu ik zwanger ben. En even goed is dat ook maar iets wat je moet willen en kunnen altijd andere mensen op je erf.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:17

Ik zou haar terug doen naar de oude eigenaar.
Ze heeft het daar goed ik denk dat je er echt niet veel voor gaat krijgen en dan moet je nog maar afwachten waar ze terecht komt.
Zelf houden en in haar eentje zetten gaat niet.
Als ze bij de oude eigenaar staat kan je nog eens contact houden.
Misschien is het zelfs wel mogelijk als je tweeling wil rijden dat dat ter zijner tijd kan.
Ik zou kiezen voor het vertrouwde goede plekje en dan maar iets minder geld. Weet je tenminste wel dat ze het goed heeft.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:29

Als ik een kinderpony zocht zou ik er 750 a 1000 euro voor geven.
Dat beknibbelen op die bedragen voor een super kinderpony snap ik niet.
Kan je zoveel ellende schelen!
Zomereczeem zal een goede deken voor moeten zijn, als het dan onder controle te houden is zou dat voor mij geen reden zijn ze te laten staan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:35