Een beginners cq kinderpony zoeken: help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Een beginners cq kinderpony zoeken: help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:26

Mijn oudste zit is 7 en draagt de kleding van 10-jarigen dus ze is ook gewoon niet frêle gebouwd. Mijn middelste past waarschijnlijk op haar 50e nog steeds op een Shetje hahaha.

Mooi ponyke trouwens, heel apart met dat vele wit!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:44

Nou we zijn bij de d pony van Kaatje wezen kijken, wat een ongelooflijk lief en braaf dier! Maar qua rijden kon ze er zelfstandig eigenlijk nog niet veel mee (hield zich nog veel vast aan het zadel) dus we gaan wel verder kijken, mochten we er helemaal niet uitkomen dan nemen we die mee als knuffelpony ;)

Daarna nog een c pony gezien, ook nog iets aan de grote kant, maar pony boemelde zo braaf rond, dat zou ik dan wel aandurven. Hier ging ze zelf ook meer op rijden. Tja het is toch echt een kwestie van uitproberen geloof ik, voor alles is wel wat te zeggen!

Voor wat betreft zelfstandigheid, ik vind dat je van een pony niet kan verwachten dat ze alles perfect doen, van een kind ook niet. Ik ben er van overtuigd dat onze best wel brave shet met mij in de buurt zonder mij in de buurt een soort terrorshet was haha. Ik hou dr zo van :')

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:35

Ik weet een hele brave pony van 1.25 te koop in NH, 8 jaar, ruintje, verkeersmak, mee gelopen in ponylesjes (op kleine schaal geen manege oid) eerder lui dan schrikken of wegschieten.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:27

Vossie vond het ook leuk Wowamigo :Y)
Die heeft genoten, merkte ik zondag wel.

Succes verder met de zoektocht en je bent altijd welkom, mocht je van gedachten veranderen. :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 14:39

Edit: moest pb zijn ;-)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:43

Je komt 'de juiste' vanzelf tegen:)
Mijn dochter van 6 is net 1.10 hoog en weegt 17 kilo, denk dat ik haar maar gewoon een shet koop. Kan ze op tot ze de deur uit gaat;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:57

Majabeestje schreef:
Kan ze op tot ze de deur uit gaat;)

:?

- je laat haar binnen rijden (makkelijk, oogje in het zeil houden tijdens het piepers jassen)
- je wilt haar klein houden (heel begrijpelijk ;) )
- je wilt haar heel vroeg het huis uit sturen (minder begrijpelijk :( ) hoewel, er zullen vast van die momenten zijn....
- je hebt al rolschaatsen klaar staan voor als de benen onder de shet uit komen?

:+

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:14

Hahah ik mis de vind ik leuk-knop.

Ik volg dit even. Ik heb mijn exmoor verkocht en ben langzaam aan het rondkijken naar een geschikte kinderpony. Mijn kids kunnen nog niet eens rijden, is dus nog puur knuffelen, poetsen en wandelen. Maar zit ook steeds zo te twijfelen wat nou wijsheid is. Shet is sowieso geen optie ivm met mijn omheining.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:33

Rex_Rolfo schreef:
Majabeestje schreef:
Kan ze op tot ze de deur uit gaat;)

:?

- je laat haar binnen rijden (makkelijk, oogje in het zeil houden tijdens het piepers jassen)
- je wilt haar klein houden (heel begrijpelijk ;) )
- je wilt haar heel vroeg het huis uit sturen (minder begrijpelijk :( ) hoewel, er zullen vast van die momenten zijn....
- je hebt al rolschaatsen klaar staan voor als de benen onder de shet uit komen?

:+

_O-

Alle opties spreken me wel enigszins aan :D

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:43

Weet er nog een te staan van vertrouwd adres pony is 21 en een d pony, mensen ken ik.
omgeving achterhoek.
Interesse pb.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 10:45

Even een update: we hebben een pony gevonden! Via Bokt nog wel :)

Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij een 19-jarige new forest ruin die al vanalles gezien heeft. Hij was in de omgang en met rijden zo lekker braaf, mijn dochter was er meteen vertrouwd mee en uiteindelijk vond ik "er vertrouwd mee om kunnen gaan" toch een eerste vereiste voor zo'n eerste eigen pony. Ik heb heus wel kwijlend naar hele mooie sportponietjes gekeken, maar heb ook gezien dat het heeeel nauw luistert hoe ze zijn in de omgang en wat dat betreft heb ik vertrouwen in deze.

Hij is gisteren gearriveerd, vandaag hebben we hem eventjes gelongeerd, hij vond het allemaal best spannend in het begin (al die gillende merries om hem heen :')) dus het rijden gaan we nog even mee wachten, maar na een paar minuutjes werd ie alweer relaxed. Dus zo gaan we het langzaamaan maar eens oppakken!

Overigens dachten we het goed geregeld te hebben door een "paardenwei" (ik heb nog een grote dominante merrie staan) en een "ponywei" te maken (we hebben ook nog een bijdehandte shet) maar nadat de bijdehandte shet de nieuwe pony al flink te grazen dacht te moeten nemen hebben we die maar linea recta weer bij de heks in geflikkerd. Daag en veel succes he! :Y)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:07

Wat leuk, gefeliciteerd! Heb je een foto? *-:)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 11:13

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:15

Super zeg! Ik wens je dochter heel veel leuke en veilige kilometers met deze knapperd

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 11:25

Dank je!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:51

Die ziet er fijn uit! Die laatste foto (met kind in wei) en beschrijving van een echte leerpony is voor jullie eigenlijk nog belangrijker dan de mooie springfoto's. En wat bedoel je met kwijlen bij mooie sportpony's? Je hebt er nu zelf eentje! :D Ik vind hem tenminste erg mooi!
Laat je ons nog eens weten hoe het gaat?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 12:37

Haha ja, je hebt nog gelijk ook :D

Maar ik heb wel gekeken naar jongere ponies, maar deze klikte zo met mn dochter, ik dacht dat doen we gewoon...

Heb namelijk ook gezien hoe ze helemaal in elkaar kroop bij een ponietje dat niet zo braaf bleek, daar wilde ze gewoon AF. NU. Die wilde ze al niet borstelen! En hier bleef ze maar op zitten. Ik zei al, hij had wel drie benen mogen hebben, als ze er zoveel plezier van krijgt als het zo lijkt dan is dat het dubbel en dwars waard.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:52

Dat lijkt me nu echt een super pony voor jullie. Goede keuze. En over de leeftijd. We hebben hier een 24-jarige staan die na jaren wedstrijdpauze weer is opgepakt. In een jaar tijd liep hij met mijn dochter van M1 naar Z1! Dus de leeftijd hoeft helemaal geen probleem te zijn.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:59

Super!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 13:17

Dankudanku :o

Nou ik vind hem er ook nog super uitzien, we waren bij een ponietje van 21 wezen kijken en die zag er echt al heel oud uit. Bij deze had ik zoiets van hehe, eentje die er uitziet zoals de foto *\o/*

En het meisje had ter afscheid gisteren nog een L parcoursje met hem gesprongen 8-)

@blue_sky zo dat klinkt goed! En veelbelovend, hij schijnt in zijn jongere jaren hoog in de sport te hebben gelopen, wie weet waar we uitkomen, haha

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:21

Wij heen destijds voor onze dochter ook een pony van 15 gekocht, heerlijke pony waar ze veel van geleerd heeft. Pony was half jaartje ouder dan dochter. :D
En inderdaad ook, vanaf het eerste moment voelde ze zich veilig met hem, ondanks dat hij bij de tweede keer proefrijden kort na het opstijgen eerst ergens van schrok en er bijna vandoor ging. Ze gaf er niks om want het voelde gewoon goed. En het was zeker geen dooie diender, je moest ook echt wel laten merken dat je de leiding had maar hij was eerlijk en wilde voor haar werken. En al snel echt op haar gericht.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:47

Leuke pony hoor ik denk dat je hier veel plezier van gaat hebben.
Ze kan er veel van leren en vertrouwen krijgen.
Het is nog een mooie pony ook goed gedaan.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:39

Gefeliciteerd! Fijn dat het toch is gelukt!

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:19

Wat een leuke pony!!! Heel veel plezier ermee, maar volgens mij gaat dat wel goed komen!!!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:26

Heel erg leuk! Ik had ook zo'n soort pony, een merrie van 16 die alles al had gezien, M springen geweest en regionale kampioenschappen had gelopen en daardoor ook heel bomproof was.

Ik heb een hele strenge moeder, ik mocht niet logeren bij andere kinderen maar wel alleen met die pony langs de weg naar ponyles! ;)

Heel veel geluk en plezier met deze mooie schimmel!