"Alleen naar een goed tehuis"?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:30

[***] schreef:
Handelaren hoeven niet te reageren

Prijs:...
Voor een goed tehuis prijs bespreekbaar
Over de prijs valt te praten

Ook van die mooie

Bovendien in 9 van de 10 gevallen als je geld zou bieden voor het 'alleen naar goed tehuis' paard krijg je het direct mee en hoor je nooit weer wat.

Zinloos allemaal

Ik heb dit ook met mijn vorige paard gedaan en heb er nog steeds een goed gevoel bij. Ik ben niet van het langskomen, maar ik wil wel van te voren weten waar hij terecht komt. Ik vertel dan ook alles eerlijk, want dat vind ik voor het paard belangrijk en niet voor mezelf :). Ik ben wel een aparteling en kijk ook wel een beetje naar het rijden. Paard stond totaal niet in de weg, maar iemand die niet weet wat hij/zij doet krijgt hem gewoon niet.. En weidegang is zeker een vereiste :j, het liefst ook met een goed voerschema (het liefst verspreid meerdere keren per dag etc). Maar zo ver kijk ik niet hoor :+, ik kijk alleen naar de belangrijkste hoofdpunten :j.

ik moet er zelf een goed gevoel bij hebben en ik wil niet dat mijn paard er op achter uit gaat..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:35

myk_en_shant schreef:
Kijk onzin eisen ben ik ook niet mee eens hoor, dat voorop gesteld.
Maar wat is nou zo erg aan om het beste voor je dier te willen.

Ik heb ook in de advertentie van mijn veulen gezegd dat ik graag contact zou blijven houden, dit betekend echter niet dat ik om de dag een verslag wil.
Maar zo nu en dan een berichtje is voldoende.

En ik ben absoluut niet een bemoeial die onmogelijke dingen eist.

Daar is niets mis mee.
Maar ik denk dat voor iedereen geld, ongeacht of ze nu wel of niet goed voor hun dier zorgen. Het dier zal het nooit beter krijgen dan bij jou. Je zult het nooit 100% eens zijn met de manier van omgang van een volgende eigenaar.
De een kan dit echter van zich af zetten (is zich van bovenstaande bewust en weet dat het op een andere manier ook prima kan zijn), de ander maakt van muggen olifanten en ziet zijn/haar manier als dé manier, waar niet vanaf geweken mag worden.

Persoonlijk zou ik iets dergelijks nooit in een advertentie zetten. Je kan een verkoop altijd afblazen als je geen goed gevoel hebt bij iemand. En als het gevoel wel goed is, kan je altijd nog vragen of het goed is dat je eens een keer een mailtje stuurt om te vragen hoe het er mee gaat.
Ik zie er alleen maar voordelen in:
- Je hebt meer kijkers
- Mensen weten niet dat je dit gaat vragen, dus je ziet hun eerlijke reactie. Terwijl anders mensen dit vooraf weten en het accepteren, maar ondertussen misschien zoiets hebben: Ja zeggen, nee doen!
Door het niet vooraf aan te geven, geef je mensen ook de kans om je te leren kennen, zonder het vooroordeel (zo'n bemoeial van een ex-eigenaar) dat ze mogelijk hebben. En dan weten ze al: Ach, is geen probleem, ze heeft niet zoveel noten op zang, dus zal ook geen problemen opleveren als dit ons paard wordt.

sallandval

Re: "Alleen naar een goed tehuis"?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:40

Volgens mij gaan 9 van de 10 mensen die dit in een advertentie zetten niet controleren hoor. Het is volgens mij; geef me een mooi verhaal zodat ik me wat minder schuldig voel over het feit dat ik mijn paard wegdoe.

Ik heb het er nog nooit bij gezet, mensen gaan toch wel vertellen dat ze zo'n goed huis zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:41

Ik zou dat ook wel willen een paard een goed tehuis bieden.Maar ik ben bang dat mensen het paard kwijt moeten en zeggen dat er nog op gereden kan worden(voor recreatie).En dat dat toch niet kan en daarom bied ik een paard geen tehuis om een grasmaaier te hebben .En als het paard er is,kan ik het ook niet meer weg doen.Ik zou dan ook een ouder paard willen.Maar mijn oudje is er nog.

JasperM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:24

het is toch vooral tegen manege's en handelaren?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:39

JasperM schreef:

En die zouden je niet om de tuin kunnen leiden dacht je?

De ouders van een vriendin van me handelden wel eens wat in pony's. Om de prijs op te drijven mochten de dochters lekker dramatisch doen ("Oooh papa, hij mag niet weg hoor!!" huiliehuilie) als er een pony verkocht werd. Terwijl ze het niets interesseerde dat die pony weg ging. :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:06

Die mensen die deels eigenaar willen blijven hebben vast de verhalen van de top paarden gelezen in de hoefslag ofzo.
Maar bij paarden van 20 miljoen vind ik het iets waarschijnlijker dat er meerdere investeerders zijn dan bij een paard va €2000 bijvoorbeeld :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:45

Zou een mooi constructie worden bij een paard van 2000 euro. _O-

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:02

Britta31 schreef:
Ik zou dat ook wel willen een paard een goed tehuis bieden.Maar ik ben bang dat mensen het paard kwijt moeten en zeggen dat er nog op gereden kan worden(voor recreatie).En dat dat toch niet kan en daarom bied ik een paard geen tehuis om een grasmaaier te hebben .En als het paard er is,kan ik het ook niet meer weg doen.Ik zou dan ook een ouder paard willen.Maar mijn oudje is er nog.

dit had mijn verhaal kunnen zijn, ik ging gisteren ook naar een ouder paardje kijken,maar op het diertje kon bijna niet meer gereden worden ze zou gewoon met pensioen moeten .
diertje moest echt weg vond het gewoon sneu,wel onder het motto van een heel goed tehuis !
nou nee ze moest gewoon weg .. ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:10

Ik heb bij mijn mini gewoon een belachelijk hoge vraagprijs gezet. Een reactie maar gehad daar door, maar die vrouw wou haar dan ook echt hebben. Het is geen garantie maar mijn gedachte gang was als je dit er voor over hebt bel je ook een da als dat nodig is. Pony is super terecht gekomen, word helemaal in de watten gelegd daar. :Y)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 07:27

Janine1990 schreef:
JasperM schreef:

En die zouden je niet om de tuin kunnen leiden dacht je?

De ouders van een vriendin van me handelden wel eens wat in pony's. Om de prijs op te drijven mochten de dochters lekker dramatisch doen ("Oooh papa, hij mag niet weg hoor!!" huiliehuilie) als er een pony verkocht werd. Terwijl ze het niets interesseerde dat die pony weg ging. :D

Hoezo wordt de prijs op gedreven als de kinderen gaan huilen dan? Dat zou mij juist tegenhouden het paard te kopen, uit medelijden met de kids.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 07:50

Ik moet binnenkort de belg van mijn vader proberen te verkopen.. en die wil ik zeker naar een goed tehuis hebben.. Voor hem houdt dat in: iemand die genoeg tijd heeft om zijn benen te verzorgen ivm lichte cpl, liefst 24/7 buiten (hij heeft zijn hele leven nooit in een stal gestaan) en iemand die en geen dressuurpaard van wil maken of alleen maar hard wil, want dat zou hem gewoon ongelukkig maken. Als er iemand langs zou komen bij wie ik zoiets zou vermoeden, dan zoeken we gewoon verder.. zou er een boer langs komen die zou zeggen 'oh die mok gaat wel weg met wat motorolie', dan kan die zich direct omdraaien :=

Maar als ik ergens lees 'gaat alleen naar goed tehuis' dan lees ik dat meestal als 'geen handelaren en maneges'

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:59

8nnemiek schreef:
Ik moet binnenkort de belg van mijn vader proberen te verkopen.. en die wil ik zeker naar een goed tehuis hebben.. Voor hem houdt dat in: iemand die genoeg tijd heeft om zijn benen te verzorgen ivm lichte cpl, liefst 24/7 buiten (hij heeft zijn hele leven nooit in een stal gestaan) en iemand die en geen dressuurpaard van wil maken of alleen maar hard wil, want dat zou hem gewoon ongelukkig maken. Als er iemand langs zou komen bij wie ik zoiets zou vermoeden, dan zoeken we gewoon verder.. zou er een boer langs komen die zou zeggen 'oh die mok gaat wel weg met wat motorolie', dan kan die zich direct omdraaien :=

Maar als ik ergens lees 'gaat alleen naar goed tehuis' dan lees ik dat meestal als 'geen handelaren en maneges'

Ik heb toen wel bij het verkopen van mijn shetlander gehad dat ik mensen had die heel graag wilde maar waar ik nee tegen heb gezegd onder echt ' ze krijgt geen goed te huis'.

Het waren mensen met kinderen en op het eerste gezicht leek het echt alsof ze heel erg veel kennis over paarden hadden.
maar toen begon het al met dat de ouders het diertje helemaal geweldig vonden en dat de kids liever geen palomino wilde.. Vervolgens vroeg ik waar ze dan kwam te staan en was het van, ja opa en oma hebben nog genoeg plaats bij de schaapjes, dan komen ze daar in het weekend als we op bezoek gaan altijd even langs..

Toen ze gingen 'keuren' vonden ze het bizar dat ze zo'n 'ronde' hoefjes had, hoorde die niet wat langwerpig te zijn...?
Super lieve mensen hoor,
maar ze zagen gewoon niet in waarom dit niet ging werken..

En sindsdien zeg ik 'gaat alleen naar een goed thuis' om nee te kunnen zeggen bij mensen waar ik het echt niet zie zitten :j
En dat vind ik bij jouw paardje ook het geval, een back-up!
Je wil niet dat de mensen denken dat je het paard toch niet verkoopt omdat jij de beste plek hebt.
en je wil het niet gaan controleren bij hun op de wei.. en eisen stellen hoef je ook niet
maar een goede samenkomst wijst al genoeg op of jij denkt dat je paard zich daar wel prettig voelt.. :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:12

myk_en_shant schreef:
Kijk onzin eisen ben ik ook niet mee eens hoor, dat voorop gesteld.
Maar wat is nou zo erg aan om het beste voor je dier te willen.

Ik heb ook in de advertentie van mijn veulen gezegd dat ik graag contact zou blijven houden, dit betekend echter niet dat ik om de dag een verslag wil.
Maar zo nu en dan een berichtje is voldoende.

En ik ben absoluut niet een bemoeial die onmogelijke dingen eist.

idd, ik gaf dit ook aan, en ook niet om elke week te horen hoe of wat.
al deed de nieuwe eigenaresse dit al uit haar zelf en dat vond ik enorm leuk!

nu hebben we elkaar op fb en kan ik foto's voorbij zien komen. en we hebben af en toe ff een chat met elkaar, gewoon gezellig en 1 x per jaar kom ik op visite, wat dan een super gezellige dag is.

natuurlijk heb ik het getroffen en ze kan hem ook verkopen als ze dat zou willen. Maar weet dat ook zij alleen het beste voor hem wil

sallandval schreef:
Volgens mij gaan 9 van de 10 mensen die dit in een advertentie zetten niet controleren hoor. Het is volgens mij; geef me een mooi verhaal zodat ik me wat minder schuldig voel over het feit dat ik mijn paard wegdoe.

Ik heb het er nog nooit bij gezet, mensen gaan toch wel vertellen dat ze zo'n goed huis zijn.

Ja ik was een rare er in, maar ik kwam hem brengen. Ik gaf hem dus niet zomaar mee…

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:33

Maar jullie gaan toch eerst kijken,voordat je beslist of alles goed is.Zou ik doen.Kunnen ze nog de wei van de buurman laten zien .Maar dan kun je niemand meer vertrouwen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:42

8nnemiek schreef:

waarom niet dresseren? met een andere ruiter kan dat zo maar anders zijn. en de basis met rijden begint met lichte dressuur werkzaamheden.

eens een paard verkocht waarvan ik dacht dat ze niet van springen hield, achteraf bleken we tijdens het springen de klik niet te hebben, dressuur wel. nu springt deze pony alles met een andere ruiter.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:57

Ik kan me eigenlijk niet ergeren aan dergelijke zinnetjes.
De verkoop van een paard zal voor iedereen anders aanvoelen. De ene is daar zo nuchter in dat die hem geeft aan de eerste die de vraagprijs biedt, de ander is emotioneler en probeert met dergelijke zinnetjes het schuldgevoel tegenover het paard weg te vegen.
Als een paard precies is wat ik zoek, laat ik mij door dergelijke zinnetjes of hele levensverhalen niet wegjagen. Vind het eigenlijk best wel gek dat er bokkers zijn die daarvoor wel een advertentie wegklikken, maar goed, ook hier ieder zijn meug. Ik vind niet dat je voor andere mensen kan bepalen wat ze wel of niet in een advertentie mogen zetten, net zo min als dat je mag bepalen wanneer mensen een advertentie mogen wegklikken of niet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:18

Diablo schreef:
Hoezo wordt de prijs op gedreven als de kinderen gaan huilen dan? Dat zou mij juist tegenhouden het paard te kopen, uit medelijden met de kids.

Omdat kinderen niet van rotbokken houden en een innig verdrietige vader daarna zegt dat hij de pony echt niet kan houden en dat hij het zo sneu vind voor de kinderen dat er steeds kijkers komen en ze dan steeds zo verdrietig zijn :j

Handelaren en maneges vinden het vaak geen enkel probleem iets minder dan de waarheid te vertellen om de verkoper ervan te overtuigen dat het paard gewoon in prive bezit komt hoor :') . Wel goed om het in je advertentie te melden, dan weet men of het nodig is om een toneel stukje op te voeren. Bij ons hebben ze het wel eens voor niets gedaan (wij wilde best verkopen aan een manege), das natuurlijk zonde :+

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:23

In de advertentie die ik op bokt heb gezet voor een paard van mijn vriend staat wel in dat handelaren niet moeten reageren.
Waarom? Paard staat nu bij mijn vriend op stal, naast 14 andere paarden en wij willen graag dat de paarden terechtkomen waar ze een baasje voor hen alleen (of in ieder geval niet moet delen met nog 14 andere paarden) hebben.
En natuurlijk heb je graag dat de paarden goed terechtkomen bij een superlief baasje, maar dat kan je inderdaad niet controleren.
Daarom dat verkoop naar handelaars voor ons niet doorgaat :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:05

Diablo schreef:

Sorry, ik lees het nu pas :o

Omdat het dan wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeule leuke pony moet zijn :P
En verder wat Liedje89 omschreef... :P