pony kwijt, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:16

JoyCiej007 schreef:
Douraque schreef:
Goed gezegd joycie, maar wie zien elkaar wel vaker in dit soort topics :D

Achja................... :') Soms MOET ik gewoon even van m'n handen afkomen omdat er soms zóoooo ontzettend veel klinklare b*llsh*t wordt verkondigd. Het zal een missie zonder einde zijn vrees ik, maar ik kan het igg proberen.

Probeer eens een baan als dietist. 16 miljoen voedingsprofessoren in nederland ;) echt, ik weet wat je doormaakt, maar je doet er heel erg weinig aan. Mensen hebben overal verstand van in deze tijd.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:51

JJane schreef:
Cayenne schreef:
Ik ken deze manege als zeer betrouwbaar en geloof nooit dat TS het complete verhaal verteld.
Ik zeg niet dat ze liegt, maar er zitten altijd twee kanten aan een verhaal. Mijn advies: gewoon als volwassen mensen gaan praten ipv beschuldigingen smijten waarmee je het alleen maar moeilijker voor jezelf maakt.
TS, je bent ook nog niet volwassen zie ik. Tip: laat je ouders dit oplossen. Je bent hier emotioneel gezien gewoon teveel bij betrokken om objectief naar de situatie te kunnen kijken. Ook zou ik als de donder de naam van de manege (of beter nog het hele topic) laten verwijderen omdat je het daarmee alleen maar moeilijker maakt voor jezelf. De manege is al op de hoogte van je topic.

Dat jij deze manege betrouwbaar vind wil nog niet zeggen dat het zo is. En de intimiderende uitspraak van het topic verwijderen en de naam vind ik zeker not done.
Ts heeft een negatieve ervaring met deze mensen en mag dus de naam in het topic noemen. Als het dan echt zo'n keurig bedrijf is, en ze zijn al op de hoogte dan bellen ze toch gewoon met de ouders en lossen het op?

Op Bokt mogen de namen niet genoemd worden (als het bijv negatief is). Dus wat jij zegt over de naam klopt niet.
Niet om rot te doen tegen TS maar ik heb jaaaaaaaren met plezier op mn oude manege
gereden, tot er het een en ander veranderde, de mensen die er kwamen veranderde, en het 1 grote roddelstal werd. Ben er door een instructrice vanaf gepest, omdat ze mij niet mocht. (Tsja, ik wou leren, en vroeg wanneer we echt les kregen.) Ze vond zichzelf ERG goed, ik kon niet rijden, en zij was een Z jurylid, dus wist het wel beter. (euhm, vandaar dat ik al een heel eind opweg ben?) Maar ik heb NOOIT de naam van de stal in negatieve zin genoemd. Nooit gezegd van: Goh, daar op die en die stal.. Moet je maar niet heen gaan hoor want........
Vind niet dat je die naam zomaar moet opnoemen. Ik heb er altijd met plezier gereden, en de eigenaren van de stal hebben hun best voor me gedaan zover ze dat konden. Heb het boek daar dichtgeslagen maar word regelmatig uitgenodigd om te jureren op de cross bijvoorbeeld. En tsja, de mensen waardoor jij bent weg gegaan kijken je dan verschrikkelijk boos/ jaloers aan. Want ik ben toch mooi gevraagd te komen helpen terwijl ik er al zeker een jaar niet meer kom!

Dus TS, probeer het eerst idd netjes op te lossen. Langs gaan, en de feiten op tafel gooien. Jullie willen geld voor die 3 (?) maanden stalling? Ik wil geld voor het 3 maanden gebruiken van mijn paard in zware manege lessen, zoveel dagen per week, zoveel uur per dag. Wat kost een losse les bij jullie op stal? Reken daar een 10tje per les uur bij op, tenslotte lenen ze jouw pony. Kost een losse les 25,-? Reken dan maar mooi 35 per uur. 2/3 lessen per dag? is dus 70 tot 105,- per dag. Dat 5/ 6 dagen in de week? Dan zit jij met verdiende kosten mooi goed voor minstens een maand stalling, en dat in een weekje. Wedden dat ze dan zeggen, neem maar mee? Geen probleem! Dan zijn ze namelijk meer geld kwijt aan jouw dan dat ze verdienen. Ze willen aan jouw verdienen, draai de rollen maar om. Zij gebruiken jouw paard, komop zeg.. Hadden ze mij niet moeten flikken.

Mjetterd

Re: pony vermoedelijk gestolen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:03

Loveuggs, volgens mij mag je wel namen noemen, als het maar gaat over ervaringen van jezelf en geen verhalen die je via via hebt gehoord.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:03

Ervaring uit eerste lijn mag gewoon genoemd worden.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:04

LoveUggs schreef:
[

Op Bokt mogen de namen niet genoemd worden (als het bijv negatief is). Dus wat jij zegt over de naam klopt niet.
Niet om rot te doen tegen TS maar ik heb jaaaaaaaren met plezier op mn oude manege
gereden, tot er het een en ander veranderde, de mensen die er kwamen veranderde, en het 1 grote roddelstal werd. Ben er door een instructrice vanaf gepest, omdat ze mij niet mocht. (Tsja, ik wou leren, en vroeg wanneer we echt les kregen.) Ze vond zichzelf ERG goed, ik kon niet rijden, en zij was een Z jurylid, dus wist het wel beter. (euhm, vandaar dat ik al een heel eind opweg ben?) Maar ik heb NOOIT de naam van de stal in negatieve zin genoemd. Nooit gezegd van: Goh, daar op die en die stal.. Moet je maar niet heen gaan hoor want........
Vind niet dat je die naam zomaar moet opnoemen. Ik heb er altijd met plezier gereden, en de eigenaren van de stal hebben hun best voor me gedaan zover ze dat konden. Heb het boek daar dichtgeslagen maar word regelmatig uitgenodigd om te jureren op de cross bijvoorbeeld. En tsja, de mensen waardoor jij bent weg gegaan kijken je dan verschrikkelijk boos/ jaloers aan. Want ik ben toch mooi gevraagd te komen helpen terwijl ik er al zeker een jaar niet meer kom!
.

Wat jij zegt klopt niet.
Ervaringen en kritiek noemen op bedrijven mag zeker wel, ook met naam. Alleen moet de kritiek gefundeerd en uit eerste hand zijn, dus niet van horen zeggen. Zou wat zijn als je nooit negatieve ervaringen mocht delen?? Staan er genoeg op bokt hoor inclusief naam.
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels
En dan kritiek mag, maar blijf gefundeerd reageren.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:11

Ik heb gister toevallig onze Jurist aan de telefoon gehad omdat ik zelf met andere problemen zit, maar een contract zegt inderdaad niets. In mijn geval is dat heel gunstig uitgepakt maar voor de tegenpartij dus ongunstig, want of tegenpartij nou verliest of niet... als ik een rechtszaak aan ga, zullen ze heeeel veule centjes moeten betalen. Dus wellicht is dat mijn pluspunt, aangezien de manege bij jou bereid is om die rechtszaak aan te gaan.

Afijn, ik hoop dat je het kunt oplossen. Zelf niet veel verstand maar mocht je het een en ander willen weten op rechts gebied kun je me een pb sturen. Dan kan ik dat aan onze advocaat en jurist vragen.
Die hebben we nu toch al ingehuurd. :')

Succes TS!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:22

BOKTMANDYY schreef:
Wat een onzin op papier is het jouw pony, jij hebt er voor betaald en de manege houd zich niet aan dr afspraak, ik zou mn pony terug halen, het dier is van jou

Dat is nog maar de vraag...

Want wie heeft er op papier staan dat een paard daadwerkelijk van hem/haar is?

Het hele 'koopoverdrachtdocumentproces' begint nu pas een beetje op te komen, omdat mensen nu pas ervan doordrongen raken (ook dankzij bokt) dat een paspoort géén eigendomsbewijs is.

Eigendom van paarden is per definitie een schimmige toestand, en je kunt het maar beter zo helder mogelijk maken door bij de koop beiden een overdrachtdocumentje te tekenen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:23

Esmeej333 schreef:
LoveUggs schreef:
[

.

Wat jij zegt klopt niet.
Ervaringen en kritiek noemen op bedrijven mag zeker wel, ook met naam. Alleen moet de kritiek gefundeerd en uit eerste hand zijn, dus niet van horen zeggen. Zou wat zijn als je nooit negatieve ervaringen mocht delen?? Staan er genoeg op bokt hoor inclusief naam.
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels
En dan kritiek mag, maar blijf gefundeerd reageren.

Hmm, okee! Noujaa, het kwam in ieder geval zo over op mij. (berichten van mods etc.)
Excuus!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:46

Wat een onzin, zelfs mijn eerste paard heb ik gekocht met een schriftelijk geschreven overeenkomst en dat is echt al meer dan 25 jaar geleden.
Van ieder paard/pony heb ik een koopovereenkomst.
Ik snap niet dat mensen dat niet doen.

TS ik zou met je ouders samen een afspraak maken met de eigenaren van de manege en duidelijk aangeven dat je de pony terug wil.
Het is jou pony en zij hebben hem mogen gebruiken en daarvoor hebben ze de stallingskosten betaald.
Met gesloten beurs heet dat.
Als er bij de afspraak geen duidelijke einddatum is vermeld, neem ik aan dat je vrij bent om de pony op te halen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:49

Ik snap dat ook niet Spatter, maar wat ik zeg is geen onzin. :roll:

Het is gewoon niet erg bekend bij de gemiddelde paardeneigenaar dat je zo'n documentje had moeten regelen bij de aanschaf van een paard.

Begin maar eens een pol: 'is het paspoort dat op mijn naam staat een eigendomsbewijs?'

Sta je te kijken van het aantal mensen dat 'ja' zegt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:10

MaddiHappy schreef:
ja en ik kan de naam niet weghalen, toen ik het probeerde zij hij dat ik het bericht nietmeer kon veranderen?

Je kan het aan een Moderator vragen om je beginpost aan te passen, zij kunnen dat wel!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:43

JJane schreef:
Dat jij deze manege betrouwbaar vind wil nog niet zeggen dat het zo is. En de intimiderende uitspraak van het topic verwijderen en de naam vind ik zeker not done.
Ts heeft een negatieve ervaring met deze mensen en mag dus de naam in het topic noemen. Als het dan echt zo'n keurig bedrijf is, en ze zijn al op de hoogte dan bellen ze toch gewoon met de ouders en lossen het op?

Waar heb ik iets intimiderends geschreven? :? Ik adviseer TS alleen om dit onderling op te lossen en haar kansen niet kleiner te maken door alles zomaar publiekelijk neer te smijten. Hier zit namelijk ook een andere kant aan het verhaal en ik gok dat dit topic alleen maar in TS haar nadeel zal werken. Lijkt me logisch toch? :) Ze zal niet de eerste zijn die haar eigen glazen ingooit door hier een topic te openen en daarmee een fatsoenlijk gesprek om problemen op te lossen tegenwerkt. Dat zou jammer zijn, vooral omdat de manege-eigenaren gewoon hele redelijke mensen zijn die echt wel met je mee willen denken wanneer er problemen zijn.

Een contract is idd niet zomaar geldig. Veel mensen maken die fout en zitten later op de blaren. Dat misverstand blijft zo jammer wanneer mensen zo denken alle mogelijke problemen van tevoren in de kiem te kunnen smoren -O-

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:02

Een brief schrijven!
Duidelijk op papier neer zetten dat je pony niet wordt behandeld zoals jij dat graag had gezien en dat je voor het welzijn van de pony het dier weer mee naar huis neemt. Neem daarbij ook een verklaring van de hoefsmid op!

Bijvoorbeeld:
Wegens de nalatigheid in de verzorging van mijn pony, (naam), welke jullie in goed vertrouwen in bruikleen hebben gehad, neem ik per d.d. (datum) de pony (naam) mee naar huis. Onder de nalatigheid valt het niet gaan naar de hoefsmid (naam hoefsmid) en het niet correct behandelen van een pony.

De rechtszaak is waarschijnlijk alleen dreiging. Als ze dit wel willen doorzetten kan jij laten zien dat zij zich niet aan de gemaakte afspraken hebben gehouden.

MaddiHappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 13:06

Nouja fatsoenlijk gesprek hebben we al meerdere malen geprobeerd, waarin het elke keer uitloopt in dat zij een grote mond opzet en ik daar sta re janken. Ik weet t gewoon echt niet meer. En hoe weet ik wie een mod is om mn begin bericht aan te passen?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:11

Waarom de post aanpassen? Mensen mogen best weten met wat voor manege ze te doen hebben hoor. Ik zou me niets aantrekken van de rotdreigementen van bepaalde bokkers.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 11-02-14 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:11

MaddiHappy schreef:
Nouja fatsoenlijk gesprek hebben we al meerdere malen geprobeerd, waarin het elke keer uitloopt in dat zij een grote mond opzet en ik daar sta re janken. Ik weet t gewoon echt niet meer. En hoe weet ik wie een mod is om mn begin bericht aan te passen?

Bovenaan dit scherm staan ze in het groen vermeld, Martine, Marga, C_arola, Revanches zijn moderator voor dit gedeelte van Bokt, als je een van hen een PB stuurt kunnen ze helpen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:12

Lara_Silver schreef:
Waarom de post aanpassen? Mensen mogen best weten met wat voor manege ze te doen hebben hoor.

Omdat ze daarmee het risico van smaad gaat lopen en haar kansen bij rechtzaak misschien kleiner zijn

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:13

Welke rechtzaak, die hebben geen poot om op te staan mocht het al tot een rechtzaak komen. Daarbij is de ts minderjarig en zal de rechtzaak als die al komt geheid tussen de ouders en de manege gaan.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 11-02-14 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:18

Lara_Silver schreef:
Welke rechtzaak, die hebben geen poot om op te staan mocht het al tot een rechtzaak komen. Daarbij is de ts minderwaardig en zal de rechtzaak als die al komt geheid tussen de ouders en de manege gaan.

ik neem aan dat je bedoelt minderjarig... :j

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:19

Als er niets op papier staat hebben beide partijen geen poot om op te staan..
ik zou de pony ophalen (maar dat ben ik)
ik heb ook zoiets gehad (wel over een ander onderwerp) andere partij dreigde met een rechtszaak.
ik wacht nog steeds na meerdere dreigingen van een hun op de brief van hun advocaat of rechtszaak zijn nu bijna een jaar verder ;) want er staat niets op papier.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:20

welshje68 schreef:
Lara_Silver schreef:
Welke rechtzaak, die hebben geen poot om op te staan mocht het al tot een rechtzaak komen. Daarbij is de ts minderwaardig en zal de rechtzaak als die al komt geheid tussen de ouders en de manege gaan.

ik neem aan dat je bedoelt minderjarig... :j

Inderdaad, erg snel getypt. Even aanpassen. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:21

Riannesodd schreef:

Maar dat zal ook al niet meer lukken want ze zijn kennelijk dus al over dit topic geinformeerd en zullen ook weer extra alert zijn. Jammer dat het zo heeft moeten lopen TS.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:22

Iris82 schreef:
Riannesodd schreef:

Maar dat zal ook al niet meer lukken want ze zijn kennelijk dus al over dit topic geinformeerd en zullen ook weer extra alert zijn. Jammer dat het zo heeft moeten lopen TS.

En dan? Ze kunnen de ts en haar ouders echt niet fysiek hinderen die pony in te laden hoor. Mits ze het dier verstoppen, dan weet je ook met wat voor bedrijf je zaken gedaan hebt.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:23

Voor degene die zeggen dat ts geen poot om heeft om op te staan, geef ik de tip het juridische aspect over te laten aan mensen die ervoor jarenlang hebben geleerd zoals ik, joycie en floortjem

Ofwel lees onze berichten eens na en ga geen onzin roepen

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:25

Dus als jij je paard aan iemand in bruikleen geeft en daar afspraken over maakt, vervolgens behandelen ze je paard niet goed en kun jij niet ingrijpen door je paard daar weg te halen. Ik neem aan dat de afspraak ook is dat ze er goed voor zouden zorgen dus zij houden zich ook niet aan de afspraak.

Ik zou je paard lekker op gaan halen, een rechtzaak gaan ze er echt niet zomaar van maken, kost heel veel geld, gaat heel lang duren en als ze het wel doen kunnen ze het niet hard maken want er staat niets op papier. Heb je een rechtsbijstand verzekering? Dan zou ik ze lekker een zaak aan laten spannen als ze dat willen.