Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Japeloup schreef:Ik heb niets met stapmolens. Wat is er mis met zelf longeren voor warming up en cooling down?

) en alle toestellen (solarium, stapmolen) en lichten uitgeschakeld zijn. Kitty1985 schreef:Een blauwe maandag op een superdeluxe dressuurstal gewerkt.
De luxe was voornamelijk voor de mens....voor paarden een hel.
80% van de paarden(allemaal sportpaarden) van de eigenaar waren luchtzuigers (lag aan de genen)
Deze paarden werden elke dag 3 kwartier gereden en kwamen 2 keer 30 minuten in de stapmolen.
In de stallen was alles verwijderd waar ze hun tanden op kunnen zetten. Daar ook voor het eerst gezien hoe een paard luchtzuigt als hij zijn tanden nergens in kan zetten. Brrr word er nog naar van.
Wat deden de luchtzuigers dus in de stapmolen: naar voren rennen en tanden in het hout. Was het volgende hek er, dan renden ze weer naar voren om weer de tanden in het hek te zetten.
Zo ging dit een half uur door.
Stroom stond altijd op het vaste hek, waren ze dus iets te laat dan kregen ze weer een optater.
Het grootste gros van de pension klanten gebruikte de stapmolen om het paard warm te stappen en draven voor het rijden aan.
Ze gingen dan ook compleet opgezadeld in de stapmolen.
Waren ze klaar met rijden, dan gingen ze (nog steeds gezadeld) de stapmolen in om uit te stappen.
Was het erg gezellig in de kantine. Dan moesten de paarden gewoon blijven lopen.
Soms wel een uur lang.
6 dagen, toen ben ik GILLEND naar huis gegaan.
Nee dit meen je niet
Jeeetje wat een gekken
Zulke mensen verdienen geen paarden 
.
xSlvna schreef:Oh had ik zo een ding maar, van mij part zo een ouderwetse met 4 stangen en touwtjes waar je je paard aan klikt en twee draairichtingen.
Heb er een staan die niet moe te krijgen is, aan de hand geen fijn paard is om mee te wandelen (wilt constant sneller, 8 km/h lopen is voor mij niet te doen) en een die meer conditie mag krijgen. Heb zelf door school niet veel tijd, zou ik ze beide vast kunnen klikken onder het mesten van de weide wat ook al snel 2 uur duurt (voordat ik moe ben en mijn rugspieren niet meer voel).
Zeker is het saai, maar beweging is toch belangrijk.
blue_sky schreef:@Dyanavb maar ik kan ze niet alledrie tegelijk aan de hand stappen of rijden, toch?
? Je kunt toch uitmesten als je paard buiten staat? Of je zet hem even buiten de stal vast?
. Wij hadden er vroeger op stal ook een en ik maakte en toen heus wel eens gebruik van maar op deze stal hebben we er geen en ik kan werkelijk waar niet bedenken waarom ik dat ding überhaupt gebruikte. Ik bedoel, als eigenaar moet je er toch bij blijven, dan kun je toch veel beter iets mét je paard gaan doen ipv een gevalletje van ik-stond-er-bij-en-ik-keek-er-naar?
. Sees schreef:Wat ik niet begrijp is dat de paarden in de stapmolen gaan als er gemest moet worden. Is er op zóveel stallen geen buitengang dan? Je kunt toch uitmesten als je paard buiten staat? Of je zet hem even buiten de stal vast?
Ik vind molens eigenlijk ondingen. Wij hadden er vroeger op stal ook een en ik maakte en toen heus wel eens gebruik van maar op deze stal hebben we er geen en ik kan werkelijk waar niet bedenken waarom ik dat ding überhaupt gebruikte. Ik bedoel, als eigenaar moet je er toch bij blijven, dan kun je toch veel beter iets mét je paard gaan doen ipv een gevalletje van ik-stond-er-bij-en-ik-keek-er-naar?
Dat het op grote stallen een uitkomst kan bieden begrijp ik an sich wel maar toch vind ik het inderdaad risicovolle, geestdodende apparaten. Beetje in dezelfde categorie als een loopband voor je hond.
Tenzij het rustig is op stal, dan knoop ik d'r even vast met een bak hooi voor d'r neus