superpony schreef:ikke, dat was al 20jr terug. Mijn vader moest rijbewijs vernieuwen en er werd niks verteld. Hij kwam hem ophalen was C eraf. Hij kon dat terug krijgen met moeite, maar had het in principe al lang niet meer nodig, dus zo gelaten. Hij was alleen boos.
Die Crafters worden zo verkocht en verhuurd, daar kunnen autobedrijven ook niks aan veranderen. Moeten zij op eigen houtje de regels gaan veranderen? Mensen gaan wel naar de buren waar ze wel een klein vrachtwagentje meekrijgen dan. Voor die regels, moet je op grote schaal iets veranderen dan.
Op zich rijdt de moderne crafter prima, maar denk dat weinig b chauffeurs hem netjes inparkeren. De LT merkte je met rijden nog wel dat het geen klein busje was.
In Nederland ligt het er wel een beetje aan. Ik heb zelf altijd in Amsterdam gereden, daar ook gelest en afgereden. Nu hebben wij 3jr in Drenthe gewoond en nu 2jr op de Veluwe. Ik hoor dan mensen die niet in Amsterdam willen of durven te rijden. Maar laatst nog door Amsterdam gereden en zat 1 iemand in de auto die daar noit komt. Die verbaasde zich over het verkeer en vond het misschien een beetje ''eng''. Maar in Amsterdam let men wel op elkaar en past het allemaal precies. Het is net als Rome, maar dan minder deuken rijden.
Ik vind ze in dorpen veel egoistischer rijden en ook vaker te hard en onverantwoord.
Maar dat zal wel persoonlijk zijn. Ik vind iig de verschillen behoorlijk groot en niet allemaal voordelig voor de dorpen. En natuurlijk hebben dorpen voordelen. Ik heb mijn auto altijd leeg, maar wij konden in Drenthe dingen in de auto laten liggen, de deur open laten staan etc.
Er worden weleens fouten gemaakt bij het afgeven van rijbewijzen. Mijn tante heeft C-E en D-E maar nooit een meter met dergelijke wagens gereden!
Je raakt niet "zomaar" je rijbewijs kwijt, ook twintig jaar geleden niet! Als dat wel zo zou zijn geweest, had ik daar weleens iets van gehoord want mijn C-E stamt uit die tijd.......
Als je een auto voller stopt dan volgens kenteken is toegestaan, is dat het probleem van de chauffeur, niet van de constructeur of verhuurder!!! De chauffeur is degene die verantwoordelijk is om te handelen conform het kenteken, niemand anders! Dat die chauffeur zich onder druk lat zetten door wie of wat dan ook, ontslaat hem/haar niet van die verantwoordelijkheid!
Over jouw perceptie van het verkeer hebben we al vaker gediscusieerd; als het platteland je niet bevalt, kun je altijd nog verhuizen.......