Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JastieHorse schreef:Maura, als ze nu weer 600 euro moet gaan betalen door een fout die hij heeft gemaakt dan vind ik wel dat ze zomaar kan vertrekken ja. Als hij een juist rekeningnummer had opgegeven had hij gewoon zijn geld gehad en was de TS niet 600 euro extra armer. Ik zou iig geen zaken meer met deze man willen doen, ben je lekker mee zo'n extra rekening van 600 euro!!
JastieHorse schreef:Lizy het is idd niet te achterhalen wie de fout heeft gemaakt. Maar ik ga er vanuit dat de TS hier niet over liegt. Waarom zou zij dan wel de dupe moeten worden van deze fout en de boer niet??
IrisDH schreef:Als het geld inderdaad op het rekeningnummer van iemand anders terecht is gekomen dan is diegene bij wet verplicht om het geld terug te betalen
JastieHorse schreef:Maura, als ze nu weer 600 euro moet gaan betalen door een fout die hij heeft gemaakt dan vind ik wel dat ze zomaar kan vertrekken ja. Als hij een juist rekeningnummer had opgegeven had hij gewoon zijn geld gehad en was de TS niet 600 euro extra armer. Ik zou iig geen zaken meer met deze man willen doen, ben je lekker mee zo'n extra rekening van 600 euro!!
bente_ schreef:IrisDH schreef:Als het geld inderdaad op het rekeningnummer van iemand anders terecht is gekomen dan is diegene bij wet verplicht om het geld terug te betalen
Dat klopt. Dit heet zoals eerder genoemd een onverschuldigde betaling.
Je hebt onverschuldigd betaald aan degene die het dus niet had moeten ontvangen.
In art. 203 boek 6 BW (misschien niet interessant om te weten) staat nu in algemene bewoordingen, dat je het betreffende bedrag kunt terugvorderen.
bente_ schreef:IrisDH schreef:Als het geld inderdaad op het rekeningnummer van iemand anders terecht is gekomen dan is diegene bij wet verplicht om het geld terug te betalen
Dat klopt. Dit heet zoals eerder genoemd een onverschuldigde betaling.
Je hebt onverschuldigd betaald aan degene die het dus niet had moeten ontvangen.
In art. 203 boek 6 BW (misschien niet interessant om te weten) staat nu in algemene bewoordingen, dat je het betreffende bedrag kunt terugvorderen.
little_king schreef:http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... -rekening/
waarom kan deze vrouw dan naar haar centen fluiten?
De fout kan bij beide liggen betreft het doorgeven/noteren van het nummer.
Maar ik begrijp heel goed dat ts denkt dat het goed is over gemaakt omdat de staleigenaar geen verhaal komt halen.
Esmeej333 schreef:De politie kan er sowieso niks mee in dit soort zaken, het is namelijk geen diefstal of verduistering. Dit is een civiele zaak. Als ze hier een zaak van hadden gemaakt hadden ze waarschijnlijk gewonen, maar omdat mevrouw in de schuldsanering en het al in de pot zat zeg maar konden ze het niet terughalen. Na de schuldsanering krijgen alle schuldeisers een percentage van hun schuldeis terug wat doorgaans niet erg veel is, dus had de rechtzaak meer geld gekost dan opeleverd. Ik denk dat dat daar aan hand was.