Hoeveel kan ik vragen voor het leasen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:15

Ik lease ook een paard maar dan voor 7 dagen in de week.
De eigenaresse woont in het buitenland.
Zij betaald een gedeelte van de stalling ik betaal 100 euro mee aan de stalling en de hoefsmid kosten zijn voor mij.
Verder wat ik zelf wil aanschaffen die kosten zijn ook voor mij. Tandarts en zadlemaker waren dit jaar geweest deze kosten zijn ook voor mij. paard had ook nieuwe dekens nodig...ik heb ze zelf gekocht voor hem. En ik koop artrose supplementen voor hem dat wil ik zelf dus de kosten ook voor mij.
Alleen grote medische kosten zijn voor de eigenaresse.
Ik vind wel ik had niet verwacht dat ik nog zoveel zou kwijt zijn allemaal voor een lease paard.
Maar dat sluipt er allemaal gewoon in. Ik lease hem nu 1.5 jaar.
Het is echt een top paard en ben er super blij mee zou hem ook zeker niet kwijt willen.
Het is een super leerpaard voor mij.
Een eigen paard helemaal onderhouden kan ik niet.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:48

heyyy krijgt bobje ook een vriendinnetje? Super leukkk.

ik vind het moeilijk om over bijdrage te discussieren omdat toen ik vroeger zelf nog voor andere reed het ook vertikte om te betalen :P
ik ben er eenmaal om jou paard te verzorgen omdat jij er geen tijd voor hebt dus zou je er eigenlijk geld voor kunnen betalen :P daar in tegen deed ik wel alle verzorging. Van mesten tot aan dekens wassen etc.
kocht ik zo nu en dan voer etc.

nu heb ik zelf een paardje (bob zijn vriendje :) en een verzorgster . zij hoeft mij niks te betalen maar wel met de verplichting dat ze alles mest.
is dit niet te doen zou ze een bijdragen moeten betalen zodat ik volpension kan gaan staan.
ze mag bijna alles met m doen en moet 2 x in de maand lessen.
ze mag nu af en toe alleen rijden maar dat heeft moeten groeien.

ik vind het dus heel moeilijk om te zeggen wat je als lease bedrag kunt vragen want aan de ene kant vind ik dat het een dienst is die ze jou als eigenaar geeft en dan moet betalen en nog mesten. aan de andere kant mag ze gebruik maken van jou paard.

ik zelf ben van mening dat het een ruil werking heeft, dus hij/zij mag jou paard gebruiken inruil voor een goede verzorging plus onderhoud van spullen en wei.

het is natuurlijk voor beide goed.
onze stalling is ideaal goede buitenbakken en uitrijmogelijk heden.
de binnenbak is wel heel klein met 3 paarden is het eigenlijk al te veel.
en het feit genomen dat voor die 130 in de maand het hooi, ontwormen en enten erbij zit.

de enigste overige kosten zijn de je spullen en hoefsmid en eventueel voer.

xxx

annetjeee134

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:58

Ik lease ook een paard. Dat kost €200,- per maand. Ik start dan ook wedstrijden. Maar die kosten zijn voor mij. Alleen de hoefsmid en dierenarts betaal ik niet. Zadel en alle andere toebehoren wel.

MeFlower

Re: Hoeveel kan ik vragen voor het leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:59

Misschien vind je iemand zo gek om te betalen voor je paard.
Maar ik zou zelf niets betalen.

Chezshir77

Re: Hoeveel kan ik vragen voor het leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:07

Gezien je stalgeld, niet meer dan 60 euro. Vind ik heel redelijk gezien wat je aanbied en wat ze zelf moeten doen.