Mijn ervaring met de trailer dealer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:58

SuzanH schreef:
Als er 3 dealers in je buurt zitten, waarom ga je dan in vredes naam naar Kraay toe?
Ik vind heel veel dingen wel raar in verhaal en niet kloppen als ik eerlijk ben..

Ik heb ook meerdere dealers in de buurt maar kocht mijn trailer ruim 100 km verderop.
Waarom, omdat ik daar de trailer die ik wilde hebben voor een mooie prijs kon kopen. Die in de buurt hadden die trailer niet en/of vroegen de hoofdprijs. Sterker nog, op een dag ben ik zo'n beetje heel Nederland door gereden op trailerjacht en heb ik zeker 6 dealers bezocht en ong 500 km gereden omdat ik echt wilde weten wat er allemaal op de markt was voor welke prijs. En die prijzen verschillen onderling echt een hoop. (voor dezelfde nieuwe trailer!)

Overigens vind ik dat als de dealer tegen je zegt dat deze een bovag beurt heeft gehad je er vanuit mag gaan dat de trailers technisch in orde is. Dan hoef je niet zelf nog eens exact diezelfde keuring uit te voeren. Er is in dit geval sprake van consumentenkoop en als consument moet je op de deskundigheid van de dealer af kunnen gaan.

Als er nu wat met mijn trailer is zal ik ook niet zo snel naar de verkopende dealer gaan, ik ben twee keer een halve dag kwijt aan heen en weer rijden, naast alle dure km's.

Ik kan dus het handelen van ts prima begrijpen en snap niet wat er niet zou kloppen aan het verhaal.

Overigens ik heb geen enkele ervaring met Kraay.
Qua smaad, dan kan je sites zoals kieskeurig en kassa ook wel opdoeken, deze staan vol met (negatieve) ervaringen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:02

tita schreef:
Eerste indruk was goed hoor, uitgebreid gepraat.
Dingen door genomen.

Geluk ergens wel nog eenmaal hooguit 2x rijden met de trailer en hij lag op de snelweg gekanteld.

@suszanH laat maar je leest echt niet, speciaal voor jou hij wist dat ik niet voor mankement naar hem toe zou gaan. Hij wist dat ik ver weg woont, onderhoud zou nooit gedaan worden bij hem.

Ik wist niks van de remmen, ik wilde wat weten over de vloer en ga niet 130 km rijden. De vloer was gewoon in orde. Terplekke besloot ik te laten keuren en toen kwam het eruit en dan ga je nadenken goh de laatste keer met de trailer ....... Toen deed ie raar, of was dat bedrog. Heb uitgebreid omschreven dat ik onervaren was ( ben) met trailer rijden en ben er dus hooguit 8x mee weg geweest en nee ik voelde dat niet bij de eerste keren. En het gevoel was nou niet zo duidelijk..... En als gevoel wel heel duidelijk was ga je alsnog naar de dichtstbijzijnde dealer.

En ik had de trailer 8 maanden, garantie verloopt met 6 maanden.

Okeej, naja, ik snap nu jou punt eindelijk. Kan aan mij liggen dat het zo lang duurde, maar als je het spelletje anders had gespeeld was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest en had kraay de trailer voor je kunnen opknappen/ de trailer kunnen terug nemen.

Maar ik hoop dat je ook iets van mij verhalen snapt, het neemt niet weg dat het vervelend is voor jou nogmaals, maar mijn standpunt is dat Kraay niey helemaal de boeman is, maar wel had kunnen worden ;)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:08

ingvdh schreef:
SuzanH schreef:
Als er 3 dealers in je buurt zitten, waarom ga je dan in vredes naam naar Kraay toe?
Ik vind heel veel dingen wel raar in verhaal en niet kloppen als ik eerlijk ben..

Ik heb ook meerdere dealers in de buurt maar kocht mijn trailer ruim 100 km verderop.
Waarom, omdat ik daar de trailer die ik wilde hebben voor een mooie prijs kon kopen. Die in de buurt hadden die trailer niet en/of vroegen de hoofdprijs. Sterker nog, op een dag ben ik zo'n beetje heel Nederland door gereden op trailerjacht en heb ik zeker 6 dealers bezocht en ong 500 km gereden omdat ik echt wilde weten wat er allemaal op de markt was voor welke prijs. En die prijzen verschillen onderling echt een hoop. (voor dezelfde nieuwe trailer!)

Overigens vind ik dat als de dealer tegen je zegt dat deze een bovag beurt heeft gehad je er vanuit mag gaan dat de trailers technisch in orde is. Dan hoef je niet zelf nog eens exact diezelfde keuring uit te voeren. Er is in dit geval sprake van consumentenkoop en als consument moet je op de deskundigheid van de dealer af kunnen gaan.

Als er nu wat met mijn trailer is zal ik ook niet zo snel naar de verkopende dealer gaan, ik ben twee keer een halve dag kwijt aan heen en weer rijden, naast alle dure km's.

Ik kan dus het handelen van ts prima begrijpen en snap niet wat er niet zou kloppen aan het verhaal.

Overigens ik heb geen enkele ervaring met Kraay.
Qua smaad, dan kan je sites zoals kieskeurig en kassa ook wel opdoeken, deze staan vol met (negatieve) ervaringen.

Ik snap je verhaal. Mijn ene punt is om duidelijk te maken dat als je er voor kiest om je traile koopt en niet daar onderhoudt dat je garantie eigelijk zogoed als weg is. Ik wou alleen dat dat duidelijk is :j

44Myrthe44

Re: Mijn ervaring met de trailer dealer (shocking0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:09

Dit is geen smaad omdat er niemand beschuldigd wordt van feiten. Er wordt alleen een negatieve ervaring gedeeld.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 14:14

@susanH dat klopt maar nu kwamen we er met toeval achter.
En als de vloer bv rot was geweest dan was ik naar de Kraay gereden en dan had de man er wat aan gedaan, zeker weten. Met kapotte vloer kan ik ijden.

Maar nu lag de trailer uit elkaar met kapotte remblokken? Die konden niet terug eronder.
Kraay is er van overtuigd dat die blokken niet onder mijn trailer zaten ondanks de foto's.

En dan blijft mijn banden verhaal ook apart.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:18

tita schreef:
@susanH dat klopt maar nu kwamen we er met toeval achter.
En als de vloer bv rot was geweest dan was ik naar de Kraay gereden en dan had de man er wat aan gedaan, zeker weten. Met kapotte vloer kan ik ijden.

Maar nu lag de trailer uit elkaar met kapotte remblokken? Die konden niet terug eronder.
Kraay is er van overtuigd dat die blokken niet onder mijn trailer zaten ondanks de foto's.

En dan blijft mijn banden verhaal ook apart.

Jaa.. nu snap ik het, jij staat als koper tussen twee dealers in.. want wie zegt dat die dealer niet andere remblokken en banden eronder heeft gezegd zodat jij het zou moeten betalen. Zou ook nog kunnen. Klinkt raar maar die dealer kan ook kraay proberen zwart te maken op deze manier. Lastig!

Maar je trailer is nu helemaal goed? Goeie banden en goeie remmen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:39

Slotje voor overleg.

Revanches

Re: Mijn ervaring met de trailer dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:54

Topic is heropend. :) Ervaringen mogen gedeeld worden, waarschuwingen uitgesloten.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:30

Dus geen negatieve ervaringen met naam, alleen ervaringen zonder naam?

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:47

Ook in consumentenprogramma's op tv worden kwalijke praktijken uitgebreid behandeld met naam en toenaam .Sommige bedrijven worden zelfs behoorlijk afgebrand Mogelijk verschil met dit forum is misschien het toepassen van hoor en wederhoor bij dit soort programma's.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:04

Negatieve ervaringen mogen geplaatst worden zolang het maar eerste hand is, neutraal is geschreven en geen waarschuwing is. Zie ook Regels en richtlijnen ED

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:19

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad met een andere dealer uit deze regio. Deze man wil ook zijn fouten niet toegeven. Wij zijn dit ook nog aan het uitvechten. Ik voel met je mee, ts, en ik snap eigenlijk niet dat ts zo aangevallen wordt. Als je bij een Bovag-gecertificeerde dealer een gekeurde trailer koopt, mag je ervan uitgaan dat deze een jaar later nog goed is, ook als de trailer toevalllig niet gebruikt is.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:26

Ik heb gevraagd aan de moderators dit topic te heropenen, waarom????????? :?

Wij zijn het bedrijf wat alle feiten constateerde van de trailer van Tita, en ik kan je vertellen dat was niet leuk, niet leuk voor Tita en al helemaal niet voor ons, want we werden ongevraagd in een situatie gezet die we helemaal niet wilden!!! Ik las vorige week de titel van dit topic en wist direct dat het om Tita ging!!

Wij als bedrijf doen ons werk heel secuur en nauwgezet, we zijn ONWIJS bezig de paardenwereld bewust te maken dat onderhoud geen luxe is maar pure noodzaak, dit omdat we zo ongelooflijk veel schrijnende "gevallen" zien en meemaken, en dat raakt ons. :o Alle aantijgingen die onze kant opkwamen van het te hard opblazen van de banden en wat ik hier in het topic voor het eerst terug las het verwisselen van de remvoeringen, we hebben er nog niet eens aan gedacht, sterker nog toen dat verhaal van de banden zo onze richting op kwam vroeg ik aan manlief kan dat dan??? beetje naïef misschien maar het was in onze gedachten niet opgekomen, ook toen ik las van die remvoeringen dacht ik ja, het spreekwoord "zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten" zal er niet voor niets zijn. :oo

Het openbaart waarschijnlijk het hart van de tegenpartij, want ik zie het nut niet in van dit soort praktijken. <<)

Wij hebben de trailer van Tita binnengekregen met de vraag van Tita of we naar de bodem wilden kijken omdat zij die niet helemaal vertrouwde.
Ondertussen had ik een gesprek met Tita waarin ik vertelde over de manier waarop wij onderhoud uitvoeren en hoe het ons hart heeft mensen veiliger over de weg te laten gaan met hun viervoeters, daardoor denk ik ,maar alleen Tita kan dat beamen, besloot ze bij de bodem controle maar direct die onderhoudsbeurt te doen. ;)

Ik kan jullie vertellen dat er met de bodem niets aan de hand was sterker nog de trailer was echt wel een hele mooie trailer en dat hebben wij haar ook verteld. Maar........toen wij gingen controleren stuitte wij op die oude banden, nu is de Bovag norm dat wij als bedrijf advies moeten uitbrengen als de banden 6 jaar of ouder zijn om die te vernieuwen, maar als het niet nodig is dan zeggen we dat ook eerlijk het slaat nergens op om mensen op kosten te jagen als er niet direct noodzaak is, maar het melden aan de klant en het omschrijven op het rapport moet altijd. :j

De banden van Tita waren ECHT vet over de datum heen en compleet voorzien van droogtescheuren zelfs over het loopvlak heen, een risico dus en zeker niet veilig!! Het rare was idd dat ze een rekening kon laten zien dat er in 2010 4 banden vernieuwd waren, nou die zaten er dus echt niet onder. Toen wij de remtrommels openden schrokken we ons naar 3 van de 4 remvoeringen lagen los onderin de trommel, de remmen waren overduidelijk zeer lange tijd niet gereinigd, Tita vroeg mij dan ook of dit mogelijk was als de trailer recent onderhoud had gehad, en daarop was ons antwoord “als het volgens onze maatstaven was uitgevoerd niet”, wij hadden dit nog niet zo extreem meegemaakt. Er kan ook na een onderhoudsbeurt best een remvoering los gaan zitten, maar de hoeveelheid vuil en de extreme loslating van 3 remvoeringen……….!

Waarom werden er foto’s gemaakt denken sommigen misschien, nou gewoon heel simpel, wij vinden het leuk om onze klanten op de hoogte te houden via whatts app of via sms of mail in welk stadium hun trailer verkeerd, een stukje transparantie van ons en daarbij waarderen veel klanten het enorm en is het voor hen ook leuk de trailer eens aan de binnenkant te bekijken ;) maar in deze situatie was het erg van nut omdat er op deze manier een stukje visueel werd gemaakt van wat er uiteindelijk aan de hand was, na het openen van de remtrommels hebben we direct contact gezocht met Tita en haar vader die als “tussenpersoon” fungeerde ( om een andere reden) we hebben alles stilgelegd en haar vader kwam het met eigen ogen bekijken, ook is er contact gezocht door ons met de verkopende partij, maar die reageerde in eerste instantie redelijk “normaal” leuk was het niet en dat snappen wij ook, je ziet je klant liever zelf bij je terug komen dat ligt voor ons niet anders. Er werd idd gezegd ze had bij ons terug moeten komen, maar dat was nu eenmaal niet zo en hoe de trailer op de brug stond zo had ze ook niet “alsnog” naar het andere bedrijf gekund er zaten immers geen remvoeringen meer op de remschijven!!! We hebben geprobeerd te bemiddelen, ons werd toen ook direct het te hard opblazen van de banden in de schoenen geschoven door verkopende partij. We hebben de andere partij alle mogelijkheden gegeven het toch zelf te kunnen oplossen voor de klant, want wij vonden de situatie ook allerminst prettig, maar er kwam werkelijk niets uit.

Uiteindelijk ( volgens mij pas na 1,5 week) hebben we de beurt afgemaakt alles vervangen en vernieuwd wel weer in overleg met Tita, maar de verkopende partij kon zo overtuigend overkomen richting Tita en haar vader, dat wij op een gegeven moment zelfs de “boosdoenders” leken, we werden van, van alles beschuldigd, niet leuk en we hebben er zelfs wakker van gelegen. We zijn daarnaast wel zakelijk….. iedereen wil geld verdienen zo simpel is het maar over de rug van klanten zal dat bij ons NOOIT het geval zijn, wij als bedrijf gaan voor openheid, eerlijkheid en bovenal transparantie. Geld verdienen mag, maar dan altijd op een eerlijke manier en niet middels de praktijken waar wij ineens van beschuldigd werden. We hebben idd de rekening naar beneden geschroefd ( weer niet zo zakelijk dan) omdat we Tita toch tegemoet wilden komen in haar plotselinge uitgave, en omdat het gewoon een onwijs rotte situatie was.
Toen de trailer weer klaar was ( maar ook tijdens het proces) , gaf Tita ook meerdere keren aan ik heb een miskoop gedaan ook daarin hebben we gezegd dat is niet waar, je hebt een hele mooie en goede ,veilige trailer alleen had hij achterstallig onderhoud en dat was ook het geval.
Als ik via het topic dan leest dat Tita haar vertrouwen kwijt is en met een onprettig gevoel met haar mooie en nu veilige trailer rondrijd dan kan ik alleen maar zeggen, zet het knopje in je hoofd om Tita………………………………
wat geweest is, is geweest ook al heb je er op toe moeten leggen je trailer is nu ECHT veilig, anders hadden we het ECHT gezegd tegen je!!!
Waarom ik gereageerd heb is niet om de wederpartij zwart te maken, in tegendeel, iedereen maakt fouten, ook wij, maar het is de manier waarop je je “fouten” oplost, in dit geval werd het voor Tita niet opgelost en moesten wij haar ter wille zijn.

Ik heb de reactie’s gelezen en ben het met Tita eens, het is goed dat ze dit verhaal wat alweer bijna een jaar geleden is opschrijft, van haar afschrijft en tegelijkertijd op deze manier mensen wil behoeden voor dezelfde “situatie”. En Tita ik kan je nu al vertellen dat je verhaal minstens 1 persoon heeft geholpen, haar trailer staat op dit moment bij ons op de brug, ze was geschrokken van jouw topic/verhaal en bracht haar trailer naar ons, niet wetende dat wij de tegenpartij waren, haar onderhoudsbeurt is “maar” 4 maanden terug gebeurd en ook deze trailer bezit uitgedroogde en over het hele loopvlak gescheurde banden!!!! Daarbij nog wat zéér belangrijke en essentiële versleten punten!!!!
Mochten er nog vragen zijn n.a.v. ons verhaal laat het maar weten…………………………….

Ik vind het dapper dat je openheid van zaken gaf en waardeer het enorm dat je onze naam niet noemde en ons zodoende zelf de keuze gaf te reageren of niet ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 10:19

Thanks Gap voor je uitgebreide verhaal, een verhaal als dit mag gewoon bekend gemaakt worden en iid die ander persoon die ook een trailer van de Kraay heeft gekocht heeft mij al een pb gestuurd.

Ik hoop iid dat er mensen zijn die gaan nadenken of dat er mensen zijn die voortaan een aankoop-keuring doen.
Maar zomaar een dealer vertrouwen is er niet meer bij.

Trailer komt na de ruiterweek van Oudendijk weer jullie kant op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:54

Gap, fijn dat je zo informatief bent.

Vraagje..

De banden van onze trailer waren ook ineens totaal verdroogt met droogte scheuren, we schrokken er van. Mijn man checkt altijd, we rijden alleen als paard naar Da moet of smid of als we wat gaan halen.

We hebben nu speciale caravan banden, stevige banden, flink profiel, liggen als een huis. De trailer is leeg nu met een pink vooruit te duwen. Ze zijn wel harder, ik denk minder comfortabel voor paard. Hebben we goede keuze gemaakt?

Dan zagen we dat de traktorbanden ook verdroogt en gescheurd waren, maar dat ding had nog banden uit ergens198... Dus dat kan.

Zat ik foto's te kijken toen we hem kochten, een jaar of4 gelden, gave banden... :? Is die droogtescheuren van beide banden gekomen door de trenge winter en de zomermaanden met de zon erop?

Wat een rib uit ons lijf alles vervangen en ze moeten weer jaren mee. Hoe beschermen we de banden hiertegen?

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:43

goede vraag vd banden, ik vroeg het me toevallig ook laatst af, heb net een nieuwe (2e handse) trailer gekocht met goede banden, hij komt binnen te staan maar daar moet nog even ruimte voor gemaakt worden. Staat nu dus buiten en laatst met 34 graden en de brandende zon erop aan één kant vroeg ik me ineens af of ik er niet een doek of zo overheen moest leggen (de banden)...??
Verder heb ik altijd begrepen (voor auto of menwagen) dat het goed is de banden met enige regelmaat te gebruiken, helemaal stil laten staan worden ze gauwer slechter van. Verder hoor ik nog wel eens dat ongebruikte menwagentjes van de grond af worden gezet als ze langere tijd niet gebruikt worden.

Wat een verhaal tita.. ik hoop dat je los van je vertrouwen in dealers, wél het vertrouwen in je trailer terug hebt / krijgt. Blij dat je het met ons gedeeld hebt.

Ik wil mijn trailer binnenkort ook bovag laten keuren, maar nu rijst de grote vraag waar....?
Jammer dat je als consument daar zo veel research voor moet doen en niet gewoonweg op het bovag certificaat kan vertrouwen.

wisselkoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:06

Jeetje wat balen van je trailer !

Maar gelukkig is je trailer nu wel in goede handen bij Zuidzijde Trailers in Goudriaan.

Ik ben over deze dealer zeer te spreken.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:25

russel schreef:
Gap, fijn dat je zo informatief bent.

Vraagje..

De banden van onze trailer waren ook ineens totaal verdroogt met droogte scheuren, we schrokken er van. Mijn man checkt altijd, we rijden alleen als paard naar Da moet of smid of als we wat gaan halen.

We hebben nu speciale caravan banden, stevige banden, flink profiel, liggen als een huis. De trailer is leeg nu met een pink vooruit te duwen. Ze zijn wel harder, ik denk minder comfortabel voor paard. Hebben we goede keuze gemaakt?

Dan zagen we dat de traktorbanden ook verdroogt en gescheurd waren, maar dat ding had nog banden uit ergens198... Dus dat kan.

Zat ik foto's te kijken toen we hem kochten, een jaar of4 gelden, gave banden... :? Is die droogtescheuren van beide banden gekomen door de trenge winter en de zomermaanden met de zon erop?

Wat een rib uit ons lijf alles vervangen en ze moeten weer jaren mee. Hoe beschermen we de banden hiertegen?

Wij monteren ook echt vaak trailerbanden deze zijn wat stugger omdat ze meer draagvermogen hebben. Deze banden geven echt wel de nodige vering zodra er lading opkomt.
Ook caravan banden zullen hoogstwaarschijnlijk wel trailerbanden zijn, maar dit kan ik pas beoordelen als ik het merk en type weet, het lijkt mij dat je de goede keuze hebt gemaakt ;)

Wat je tractorbanden betreft, dit is idd ook weersafhankelijk als hij in de volle zon staat gaat het sneller ( wij als mensen drogen dan ook sneller uit toch := ) maar de banden zijn zo te lezen al erg oud dus aan vervanging toe, kan me voorstellen dat dat een rib uit je lijf is ;)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:26

wisselkoning schreef:
Jeetje wat balen van je trailer !

Maar gelukkig is je trailer nu wel in goede handen bij Zuidzijde Trailers in Goudriaan.

Ik ben over deze dealer zeer te spreken.

Wow zo'n compliment is altijd leuk !! :o

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:34

Merel schreef:
goede vraag vd banden, ik vroeg het me toevallig ook laatst af, heb net een nieuwe (2e handse) trailer gekocht met goede banden, hij komt binnen te staan maar daar moet nog even ruimte voor gemaakt worden. Staat nu dus buiten en laatst met 34 graden en de brandende zon erop aan één kant vroeg ik me ineens af of ik er niet een doek of zo overheen moest leggen (de banden)...??
Verder heb ik altijd begrepen (voor auto of menwagen) dat het goed is de banden met enige regelmaat te gebruiken, helemaal stil laten staan worden ze gauwer slechter van. Verder hoor ik nog wel eens dat ongebruikte menwagentjes van de grond af worden gezet als ze langere tijd niet gebruikt worden.

Wat een verhaal tita.. ik hoop dat je los van je vertrouwen in dealers, wél het vertrouwen in je trailer terug hebt / krijgt. Blij dat je het met ons gedeeld hebt.

Ik wil mijn trailer binnenkort ook bovag laten keuren, maar nu rijst de grote vraag waar....?
Jammer dat je als consument daar zo veel research voor moet doen en niet gewoonweg op het bovag certificaat kan vertrouwen.

Zo'n doek als de trailer in de volle zon staat is zo gek nog niet hoor ;) je hebt ook speciale hoezen ervoor het helpt in ieder geval wat, al kan ik me ook voorstellen dat er genoeg zullen denken ja, dag hoor.... zo ver ga ik niet ;)
Als je de trailer niet gebruikt dan zou je hem ook af en toe kunnen verplaatsen enkele centimeters zodat de druk net weer anders verdeeld wordt in de banden ;)
Of idd regelmatig gebruiken maar verzetten is ook goed !!

Welk Bovag bedrijf je neemt kun je ook checken bij de Bovag zelf "klanten vertellen" hier staan recentie' s of de websites opzoeken en evt gastenboeken lezen, ook wij hebben een gastenboek gekoppeld voor klanten om hun ervaring te delen veel nieuwe klanten hebben hier wat aan!
Wat de Bovag betreft zal het "klanten vertellen" ook gaan veranderen, wij als bedrijf moeten ervoor gaan betalen en wij als bedrijf hebben bv al besloten dat we daar niet aan mee gaan doen, stoppen dan liever ons geld in comfort voor de klanten ;) dus ook daarin gaat straks verandering komen ik denk dat maar weinig bedrijven dan nog doorgaan met dit gegeven waar juist klanten wijzer van hadden moeten worden en dat is eigenlijk een slechte zaak ;(

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:34

tita schreef:
Thanks Gap voor je uitgebreide verhaal, een verhaal als dit mag gewoon bekend gemaakt worden en iid die ander persoon die ook een trailer van de Kraay heeft gekocht heeft mij al een pb gestuurd.

Ik hoop iid dat er mensen zijn die gaan nadenken of dat er mensen zijn die voortaan een aankoop-keuring doen.
Maar zomaar een dealer vertrouwen is er niet meer bij.

Trailer komt na de ruiterweek van Oudendijk weer jullie kant op :)

;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:41

Gap: Maar als je zegt dat de banden uit drogen door weinig gebruikt te worden en in de volle zon staan. Kan het dan niet zo zijn dat dit gewoon gebeurt is bij de trailer van Tita?
Ze kwam immers 10 maanden(als ik me niet vergis) later pas bij jullie.

Deze vraag is trouwens puur hypothetisch, Want ik wil niks suggereren.

Maar kan dit in 10 maanden gebeuren? of heeft dit een langere duur.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:22

Anoniem schreef:
Gap: Maar als je zegt dat de banden uit drogen door weinig gebruikt te worden en in de volle zon staan. Kan het dan niet zo zijn dat dit gewoon gebeurt is bij de trailer van Tita?

Banden tot 6 a 7 jaar zullen niet uitdrogen, er zit nl een component in de banden die de banden elastisch houdt, dit is na die 6 a 7 uitgewerkt ( vandaar het Bovag advies om na 6 jaar banden te vernieuwen) en na die tijd begint dus het proces van uitdrogen en weersomstandigheden en gebruik of stilstaan hebben daar invloed op.
De banden van Tita waren uit het jaar 2000 en de trailer was uit 2004 ;) onze ervaring is dat deze mate van uitdroging niet kan in 10 maanden tijd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:24

gap schreef:
Anoniem schreef:

Banden tot 6 a 7 jaar zullen niet uitdrogen, er zit nl een component in de banden die de banden elastisch houdt, dit is na die 6 a 7 uitgewerkt ( vandaar het Bovag advies om na 6 jaar banden te vernieuwen) en na die tijd begint dus het proces van uitdrogen en weersomstandigheden en gebruik of stilstaan hebben daar invloed op.
De banden van Tita waren uit het jaar 2000 en de trailer was uit 2004 ;) onze ervaring is dat deze mate van uitdroging niet kan in 10 maanden tijd ;)

Ah zo, Dan begrijp ik het :)