Charityyy, dressuur is inderdaad wel de basis en is heel belangrijk maar niet alle springruiters zijn daar van overtuigd
Je hoeft echter niet gelijk op te gaan in de dressuur en het springen. Soms "bijt" het elkaar ook wel eens. Zo zit mijn dochter nu in het stadium dat vliegende wissels belangrijk zijn in het concours maar moet ze voor de dressuur eerst nog een ander traject door voor die wissels nodig zijn. Ene paard springt perfect de wissels maar dat gaat, als ze verder is in de dressuur, lastig worden met contragalop rijden. De ander wordt nu getraind op het wissels springen terwijl dat voor de dressuur veel te vroeg is.
ts: ik weet niet hoe lang je de pony al hebt maar ik denk dat het lastig zou gaan worden. Als zij zeggen dat hij op dat niveau is gereden hebben ze niet gezegd dat hij op dat niveau wedstrijdervaring zou hebben. Het is dan ook nog eens hun woord tegen dat van je ouders. Daarnaast wil je de pony niet kwijt en ik denk dat je ouders hooguit kunnen eisen dat de pony teruggenomen wordt.
Wel leuk, een fanatiek jongetje, dat zie je niet zo vaak!