Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bello2005 schreef:ja oke, maar dan gaat zij het inprincipe stelen, het staat zwart op wit dat er 450 euro is betaald. over een daadwerkelijke prijs is ( wat ik er uit kan halen) alleen maar mondeling een afspraak over gemaakt.
als ze het zadel terug haalt moet ze wel het geld uiteraard terug storten.
ik hoop in ieder geval dat het allemaal goed komt, tis tenslotte geen kattepis

Whoknows schreef:Citaat:Ik zou óf rechtsbijstand inschakelen of het terplaatse uitspreken, maar ik zou mij zeker niet gaan verlagen tot het plegen van strafbare feiten....
Rechtsbijstand kost je al 100 euro's om de zaak op te zetten, en dan moeten we nog beginnen....
Spreken hebben we al genoeg gedaan lijkt me.
Verlagen tot strafbare feiten? Laat ik het zo zeggen "ik pas mij aan aan het gedrag van deze zogenaamde "Koper". Je moet gewoon geen rotgeintjes uithalen. Ik pleeg geen strafbaar feit; ik kom gewoon MIJN zadel even retour halen.
Als ze gewoon betaalde, was er he-le-maal niets aan de hand geweest. Deze "koopster" zet de sfeer, ik niet.
Succes TS.

maar misschien kun je via je ouders (als zij rechtsbijstand hebben) het inschakelen? tot een bepaalde leeftijd kun je het via hen doen.
Suelza schreef:Whoknows schreef:
Wie steelt er hier nu?
TS als ze het zadel steelt... De 'kopende' partij heeft niets gestolen... Ik neem aan dat je de wet kent?
Als het echt zo zit dan bepaal ik in het vervolg mijn eigen prijs wel. antje_vip schreef:Suelza schreef:
TS als ze het zadel steelt... De 'kopende' partij heeft niets gestolen... Ik neem aan dat je de wet kent?
Als je de winkel uit loopt met een artikel wat je maar voor de helft betaald hebt, dan ben je dus niet aan het stelen?Als het echt zo zit dan bepaal ik in het vervolg mijn eigen prijs wel.
Citaat:Titel XXII. Diefstal en stroperij
Artikel 310
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
maar het mag niet en het is strafbaar). LenaBaars schreef:Groot bericht ophangen op prikbord bij haar stal met haar naam en dat je nog op de betaling van het zadel zit te wachten. Dan maar aan de schandpaal..