helft betaling zadel nog niet ontvangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Re: helft betaling zadel nog niet ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:17

ja oke, maar dan gaat zij het inprincipe stelen, het staat zwart op wit dat er 450 euro is betaald. over een daadwerkelijke prijs is ( wat ik er uit kan halen) alleen maar mondeling een afspraak over gemaakt.
als ze het zadel terug haalt moet ze wel het geld uiteraard terug storten.

ik hoop in ieder geval dat het allemaal goed komt, tis tenslotte geen kattepis

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:22

bello2005 schreef:
ja oke, maar dan gaat zij het inprincipe stelen, het staat zwart op wit dat er 450 euro is betaald. over een daadwerkelijke prijs is ( wat ik er uit kan halen) alleen maar mondeling een afspraak over gemaakt.
als ze het zadel terug haalt moet ze wel het geld uiteraard terug storten.

ik hoop in ieder geval dat het allemaal goed komt, tis tenslotte geen kattepis

Maar volgens mij is iemand aanzetten tot 'diefstal' niet de juiste weg. Als daar op het terrein iemand de politie belt, wordt ze keihard aangehouden ivm het plegen van een strafbaar feit. Ik hoop dat jullie dat wel goed beseffen...

Ze kan daar hooguit heen gaan en de betreffende persoon in het bijzijn van stalbaas en/of pensiongasten confronteren met het feit dat het beloofde bedrag niet is betaald en dat ze graag wilt afrekenen. Maar gewoon stelen???

:n

Dat het een hele nare situatie is, dat is een feit. Maar als het er op aankomt moet TS kunnen bewijzen dat ze niet een deelbetaling contant gehad heeft bijvoorbeeld... Wat als de koper dat glashard gaat zeggen?? "We hadden afgesproken dat ik de helft per bank zou doen en de andere helft contant", ik roep maar wat... Bewijs jij maar eens dat het niet zo is, op het moment dat jij daar de boel openbreekt en iemand daar de politie in kennis stelt...

Ik zou óf rechtsbijstand inschakelen of het terplaatse uitspreken, maar ik zou mij zeker niet gaan verlagen tot het plegen van strafbare feiten....

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:39

[/quote] Ik zou óf rechtsbijstand inschakelen of het terplaatse uitspreken, maar ik zou mij zeker niet gaan verlagen tot het plegen van strafbare feiten....[/quote]

Rechtsbijstand kost je al 100 euro's om de zaak op te zetten, en dan moeten we nog beginnen....

Spreken hebben we al genoeg gedaan lijkt me.

Verlagen tot strafbare feiten? Laat ik het zo zeggen "ik pas mij aan aan het gedrag van deze zogenaamde "Koper". Je moet gewoon geen rotgeintjes uithalen. Ik pleeg geen strafbaar feit; ik kom gewoon MIJN zadel even retour halen.

Als ze gewoon betaalde, was er he-le-maal niets aan de hand geweest. Deze "koopster" zet de sfeer, ik niet. ;)

Succes TS.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:48

ik denk dat je eigenlijk wel kan fluiten naar je geld en zadel...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:14

waarom rechtsbijstand 100 den euro`s? Alleen eigen risico en dat is afhankelijk van hoe hoog je die hebt staan
maar ts zou vandaag naar stal gaan, benieuwd of ze verder komt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:30

shilady schreef:
ik denk dat je eigenlijk wel kan fluiten naar je geld en zadel...

Dat idee heb ik ook.

knoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:13

Ik heb alleen de berichten van TS gelezen en zou zelf ook gewoon wachten daaro als je chauffeur wel weer kan
lijkt me de beste oplossing
gewoon netjes aanspreken dan hoeven er geen erge dingen te gebeuren lijkt mij zo
dat ze op facebook leest en niet reageerden duit er op dat ze wel degelijk weet wat er aan de hand is toch

als ze agrresief gedrag gaat vertonen of niet wil meewerken, zou ik het via haar oma proberen te spelen
Succes!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:35

En hoe is het gegaan?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:42

Whoknows schreef:
Citaat:
Ik zou óf rechtsbijstand inschakelen of het terplaatse uitspreken, maar ik zou mij zeker niet gaan verlagen tot het plegen van strafbare feiten....

Rechtsbijstand kost je al 100 euro's om de zaak op te zetten, en dan moeten we nog beginnen....

Spreken hebben we al genoeg gedaan lijkt me.

Verlagen tot strafbare feiten? Laat ik het zo zeggen "ik pas mij aan aan het gedrag van deze zogenaamde "Koper". Je moet gewoon geen rotgeintjes uithalen. Ik pleeg geen strafbaar feit; ik kom gewoon MIJN zadel even retour halen.

Als ze gewoon betaalde, was er he-le-maal niets aan de hand geweest. Deze "koopster" zet de sfeer, ik niet. ;)

Succes TS.

En dat is diefstal en dus zeer zeker (!!!!) een strafbaar feit wat jij pleegt. Wat ook nog eens uitgebreid wordt uitgemeten op internet... Ik begrijp jouw frustratie, maar ik zou het ontzettend dom vinden om je te gaan verlagen tot het plegen van een strafbaar feit (aanpassen aan het gedrag van de koper gaat niet op, daar zij GEEN strafbaar feit gepleegd heeft, maar er een civiele kwestie van heeft gemaakt). Als zij meeleest op bokt, belt ze gewoon de politie als je pech hebt en zie dan jouw gelijk nog maar eens te halen.

Mijn rechtsbijstand zou het 'gratis' hebben gedaan (daar betaal ik ze ook maandelijks voor!), dus ja.. .dat zal wel aan het type RB liggen, wat jij hebt afgesloten...

Kortom, er naartoe gaan, prima... Het gesprek aangaan, ook prima. Maar het zadel stelen?

Ik hoop dat TS wijzer is...

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:55

Ik ben nu ook wel heel benieuwd ts, ben je eruit gekomen met de koper?
Heb je haar uberhaupt gesproken?

lasamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:02

Ik heb hetzelfde mee gemaakt!! ook eerst de helft ontvangen. Had het aan een "kennis" verkocht. uit goede trouw gehandeld denk je dan...Je kan hoog of laag springen maar idd. zodra zij het zadel heeft is ze dus eigenaar..

stuur geen brieven, opwachten enz. want dat werkt echt niet.
Bel dr oma en vraag dr nummer. Desnoods maak je een betalingsafspraak voor 50 euro in de maand dat klinkt niet veel maar is misschien voor haar wel aantrekkelijk.. zo heb ik het toen ook aangepakt.

duurt even, maar 8 maanden later had ik ook me geld.

lasamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:07

trouwens weet niet hoe oud je bent :P maar misschien kun je via je ouders (als zij rechtsbijstand hebben) het inschakelen? tot een bepaalde leeftijd kun je het via hen doen.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:17

Suelza schreef:
Kortom, er naartoe gaan, prima... Het gesprek aangaan, ook prima. Maar het zadel stelen?

Wie steelt er hier nu?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:21

ben je naar die stal gegaan vandaag TS?
zo ja, hoe is het afgelopen?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:22

Whoknows schreef:
Suelza schreef:

Wie steelt er hier nu?

TS als ze het zadel steelt... De 'kopende' partij heeft niets gestolen... Ik neem aan dat je de wet kent?

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:38

Ik ken heel goed de wet, en die laat ons soms flink zakken.

Rechtsbijstand ook helaas een paar keer moeten inschakelen. Oplossing is lang niet altijd zaligmakend.
Kost heel veel energie, heel veel tijd, heel veel frustratie en puntje bij paaltje komt het nog neer op schikken; kortom bedenk maar eens goed voordat je daar aan begint. En al die advocaten en juristen zijn de lachende derden.

Nee, sorry, zo'n pierlala als dit figuur, gewoon er naartoe en je zadel terughalen. Bedrag wat je reeds ontvangen had prik je maar op haar stalwand.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:44

Hilarisch:

Jij: hallo, ik zoek het kastje van Pietje.
Stalhouder: Tuurlijk, hier is,het, wil je een breekijzer hebben of heb je zelf wat bij je?

:')

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:42

ruitje schreef:
Hilarisch:

Jij: hallo, ik zoek het kastje van Pietje.
Stalhouder: Tuurlijk, hier is,het, wil je een breekijzer hebben of heb je zelf wat bij je?

:')

Oké, dit zag ik even voor me :')

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:51

Ook benieuwd hoe dit afgelopen is...

TS, heb je op papier dat de koopster nog 400 euro zal betalen? Straks maak je er een rechtszaak van en zegt ze doodleuk dat jullie 450 euro afgesproken hadden als prijs, en dat ze dus alles betaald heeft.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:05

Suelza schreef:
Whoknows schreef:

Wie steelt er hier nu?

TS als ze het zadel steelt... De 'kopende' partij heeft niets gestolen... Ik neem aan dat je de wet kent?

Als je de winkel uit loopt met een artikel wat je maar voor de helft betaald hebt, dan ben je dus niet aan het stelen? >;) Als het echt zo zit dan bepaal ik in het vervolg mijn eigen prijs wel.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:33

antje_vip schreef:
Suelza schreef:

Als je de winkel uit loopt met een artikel wat je maar voor de helft betaald hebt, dan ben je dus niet aan het stelen? >;) Als het echt zo zit dan bepaal ik in het vervolg mijn eigen prijs wel.

Dat is geen vergelijking... Los van het feit dat als jij dat zonder goedvinden van de rechtmatige eigenaar (de winkelier dus) dat doet, dan is dat inderdaad diefstal ja.

Je moet misschien de wetsartikelen erop na slaan. Wat jij benoemt is JOUW mening en zou JOUW frustratie zijn (en die is begrijpelijk), maar het is niet de wet.

In dit geval is er een 'overeenkomst', heeft de koper het zadel met goedvinden van de verkoper mee genomen en kun je diefstal gewoonweg niet hard maken. Ze is te goeder trouw aan het zadel gekomen. Dat ze zich vervolgens niet aan de afspraken maakt, is civiel rechtelijk. En dus niet strafbaar in de zin, dat de politie er iets mee kan.

Had de koper het zadel gewoon 'meegenomen', ja, dan is het diefstal. Maar dat is dus niet het geval. Het zadel is MET goedvinden van de verkopende partij meegegaan. En dus is er geen sprake van diefstal ...

Citaat:
Titel XXII. Diefstal en stroperij
Artikel 310
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Bovenstaande gaat dus niet op. Ze heeft het niet weggenomen met het oogmerk het zich wederrechtelijk toe te eigenen. Iets wat de verkoper wel zou doen als zij de kast open zou breken en het zadel weg zou nemen... Ze heeft het meegenomen, met de afspraak het zadel in delen te betalen. Waar ze deels ook wel aan heeft voldaan. Maar ze heeft het dus niet gestolen. Ze heeft het van de verkoper overgedragen gekregen en ook al betaald ze die tweede helft nooit meer, het is geen diefstal. Het is gewoon asociaal....

Raar... maar waar...

Ik heb ook niet gezegd dat ik het niet krom vind, maar je mag nu eenmaal ook niet je gejatte fiets, terugjatten (en geloof mij, dat heb ik heus wel eens gedaan :j maar het mag niet en het is strafbaar).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:04

TS, wat je ook doet, ga het zadel niet zomaar terughalen. Dat is idd stelen.
Bewandel gewoon de juiste weg, desnoods via de politie, maar hou de eer aan jezelf en zorg dat ze jou straks niets in de schoenen kunnen schuiven. Het kan misschien even duren, maar dan heb je het recht tenminste aan je kant staan ipv dat jij straks in de beklaagdebank zit.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:16

Groot bericht ophangen op prikbord bij haar stal met haar naam en dat je nog op de betaling van het zadel zit te wachten. Dan maar aan de schandpaal..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:20

LenaBaars schreef:
Groot bericht ophangen op prikbord bij haar stal met haar naam en dat je nog op de betaling van het zadel zit te wachten. Dan maar aan de schandpaal..

:') :j

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:27

LenaBaars schreef:

Dan is inderdaad ook een goed idee.

Echt balen dit.
Ik hoop dat jij je geld nog krijgt of inderdaad vragen naar een betalings regeling.