(boomloos)zadel vervormd door derden zonder toestemming...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:30

VVDD > TAO

FahyaFemke

Re: (boomloos)zadel vervormd door derden zonder toestemming...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:43

pff wat een verhaal zeg!! Ik moest dat eens bij mijn pensionklanten doen, dat zou ik echt niet in mijn hoofd halen!

Maar ik hoop dat het meevalt, ik heb ook barefoot zadels, en kan me niet voorstellen dan na 1 keer rijden op een ander paard/ door een slechte ruiter dat het helemaal vervormd is. Dan hebben ze er echt wel wat mee uitgespookt.

Ik hoop dat het komt door het in je kast proppen, en dat nu jij hem weer goed gehangen hebt dat het weer goed komt, echt!! Want ik vind het niet meer dan normaal dat je zuinig op je spullen bent, en ik denk dat je dan dus geluk hebt met een barefoot, dat het dan nu wel goed komt. Ik duim voor je!

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:08

Heel veel succes met het gesprek vandaag!
Ik zou het ook niet hebben gepikt!
En ik zou inderdaad ook even rondkijken naar een andere stal, want waar is het einde?
Eerst je zadel, whats next?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:11

Ik heb werkelijk vol verbazing deze topic en de topic die hieruit voortvloeide gelezen.
Wat bezielen mensen zich toch. Je hoort met je poten van andermans spullen en dieren af te blijven.
Waar gaan we toch heen met deze wereld, geen respect meer voor je medemens en de spullen / dieren van anderen.

Werkelijk zelf zou ik alla minuut mijn biezen pakken.
Het probleem is vaak, vind je een goede stalling terug en is er nog plek.
Tja bij stalling waar alles goed is en betrouwbaar gaan de mensen niet snel weg.

Met dat betreft hoef ik echt niet te merken dat één van mijn verzorgsters ongevraagd iets doet of nog erger steelt.
Dan gaat er echt wel een gepeperde rekening naar de desbetreffende persoon en die hoeft zich echt niet meer te vertonen stal.
Zal die persoon nog niet letterlijk aan de haren van het terrein af knikkeren.
Dit soort dingen staan duidelijk in mijn stalhuishoudregels.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:42

Hoe is het gesprek gegaan?
Ik vind het associaal om iemands spullen te gebruiken zonder te vragen.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:47

Die kosten kan je gewoon op de gebruiker (misbruiker) verhalen! Hoe durft iemand aan je spullen te zitten zonder te vragen! Ronduit asociaal! Stal eigenaar ook er op aan spreken! Dit is echt aso!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:52

ik vind ze allebei fout , eigenlijk de
stalhouder nog fouter dan de gebruiker :j

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:24

Ik heb net heel je bericht met verbazing zitten lezen. Wat een brutaliteit, jeetje! Van beide partijen!
Je komt niet zonder toestemming aan spullen van een ander. Ik zou gewoon de kosten verhalen op de stalhouder/gebruiker.

Ik heb niet heel je topic gelezen, maar zag wel iets over een gesprek, hoe is dat gegaan? Ik zou er toch een ander slot op doen, of iets dergelijks en ben bang dat ik zelfs een andere stalling had gezocht.. Belachelijk gewoon.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:29

Belachelijk dat de stalhouder dat uitleent! Wij willen niet eens een sleutel, mocht er brand zijn knippen we alle sloten wel door, gaat nog sneller ook denk ik...

Ben heel erg benieuwd naar het echte verhaal, de boomloos vood onze tinker heeft ook wel eens op mijn draver gelegen maar was echt niet in een keer vervormd :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:51

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal berichten verwijderd. Dit topic staat nu op het informatieve gedeelte van Bokt en daar is het niet de bedoeling om te vragen hoe het gegaan is. Als de topicstarter een update heeft zal die zich ongetwijfeld melden in het topic.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 20:34

Helaas niet veel van een update...
Nou ik ben dus niet heel veel wijzer geworden vandaag... de stalhouder heeft mij last minute laten weten dat hij vandaag niet thuis was en me dus niet kon spreken... je kan je indenken dat ik daar ontzettend kwaad van werd maar heb me nog netjes gehouden: heb nu met hem afgesproken dat we zaterdag om de tafel gaan zitten, en ik denk dat dat toch wel een laatste kans is voor hem... voel me op het moment echt absoluut niet serieus genomen, alsof ik een klein kind ben.

Heb wel nog met desbetreffende stalgenoot gesproken (aan de telefoon) en zij heeft idd toegegeven dat ze het zadel ongeveer 4 keer gebruikt heeft in het lange weekend dat ik weg was, en dus ook telkens zo onzorgvuldig heeft terug gelegd, en de staleigenaar heeft mijn kast dus elke keer voor haar opengemaakt. Dit ga ik dus meenemen in het gesprek zaterdag. :(

sorry voor de mini up-date, ik hoop zaterdag meer te weten en dit allemaal opgelost te hebben, ben er zo klaar mee!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:37

Nou, ben je lekker zoet mee zo... -O-

Is de stalhouder nou zo ontzettend "makkelijk" met andermans spullen of kun je nog iets van een aanleiding bedenken waardoor hij het zo heeft opgevat dat het wel een prima plan was om jouw zadel te gebruiken? :=

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:38

Dat gaat haar AVP (WA verzekering) van z'n lang zal ze leven niet vergoeden. Keer op keer een zadel uit een afgesloten kast halen, zonder toestemming van de eigenaar. Kan me niet voorstellen dat een verzekeraar daar in trapt.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 20:41

pmarena schreef:
Nou, ben je lekker zoet mee zo... -O-

Is de stalhouder nou zo ontzettend "makkelijk" met andermans spullen of kun je nog iets van een aanleiding bedenken waardoor hij het zo heeft opgevat dat het wel een prima plan was om jouw zadel te gebruiken? :=

ik denk een combinatie van de twee, maar hij leent zijn spullen ook aan alles en iedereen uit, het verschil is alleen dat het zijn eigen spullen zijn, als hij besluit dat iemand wel ff zijn hoofdstel mag gebruiken moet hij dat natuurlijk zelf weten, maar hij doet het net zo goed met de spullen van een ander. Blijkbaar heeft hij voor desbetreffende stalgenoot ook een longeerzweep uit de kast gehaald onder het mom van 'ja ik weet dat die er een heeft en die gebruikt m nu toch niet'... heel vervelend want hij beseft niet dat het niet oke is, daarom zie ik nogal op tegen het gesprek...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:47

Nou, dan stel je voor dat jullie samen even een rondje door zijn huis maken en dat jij alles meeneemt wat hij die dag niet nodig heeft. Breng je 't later wel weer terug. "En dat er dan een kras of beschadiging op zit, da's niet erg, toch?" Eens kijken of-ie het dan nog niet beseft.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:48

Wat lastig voor je! Snap dat je er tegenop ziet omdat de staleigenaar makkelijker met zijn spullen omgaat en minder zuinig is dan jij bent.

Ik zou hem in ieder geval heel duidelijk proberen uit te leggen dat jij gespaard hebt voor je dure zadel en dat het niet zo maar een vervangbaar item is als een borstel oid.

In jouw geval zou ik het probleem eigenlijk meer bij je stalgenoot leggen. Zij heeft het zadel er op gelegd en gebruikt zonder jouw toestemming. Haar verantwoordelijkheid dus. Zij moet jouw evt vergoeden en zelf met de eigenaar overleggen hoe ze dat gaan doen.
En de staleigenaar zou ik aanspreken op zijn uitleengedrag. Hij mag niet over jouw spullen beslissen.

Kijk wel uit dat jij er niet tussen gaat zitten. Dan word je straks van het kastje naar de muur gestuurd (stalgenoot -> eigenaar -> stalgenoot) wie jou gaat vergoeden.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:01

Willeke_ schreef:
Ik zou hem in ieder geval heel duidelijk proberen uit te leggen dat jij gespaard hebt voor je dure zadel en dat het niet zo maar een vervangbaar item is als een borstel oid.
Ook daarvan zou ik graag weten wie deze gebruikt en voor welk paard deze gebruikt zou zijn.

Wat ontzettend vervelend! Hopelijk kunnen jullie zaterdag wel om tafel zitten en haalt het gesprek ook iets uit!
fijn dat die vrouw heeft toegegeven dat ze het zadel meerdere malen gebruikt heeft en ook meerdere malen niet netjes terug gelegd heeft. Heb je ook al de kans gehad iets qua kosten te bespreken met haar?
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Anders is het wellicht een idee alvast met hen contact te hebben over het hoe en wat? :)

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:09

ais schreef:
Willeke_ schreef:
Ook daarvan zou ik graag weten wie deze gebruikt en voor welk paard deze gebruikt zou zijn.

Wat ontzettend vervelend! Hopelijk kunnen jullie zaterdag wel om tafel zitten en haalt het gesprek ook iets uit!
fijn dat die vrouw heeft toegegeven dat ze het zadel meerdere malen gebruikt heeft en ook meerdere malen niet netjes terug gelegd heeft. Heb je ook al de kans gehad iets qua kosten te bespreken met haar?
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Anders is het wellicht een idee alvast met hen contact te hebben over het hoe en wat? :)

Ik heb haar idd recht toe recht aan laten weten dat als er iets mis is met het zadel zij voor de kosten opdraait :j
ik heb idd een rechtsbijstandsverzekering, en ik weet dat die mevrouw geen wa-verzekering heeft, wist niet dat dat kon maar goed...

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:24

ais schreef:
Willeke_ schreef:

Tuurlijk! Ik ook. Maar ik bedoel er alleen mee te zeggen dat een borstel simpel te vervangen is. Het is weinig risico en kosten. Voor het zadel heeft ze een tijdje gespaard en heeft zich inmiddels naar ruiter en paard gevormd.

Wat een waanzin.. Geen WA-verzekering ook!
Pfff het wordt een ingewikkeld verhaal ondertussen, ts.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:44

Volgens mij is iedereen in Nederland verplicht een wa verzekering te hebben.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:47

Nee hoor, alleen als je een motorrijtuig hebt (en voor jagers en kerncentrales, maar da's niet zo vaak van toepassing). Wel erg aan te raden, maar niet verplicht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:47

wel of geen wa, dit is geen ongeluk en wordt dus hoe dan ook niet vergoed hoor
en wa ben je niet verplicht om te hebben

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:45

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet :j

Er zijn toch mensen die het heel normaal vinden om alles te delen. Heel erg lief natuurlijk, maar als jij je zorgvuldig uitgezochte en bij elkaar gespaarde spullen gewoon netjes voor je zelf wilt houden, dan krijg je nog bijna het verwijt dat je een gemene inhalige bitch bent :=

Van mij mag in theorie iedereen alles van me lenen, zolang ik maar niet merk dat het geleend wordt zeg maar.
En ik dus zelf ten alle tijden over mijn eigen spullen kan beschikken op de plek en in de staat zoals ik ze zelf de laatste keer heb weggezet.

Maar in de praktijk gaat dat helaas niet zo, dan wil je wat pakken en grijp je mis of is het ineens weg en kun je er zelf naar gaan zoeken...en vind je je het goor en / of kapot ergens op de grond gesmeten _-:(
Laatst bijgewerkt door pmarena op 07-06-13 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:48

Is toch niet het probleem van TS of de (al dan niet aanwezige) WA van de stalgenoot dit vergoedt? Stalgenoot draait voor de kosten op, en hoe zij dat verder regelt is háár probleem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:51

Eigenlijk vind ik de stalbaas veel erger schuldig dan de stalgenoot :j

De stalbaas is degene die besloten heeft om de spullen uit de kast te halen en aan de stalgenoot te geven, stalgenoot had er zelf niet eens bij gekund!

De stalbaas heeft de sleutel en heeft deze gebruikt om de spullen er uit te halen, dat had hij nooit mogen doen zonder toestemming van de TS.

De stalgenoot had best even kunnen bellen naar de TS als ze haar nummer had?
Maar ze kreeg toch ook maar gewoon van de stalbaas te horen dat ze de spullen van de TS wel kon gebruiken, dus ik kan me voorstellen dat die stalgenoot dan denkt dat het wel okee is, ze krijgt de spullen immers zo in haar handen gedrukt als het ware!