Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:09

Wat vervelend. Ik weet niet wat de aankoopprijs van je laarzen is geweest. Is de investering van 60 euro het jou waard en dan een laars te hebben die eigenlijk niet mooi meer is en ik denk dat het niet fijn zit tegen je zadel aan.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:13

ik zou de 60 niet aan hem betalen

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:18

Is de beste man hier niet gewoon voor verzekerd?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:24

Lies09 schreef:
En ben benieuwd hoe hij die rits aan de binnenkant gaat weghalen en het gat weer gaat sluiten. Hij zegt met een stukje leer? Maar denk dan wel aan je zadel :) als dat gaat schuren heb je er nog een probleem bij :(

Hier zit wel een kern van waarheid in. Als hij er een stuk leer opzet gaat dit geheid schuren aan je zadel.. En ik denk niet dat je dát ook nog eens wilt?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 18:27

Nee, daarom heb ik hem juist die rits laten weghalen... ik heb nu nog een heel oud zadel, maar mijn zus en ik hadden juist vorige week besloten een nieuw zadel te kopen...

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:49

Jaa ik weet dat de rits weggehaald wordt, maar hij moet het toch dichtmaken? Ff naaien kan niet want met de druk van je benen is het stiksel dan zo weer kapot. Maar ook een stuk erover heen maken gaat schuren. En dan een mooi nieuw zadel? Doodzonde als die ook nog eens beschadigd door de fout van die man! Begrijp me niet verkeerd ik wil je alleen maar helpen door mee te denken! Bel anders je eigen verzekering eens op? Leg het verhaal uit en vraag of zij misschien advies hebben :) die mensen werken daar niet voor niks!

xFioon schreef:
Ah mooi, ik had de beste man zelf aan de telefoon, en het was dus inderdaad een miscommunicatie tussen de vrouw die de laarzen aangenomen heeft en hem.
Ik heb nu met hem doorgesproken waar het probleem ligt, waarom ik er niks aan heb, en dat ik gebeld zou worden als het niet kon (hij zei er zit daar een balijn, dat kan niet, het kan wel gelijk ernaast).
Dus nu dan maar de compromis, hij haalt te rits eruit, maakt het dicht met een stukje leer ofzo, en de rits komt aan de achterkant, van boven naar beneden, naast de balijn. Hij zei ja maar ik ben er 2 uur mee bezig geweest, is veel werk. Maar ik heb gezegd dat dit niet was afgesproken, dus hoe we het gingen oplossen.
Dus nouja, moet ik het maar mee doen, zit aan de binnenkant dus zien we niet als we aan het rijden zijn maken we er dan maar van, en hoe duur het nu wordt is dan de vraag als ik ze op ga halen, ik geloof niet dat ik er een schadevergoeding voor ga krijgen, maar hij was wel bereid het zo op te lossen. Foto's eind volgende week.

Hier heb ik het over :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-05-13 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:52

Ik zou ook gaan bellen met je verzekeraar, dit soort dingen hoef je niet zelf op te lossen; daar zijn verzekeraars voor. Laat hen maar contact met je opnemen. Je kunt hem dit wel telefonisch mededelen natuurlijk, dan hoeft hij nu niet nog meer uren te steken in een paar laarzen.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:11

Als ik van jou was zou ik toch iemand meenemen die meneer eens kan uitleggen dat dit echt niet de bedoeling was en dat je nu niet veel meer met je laarzen aankan.

Lijkt me ook niet fijn voor je paard, zo'n stukje leer bovenop.
Ziet er blijkbaar naar uit dat de schoenmaker zijn fout niet inziet?

In elk geval zou ik zeker NIET betalen, kan je niet naar de politie gaan ofzo als de man weigert?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:15

Paard zal er niet zoveel last van hebben hoor, maar het is wel een risico dat het gaan schuren met het zadel.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:18

Lijkt me niet zo fijn hoor, zo'n randje dat gaat schuren tegen paard z'n buik.
Bij mij komen mn laarzen slechts 5cm op mn zadel, weet niet hoe dit bij TS is.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:53

Dat gaat gewoon niet goedkomen met die laarzen. Schoenmaker heeft de laarzen onbruikbaar gemaakt, dus mag hij de dagwaarde ervan vergoeden. Gewoon bij je rechtsbijstandsverzekering neerleggen, niet zelf mee gaan knokken.

Joosie200

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:09

xFioon schreef:
Dus nouja, moet ik het maar mee doen, ik geloof niet dat ik er een schadevergoeding voor ga krijgen, maar hij was wel bereid het zo op te lossen. Foto's eind volgende week.

In de gegeven omstandigheid is dit het beste wat ie er van kan maken, maar niet tegen betaling van die 60 euro. Als hij het vanaf het begin meteen goed had begrepen en goed de rits erin had gezet, ja dan kon hij met recht die 60 euro van je verlangen. Maar nu hij zijn vrouw als vorm van tussen/hulppersoon voor de communicatie laat opdraven, is hij toch echt de verantwoordelijke door je laarzen zo te vernaggelen. Miscommunicatie of niet, jij hebt duidelijk kenbaar gemaakt hoe je de laarzen wou hebben en zo krijg je ze niet terug. Kortom: dit is niet wat je had afgesproken en hij komt daarom ook niet zijn verplichting goed na. Ik zou er langs gaan, briefje meenemen en die afgeven.

Want bij zoiets als dit heb je de keuze: herstel (doet ie al), vervanging voor een nieuw exemplaar (wil ie vast niet) en anders 'ontbinding'. Als hij de herstel niet naar behoren uitvoert kun je nog altijd kiezen voor ontbinding. Je laat dan schriftelijk in die brief blijken dat je de boel terug wilt draaien. Dat valt in dit geval niet te doen, maar dit houdt in dat jij de laarzen terug moet krijgen + schadevergoeding moet krijgen van de schoenmaker. De schoenmaker heeft recht op vergoeding van zijn werkzaamheden, maar niet op die van herstel. Die moet ie voor eigen rekening nemen. Want als hij gewoon gedaan had wat jij wilde, dan waren die herstelwerkzaamheden nooit nodig geweest. Als je dit in een kort briefje stopt en die afgeeft weet hij waar hij aan toe is.

Brutalen zullen dan wel de halve wereld hebben, door heisa te schoppen in de winkel. Maar als je daar niks voor voelt, wat ik kan begrijpen, zou ik dit gewoon doen. :)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:42

Hoe is het afgelopen TS?

querido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:37

Oh fioon wat erg zeg, wat een ontzettende dombo die kerel.. ik vrees domme pech en heel dure les, kan me goed voorstellen dat je er zuur van bent zeg!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:45

xFioon schreef:
Hij belde me net nog terug om te proberen de ritsen in de binnenkant langer te maken, met een lapje leer erover heen ter bescherming, maar ik heb gezegd dat ik dat niet wil en gewoon aan de achterkant.

Ja, schadevergoeding en prijs... lastig. Ik probeer wel te regelen als ik ze op kom halen dat ik korting krijg ofzo... Ik weet ook niet hoe ik het anders moet doen, ben niet zo goed in zeggen geef me maar geld voor nieuwe laarzen, want ik ben bang dat dat niet werkt...

Is dat uberhaupt wel een schoenmaker? Tjee, Fioon, wat een drol die vent.
Balen van je laarzen. Heb je wel mooi een gat aan de binnenkant, waar dan wel wat opgenaaid wordt maar wat ook weer slijt door wrijving langs je zadel.

Pfff, hoop dat het nog een beetje netjes opgelost kan worden. Laarzen van 5 jaar oud is niet oud. Mijn Petries zijn 20 jaar oud en nog in goede staat.
Zonde....

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 15:47

Had ik vandaag eindelijk tijd om langs te gaan... Waren ze dicht...
Wordt vervolgd ;)

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:26

ik ben heel benieuwd!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 01:38

Leuke tactiek van die man. Hij verpest je laarzen en laat jou er nog voor betalen ook :n
Van mij kreeg hij geen cent. Niet voor zijn prutswerk. Het herstel, wat natuurlijk geen herstel is want herstel is niet mogelijk, zou ik niet laten uitvoeren. Ik zou minimaal de restwaarde van die laarzen vergoed moeten hebben. En eigenlijk meer, want daar koop je geen nieuwe laarzen voor. Dat kan je niet eisen als je die zogenaamde herstelwerkzaamheden laat uitvoeren. Je moet het maar zien te krijgen, dat begrijp ik. Maar ik wil maar aangeven dat (zestig euro) betalen voor vernachelde rijlaarzen van de zotte is. Kies je toch voor dat zogenaamde herstelwerk, dan geen cent betalen hoor.

Meid, laat je niet ringeloren hoor!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:05

Als je laarzen inderdaad al een paar jaar oud zijn zou ik denk ik ook die 60 euro in mijn zak houden en dat geld stoppen in een paar nieuwe laarzen. De dagwaarde zal dan namelijk ook geen honderden euro's zijn.

Voor minder dan 100 euro heb je al een goedkoop paar leren laarzen waarmee je je zadel niet kapot schuurt, ook een tweedehands paar betere kwaliteit laarzen lijken me nu een betere investering van je geld dan dit staaltje 'vakwerk'.

Ik heb het ooit gehad met een westernpad, naar de stomerij gebracht. Die wilden nog 40 euro terwijl de pad het stomen niet overleefd had. Ik ben gekke henkie niet dus ik ben mooi weggelopen en heb een nieuwe gekocht.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:08

het is toch logisch dat als je met paardrijlaarzen komt dat de rits NIET aan de binnekant gemonteerd moet worden.
ze repareren het zich maar en anders eis je gewoon het geld wat die laarzen je gekost heeft, gaan ze daar niet mee akkoord zou ik andere stappen ondernemen, maar zo ben ik .. ik laat me niet doen en ik kom wel aan het geld

succes ermee

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:25

Hoe je het ook wend of keert, je heb nu aan de binnenkant van je laars een zwakke plek die mogelijk voor beschadigingen aan je zadel gaan zorgen. Waarnaast het er op het oog ook vast niet mooier op gaat worden.
Persoonlijk had ik nooit akkoord gegaan met deze reperatie, laarzen zullen verziekt zijn en blijven. Een compromie betreft "dagwaarde" van de laars terug ( ze waren niet nieuw, maar konden nog prima wat jaren mee) had hier beter op zijn plaats geweest.

Laat je niet afwimpelen met extra kosten en praatjes. Zij hebben de fout gemaakt en daarvoor hoef jij niet op te draaien.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:41

Vergeet ook niet dat de binnenzijde van je laars ook niet glad afgewerkt zal worden. Dus tijdens het rijden zul je waarschijnlijk die naden gaan voelen van dat 'lapje'. Lijkt mij absoluut niet lekker zitten :n .
Ik zou zeggen, deze laarzen zijn gewoon afgeschreven, met geen mogelijkheid meer geschikt te maken als rijlaars ...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:13

Was de winkel vandaag niet open?
Ik zou niet akkoord gaan met het lappen van de laarzen. Dat gaat schuren aan je benen en aan je zadel, je contact met je paard is weg en je laarzen zien er niet uit.
Als je rechtsbijstand hebt, zou ik deze inschakelen en anders een prof van een ruitersportwinkel een verklaring op laten stellen dat je laarzen waardeloos zijn geworden wegens het plaatsen van een ritssluiting op deze plek.

Overigens: toen ik met mijn Polo's bij de schoenmaker kwam om er een andere zool onder te laten zetten, keek hij ook raar op.
*dat doet me er trouwens aan denken dat ik nieuwe stiek in mijn wreef nodig heb....* :)* :)*

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:47

Ik ben benieuwd hoe het er nu uitziet...zou dit echt geen oplossing vinden hoor

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 22:38

Ik heb nu al 3 dagen voor een dichte deur gestaan, maar even de openingstijden opgeschreven...