Lianne86 schreef:Ja, zat net zelf ook al met dat stukje dat het geen verkoop is maar echt bruikleen, maar daarom snapte ik even het stuk "kon de paarden niet op haar naam zetten, want dat was lastig niet" was er daarom vanuit gegaan dat het wel verkoop was met een soort optie van "ik wil graag terugkopen als je ze niet meer wilt/kwijt kunt wat dan ook" :S ==> Want dat soort zinnetjes hebben geen nut in een contract.
Het was mij in eerste instantie niet duidelijk of het nu verkoop of bruikleen was... (In de openingspost weggeven etc.) dus vandaar...
Dat klopt wel Lianne. In principe wilde ik ze 'schenken', omdat M ook de verantwoordelijkheid zou dragen vond ik dat ze dan ook eigenaar moest zijn, met alleen een contractuele beperking. Ik wilde mijn paarden - mijn beste vrienden - niet verkopen. Ik heb weinig geld en een mooi, gezond, slim en vorlijk, bomproof en werkwillig paard van 12 met uitstekende gangen is echt wel wat waard. De pony minder, omdat ze zomereczeem heeft en gevoelig is voor hoefbevangenheid en toen ook al 16 was. Maar voor mij was alleen de goede plek belangrijk. Overigens is dat nu niet meer aan de orde. Paard is helaas dood en pony staat hier.