Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 09:54

Lianne86 schreef:
Ja, zat net zelf ook al met dat stukje dat het geen verkoop is maar echt bruikleen, maar daarom snapte ik even het stuk "kon de paarden niet op haar naam zetten, want dat was lastig niet" was er daarom vanuit gegaan dat het wel verkoop was met een soort optie van "ik wil graag terugkopen als je ze niet meer wilt/kwijt kunt wat dan ook" :S ==> Want dat soort zinnetjes hebben geen nut in een contract.

Het was mij in eerste instantie niet duidelijk of het nu verkoop of bruikleen was... (In de openingspost weggeven etc.) dus vandaar...

Dat klopt wel Lianne. In principe wilde ik ze 'schenken', omdat M ook de verantwoordelijkheid zou dragen vond ik dat ze dan ook eigenaar moest zijn, met alleen een contractuele beperking. Ik wilde mijn paarden - mijn beste vrienden - niet verkopen. Ik heb weinig geld en een mooi, gezond, slim en vorlijk, bomproof en werkwillig paard van 12 met uitstekende gangen is echt wel wat waard. De pony minder, omdat ze zomereczeem heeft en gevoelig is voor hoefbevangenheid en toen ook al 16 was. Maar voor mij was alleen de goede plek belangrijk. Overigens is dat nu niet meer aan de orde. Paard is helaas dood en pony staat hier.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 09:58

milja78 schreef:
stefje schreef:
Ik vraag me ook sterk af of zo'n contract wel rechtsgeldig kan zijn... Ik heb hier teveel verhalen gelezen om dit ook nooit te doen. Maar ik heb nooit echt in de situatie gezeten dat ik mijn paard weg moest doen voor het geld. Voor mensen die zo'n constructie overwegen is het goed te weten dat het zo kan vergaan, helaas. Daar heeft de TS verder niets aan nu, en ik hoop van harte dat E opduikt en de afloop plezierig kan zijn.

het draait niet bij iedereen om geld, zover ik begrijp bij ts wegens ziekte en ik heb die keus gemaakt omdat mijn paardje daar meer aandacht en beweging zou krijgen dan dat ik haar kon geven

Het draaide hier inderdaad niet om geld (zie ook mijn vorige post). Ik had verwacht dat ik mijn paarden kon houden tot ze van ouderdom stierven, maar soms komt daar helaas iets tussen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:21

Hmmm, als jij de eigenaar bent, dan moet toch de da of het stamboek jou te wordt staan?
en kun je er niet achter komen waar M nu is ? Het is een heel raar verhaal...en ik denk eigenlijk ook dat het paard niet dood maar verkocht is en ook jou spullen... wat kan er anders de reden zijn dat ze zo helemaal geen medewerking verleent? Je schreef, dat M gescheiden is... mis een idee om de exman op te sporen ? Zou ja kunnen dat ie iets weet... en anders : foto van paard op Facebook en delen,delen,delen wie weet, herkend iemand jou paard

Hevonen

Re: Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 12:31

Het vreemde is, en dat heb ik nog niet verteld geloof ik, dat ze een aantal keren een voorstel heeft gedaan over hoe de spullen etc terug zouden kunnen: eerst zou ik ze kunnen halen. Hoorde er niets meer op. Toen zouden haar ouders ze hier brengen, was ik uiteraard mee akkoord. maar hoorde niks meer. Heb M gemaild om adres ouders te vragen, maar geen reactie. Van haar achternaam wonen er heel erg veel in deze omgeving... onbegonnen zoekwerk dus.

Steeds meer mensen raden me aan om een rechtszaak tegen haar te beginnen. Dan kan ik het tenminste achter me laten. Advocaten kunnen via de bevolkingsregistratie achter haar adres komen en zo kunnen we dan een kort geding aanspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:35

Kan je als iemand je geblokt heeft nog een pb sturen?

Ik zou toch echt vriendelijk blijven mar wel aangeven dat als ze niet reageerd, je je genoodzaakt voelt over te stappen tot andere maatregelen.. Btje overbluffen misschien.. Of zou ze daar ook geen gehoor aan geven? Zou je via de gemeente niet aan haar inschrijf adres kunnen komen? Google ook eens op haar namen.

Edit, ik zie je laatste bericht nu pas.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:49

Heb je al eens geprobeerd om contact op te nemen met de mensen die in haar oude huis wonen? Vaak laten mensen een doorstuur adres achter...

En anders eens in dit topic vragen? [HK] [AB26]Wanted, but only alive!
Zijn almeerse bokkers, het zal er daar misschien 1 zijn opgevallen. Paard dat ergens 1 week staat en dan dood gaat. Dat valt op.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 01-04-13 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:51

Weet de stalhouder in Friesland niet waar ze E. heen gebracht heeft in Almere?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:16

Heeft ze haar telnr veranderd? Op mails niet te reageren is heel simpel...gewoon de afzender als spam blokken... zit ze ,of zat xe ook op bokt?

maaike1994Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:45

Ik heb je topic vlug even doorlezen
dus als ik het goed begrijp is het nog niet 100% zeker of je 2e paard dood is? Je kan anders een oproep verspreiden met een foto vh paard of iemand het kent of gezien heeft. Als hij op een manege stond zullen er mss bokkers hem wel herkennen?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:53

Ik heb niet het hele topic gelezen dus sorry als het al eerder is aangekaart. Als je rechtsbijstand hebt kunnen zij het adres achterhalen (dat mogen ze) en kun je hen officiele brieven laten sturen; dat maakt meer indruk dan een mailtje denk ik.

Maar persoonlijk zou ik me gelukkig prijzen dat je één pony terug hebt gekregen en de spullen gewoon opnieuw kopen. Zo'n traject, ook zonder kosten is langdurend en slopend. En je hebt grote kans dat de spullen al lang verkocht of versleten zijn. Alles bijelkaar heb je het met spullen van 4 jaar oud misschien over 1500 euro. Dat zou mij de moeite en de stress niet waard zijn.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 22:13

@Share: nee, als je in Facebook geblockt bent kun je die persoon niet eens meer zien; het lijkt alsof diegene geen facebook heeft. Niet te vinden via google, verschijnt niet in de vriendenlijst van haar vrienden voor mij.

@Veulen84
Doordat zijzelf zovaak is verhuisd (keer of 4 in het laatste jaar) is geen doorstuur adres bekend. Ik weet niet eens precies waar ze allemaal heeft gewoond.

@ Aukelizzy
De stalhouder heeft geen flauw idee helaas. E. is gewoon opgehaald met een trailer en verdwenen.

@Sasja0705
Ik heb haar telefoonnummer, maar mijn telefoontjes gaan direct naar voicemail. sms’jes worden niet beantwoord.
Ze zit op bokt, maar is niet erg actief.

@Sallandval; ik heb geen rechtsbijstand, maar zit wel te denken over het inschakelen van een jurist. Ik vind mezelf niet zo gelukkig als jij denkt. De pony is terug, dat is fijn. Maar ik wil zeker zijn van het lot van het paard (waar ik zonder haar vreemde gedrag nooit aan getwijfeld zou hebben) en die spullen, nuja, het lijkt zo onzinnig, ze zijn niet veel waard, zij heeft er niets aan en ik moet veel geld uitgeven (wat ik niet heb) om diezelfde spullen nog een keer te kopen, terwijl zij ze, als ze ze nog heeft vermoedelijk gewoon in de vuilnisbak gooit.
ik wil dit gewoon afsluiten en liefst op een prettige manier. Het begon allemaal heel goed en is twee jaar goed geweest en nu ineens niet meer. Waarom?

Ik heb trouwens in mij OP een fout gemaakt. M heeft ze vanaf januari 2010, dus 3 jaar, gehad.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:57

En vanaf die laatste stalhouder doorzoeken kan dus ook niet meer omdat hij dus gewoon verdween. Heb je geen foto van E zodat mensen hem zouden kunnen herkennen

connie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 05:29

foto is idd goed idee

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:56

Na, dan dus iemand anders laten bellen met een voor haar onbekende nummer. Als ze oppakt, de tel overnemen... drukt se dan weer weg, is het meer als duidelijk dat je belazerd werd en nog wordt. En dan zou ik officiele stappen ondernemen. In feite werd jou eigendom (dus paard EN spullen) ontvreemd...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:06

Precies, laat iemand anders bellen en eventueel via facebook wat dingen uitzoeken. ze heeft ons namelijk niet geblokt!
Je mag mij best haar facebook toe sturen misschien dat ik wat kan vinden dat ze openbaar heeft staan..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:13

Op welke stal heeft het paard dat gestorven is als laatste gestaan? Is hij ook naar friesland geweest of was dat alleen de pony.

Misschien toch een foto van het betreffende paard posten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-13 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:13

Neem sowieso contact op met het juridisch loket, zij kunnen je in de meeste gevallen al erg goed helpen of eventueel doorverwijzen naar een advocaat.
Afhankelijk van je inkomen kan je recht hebben op een toevoeging van de raad van rechtsbijstand, dan heb je vrij goedkoop een advocaat.
Als eiser moet je dat wel griffiekosten (en nog iets maar ben even kwijt hoe dat heet) betalen maar als je wint moet de gedaagde dat aan je terug betalen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 09:22

Lieve Bokkers, allemaal dank voor de goede tips. Ik ga vandaag eerst wat telefoontjes plegen; ik heb toch door jullie nog wat nieuwe ideeën gekregen (rendac, da, etc) hoop dat het ergens toe leidt.

@Lienek: Dat is een goed idee inderdaad :)

@Nindim: pony en paard stonden op stal in Friesland, alleen paard is verhuist naar stal in of bij Almere; bij een boer, aan de rand van een uitrijgebied met bos, begreep ik.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:30

Wat een rotsituatie.
Ik zou dus idd kiezen voor het plaatsen van een of meerdere foto's van het 'overleden' paard op facebook met de vraag of iemand weet waar dit paard het laatst heeft gestaan en of iemand meer info heeft over wat er precies is gebeurd... iets in die richting.

Dergelijke info verspreidt zich op FB als een trein en ik heb al vaak gemerkt dat het snel tot waardevolle info kan leiden.

Maar een oproep op bokt kan ook. Kan mij niet voorstellen dat een dergelijke situatie niet op zijn minst bij iemand opvalt. Er zijn zeker mensen die er meer vanaf weten. Het is zaak om erachter te komen waar die mensen zitten.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:34

Pff, wat een verhaal! Vreselijk!

Ik lees steeds dat je verwacht nergens informatie los te kunnen krijgen, omdat er een geheimhoudingsplicht van kracht is... Maar jij bent eigenaar, dan ben jij toch bij uitstek
degene waar de informatie naartoe mag?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:00

ok heel verhaal getypt en zet hij het er niet op.
Nogmaals dus.
Ik ken m persoonlijk omdat ik bij haar op de zelfde stal heb gestaan.
Zoals ik heb begrepen van mensen die we beiden kennen is e (daar gaat het waarschijnlijk over)inderdaad overleden.
De witte pony heeft daar nog een tijdje gestaan (ben er in nov 2012 weggegaan) en m is een week later ong denk ik ook verhuist met e en heeft de pony dar laten staan zodat de staleigenaresse hem kon gebruiken in de lessen.
In de tijd dat ik er stnd zag de witte pony er altijd goed verzorgd uit en was hij ook een lieve pony maar inderdaad wel een met karakter.

Als je wilt zou ik m een bericht kunnen sturen want ik heb haar telnummer en eens even kijken of ik wat kan uitvinden van je.
Zij weet niet dat ik dit heb gelezen en zal mij dus denk ik wel de waarheid vertellen.
Laatst bijgewerkt door meisje2000 op 02-04-13 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:11

Lianne86 schreef:
Zeg ook dat het vervelend is! Maar spullen zijn spullen... vervangbaar...

Aan spullen kan je je ook heel erg hechten , zeker aangezien ze de pony heel lang heeft gehad en je dan in ieder geval nog iets heb.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:12

Dat zou wel heel fijn zijn. Ik denk alleen dat je beter de namen weg kunt halen. Dit mag niet hier op bokt
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-04-13 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:13

@meisje2000, mag ik vragen waarom je namen noemt terwijl TS, namen achterwegen en anoniem laat? Vertel dan dat je M kent, en E en T hebt gezien. Of stuur een PB maar ga geen namen in een openbaar topic noemen, terwijl TS namen anoniem laat? :? Wel fijn voor TS dat jij misschien kan helpen, maar toch vind ik het niet kunnen dat je hier zomaar namen neerzet.. :n

@TS, staat op FB haar achternaam er niet bij? Je zou haar misschien kunnen aangeven.. Politie kan haar adres achterhalen, maar mag jou het adres niet geven. Wel kunnen zij zelf eens langs gaan. Zorg wel dat je bewijzen hebt, dat ze ECHT niet reageert op jouw berichten. Of als haar achternaam erbij staat... Het telefoon boek? Even googlen, kom je misschien ook een heel eind mee.
TS ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen met je verlies... :(:)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:13

Maar ze heeft hem van rosieposie gekregen
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-04-13 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd