Lenen jullie je trailer uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenen jullie je trailer uit?

Ja,doe ik niet moeilijk over.
29 (9%)
Nee,absoluut niet.
61 (19%)
Misschien,ligt eraan wie het is.
120 (38%)
Misschien,ligt aan de situatie (denk aan kliniek,spoedgeval)
102 (32%)
Enkel als er een contract getekend word.
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 314

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:45

Ik heb zelf geen trailer , en vraag wel eens aan mensen of ik m mag lenen..
Aan de ene kant snap ik het wel dat je het niet uitleend, maar aan de andere kant niet.
Als je iets leent, geef je het toch netjes terug? Wij maken na gebruik altijd alles schoon, kapotte dingen vergoeden we, en daar ben je toch beiden voor verzekerd?

Sommige mensen gaan wèl voorzichtig en goed met andermans spullen om :j , het is jammer dat anderen het moeten verpesten voor mensen die dat wel doen en daardoor niet meer mogen lenen!!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:27

Nee ze kopen er zelf maar een, vind het nogal een bedrag om zo even uit te lenen... Of het moet zijn dat iemand anders rijd met mijn paardje erin dan wel.

Dorino

Re: Lenen jullie je trailer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:42

Nee, in principe niet. Ik ben erg zuinig op mijn trailer. Voor iets dat gepland is (wedstrijd, buitenrit) kan iedereen een trailer huren bij een bedrijf. Voor noodgevallen bij bekenden zou ik het overwegen.

frodo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:08

nee normaal gesproken niet, alleen heel af en toe als mensen die ik goed ken hem willen lenen maar vaak ga ik ( als het kan ) zelf mee.

Moppie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:30

Ik ben heel blij dat ik een trailer kan lenen :D Zit wel een verhaal achter. Loop namelijk al ruim 9 jaar op stal, en heb 3 paarden van de eigenaresse van de stal verzorgd. Zij heeft me ook alles geleerd over verzorgen etc. Heb sinds 4 maanden een eigen paard, maar nog geen geld voor een eigen trailer. En tot die tijd mag ik die van haar lenen. Waar ik natuurlijk heel zuinig mee ben, en altijd goed schoonmaak als ik hem gebruikt hebt.

En voor ik mijn eigen paard kocht, gebruikte ik af en toe haar trailer om met de andere verzorgster (van andere paard waar ze niet meer op rijd) lekker buiten te gaan rijden.

Foxylady117

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:04

Wij lenen onze trailer alleen aan goede vrienden uit. Aan anderen echt niet. Maar dat is ook omdat er op stal twee trailers voor een laag bedrag gehuurd kunnen worden dus als iemand wat nodig heeft kan diegene ze ook gewoon huren. Goede vrienden mogen de trailer wel lenen, dan weten we zeker dat er goed mee om wordt gegaan. :)

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:58

Als wij hem al uitlenen doen we dat met een standaard contractje die getekend word. En bij overdracht samen nagelopen. Eenmaal iemand gehad die niet wilde tekenen dus dan maar ergens anders zoeken. Als ze al niet willen tekenen voelen ze zich ook niet verantwoordelijk waarschijnlijk. En de mankenten/deuken staan er gewoon in vermeld

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:23

Even een vraagje aan de mensen met een trailer hier, binnenkort mag ik mischien een keer met iemand mee in de trailer naar het strand. Mijn paard laat zich normaal gesproken rustig laden, en staat tijdens de rit ook rustig. Is vriendelijk naar andere paarden, dus dat gedeelte zit denk ik wel goed.
Het is in totaal al snel 30 kilometer denk ik, zou een envelope met een tientje erin een nette bijdrage zijn, of is het beter om om een bloemetje oid te doen? Wat zouden jullie liever hebben? Of is het bedrag waaraan ik denk te laag?
Ik zou er erg blij mee zijn, dus wil ook graag iets geven.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:29

Eigenlijk niet, ben er niet happig op. 1,5 week terug dus wel aan mijn huisbaas uitgeleent, zijn trailer stond al maanden stil, was vastgevroren ;-), dus met moeite gedaan. Maar verder eigenlijk niet. Wel om stalgenootje uit de brand te helpen, wanneer zij clubles heeft en diegene kan niet met haar mee die normaliter meegaat. Maar dan nog, vind ik het wel moeilijk, als paard trailer beschadigd. Zij zegt dat zij goed verzekerd is, maar ben er toch wel huiverig voor.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:50

Gypsy schreef:
Even een vraagje aan de mensen met een trailer hier, binnenkort mag ik mischien een keer met iemand mee in de trailer naar het strand. Mijn paard laat zich normaal gesproken rustig laden, en staat tijdens de rit ook rustig. Is vriendelijk naar andere paarden, dus dat gedeelte zit denk ik wel goed.
Het is in totaal al snel 30 kilometer denk ik, zou een envelope met een tientje erin een nette bijdrage zijn, of is het beter om om een bloemetje oid te doen? Wat zouden jullie liever hebben? Of is het bedrag waaraan ik denk te laag?
Ik zou er erg blij mee zijn, dus wil ook graag iets geven.

Je kan ook vragen of je de brandstof kosten kan delen en dus weet je wat het kost en of het op prijs word gesteld.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:55

Da's een goede renep, ik heb van huis uit altijd geleerd om als je meerijd te vragen wat mensen voor de brandstof willen, alleen met een trailer erachter vind ik het lastiger, dan verbruik je toch meer. Maar gewoon vragen wat ze wil is denk ik wel handig. :j

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:05

Ik heb jaren lang niet het geld gehad voor een trailer en auto. Ben altijd erg blij geweest als ik dan dus een trailer mocht lenen wanneer ik een chauffeur geregeld had.
Vind het dan ook behoorlijk stom als mensen er 1 hebben staan die ze amper gebruiken maar hem niet willen uitlenen als je van te voren even zwart op wit zet dat ik dan dus ook verantwoordelijk ben. Heb daar toch wel vaker stevig van gebaald. Een doodziek paard dat om 4 uur snachts verplaats moet worden naar de kliniek en niemand die bereid is zijn trailer uit te lenen. Ik vind het bizar.

Ik betaalde ook gewoon een klein bedrag voor het lenen en de gemaakte benzine kosten van de chauffeur vanaf zijn deur tot terug naar zijn deur. Dat vind ik dan wel weer zo logisch.

Inmiddels heb ik zelf een trailer en een auto voor ervoor. Mijn trailer leen ik gewoon uit en ik krijg hem altijd netjes terug zoals afgesproken en ik rijd ook wel eens voor iemand anders die hetzelfde probleem heeft als ik toen had. Soms krijg ik hem zelfs schoner terug (buitenkant) dan ik hem had meegegeven :D.

De sport is zoveel egoïstischer geworden en dat vind ik erg jammer. Het is tegenwoordig ieder voor zich. Waarom? Als we elkaar allemaal een beetje helpen wordt het een stuk gezelliger!

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:10

onze trailer staat bij de boer waar ook het paard staat en wanneer de nood aan de man ookal is het vier uur in de nacht voor een paard ga ik me bed uit en rij de trailer. misschien is het hier meer van ons kent ons want de eigenaresse belt ook de DA voor ons als dat nodig is en licht ons daarna meteen in zodat we kunnen kiezen om die kant op te komen of dat ze het in de hand heeft. maar wanneer de gezondheid van een paard in het geding is moet er vervoer zijn mocht het nodig zijn.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:11

Ik zou hem zelf absoluut niet uitlenen. als je hem aan pietje leent, moet je hem ook aan jantje lenen. en voor je het weet rijd iedereen er mee rond.

Als er iets aan kopot is, of je trailer moet een beurt, dan is er niemand meer te vinden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:16

Wij zijn enorme zeikerds met onze trailer. We lenen hem dus eigenlijk alleen in noodgevallen uit en dan rijdt mijn zusje de auto ervoor zodat één van ons er sowieso bij is.
Twee jaar terug wilde de stalbaas de trailer lenen omdat haar merrie geinsemineerd moest worden en dit in de stal niet toeliet. Ben blij dat we nee hebben gezegd want ik zag dat ze een andere trailer hadden geleend die alle kanten op danste door de merrie erin die probeerde weg te komen. Brrrr.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:21

Ik heb mijn trailer 2 keer meegegeven... Een vriendin die op wedstrijd moest en hun trailer had net een lekke band (kwamen ze die ochtend achter) en het was mijn eigen paard waar zij mee op concours moest... En een keer aan een andere vriendin die naar de kliniek moest...

Was vlak achter elkaar... Toen ik na 2 weken de trailer wou pakken, was mijn deurtje kapot... En natuurlijk had niemand het gedaan ;)
En toen was het klaar... Niemand krijgt de trailer mee mee...
Tevens functioneerd hij nu als externe zadelkamer en toilet :')

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:33

nee, hoogstends met chauffeur (mijn man) wel voor goede vrienden.
1 x uitgeleend voor de verhuizing aan iemand die eerder veel voor mij had gedaan, was ook goed gegaan gelukkig.
Verzekeringtechnisch is het niet verstandig om hem uit te lenen, had ik begrepen. Daarbij ben ik er erg zuinig op.

BoDerek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:38

Ik leen mijn trailer af en toe wel uit. Ik heb de trailer een periode weinig gebruikt en daar worden ze niet beter van. Het is voor de banden, remmen etc beter als ze een paar keer van de plek af komen. Wel geef ik aan dat eventuele schade weer wordt gerepareerd / betaald. Verder kijk ik ook wel wie de trailer leent en welk paard erin komt.

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:52

Lastige vraag, maar ik leen mijn trailer niet zomaar aan iedereen uit. De eigenaar van de schuur waar hij gestald staat heeft em wel eens geleend, kwam netjes schoon terug. Ik vind het ook eigenlijk niet meer dan logisch dat hij hem mag lenen; ik betaal bijna niets voor de stalling en als ik de trailer nodig heb, helpt de eigenaar me altijd om hem uit de schuur te halen (kan alleen wel, maar met 2 mensen gaat het zo veel sneller).

Ook aan de mensen waar mijn paard op stal staat leen ik zowel mijn auto als trailer uit als dat nodig is, maar zij doen dat ook bij mij. Laatst was hun auto stuk, toen hebben ze steeds mijn auto geleend (liet ik op hun erf staan). Ik mag ook hun spullen lenen; hun trailer staat daar en zij vinden het onzin dat ik steeds mijn eigen trailer op moet halen/terug moet brengen (wil em graag binnen hebben), dus als zij hun trailer niet nodig hebben, mag ik em pakken. Dat doe ik ook regelmatig (momenteel 3x per week ong). Het motto bij ons op stal is dat we alles samen doen, dus doet niemand moeilijk over uitlenen van spullen, zolang er goed overlegd wordt. Ik moet wel zeggen dat ik me wel schuldig voel over het steeds lenen van de trailer, terwijl hun auto inmiddels weer gemaakt is, dus niets meer van mij lenen.. Gelukkig vinden de staleigenaars dit onzin.. Ik vervoer trouwens meestal niet alleen mijn eigen paard, maar ook die van stalgenoten (bijvoorbeeld de dochter van de eigenaars), zo helpen we elkaar.

Overigens is het natuurlijk wel zo dat als ik schade maak, ik dit ook betaal/opknap. Toen ik mijn auto uitleende, stond hij vaak volgetankt voor mij klaar. Ik vraag geen vergoeding voor het vervoeren van het paard van de staleigenarens dochter (want ik leen hun trailer en dat is wel makkelijker dan steeds met die van mij heen en weer), en in ruil voor het vervoeren van het paard van een vriendin (ook bij ons op stal), geeft zij mij gratis les.

Dit zijn wel allemaal mensen die ik vertrouw en weet dat als er iets is, dit ook goed geregeld wordt. Ik leen dus niet zomaar aan iedereen mijn trailer/auto uit.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:47

Wij leenden altijd de trailer van een kennis omdat wij er toen zelf nog geen hadden. Ik was toch altijd wel een beetje huiverig, zelfde geld schrikt het paard en geeft hij toch een finale knal tegen de trailer... Wel deed ik altijd netjes uitmesten en hooi eruit halen zodat als ze hem weer nodig hadden hij in ieder geval schoon was (mag ik hem tenminste nog een keer lenen :P).

Onze eigen trailer vind ik best dat iemand die mag gebruiken als die hem netjes terug brengt en er zuinig mee om gaat, waarom niet? Uiteraard niet aan jan en alleman, maar als je even in nood zit vind ik best dat ze hem kunnen gebruiken.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:00

Ik leen hem niet uit, maar ben wel bereid om in bepaalde situaties zelf met trailer voor een ander te rijden, denk aan naar de kliniek moeten, verhuizen oid.

anouk_zilora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:15

Wij lenen onze trailer eigenlijk nooit uit, iedereen op onze stal heeft ook zelf een trailer maar als iemand het vraagt die we goed kennen mag het denk ik wel

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:09

ik leen m ook niet uit. Heb altijd de trailer van men stal geleend en dat vond ik al niet prettig, het is niet eigen en ik was bang dat ze wat stuk zou maken omdat ze nogal raar kan doen op de trailer.
Ben heel blij dat ik zelf een trailer heb kunnen kopen, het is dan wel geen nieuwe trailer maar ben er wel zuinig op en ben niet van plan hem zomaar uit te lenen. Noodgevallen lijkt me een ander verhaal.

Lynn_Cookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:09

Jahoor,
Zodra ik mijn trailer heb wel.
Voor een klein bedrag mogen mijn stalgenootjes of andere bekende mijn trailer echt wel mee nemen.
Weet zelf hoe vervelens het is als je weg wilt/moet maar altijd vervoer moet regelen.
Gewoon als er wat gebeurd is het hun verantwoording en taak om het te maken,
Verder geen probleem :)

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:30

Vroeger werd mijn trailer nog al eens aan mensen uitgeleend (hangt er wel van af wie), tegenwoordig doet mijn vader de transporten :-), maar dan hangt het er nog van af voor wie en wanneer. Hij heeft namelijk steeds mijn auto hiervoor nodig...

Ik moet zeggen dat sinds mijn vader het transport zelf doet, de trailer veel properder terug komt...
Daarvoor werd hij zelfs niet uitgeborsteld als er een paard in stond en dan was er steeds een borstel in de trailer aanwezig (die is trouwens ook weg nu -O- )