Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wisselkoning schreef:Eh...... is het geen optie om gewoon een nieuw paspoort op te vragen bij KWPN? Gewoon doen alsof jij volledige eigenaar bent. Als de ex-mede eigenaar komt dat het paard van haar is dan kun je haar vragen waar dat staat beschreven. Een paspoort is geen eigendomsbewijs. Je kunt het erop gooien dat zij het gestolen heeft van je. Andere optie is dat je het paspoort bent verloren. Jij betaalt nu tenslotte het stalgeld, dus jij kunt aantonen eigenaar te zijn. Paspoort is alleen een registratiebewijs en heeft geen enkele juridische waarde als eigendomsbewijs.
Mocht ex-mede eigenaar toch blijven volhouden dat zij mede eigenaar is, nou heel simpel..... laat haar dat maar eens bewijzen.
Verder...... haar gewoon lekker blij laten zijn met dat paspoort.

Dobbelicious schreef:wat ik me afvraag, hoe gaat zij bewijzen dat het paard voor de helft van haar is, als er geen koopcontract is? Als zij niet kan bewijzen dat ze voor de helft eigenaar is, dan komt het er plat gezegd toch op neer dat zij het paspoort gestolen heeft?
Nu nog een koopcontract opstellen en zij wil het niet ondertekenen, dan is zij dus ook geen mede-eigenaar toch?
Vjestagirl schreef:Dobbelicious schreef:wat ik me afvraag, hoe gaat zij bewijzen dat het paard voor de helft van haar is, als er geen koopcontract is? Als zij niet kan bewijzen dat ze voor de helft eigenaar is, dan komt het er plat gezegd toch op neer dat zij het paspoort gestolen heeft?
Nu nog een koopcontract opstellen en zij wil het niet ondertekenen, dan is zij dus ook geen mede-eigenaar toch?
Volgens die redenatie kan de TS ook niet bewijzen dat ze de eigenaar is...
rachelle92 schreef:Vjestagirl schreef:Jup, maar niet dat ze je eigendom is.
Klopt, maar dat kan niemand. Ik heb dan wel meer bewijs dan zij..
rachelle92 schreef:Ja, maar als ze in twijfel zouden trekken wie eigenaar is zal de vorige eigenaar niet moeilijk doen, zij wil namelijk geen paard meer.
Ik zie de vorige eigenaresse volgende week, dus dat zou ik kunnen doen. Maar moet de mede-eigenaar dan niet ondertekenen ofzo?