Aukelizzy schreef:Volgens de verkoper destijds brengt zegengeld geluk dus ik durf het niet uit te geven.... Zelfs in tijden van crisis blijft de 50 euro in zijn lijstje...
Brengt het ook echt geluk dan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ShauniBef schreef:Aukelizzy schreef:Volgens de verkoper destijds brengt zegengeld geluk dus ik durf het niet uit te geven.... Zelfs in tijden van crisis blijft de 50 euro in zijn lijstje...
Brengt het ook echt geluk dan?
stef schreef:Bestaat het nog?
Vroeger kreeg je als je een paard kocht, een "geluks tientje" ofwel "Zegen geld". Dit werd bij de papieren van het betreffende paard gestoken, en werd niet uit gegeven. Ik vind het ergens wel een mooie traditie eigenlijk, maar vroeg me af of het nog van deze tijd is?
Tegenwoordig is het vijf euro trouwens.
NatasjavE schreef:Het geld brengt niet zo zeer geluk. Het brengt ongeluk om je paard helemaal af te betalen. (je zal net zien heb je hem helemaal betaald...gaat ie dood...dat idee zeg maar.)
LindyH schreef:Toen ik een paard kocht heb ik een tientje zegengeld gekregen. Dat is nu 7 jaar geleden.
Ik hoorde toen trouwens dat dat zegengeld vroeger niet werd bewaard, maar direct werd uitgegeven aan een borrel. Zo van "Hier, drink maar een borrel van mij." Die borrel werd dan wel weer gedronken op de goede aankoop.