Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Selka schreef:Gypsy schreef:Oh ok, nu daar ging het ook om ofwel die ene pensionklant eruit, of meerdere anderen die zouden vertrekken, vandaar. Vond het wel heel toevallig. Aan mij zou zo iemand geen goede hebben.
@Selka: Tijdens een rustpauze bij een buitenrit staat mijn paard zo vaak aan een hek of boom. Niks zieligs aan hoor.
Dus jij laat je paard onbewaakt aan een boom vast staan? Een hele dag? Of dagen? Zo ja, dan vind ik dat ook zielig ja
Dat dier heeft niks verkeerd gedaan en heeft niet om die eigenaar gevraagd, maar is zometeen wel degene die aan een boom staat zonder eten en drinken voor weet ik veel hoe lang. Dat vind ik niet kunnen nee.
Als jij je paard naast je neer zet aan een halster en erbij blijft, prima jouw paard!
jiehaaa schreef:Wat maakt het uit waarom ze weg moet? Feit is dat ook de pensionhouder het contract mag beeindigen. Uiteraard met inachtneming van de opzegtermijn.
Als iemand dan WEIGERT te vertrekken, dan levert dat inderdaad narigheid op, helaas. Die had voorkomen kunnen worden als de klant zich had geconformeerd aan de opzegtermijn zoals die al dan niet mondeling is overeengekomen.
Douraque schreef:Ariebren schreef:@Douraque
We hebben het over een paard wat op een manege, pensionstal staat.
Dus verkopen mag niet. !!
Ga maar eens googelen op retentie en paard.
Ik kan googlen wat ik wil, maar ik heb op kantoor uitspraken van de rechter liggen die het tegendeel bewijzen.
Retentierecht is het goed onder je houden totdat er betaald wordt, wordt er niet betaald ben je gerechtigd om het goed te verkopen. En een paard is nog altijd een goed, privaatrechtelijk is er geen onderscheid in dieren en goederen.
GamblersCup schreef:Zolang de stalhouder hier z'n werkelijke reden niet verteld, is dat geen discussiepunt

gekvanfleur schreef:GamblersCup schreef:Zolang de stalhouder hier z'n werkelijke reden niet verteld, is dat geen discussiepunt
Das dan leuk, kom je op een nieuwe stal...binden ze je paard aan de boom of geven ze hem aan een handelaar mee omdat een paar meiden je niet mogen en je weg willen hebben....lekker legaal ook allemaal..
Douraque schreef:Ariebren schreef:@Douraque
We hebben het over een paard wat op een manege, pensionstal staat.
Dus verkopen mag niet. !!
Ga maar eens googelen op retentie en paard.
Ik kan googlen wat ik wil, maar ik heb op kantoor uitspraken van de rechter liggen die het tegendeel bewijzen.
Retentierecht is het goed onder je houden totdat er betaald wordt, wordt er niet betaald ben je gerechtigd om het goed te verkopen. En een paard is nog altijd een goed, privaatrechtelijk is er geen onderscheid in dieren en goederen.
FladieShop schreef:Ik kan jullie vertellen dat het niet gaat om iemand die weg moet omdat ze niet goed in de groep ligt. Het heeft hele andere redenen. Hier willen we dan ook niets verder over zeggen, graag jullie begrip hiervoor.
Het gaat ons puur om tips.
gekvanfleur schreef:jiehaaa schreef:Wat maakt het uit waarom ze weg moet? Feit is dat ook de pensionhouder het contract mag beeindigen. Uiteraard met inachtneming van de opzegtermijn.
Als iemand dan WEIGERT te vertrekken, dan levert dat inderdaad narigheid op, helaas. Die had voorkomen kunnen worden als de klant zich had geconformeerd aan de opzegtermijn zoals die al dan niet mondeling is overeengekomen.
ahah, zullen we daar eens over discusseren...
Stel hé, stel..dat russel gelijk heeft en dat dat de situatie is...dan maakt dat volgens jou niet uit??
Ben jij dan ook het type dat vindt dat het gespeste jongetje dat van school wordt gestuurd omdat hij zijn overleden vriend verdedigd gewoon niet moet zeiken en moet gaan...want hé...de school zegt dat hij wegmoet en de reden maakt niet uit..
Ik zou het fijn vinden als het hele verhaal boven tafel komt en dan doel ik op wat nu het probleem is met de nieuwe klant..want ik heb mijn twijfels en ken net als russel die types wel...

Ariebren schreef:Een paard is een dier.
Dus geen goed.
Was het maar zo makkelijk.