Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
FlyAway schreef:bliksempie schreef:Ik had gister 5 jagers op m'n erf en tussen de paarden en de shets lopen
En dan heb ik het over nog geen meter afstand! Heb ze van me erf afgewezen maar wilde niet weggaan want hun zeiden dat ze het recht hadden om op mijn erf te jagen.. Uiteindelijk zijn ze weggegaan en heb ik de politie gebeld. Er is vorige week ook een eend van mij doodgeschoten en dit waren eenden jagers..
Als jij de eigenaar bent van jouw erf en jij hebt geen toestemming gegeven om op jouw terrein te jagen, dan moeten ze maken dat ze wegkomen!
) En als je dan vraag of er dan geen bordje gezet kan worden om onschuldige wandelaars te waarschuwen dat ze hagel of een duif op hun hoofd kunnen krijgen, dan krijg je als antwoord dat we zeker uit de stad komen, anders zouden we het wel begrijpen
. En vervolgens melden de heren vol trots dat er binnenkort ook nog eens reeën vanaf het pad geschoten zullen gaan worden, want er zijn te veel. En als je vraagt hoe ze vaststellen dat er teveel zijn, dan is het antwoord; ze worden aangereden. Ja, dat begrijp ik, als je 100 rijdt waar je 60 mag, waar borden staan om te waarschuwen voor overstekend wild, dan worden ze aangereden.
Shirley schreef:Misschien omdat ze zelf eigenlijk ook wel weten dat hetgeen ze doen niet door de beugel kan ?
Als iemand mij iets vraagt over mijn hobby, dan sta ik ze vriendelijk te woord, nodig ze uit om eens te komen kijken en voel ik totaal niet de noodzaak om mezelf te gaan verdedigen voor hetgeen ik doe ...
BBolluijt schreef:Voor iedereen in belgie die meer over dit onderwerp wil weten is het jacht decreet te downloaden op http://www.vogelbescherming.be/site/ima ... 11_WEB.pdf.
Percy schreef:BBolluijt schreef:Voor iedereen in belgie die meer over dit onderwerp wil weten is het jacht decreet te downloaden op http://www.vogelbescherming.be/site/ima ... 11_WEB.pdf.
Dat is een pak tekst die ik nog eens zorgvuldiger ga doorspitten maar ik schrik wel van het feit dat ze verwilderde katten mogen schieten.
Hoe zien ze van een afstand of een kat verwilderd is? Die van mij zijn super huiskatten maar wel schuw naar vreemden toe. Dat wordt hun woord tegen het woord van de katteneigenaar.
Hoe komen jullie er achter wie er bij jullie in de omgeving jaagt? Ik wil ook wel in gesprek met de jagers hier zodat mijn katten met rust gelaten worden en mijn paarden veilig zijn.

Citaat:Artikel 16
3.
Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.
lidaju schreef:Ik zou NOOIT toestemming geven om op mijn land te jagen, snap niet dat iemand dat wel doet!!