eldie schreef:Zat hier mee te lezen en begon al bij mezelf te denkenToen ik mijn huidige paard kocht, bleek het ook een luchtzuiger te zijn. De veearts gebeld en die heeft gekeken in hoeverre de tanden/kiezen afgesleten waren. Hieraan is te zien of het paard veel luchtzuigt. Bij mijn paard was het te verwaarlozen. Ook zei hij tegen mij dat ik aan moet tonen dat het paard bij de vorige eigenaar ook al dit gebrek vertoonde. Dit kan door bijv. contact op te nemen met de veearts van de vorige eigenaar. Ik heb dit alles niet gedaan en na een gewenningsperiode zuigt dit paard niet meer.
Dus aan de slijtage van het gebit kun je aantonen of het paard inderdaad een fanatieke luchtzuiger is of niet. Dan moet de nieuwe eigenaar ook nog aantonen dat het paard het bij jou ook deed.
Ik zou me dus niet zo druk maken en het paard niet terugnemen.

Want jij geeft hier het sluitend anwoord of dit paard net begonnen is op stal met de deur op te vreten of dat ie dat al jaren doet.
In laatste geval is TS naar mijn idee dan niet eerlijk richting verkoper als je dat verzwijgt.