op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:56

Ik snap dat nooit niet hoor.
Ook niet van pensionstallen die bijv op zondag dicht zijn.
Ik wil bij mijn paard wanneer het mij uitkomt, niet de staleigenaar.
Dan moeten ze imo geen paarden van anderen op het terrein nemen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:56

Met dieren kun je wat mij betreft niet aan sluitingsdagen doen. Een dier heeft iedere dag dezelfde verzorging nodig, dus een sluitingsdag is wat mij betreft dan ook echt not-done. Goed besluit dat je gaat verhuizen.

Dat een bedrijf een dag dicht is voor bezoek van buitenaf, of voor manege klanten, prima, maar eigenaren moeten gewoon hun paard kunnen verzorgen. Zou hooguit accepteren als er een regel zou zijn van "liever niet op maandag ochtend, maar als het niet anders is, ben je welkom"

Stallen genoeg waar je het prima gaat hebben (en je paard ook), dus gewoon springen!

Chaos

Re: op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:58

Ik had allang mijn spullen gepakt, rare regels...

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:06

Daar zou ik ook niet blij van worden. Ik wil naar m'n paard kunnen op de momenten dat het mij uitkomt en daarin niet afhankelijk zijn van m'n staleigenaar.
Natuurlijk kan ik het begrijpen als ze 's avonds na 22 uur liever rust op het terrein willen, maar een hele dag gesloten vind ik not done :n

Goed dat je gaat verhuizen, zou ook zeker duidelijk aangeven dat deze nieuwe regel de reden van je verhuizing is.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:20

Ik ben zo blij met mijn plekje. Ik heb zelfs wel eens bij mijn pensionhouder op de bank geslapen toen mijn paard heel ziek was. Ik snap best dat manegeklanten niet welkom zijn maar pensionklanten moeten altijd de kans krijgen naar hun paard te gaan. Bij de manege was het vroeger zo dat je op zondag na 15.00 uur niet meer het terrein op kon. Maar bij ziekte was het altijd mogelijk. Maar op maandag was de manege gesloten dan waren ze aan het uitmesten. Ik ging dan helpen zag ik mijn paard toch nog. :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:21

wat vinden de andere klanten ervan? Kunnen jullie niet met een (grote) groep bezwaar maken?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:36

Je betaalt 300 euro? En dan lees ik ook nog in je posten dat je emmers moet neer zetten omdat het zo lekt? Nou dan kan je voor dat geld zeker wat beters krijgen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:40

Oef... maareeh.. gaan de staleigenaars dan alle paarden die dag van beweging voorzien e.d.?
En dus been afspuiten, medicijnen geven e.d.?
Anders (en sowieso als ik het zo hoor met emmers e.d.) een andere stal zoeken?

Kwa prijs.. sta je in centrum A-dam o.id.? Want geen volpension (zelf buitn en binnen zetten) en lekkende stallen, en dan die prijs? moet haast wel :P

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:09

En wel gaan verhuizen op zondag he!.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:29

Wat een rare gang van zaken zeg! Dan moet je imo geen pensionstal hebben als je niet dagelijks mensen over de vloer wilt hebben. Ik rijd zelf les op een manege/pensionstal die op zondag in dit geval gesloten is maar dat dan alleen voor manegeklanten, pensionklanten mogen altijd komen. Wel is er een sluitingstijd maar dat vind ik alleen maar normaal. Daar kan je rekening mee houden. Maar een hele dag niet komen? Dikke no-go. Als je eigenaar van een paard of meerdere bent moet je ten alle tijden er naar toe kunnen. Belachelijke regel dus, maar gelukkig ga je nu wat anders gaat zoeken. :)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:39

Jemig, wat een verhaal |(
Iig goed van je dat je de keuze hebt gemaakt om ergens anders na toe te gaan :j
En verder wil ik je sterkte wensen voor jezelf :o
40 jaar op dezelfde stal is niet niets :\
Ik hoop van harte dat je een stal vindt, die goed is je voor je paarden en waar jij je ook iig weer welkom voelt Y;(

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:03

Cowgirl schreef:
En wel gaan verhuizen op zondag he!.

Op maandag ;)

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 09:35

Diaz schreef:
Oef... maareeh.. gaan de staleigenaars dan alle paarden die dag van beweging voorzien e.d.?
En dus been afspuiten, medicijnen geven e.d.?
Anders (en sowieso als ik het zo hoor met emmers e.d.) een andere stal zoeken?

Kwa prijs.. sta je in centrum A-dam o.id.? Want geen volpension (zelf buitn en binnen zetten) en lekkende stallen, en dan die prijs? moet haast wel :P

Sta in Belgie......
300 euro is in deze contreien echt een normale prijs.....als het dakt niet lekt toch.....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:37

Ik snap best dat na 40 jaar (!) en altijd tevredenheid dit als een mokerslag komt. Je paard wil je gewoon vertrouwd hebben staan en nu moet je een grote sprong maken. En zéker als het door de regels komt en niet door de situatie van bijv. weidegang, trainingsfaciliteiten etc waardoor je in eigen belang zo'n keus maakt.

Hoop dat je voor jezelf weer een leuke en vertrouwde plaats vindt voor je paarden. Succes!

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:42

waar in belgie sta je?? mag via pb!

Maar ik ging toch een andere stal zoeken!! Bij ons kan je 24 uur per dag bij de paarden, we hebben zelfs licht voorzien, voor het geval je op een zondag heel vroeg wil komen rijden, oid...ik ging regelmatig om 8 uur al rijden op zondagochtend...

En wie verzorgd er dan de paarden die bijvoorbeeld 3 keer per dag moeten stappen door blessure's ofzo?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:45

Ik zou een andere stal zoeken, ik wil altijd bij mijn paard kunnen komen.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:49

Goed dat je gaat, wel moeilijk naar die 40 jaar natuurlijk, maar dat heeft die stal aan zichzelf te danken. Misschien is de volgende stal nog wel leuker en ben je straks blij dat je bent gegaan!

Ik zou ook weggegaan zijn, als ik in jouw schoenen stond. Een rustdag kan best, als de stal dat graag wil, maar ik vind dat ze voor mensen die echt niet anders kunnen of mensen met paarden die dagelijkse verzorging nodig hebben toch wel een uitzondering moeten maken. Dit kun je niet maken, naar de mensen niet en naar de paarden toe niet.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:49

Je moet altijd naar je paard kunnen gaan. Wat nou als je paard ziek is op maandag? Ik vind dit heel raar van de staleigenaren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:50

Dat ze een dag hebben, dat ze bv de kantine sluiten en gewoon met rust gelaten willen worden, prima. Maar eigenaren weg houden van hun paarden kan IMO niet, al zou je maar 20 euro betalen.
Ik zou een andere stal zoeken. En als ik dan lees dat je 300 euro betaald, sjeumig, voor dat geld moet je toch wel altijd bij je paard kunnen zeker. Alsof ze er last van hebben als de eigenaren zich lekker met hun eigen dier bezig houden? :?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:08

regels aan je laars lappen, gewoon gaan!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:02

eclair98 schreef:
regels aan je laars lappen, gewoon gaan!

ja dat schiet op :? En dan... Dan ga je toch niet met een fijn gevoel naar stal? Uiteindelijk geeft dat alleen maar meer problemen en voor je het weet staat je paard bij je voor de deur aan een lantarenpaal geknoopt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:54

en dan gewoon weg gaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:57

Wow, dat je dat pikte en er nog staat.

Ik was al per direct vertrokken, zijn ze helemaal gek zeg, het is wel jouw dier wat daar staat.

Vertrekken dus.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:59

op een dag helemaal sluiten vind ik echt niet kunnen.. mensen moeten wel bij hun paard kunnen komen om wat voor reden dan ook of op wedstrijd of na les kunnen.

hier is het zondags zelf na buiten doen. en alles mag, maar wij zelf doen alleen het hoognodige en in overleg is er wel wat mogelijk in bepaalde situaties.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:04

Hele goede beslissing dat je gaat verhuizen! :)

Een sluitingsdag vind ik inderdaad prima, of aangepaste tijden op een bepaalde dag.. maar ze kunnen je imo geen hele dag verbieden naar je paard te gaan!