Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gap schreef:magic12 schreef:Toevallig heb ik hier laatst een artikel over geschreven op mijn blog. Mijn trailer staat nu ook bij de garage. Niet omdat er iets aan was, maar gewoon ter controle. Wij hebben onze trailer een paar jaar geleden nieuw gekocht, maar vind het toch fijn om hem te laten controleren. Er staat wel een paard achterin van 600 kg en wil dan ook dat deze veilig staat. Ik zeg ook laat elk jaar controleren!
Het is al super dat je je trailer hebt weggebracht, toch wil ik je een tip meegevenals je trailer bij een garage staat kijken ze waarschijnlijk alleen naar het technische gedeelte (dit weet ik omdat wij naast ons paardentrailerbedrijf ook een autobedrijf hebben en onze jongens daar ook op die manier kijken) het wezenlijke verschil met een paardentrailerbedrijf is, de manier van kijken en meedenken, als je de trailer gaat halen check dan zelf je kitnaden, vooral in de wielkasten, want daar gaat het dus heel vaak mis
Joram schreef:Verbaast mij helemaal niks!
Typische Hollandse zuinigheid.
Jammer dat jullie remmen niet mee had genomen, weet zeker dat je rot zal schrikken. Je gaat toch ook niet met een auto de weg op waarvan de remmen niet goed zijn![]()
Van zomer ree met auto op snelweg achter de stoet van de zwarte cros met al die carvens. Daar werd je ook echt niet blij van als zeg wat gevaarlijk materiaal tussen zatEn dan maar hopen dat goed gaat. Niet dus want eentje kreeg klapband waardoor er meteen file stond van minstens half uur.
Zelf heb ik bewust een aluminium trailer met kunstof bodem gekocht. Als je kijkt wat een houte trailer aan onderhoud nodig heeft en kost dan is aluminium op langer termijn gauw goedkoper.
Ariebren schreef:Sinds de invoering van APK voor de auto is er een hele hoop, onbetrouwbare troep, van de weg gehaald.
Ik denk dat binnen een paar jaar de keuring voor aanhangers weer terug komt in Nederland.
Diverse landen in de EU hebben dat nog steeds.
Charaz schreef:Ariebren schreef:Sinds de invoering van APK voor de auto is er een hele hoop, onbetrouwbare troep, van de weg gehaald.
Ik denk dat binnen een paar jaar de keuring voor aanhangers weer terug komt in Nederland.
Diverse landen in de EU hebben dat nog steeds.
Lijkt me niks mis mee, zeker niet als je er levende dieren in vervoerd. Onze trailer is dit jaar ook gekeurd, wij hebben hem bij aanhangwagencentrum in Roosendaal gebracht.
Marjo89 schreef:dat vind ik dan weer zo typisch hollands, wat kost het..
stel dat het nu heel veel kost doe je het dan niet ?
nickynicole schreef:Ik vind het door ervaring nog al dubbel. Ik heb een redelijk nieuwe trailer, ca 7 jr oud. Mijn trailer ging ieder jaar naar een erkend bedrijf om BOVAG te laten keuren. Tijdens deze keuringen zijn er behoorlijk wat dingen over het hoofd gezien bleek achteraf. Voorbeeld is remmen niet goed nagekeken, profiel en soort banden niet goed nagekeken, dissel die niet altijd goed om de trekhaak sluit (gelukkig controleer ik dat altijd zelf na aankoppelen), één wiel dat aanloopt bij het achteruit rijden... Hele waslijst nu ik het er zo opzet. Ik heb afgesproken met mijn garage, waar ik de auto breng voor beurt en APK, dat zij ook mijn trailer nakijken. De man van de garage heeft vanuit het verleden ervaring met trailers, vrachtouto's en ander soort opleggers. Bovengenoemde zaken vonden zij tijdens de eerste x. Dus om nou te zeggen dat alles wat BOVAG is ook gelijk goed is...... Maar wel een hele goede actie. Blijft bijzonder dat mensen bezuinigen op kwaliteit van de trailer als je daar je grote liefde mee vervoerd.