Problemen met koper van mijn (ex)paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Problemen met koper van mijn (ex)paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:51

Maar zelfs met 1 op 4 rijden kom ik niet op 200- euro uit met de huidige benzine prijs en je km`s , hoe kom jij aan 200- euro dan?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:56

Ze moet ook een trailer huren begreep ik. Maar goed als de nood hoog is en ik thuis weg kan ben ik wel bereid om tegen een kleine vergoeding het paard weg te brengen.. Mijn auto loopt met trailer ongeveer 8ltr per 100 km en is een diesel

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:57

Ik had het via pb ook al aangeboden, maar zelfs trailer huren kost toch geen 100- euro?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 09:58

Nou via Nijmegen verkopen ik ga geen paard meer zo maar in 4 dagen verkopen
Ik wil zelf de eventuele koper ook fatsoenlijk kunnen zien en spreken het gaat hier om een paard niet om een stukje playmobil

Ik heb wel contact met een bokker maar ik verkoop liever geen kreupel paard daar heb ik geen zin in :n

Je moet ook niet vergeten dat we een trailer moeten huren en dat we in die tijd wat er in steekt ook geld kunnen verdienen ;)
minimaal 1,5 uur rijden heen en 1,5 uur terug
Tussen door zul je vast nog met die mensen een gesprek aan gaan of met de stal eigenaar al heb ik daar totaal geen behoefte aan op het moment oke met de stal eigenaar wel

Morgen ga ik er heen en ga ik kijken hoe het met hem is want als hij te erg kreupel is dan ga ik hem niet laden met alle gevolgen van dien....
Maar daar kan ik nu nog niet over oordelen en bekijk het me even aan
Ik neem zn 100 grams dekentje mee de stal eigenaar vroeg dit omdat hij enorm weinig vacht heeft en zn haren veel overeind staan
Hij is een volbloed en hier altijd op en top verwend met de dekentjes
Dus ik neem een 100 en voor de zekerheid een 200 mee
Sleur maar 2 sets stalbandages mee mocht het niet in de hoef zitten
Neem het liever voor niets mee dan dat ik het nodig heb en niet bij heb

En verder laat ik het een beetje op me afkomen

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:02

Wat fijn dat de stal eigenaar nog wel naar hem omkijkt en om dekens vraagt!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:04

Dus je gaat hem morgen halen? Fijn!
Jammer dat ik moet werken, ik woon een kwartiertje van Nijmegen af, dan had ik best met je mee gegaan.. Maar helaas.
Succes morgen, komt vast goed.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:06

Ik denk dat ik niet op je route lig, anders had ik ook met je mee gewild.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 10:10

Ik ga hem van het weekeind halen waarschijnlijk
Ik heb zelf namelijk geen E rijbewijs ;) ik ben dr wel mee bezig heb vanavond les daarom red ik het ook niet om vandaag nog te gaan

Ik ga er morgen wel heen om wat spulletjes te brengen zodat hij wel normaal verzorgt kan worden al heeft de stal eigenaar geen tijd verder voor m maar hij vind het fijn om toch die paar minuutjes mijn paard te verzorgen en daar ben ik ook heel erg blij om :)
En ik zal deze man ook vast en zeker een kleinigheidje geven hij wilt geen vergoeding of iets dergenlijks
Maar een bloemetje of een doosje bonbon's zal vast wel gewaardeerd worden denk ik

Deventer is een beetje uit de route inderdaad haha
Daarbij moet ik ook nog even langs mijn ouders in Venlo om daar wat op te halen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:31

Moet ik vanavond rijden dan met trailer? Als je toch al die kant opgaat anders heb je 2 x kosten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 12:37

Ik heb vanavond les tot 8 uur wat ik niet kan af zeggen
Hoe zit jij eventueel morgen?
Ik ga even overleggen met mijn vriend

Ik reis gratis met het OV
Dus rijd naar het station en pak daar de trein dus dat zijn gelukkig de kosten niet :+

Wel heb ik al contact met een bokker zij gaat zolang voor Rainbow's zorgen tot ik hem kan komen halen
Dat is dan gelukkig ook het enigste pluspuntje

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:57

Ik vind het heel erg om dit te lezen. TS heeft Rinus (ok hij heet nu 'Freedom's Rainbow Dancer, maar voor mij blijft het gewoon Rinus) van mij (ook voor een habbekrats in twee termijnen!) gekocht bijna 2 jaar terug. We hebben het er heel duidelijk over gehad dat ik een BLIJVEND thuis wilde voor Rinus en geen gesleep meer wilde voor het paard. Nog geen jaar later stond hij al te lease aangeboden. En nu weer te koop. Beide keren zonder mij daarover in te lichten, met een foto van mijn hand en met een advertentietekst waar ik 'mijn' paard niet in herken. Ik had echt wat anders voor ogen toen ik hem destijds met veel pijn en moeite verkocht.
Ik heb oprecht spijt dat ik hem destijds niet heb laten slachten.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:03

Irre schreef:
Ik vind het heel erg om dit te lezen. TS heeft Rinus (ok hij heet nu 'Freedom's Rainbow Dancer, maar voor mij blijft het gewoon Rinus) van mij (ook voor een habbekrats in twee termijnen!) gekocht bijna 2 jaar terug. We hebben het er heel duidelijk over gehad dat ik een BLIJVEND thuis wilde voor Rinus en geen gesleep meer wilde voor het paard. Nog geen jaar later stond hij al te lease aangeboden. En nu weer te koop. Beide keren zonder mij daarover in te lichten, met een foto van mijn hand en met een advertentietekst waar ik 'mijn' paard niet in herken. Ik had echt wat anders voor ogen toen ik hem destijds met veel pijn en moeite verkocht.

Was er een medische reden om hem te laten slachten? Wat naar voor jou dat je dit zo van een afstandje moet bekijken.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:06

Ik kan helaas ook niet in de toekomst kijken Irre
Dat mijn leven anders zou lopen dan geplant
Dit is voor mij ook een hele moeilijke keuze geweest
Ik heb jou toen ik het besluit genomen heb gewhatsappt en gesmst maar nooit geen gehoor op gehad

Ik wou dit ook allemaal niet want dit verdient hij echt niet
Maar om een super goed paard te laten slachten uhhhm nee dat zou echt niet in mijn hoofd op komen
Hij is kern gezond en heeft een heel leven voor zich hij is nog harstikke jong
Daarbij zou je hem zelf naar een handelaar verkopen als hij niet snel genoeg weg was

Ik doe ook al 2 nachten geen oog dicht
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 12-09-12 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:07

Irre schreef:

Dit klinkt wellicht (maar niet zo bedoeld) enorm cru, maar verkocht is verkocht. Zo simpel is het. Dat TS het paard dan opnieuw verkoopt is vervelend, maar daar heb je feitelijk niets meer over te zeggen of mee te maken.
Daarbij is het wel duidelijk dat TS moeite doet voor het dier, anders had ze hem ook door de 1e de beste voor een schijtbedrag op kunnen laten halen bij de huidige stalling.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:09

Leonoor je hebt gelijk

En irre wat houd je tegen je mag hem voor mij voor het zelfde bedrag terug kopen hoor
Mijn vp is namelijk het zelfde als wat ik er voor betaalt heb

Daarbij is het paard niet in 2 termijnen betaalt en hebben wij het bedrag in een keer over gemaakt

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:10

Irre schreef:

Dat is wel sneu maar helaas kan niemand in de toekomst kijken.
Ik heb ook een paard voor het leven gekocht maar het zou zomaar kunnen dat ik mijn baan kwijt raak of wat dan ook. Lekker reactie krijg je dan....

Sneu maar verkocht is verkocht

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:12

Irre, ik ben ook wel benieuwd waarom je hem had willen laten slachten? Is hij niet gezond?

En inderdaad ga ik verder met Leonoor mee... verkocht is verkocht. Al wil TS hem elke week aan een ander uitlenen; het is haar paard. Je eisen, rechten (en gelukkig ook plichten) komen te vervallen zodra je een dier uit handen geeft.
Wat overigens niet wegneemt dat dit voor jou uitermate pijnlijk zal zijn.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:14

Vooral het zinnetje
''Ik heb oprecht spijt dat ik hem destijds niet heb laten slachten.''
Stoort mij enorm
Wie gaat nu een kern gezond paard die zo veel toekomst voor zich heeft slachten
Ik kan enkel mijn best doen om hem een goed huisje te geven
En als jij de zeggen schap over ''rinus'' weer wilt hebben wie houd je er van tegen om hem terug te kopen?

hij gaat heus niet zo maar weg dr zijn genoeg mensen geweest maar waar ik een slecht gevoel bij heb gehad
Of mensen die belden waar ik al zo iets had van dat word het niet dan staat hij over een half jaar weer ergens anders
je doet net of ik een dieren mishandelaar ben

Dat van het slachten heb ik trouwens nooit wat over geweten alleen dat hij anders naar een handelaar zou gaan
Ik ben benieuwt waarom je dat zou willen doen
Heb je soms iets te vertellen wat je bij de verkoop nooit vertelt heb?
Zo ver ik weet is hij kern gezond rontge en klinische keuring was perfect dus...
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 12-09-12 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:14

Gentlegiant schreef:
Ik heb vanavond les tot 8 uur wat ik niet kan af zeggen
Hoe zit jij eventueel morgen?
Ik ga even overleggen met mijn vriend

Ik reis gratis met het OV
Dus rijd naar het station en pak daar de trein dus dat zijn gelukkig de kosten niet :+

Wel heb ik al contact met een bokker zij gaat zolang voor Rainbow's zorgen tot ik hem kan komen halen
Dat is dan gelukkig ook het enigste pluspuntje

Morgen vanaf 1300 klaar met werk en tijd om te gaan

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:15

Ik ga je even pbén

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:16

jeetje zeg wat een verhaal zeg, hoop dat je eruit kan komen en wat betreft Irre dat is het risico van het vak, als ik mijn paard zelf niet meer kan betalen hoe pijnlijk dat het dan ook is dan wordt ze verkocht ,je hebt het paard tenslotte ook verkocht en verkocht is verkocht en dan heb je er helaas niks meer over te zeggen hoe pijnlijk het ook is

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:18

Zonde als je hem had laten slachten, het is een super mooi beestje!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:18

Ik lees het vaker hoor: 'alleen voor blijvend tehuis te koop' maar dat kan niet. Die verwachting biedt schijnveiligheid. Ik denk dat Irre bedoelt dat ze hem liever had af laten maken dan de handel in willen zien.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:20

Hij zou naar de handelaar gaan als hij niet voor die en die tijd weg was
Maar goed dit is mijn topic en gaat niet over het slachten of weet ik wat

Irre als je ergens problemen mee hebt kun je me altijd een prive bericht sturen
En je weet dat je hem altijd terug kan kopen
Ik ben niet zo egoïstische

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:23

Ik heb niks gehad per SMS of whatsapp en heb toch echt nog hetzelfde nummer.
Nee er was geen medische reden om hem te slachten nee. Paard was kern gezond. Ik wilde hem daarom de kans geven om via een koper of anders een handelaar toch nog op een goed adres te komen. Maar die garantie heb je inderdaad niet. En nu wenste ik dat ik hem had laten slachten. Dan had Rinus niet meer van hot naar her gesleept te hoeven worden, wat erg veel stress geeft bij hem. En dan had ik niet steeds wakker hoeven liggen over de vraag of 'mijn' paard het wel goed heeft. De beslissing om hem te verkopen heeft me jaren gekost. Maar ik heb er echt spijt van.
Ik had hem overigens niet van je terug gekocht hoor.. ik probeer het van me af te zetten. Rinus past niet meer in mijn leven, we zijn elkaar ontgroeid. Daarnaast kan ik het niet betalen. Maar dat betekent niet dat het niet ongelofelijk veel pijn doet dit. Ik volg je al bewust niet meer op bokt en hyves omdat ik de foto's niet kan aanzien. Nou ja, laat maar.... In mijn geval was jij nu ook pissig geweest denk ik. Ik ga er verder geen woorden over vuil maken. Ik hoop oprecht dat hij goed terecht komt.
Sorry voor mijn frustratie.

En ik weet donders goed dat eenmaal verkocht verkocht is. Het is ook niet reeel om een blijvend huis te verwachten. En daarom probeer ik het ook los te laten. Maar ik ben ook gewoon een mens met gevoel. En mijn gevoel voor dit paard zit nou eenmaal hoog. Ik ben er niet op uit om hier een rel te ontketenen. Ik zal er verder over zwijgen.