Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:04

Citaat:
Helaas moet je dan een flinke auto hebben, wij hebben een dodge caliber en die mag onze trailer (met paard :D)trekken, maar met deze trailer niet. Ik denk dan ook dat voor veel mensen het gewicht van deze trailer een struikelblok gaat worden (wanneer ze zich aan de verkeersregels willen houden). Nier iedereen heeft een grote/zware auto voor de trailer dan zou je al naar een dodge Ram oid moeten.

Je hebt er genoeg die 3 ton mogen trekken maar dan kun je hem laten terug keuren inderdaad. Ze zijn wel het 1 en ander aan het veranderen met die wetten wat hopelijk gunstig uit gaat pakken.
Anderhalf paards komt als daar genoeg vraag naar is als deze op de markt is.

CK88

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:05

Ik kan zeggen dat hij wel onder de 10 verkocht gaat worden :)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:05

Heb gezocht maar zie het zo niet staan, wordt dit echt een helemaal nieuw merk of een type/lijn van een bestaande producent? Dan heb je wat vergelijk voor de kwaliteit.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:06

Fantast, onzin..
Er zijn tal van jeeps die 2000kg en meer mogen trekken. Daar kom je nooit aan als je trailer maar 900 kg leeg weegt. Wat trouwens echt niet veel is, meeste zitten sowieso boven de 800, je zal er niet gauw lichtere vinden (zeker niet met zadelkamer).
Wat nog niet wilt zeggen dat het comfort (en veiligheid) veel hoger is met een dodge ram (of gelijkaardige 4x4)
Maar ik zie in gewicht geen verschil met andere, dus mag geen struikelblok worden.
Tegen de limiet gaan laden vind ik sowieso NOT DONE.
Maar goed dat is een andere discussie.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd, al die ramen vind ik ook niet alles.
Water en voederbakken zijn wel handig, maar dan moet je je paard los op de trailer zetten (of de koord zo lang laten dat die ook geen nut heeft) anders kunnen ze hier toch nooit van drinken, zeker als dit zo in het midden staat.
Ik heb een trailer met voederbakken (gelijkaardig aan deze op de foto) en daar kunnen de paarden maar net aan als ze willen eten. Ze kunnen hier niet aan als ze vastgebonden staan (en dan spreek ik niet over extreem kort).
Ik zie niet echt handige bevestigingen voor hooizak/net.. of kijk ik daarover?
Ben wel benieuwd naar al die opties, een solarium in een trailer, hoe gaat dat in zen werk?
Ik ben benieuwd naar de prijs.
Die zal nieuw toch al gauw rond de 5500euro zitten gok ik zo (zonder enige optie). Maar ik kan er ook helemaal naast zitten.
Indien ik een beetje correct zit met de prijs, zou ik hem nooit kopen.
Voor die prijs ga ik liever naar een equitrek (met woongedeelte of voor meerdere paarden) of een fautras voor 4 paarden bijvoorbeeld.
Moest de prijs 'goedkoop' zijn wil ik hem best wel is in het echt willen zien.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:06

Casca schreef:
Heb gezocht maar zie het zo niet staan, wordt dit echt een helemaal nieuw merk of een type/lijn van een bestaande producent? Dan heb je wat vergelijk voor de kwaliteit.

Helemaal nieuw

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:09

Ik vind het wel een gaaf ding! Lekker modern. Als het een 2 paards is dan vind ik 900 kilo ook niet echt veel om eerlijk te zijn. Heb de komende jaren geen nieuwe trailer nodig maar als het wel zo was zou ik deze wel overwegen. Waterbak vind ik ook superhandig!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:11

Ik val ook maar in herhaling: Prijs?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:12

Mooi van buiten is 'ie idd niet of eigenlijk ben ik alle associatie met een trailer kwijt. Maar toch heeft 'ie wel wat. Mijn Atec Olympialine zou ik tussen nu en 2 jaar willen vervangen en dit zou best de opvolger kunnen zijn. Maar als ik je goed begrijp, heeft deze trailer vol polyester wanden en zijn de niet verstevigd met hout of constructiepanelen? Wat zorgt dan voor extra stevigheid? Of moet ik me het principe van een polyester boot voorstellen? Ik neem aan dat getest is wat de wanden kunnen hebben als een paard daar tegen aan trapt (inclusief testrapport).

De zadelkamer heb ik nu aan de zijkant van de trailer zitten en dat is handig. Bij de dissel lijkt me verrekt lastig om je zadel erin te hangen. De drinkbak lijkt me wel super, MAAR. Deze is ook van polyester. Uit ervaring weet ik dat paarden knaagdieren zijn, zeker als ze moeten wachten. Dit principe zat ook in mijn Atec maar was binnen de kortste keren zwaar beschadigd ofwel half opgegeten. Wij hebben de bovenkant en voerbakken laten vervangen en deze zijn nu uitgevoerd in rvs. Dat eten ze niet, maar was wel een duur grapje.

Wanneer is deze trailer in NL te bezichtigen/leverbaar, wie is de fabrikant en wat gaat 'ie kosten? Edit: lees net dat het iig onder de 10 is. Dat lijkt me zeker. Je kunt van de grote en betrouwbare merken veel luxe en goede trailers voor dit geld kopen. Dan zou ik toch kiezen voor naam en faam ipv onbekend. Trailers van dergelijke merken blijven redelijk waardevast.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:12

CK88 schreef:
Ik kan zeggen dat hij wel onder de 10 verkocht gaat worden :)

Ze mag duidelijk de prijs (nog) niet vrijgeven, maar geeft wel een richtlijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:15

Fantast schreef:
CK88 schreef:

Sorry!! leeg 900 kilo

Helaas moet je dan een flinke auto hebben, wij hebben een dodge caliber en die mag onze trailer (met paard :D)trekken, maar met deze trailer niet. Ik denk dan ook dat voor veel mensen het gewicht van deze trailer een struikelblok gaat worden (wanneer ze zich aan de verkeersregels willen houden). Nier iedereen heeft een grote/zware auto voor de trailer dan zou je al naar een dodge Ram oid moeten.

Wij hebben een ram, super tevreden van. 5.7 hemi. Inderdaad, mag 3.5 ton trekken en in Amerika zelfs tot 6 ton. Maar moet zeggen dat we vaak auto's zien die 1500 mogen trekken, met een 2 paards trailer er achter, gevuld! Dus denk dat niet veel mensen zich daar iets van aantrekken ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:15

oh kijk nu ook in Nederland...
de millenium van Marquardt.
Was een magneet in 2011 op de equitana.

Hij heeft wel wat weg van de Joker van Westfalia.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:16

Kirrr schreef:
Fantast, onzin..
Er zijn tal van jeeps die 2000kg en meer mogen trekken. Daar kom je nooit aan als je trailer maar 900 kg leeg weegt. Wat trouwens echt niet veel is, meeste zitten sowieso boven de 800, je zal er niet gauw lichtere vinden (zeker niet met zadelkamer).
Wat nog niet wilt zeggen dat het comfort (en veiligheid) veel hoger is met een dodge ram (of gelijkaardige 4x4)
Maar ik zie in gewicht geen verschil met andere, dus mag geen struikelblok worden.
Tegen de limiet gaan laden vind ik sowieso NOT DONE.
Maar goed dat is een andere discussie.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd, al die ramen vind ik ook niet alles.
Water en voederbakken zijn wel handig, maar dan moet je je paard los op de trailer zetten (of de koord zo lang laten dat die ook geen nut heeft) anders kunnen ze hier toch nooit van drinken, zeker als dit zo in het midden staat.
Ik heb een trailer met voederbakken (gelijkaardig aan deze op de foto) en daar kunnen de paarden maar net aan als ze willen eten. Ze kunnen hier niet aan als ze vastgebonden staan (en dan spreek ik niet over extreem kort).
Ik zie niet echt handige bevestigingen voor hooizak/net.. of kijk ik daarover?
Ben wel benieuwd naar al die opties, een solarium in een trailer, hoe gaat dat in zen werk?
Ik ben benieuwd naar de prijs.
Die zal nieuw toch al gauw rond de 5500euro zitten gok ik zo (zonder enige optie). Maar ik kan er ook helemaal naast zitten.
Indien ik een beetje correct zit met de prijs, zou ik hem nooit kopen.
Voor die prijs ga ik liever naar een equitrek (met woongedeelte of voor meerdere paarden) of een fautras voor 4 paarden bijvoorbeeld.
Moest de prijs 'goedkoop' zijn wil ik hem best wel is in het echt willen zien.

Ik heb even gekeken op equitrek, inderdaad ook mooi spul maar wel grote minpunten. Het is niet volwaardig polyester, maar multiplex plaat met dun polyester buitenplaat. Dus snel rot binnenin het hout en minder stevigheid, rubberen bladveren gaan ook minder lang mee. Prijs kwaliteit is niks over te zeggen, gewoon een goede trailer voor een goede prijs.

Deze trailer is volwaardig dubbelwandig polyester met aluminium bodem wat je nergens vind onder de tien met deze luxe. Daarom hopen de makers van deze trailer ook een goede markt aan te spreken op deze manier. Kwaliteit, iets aparts, luxe maar wel betaalbaar.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:17

Alane schreef:

Ja, alleen de joker is er vanaf 33.000 euro :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:18

Wat voor voor- en achterstangen komen er in?
Zijn die in geval van nood ook van buiten los te trekken?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:21

LBLGypsyCobs schreef:
Wat voor voor- en achterstangen komen er in?
Zijn die in geval van nood ook van buiten los te trekken?

Nee, niet het losklik systeem van böckmann. De stangen zijn erg breed en van schuim met leer omtrokken, goed schoon te maken en toch zacht voor het paard. *zoekt foto*

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:25

Marion71 schreef:
Mooi van buiten is 'ie idd niet of eigenlijk ben ik alle associatie met een trailer kwijt. Maar toch heeft 'ie wel wat. Mijn Atec Olympialine zou ik tussen nu en 2 jaar willen vervangen en dit zou best de opvolger kunnen zijn. Maar als ik je goed begrijp, heeft deze trailer vol polyester wanden en zijn de niet verstevigd met hout of constructiepanelen? Wat zorgt dan voor extra stevigheid? Of moet ik me het principe van een polyester boot voorstellen? Ik neem aan dat getest is wat de wanden kunnen hebben als een paard daar tegen aan trapt (inclusief testrapport).

De zadelkamer heb ik nu aan de zijkant van de trailer zitten en dat is handig. Bij de dissel lijkt me verrekt lastig om je zadel erin te hangen. De drinkbak lijkt me wel super, MAAR. Deze is ook van polyester. Uit ervaring weet ik dat paarden knaagdieren zijn, zeker als ze moeten wachten. Dit principe zat ook in mijn Atec maar was binnen de kortste keren zwaar beschadigd ofwel half opgegeten. Wij hebben de bovenkant en voerbakken laten vervangen en deze zijn nu uitgevoerd in rvs. Dat eten ze niet, maar was wel een duur grapje.

Wanneer is deze trailer in NL te bezichtigen/leverbaar, wie is de fabrikant en wat gaat 'ie kosten? Edit: lees net dat het iig onder de 10 is. Dat lijkt me zeker. Je kunt van de grote en betrouwbare merken veel luxe en goede trailers voor dit geld kopen. Dan zou ik toch kiezen voor naam en faam ipv onbekend. Trailers van dergelijke merken blijven redelijk waardevast.

Wat je zegt over de prijs kan ik me niet helemaal in vinden? Geef eens een trailer voorbeeld van 2 paards, vol polyester met deze luxe onder de 10.000? Ben erg benieuwd!
De trailer is volledig getest en goed bevonden :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:30

CK88 schreef:
Alane schreef:

Ja, alleen de joker is er vanaf 33.000 euro :+

ergens moet het prijsverschil vandaan komen, uit de lengte of de breedte.
Dat vind je bij de goedkope zadels versus merkzadels ook terug.

Ik ben blij met mijn Henra...
wil er nog een afspuitdinges in en een camera voor als dadelijk Hufter meegaat.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:41

Apart ding! Maar weet nog niet wat ik er van moet vinden.
Heel anders dan je gewend bent. :)

CK88 schreef:
Wat je zegt over de prijs kan ik me niet helemaal in vinden? Geef eens een trailer voorbeeld van 2 paards, vol polyester met deze luxe onder de 10.000? Ben erg benieuwd!

Onder de 10.000 euro is inderdaad niet superveel.
Prijslijsten kan ik zo niet vinden op internet, hier moet nog wel ergens een Bockmann boekje liggen.
maar neem nou deze
http://www.hagveld.nl/occasionpaardentrailers/46/
vind deze wel supergaaf.

CharazJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:45

Ik ben benieuwd naar een foto van de stangen, in welk tijdsbestek gaat de trailer hier op de markt komen?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:46

bente_ schreef:
Apart ding! Maar weet nog niet wat ik er van moet vinden.
Heel anders dan je gewend bent. :)

CK88 schreef:

Onder de 10.000 euro is inderdaad niet superveel.
Prijslijsten kan ik zo niet vinden op internet, hier moet nog wel ergens een Bockmann boekje liggen.
maar neem nou deze
http://www.hagveld.nl/occasionpaardentrailers/46/
vind deze wel supergaaf.

Maar die is anderhalf paards en dan komen de opties zoals de vloer enze er nog bij. Is vanaf prijs....Wel mooi idd, maar vind die ander luxer :D smaken verschillen!
Laatst bijgewerkt door CK88 op 27-08-12 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:47

Charaz schreef:
Ik ben benieuwd naar een foto van de stangen, in welk tijdsbestek gaat de trailer hier op de markt komen?

Midden 2013 is de planning ongeveer maar ze zijn nog bezig met de laatste ontwikkelingen en aanpassingen.

Kirrr

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:52

Blijkbaar ben ik niet zo goed op de hoogte over de prijzen van 2paards trailer. Zal mijn 5500euro wrs veel te weinig geweest zijn.
Ik vind het in ieder geval spijtig dat hij (als hij) tegen de 10 000euro gaat liggen, als je bekijkt dat bv (http://www.equitrek-nederland.nl/multi_ ... treka.html) zoiets dan maar 6000euro meer kost, maar je hebt er wel zoveel meer voor in de plaats.
Ik zou in ieder geval nooit of nooit zoveel geld uitgeven aan 2 paards trailer.
Ik heb er een tijdje terug een 2e hands gekocht, 2paards, zadelkamer, voederbakken, nieuwe bodem en rubber. Onder de €3000.
Dan kan ik voor een nieuwe echt niet het 3dubbele geven... Zeker niet als je kijkt wat er voor die prijzen nog op de markt is.
Ik blijf benieuwd naar de echte uiteindelijke prijs.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:58

Kirrr schreef:
Blijkbaar ben ik niet zo goed op de hoogte over de prijzen van 2paards trailer. Zal mijn 5500euro wrs veel te weinig geweest zijn.
Ik vind het in ieder geval spijtig dat hij (als hij) tegen de 10 000euro gaat liggen, als je bekijkt dat bv (http://www.equitrek-nederland.nl/multi_ ... treka.html) zoiets dan maar 6000euro meer kost, maar je hebt er wel zoveel meer voor in de plaats.
Ik zou in ieder geval nooit of nooit zoveel geld uitgeven aan 2 paards trailer.
Ik heb er een tijdje terug een 2e hands gekocht, 2paards, zadelkamer, voederbakken, nieuwe bodem en rubber. Onder de €3000.
Dan kan ik voor een nieuwe echt niet het 3dubbele geven... Zeker niet als je kijkt wat er voor die prijzen nog op de markt is.
Ik blijf benieuwd naar de echte uiteindelijke prijs.

Dan heb je het over tweedehands. Die van equitrek zei ik al al die ook een goede prijs kwaliteit verhouding hebben, maar minder lang mee gaan (niet volwaardig polyester enze zie andere post) stangen zijn zoals deze maar deze foto is van Ifor willems geloof ik:
http://www.fotoserve.nl/~claudia/trailer/image.jpeg

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:01

CK88 schreef:
Charaz schreef:

Midden 2013 is de planning ongeveer maar ze zijn nog bezig met de laatste ontwikkelingen en aanpassingen.

welke ontwikkelingen en aanpassingen?

btw heb even verder gekeken en het is Vitrix Millenium in 2 types te verkrijgen.
daar staat ook wel iets van opties, materialen etc.

http://robertderover.se/index.php/haestslaepmillanniu
hier vind je oa een foto van achterkant met de klep naar beneden en zie je de achter stangen.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:05

Hoe zijn de stangen in paniesituaties los te maken? Als paard over de voorstang hangt is het niet handig om er eerst bijin te moeten..
En komt ie nou wel of niet ook in 1,5 paards?